Vaccinaties: Nieuws, Onderzoeken en Vaccintwijfel

Wie eerst?

  • De ouderen

    Stemmen: 81 57,4%
  • De jongeren

    Stemmen: 4 2,8%
  • De actieve bevolking

    Stemmen: 33 23,4%
  • Een andere groep

    Stemmen: 3 2,1%
  • First come first serve

    Stemmen: 10 7,1%
  • Loting

    Stemmen: 4 2,8%
  • Nog iets anders

    Stemmen: 6 4,3%

  • Totaal aantal stemmers
    141
Het ironische is dat de huidige evolutie naar een mildere meer besmettelijke mutatie hoogstwaarschijnlijk te danken is aan de ongevaccineerde populatie in ZA. Maar laten we hopen dat het startschot naar het einde is ingezet.
Neen. De mutatie is naar alle waarschijnlijkheid ontstaan in een aidspatiënt of iemand met immuniteitsstoornis. Mensen voor wie vaccinatie sowieso niet werkt. Mensen die vaak weken aan een stuk drager van het virus zijn. Er zijn vorig jaar in Zuid-Afrika, bij één aidspatiënte die in een onderzoeksproject zat, 32 mutaties opgetreden over een periode van 2 maand of zo. Dat zijn de proefbuizen van de nieuwe varianten.
 
Neen. De mutatie is naar alle waarschijnlijkheid ontstaan in een aidspatiënt of iemand met immuniteitsstoornis. Mensen voor wie vaccinatie sowieso niet werkt. Mensen die vaak weken aan een stuk drager van het virus zijn. Er zijn vorig jaar in Zuid-Afrika, bij één aidspatiënte die in een onderzoeksproject zat, 32 mutaties opgetreden over een periode van 2 maand of zo. Dat zijn de proefbuizen van de nieuwe varianten.
Dus maw zoals ik zei, hoogstwaarschijnlijk bij de niet gevaccineerde populatie. We zitten in Zuid Afrika, een land met een hoge HIV positieve populatie en een grote stigma rond HIV waardoor HIV niet wordt behandeld, laat staan dan ze dan ook nog eens volledig gevaccineerd zijn tegen COVID-19 (27,46% van de populatie). Dergelijke mutaties zijn dan inderdaad mogelijk bij een populatie met deze kenmerken.

Ik had beter inderdaad gezegd te danken aan mensen met HIV. Yay, daar mogen we trots op zijn.
One possibility for how a heavily mutated variant, such as Omicron, could have arisen is that the virus began circulating and mutating in an isolated group of people, where it would have had an opportunity to change dramatically compared with variants outside of that bubble. It could then have gotten introduced, with its numerous mutations, into the larger population, where it was able to travel into different groups and countries, Bello says.


Alternatively, the virus may have mutated significantly in a single individual before finding a new host. “This could happen in an immune-suppressed person,” such as someone with HIV, Anna-Lise Williamson, chair in vaccinology at the University of Cape Town, and Ed Rybicki, director of the university’s biopharming research unit, wrote in response to e-mailed questions. South Africa has the world’s largest HIV epidemic, with more than seven million people infected with the virus. Neighboring countries also have widespread HIV infections. This has led some scientists to hypothesize that Omicron arose in Southern Africa because it was first identified there, but older cases have since been identified in European countries and the U.S.


Another possible hypothesis for how the virus rapidly gained so many mutations is that it spilled back into an animal reservoir before reinfecting humans, Bello says. Persuasive evidence suggests that the original SARS-CoV-2 likely arose in a bat, and there have been numerous cases of other wild and domesticated mammals contracting the virus. Last year, there were reports of coronavirus outbreaks on mink farms in North America and Europe, and in the Netherlands there was a confirmed case of the mink infecting a farm worker.

 
Laatst bewerkt:
Zijn er al geruchten of plannen om het covidsafe ticket aan te passen naar enkel mensen die 3 prikken hebben gehad? Dus degene die hun booster hebben uitgesteld/geweigerd of zij nog lang hun covidsafe gaan kunnen gebruiken?
 
Zou me niet verbazen dat Van den Broucke dat wilt laten aanpassen vanaf april (heeft dat toch al ergens zo laten horen dacht ik in een interview op. Televisie maar is geen feit héé )
Dacht dat hem gezegd had dat iedereen die dan een boosterprik wou geprikt zou zijn tegen april …
 
Booster laten zetten vandaag. Heel vreemd maar ik voelde werkelijk NIKS deze keer. Gezet op een gevoelloze plek denk ik.
Of door een anti-vaxxer.
 
Zijn er al geruchten of plannen om het covidsafe ticket aan te passen naar enkel mensen die 3 prikken hebben gehad? Dus degene die hun booster hebben uitgesteld/geweigerd of zij nog lang hun covidsafe gaan kunnen gebruiken?
Vandaag las ik dat ze het vanaf 1 maart willen aanpassen. Maar dat voorstel moet nog worden goedgekeurd.
 
Zijn er al geruchten of plannen om het covidsafe ticket aan te passen naar enkel mensen die 3 prikken hebben gehad? Dus degene die hun booster hebben uitgesteld/geweigerd of zij nog lang hun covidsafe gaan kunnen gebruiken?
Mogelijks 1 maart. Finale datum raakt wss later deze week beslist.

 
Hopelijk beslist men om te stoppen met vaccineren. Het is nu wel duidelijk dat er geen enkel voordeel meer is om hier nog langer met door te gaan. Laat mensen eens de keuze of ze willen gevaccineerd worden en stop met cst onzin. Niemand is safe.
De vraag is wanneer dat CST stopt natuurlijk. Dan moeten we mss nog een vierde, vijfde, ... prik te krijgen om te mogen deelnemen aan de maatschappij. Bij niveau groen zou men nog altijd het CST gebruiken voor evenementen, maar wanneer gaat het CST dan niet meer gebruikt worden?
 
Waarom wil Frank VDB een booster voor 12 tot 17-jarigen? Zijn er dan onderzoeken die aantonen dat het toedienen van een 3e spuit aan gezonde jongeren de epidemie tegengaat?
Booster voor volwassenen tot een bepaalde leeftijd stel ik me geen vragen bij, maar nu met Omikron heeft zelfs een booster bij jongeren toch weinig zin?
 
Dus net versterken: enkel nog een CST als je gevaccineerd bent, geen gedoe meer met herstelcertificaten of 48h geldige negatieve PCR-testen.
Geen vaccinatie? Blijf overal maar buiten. Sterker nog: volg het voorbeeld van het buitenland maar: ook het openbaar vervoer niet meer op wat mij betreft.
 
Dus net versterken: enkel nog een CST als je gevaccineerd bent, geen gedoe meer met herstelcertificaten of 48h geldige negatieve PCR-testen.
Geen vaccinatie? Blijf overal maar buiten. Sterker nog: volg het voorbeeld van het buitenland maar: ook het openbaar vervoer niet meer op wat mij betreft.
En hebt ge ook enkele argumenten om op zo'n doortastende wijze mijn vrijheden in te perken? Als je denkt dat ik daarmee gauw een prik zal laten zetten, heb je het toch verkeerd voor...
 
Wordt wel interessant als ze dat doen. Dus alle mensen ontslaan die in winkels, restaurants etc werken, terwijl men nu al overal personeel tekort komt.
Of mag je dan niet-gevaccineerd gaan werken in een winkel maar niet gaan shoppen :unsure:? Dat zou wel een prachtige Belgische oplossing zijn.
Je mag niet-gevaccineerd werken omdat je werkgever je vaccinatiestatus niet mag opvragen.
 
Terug
Bovenaan