Vaccinaties: Nieuws, Onderzoeken en Vaccintwijfel

Wie eerst?

• De ouderen

Stemmen: 81 57,4%
  • De jongeren

Stemmen: 4 2,8%
  • De actieve bevolking

Stemmen: 33 23,4%
  • Een andere groep

Stemmen: 3 2,1%
  • First come first serve

Stemmen: 10 7,1%
  • Loting

Stemmen: 4 2,8%
  • Nog iets anders

Stemmen: 6 4,3%

• Totaal aantal stemmers
    141

en dat leidt dus tot:

oakImage-1639702467924-superJumbo-v2.png

Loridon komt er dus waarschijnlijk wel mee weg, anderen die hem volgen misschien niet

en dat leidt dus tot:

oakImage-1639702467924-superJumbo-v2.png

Loridon komt er dus waarschijnlijk wel mee weg, anderen die hem volgen misschien niet
Ik denk dat er, logisch nagedacht, inderdaad een verschil zal zijn maar dit lijkt mij wel heel groot.

Zijn die cijfers gecorrigeerd voor leeftijd en risicofactoren zoals obesitas? Want ik heb een grijs vermoeden dat dit meer voorkomt bij Trumpers.

Zou wel eens een verschil kunnen betekenen in de komende jaren in staten zoals Georgia/Pennsylvania/Florida etc. waar het soms slechts op 10.000 stemmen aan komt!

Ik denk dat er, logisch nagedacht, inderdaad een verschil zal zijn maar dit lijkt mij wel heel groot.

Zijn die cijfers gecorrigeerd voor leeftijd en risicofactoren zoals obesitas? Want ik heb een grijs vermoeden dat dit meer voorkomt bij Trumpers.

Zou wel eens een verschil kunnen betekenen in de komende jaren in staten zoals Georgia/Pennsylvania/Florida etc. waar het soms slechts op 10.000 stemmen aan komt!
Indien je naar de OurWorldInData gegevens kijkt (link boven aan, die week per week zijn) dan kan je die cijfers ook zien per leeftijdscategorie
Voor de week met het grootste verschil, 21 Augustus
Overall : 10.28 niet gevaccineerd <-> 1.6 gemiddeld voor gevaccineerden

Voor 18-29 : 0.87 - 0.00
Voor 30-49 : 4.92 - 0.09
Voor 50-64 : 18.39 - 0.74
Voor 65-79 : 53.09 - 2.95
Voor 80+ : 64.88 - 13.43

Dus, ga die grote verschillen in de tekening van de NY Times (maand per maand) zijn voor alle leeftijden gecombineerd. 91% van alle democratische kiezers zijn gevaccineerd, 65% van de repubikeinse kiezers.

En is er ook maar enige indicatie dat dit het geval zou zijn? Of hebben ze al spuiten gezet die niet medisch onderbouwd waren?
*Booster , gezien grote delen van de wereld nie eens spuit 1 gekregen heeft lijkt het mij medisch niet echt onderbouwd voor gezonde mensen. Initieel werd dat ook als facultatief gezien voor babyboomers of mensen met onderliggende ziektes, maar in no time is dat opgedrongen via aanpassing van het CST. Bovendien raken mensen met booster ook besmet en worden ze ook ziek, hoewel ze er heilig van overtuigd zijn dat ze zonder booster veel zieker zouden zijn. Vanaf 1 maart hoor je er al niet meer bij zonder booster. Wat gaat het volgende zijn. Vanaf 1 juli geen CST meer zonder 4e vaccin? Vanaf september 5e?

*Vaccinatie van kinderen. Vele kinderen hebben al corona gehad en toch laten ouders ze nog eens vaccineren omdat ze denken dat ze daarmee iets goed doen.

*Booster , gezien grote delen van de wereld nie eens spuit 1 gekregen heeft lijkt het mij medisch niet echt onderbouwd voor gezonde mensen. Initieel werd dat ook als facultatief gezien voor babyboomers of mensen met onderliggende ziektes, maar in no time is dat opgedrongen via aanpassing van het CST. Bovendien raken mensen met booster ook besmet en worden ze ook ziek, hoewel ze er heilig van overtuigd zijn dat ze zonder booster veel zieker zouden zijn. Vanaf 1 maart hoor je er al niet meer bij zonder booster. Wat gaat het volgende zijn. Vanaf 1 juli geen CST meer zonder 4e vaccin? Vanaf september 5e?

*Vaccinatie van kinderen. Vele kinderen hebben al corona gehad en toch laten ouders ze nog eens vaccineren omdat ze denken dat ze daarmee iets goed doen.
Zoals @Sylverscythe zegt, met die logica is half onze gezondheidssector niet medisch onderbouwd. En voor de tienduizendste keer, de vaccins dienen niet om ervoor te zorgen dat je niet besmet raakt. Maar dat je minder ziek wordt, minder kans op hospitalisatie hebt en het virus minder verspreid. Allen stuk voor stuk reeds bewezen. Al de rest van uw post is speculatie en buikgevoel, ik hoop dat je bij opdrachten van uw studenten ook meer verwacht dan antwoorden gebaseerd op hun buikgevoel?

deze post bevat foutieve claims over het vaccin en tests
Zoals @Sylverscythe zegt, met die logica is half onze gezondheidssector niet medisch onderbouwd. En voor de tienduizendste keer, de vaccins dienen niet om ervoor te zorgen dat je niet besmet raakt. Maar dat je minder ziek wordt, minder kans op hospitalisatie hebt en het virus minder verspreid. Allen stuk voor stuk reeds bewezen. Al de rest van uw post is speculatie en buikgevoel, ik hoop dat je bij opdrachten van uw studenten ook meer verwacht dan antwoorden gebaseerd op hun buikgevoel?
Maar dan kan je evengoed zeggen dat het ook buikgevoel is als mensen zeggen "dat ze zonder booster zieker zouden zijn".

Misschien zijn 2 vaccins gewoon voldoende. Misschien maakt het niet eens een verschil 2 of 3. Kan je dat ergens 100% aantonen dat die booster het verschil maakt tussen ziek of een beetje ziek bij een normale gezonde bevolking?

Edit:

In huidige situatie met de overal aanwezig nieuwe variant...

In onze vriendengroep zijn het net de mensen met boosters die na een besmetting het meest ziek zijn. 🤷🏻‍♂️

Wel allemaal recent geboosterd en recent besmet, dus binnen de 2 weken ofzo. Mss door de hogere lading dan ?

7 koppels waarbij 5 recent een besmetting binnen het gezin is. Degene die niet geboosterd zijn (2) niks van symptomen buiten loopneus. Degene die recent geboosterd zijn (3) liggen 2 a 3 dagen serieus in de prak.

Maar dan kan je evengoed zeggen dat het ook buikgevoel is als mensen zeggen "dat ze zonder booster zieker zouden zijn".
Als Jan met de Pet dat zegt zonder enige kennis van zaken, is dat inderdaad buikgevoel.

Als iemand anders dat zegt met wetenschappelijke onderbouwing (zoals vergelijking ziektebeeld, vergelijking virus, geconsolideerde cijfers van ziekenhuisopnames, ...) is dat geen buikgevoel.

Verder hangt het allemaal af van de verwoording, en als je het zo zegt is het gewoon zever. Individueel ziektebeeld hangt van veel factoren af. En het vaccin geeft geen 100% zekerheid.

In onze vriendengroep zijn het net de mensen met boosters die na een besmetting het meest ziek zijn. 🤷🏻‍♂️
En als je naar een beperkte dataset kijkt en enkel maar naar beperkte factoren, is iedereen in de gevangenis onschuldig want dat beweren de meesten toch zelf :thinking:

Als je wilt dat die stelling ook meer iets opgaat, moet je natuurlijk wat meer informatie hebben (die je deels niet gaat hebben). Zoals:
  • Met welke variant waren ze besmet?
  • Hoe lang was het geleden dat ze hun booster gekregen hadden?
  • Zijn er onderliggende factoren?
  • Hoe is de verdeling binnen je vriendenkring. Want als van je vriendenkring er een besmetting is van 34 man die geboosterd is en 16 niet (wat gewoon de 68% van 18+ dat in België geboostered zijn doorgetrokken naar 50), dan is de kans natuurlijk veel groter dat er meer volk die geboostered is een zwaarder ziektebeeld heeft. Zoals al talloze keren in deze topic op gehamerd is zeggen absolute getallen niks.

Dat is een sample size van niks. Ik ken er even goed een deel die hun booster hebben gekregen, nadien positief waren en geen enkel symptoom hadden. Die anekdotische cijfers bewijzen totaal niets.

"Ik ben vandaag zonder gordel op de parking tegen een andere auto gebotst. Ik heb niets aan de hand dus gordels zijn niet nodig!"

Zo werkt het niet. Dat is elke keer opnieuw dat hier dan enkele anekdotische voorbeelden gepost worden om wetenschappelijke studies te ontkrachten. Toevallig altijd net door de mensen die hun kritiek voor de (booster)vaccins niet onder stoelen of banken steken.

Kun je aub stoppen met het ontkennen dat de booster en in het verlengde het vaccin niet effectief is... ga de spoiler in het begin van deze thread (https://www.beyondgaming.be/threads...s-persconferentie-21-01-22.11627/#post-496867) nog eens lezen voordat je met de voeten vooruit uw buikgevoel laat spreken. Het is onomstotelijk bewezen dat het vaccin u beter beschermt tegen ziekte. Het is onomstotelijk bewezen dat de resistentie tegen ziek te worden terug verhoogd door de booster.

Ja dat is niet 100%. Maar ik zie gewoon niet in waarom dat überhaupt relevant is. Voor de rest zie het antwoord van The_Fox.

Voor de rest : https://www.beyondgaming.be/threads...en-en-vaccintwijfel.10057/page-16#post-439446

Misschien zijn 2 vaccins gewoon voldoende. Misschien maakt het niet eens een verschil 2 of 3. Kan je dat ergens 100% aantonen dat die booster het verschil maakt tussen ziek of een beetje ziek bij een normale gezonde bevolking?

Edit:

In huidige situatie met de overal aanwezig nieuwe variant...

Tabel 2

Toch overduidelijk dat de derde vaccin helpt tegen opname op spoed of hospitalisatie tegen over een tweede vaccin die al meer dan 180 dagen oud is.? Dit beiden met omikron en delta

deze post bevat foutieve claims over het vaccin en tests
Dat is een sample size van niks. Ik ken er even goed een deel die hun booster hebben gekregen, nadien positief waren en geen enkel symptoom hadden. Die anekdotische cijfers bewijzen totaal niets.

"Ik ben vandaag zonder gordel op de parking tegen een andere auto gebotst. Ik heb niets aan de hand dus gordels zijn niet nodig!"

Zo werkt het niet. Dat is elke keer opnieuw dat hier dan enkele anekdotische voorbeelden gepost worden om wetenschappelijke studies te ontkrachten. Toevallig altijd net door de mensen die hun kritiek voor de (booster)vaccins niet onder stoelen of banken steken.
Tja wel heel toevallig dat het net hier in de vriendengroep zo is, mss omdat ik er met een meer kritische blik naar kijk ? Of biased ?
Als je een nieuwe auto koopt en die is rood zijn ineens alle auto's precies rood.

Ik denk nog steeds dat de milde symptomen zwaarder wegen bij mensen met booster en besmetting dan zonder booster en besmetting, dat de wetenschap mij dan maar eerst het tegendeel aantoont.

Een kijken of je nog zo praat als spuit 4 en niet veel daarna spuit 5 klaar staan voor je terwijl er medisch gezien geen draagvlak meer voor zou zijn.

De horror... Ik ben elke keer ziek geweest van m'n vaccin, en heb desondanks een boosterprik gehaald. Ik heb ook al jaren op rij een griepvaccin laten zetten. Ik haal komende winter met gemak een vierde prik, als dat aanbevolen wordt om medische redenen, prik vijf zullen we daarna wel zien.

Ik verwacht alleen dat de volgende prikken wel ook geüpdatet zijn tegen delta en omikron, en volgende varianten, net als de griepspuit elk jaar anders is, en hoop dat de last blijft afnemen, want m'n booster viel al beter mee dan de eerste twee. Van m'n tetanus update een paar jaar terug heb ik overigens ook last gehad, maar nog altijd beter dan sterven aan de klem als je pech hebt, zelfs in dat opzicht zijn corona-vaccins niets nieuws.

De frequentie van die extra vaccinaties zal waarschijnlijk ook wel afnemen en de noodzaak eerder beperkt worden tot risicogroepen éénmaal corona echt endemisch wordt. Dat kan één land ook niet op zichzelf beslissen, de definitie van een pandemie is dat het wereldwijd is.

Nogmaals, als het aan anti-CST'ers en de onlosmakelijk daarmee verbonden antivaxers zou liggen, zaten we nu nog ofwel met lockdowns ofwel ziekenhuizen die overliepen.

De horror... Ik ben elke keer ziek geweest van m'n vaccin, en heb desondanks een boosterprik gehaald. Ik heb ook al jaren op rij een griepvaccin laten zetten. Ik haal komende winter met gemak een vierde prik, als dat aanbevolen wordt om medische redenen, prik vijf zullen we daarna wel zien.

Ik verwacht alleen dat de volgende prikken wel ook geüpdatet zijn tegen delta en omikron, en volgende varianten, net als de griepspuit elk jaar anders is, en hoop dat de last blijft afnemen, want m'n booster viel al beter mee dan de eerste twee. Van m'n tetanus update een paar jaar terug heb ik overigens ook last gehad, maar nog altijd beter dan sterven aan de klem als je pech hebt, zelfs in dat opzicht zijn corona-vaccins niets nieuws.

De frequentie van die extra vaccinaties zal waarschijnlijk ook wel afnemen en de noodzaak eerder beperkt worden tot risicogroepen éénmaal corona echt endemisch wordt. Dat kan één land ook niet op zichzelf beslissen, de definitie van een pandemie is dat het wereldwijd is.

Nogmaals, als het aan anti-CST'ers en de onlosmakelijk daarmee verbonden antivaxers zou liggen, zaten we nu nog ofwel met lockdowns ofwel ziekenhuizen die overliepen.
En waarom haal jij een griepvaccin ? Omdat ze het aanraden ? Heb ik ook nog nooit gedaan. Denk dat de laatste keer griep was toen ik een jaar of 12 was.

Ik denk nog steeds dat de milde symptomen zwaarder wegen bij mensen met booster en besmetting dan zonder booster en besmetting, dat de wetenschap mij dan maar eerst het tegendeel aantoont.
En dit toont perfect aan dat een discussie met u voeren onmogelijk is.

Als jij een stelling maakt, moet jij die bewijzen. Het is niet aan anderen om uw ongestaafde zever te ontkrachten.

En dit toont perfect aan dat een discussie met u voeren onmogelijk is.

Als jij een stelling maakt, moet jij die bewijzen. Het is niet aan anderen om uw ongestaafde zever te ontkrachten.
Het mag hier wel eens stoppen met verwijderen van mijn posts omdat ik zogezegd claims niet kan onderbouwen.

Volgend artikel vertelt het omgekeerd, dat mensen soms sterkere bijwerkingen hebben na vaccinatie als ze al een keer besmet zijn geweest. Do the math zou ik zeggen, is het dan zo gek dat omgekeerd (zwaarde symptomen bij besmetting na booster) plots dikke kul is ?

openbare melding
Het mag hier wel eens stoppen met verwijderen van mijn posts omdat ik zogezegd claims niet kan onderbouwen.

Volgend artikel vertelt het omgekeerd, dat mensen soms sterkere bijwerkingen hebben na vaccinatie als ze al een keer besmet zijn geweest. Do the math zou ik zeggen, is het dan zo gek dat omgekeerd (zwaarde symptomen bij besmetting na booster) plots dikke kul is ?
Er zijn geen posts verwijderd. Er komt een melding boven.
Je artikel ondersteunt je claims ook niet, dat heeft het over bijwerkingen van vaccins. Jij hebt het over zwaarder ziekteverloop dòòr vaccins.

Ik vraag me af mocht het bijvoorbeeld een pilletje of siroopje zijn dat ons zou beschermen tegen COVID of er dan ook zoveel tegenstand zou zijn?

Wat een gedoe over een spuitje trouwens. Mijn vader krijgt trouwens elk kwartaal een spuit omdat hij een autoimuunziekte heeft, ik heb hem daar in 8 jaar nog geen enkele keer over horen klagen.

Wat geen bewijs is voor uw stelling.

Als je toch met wiskunde wilt vergelijken, dit is de "wiskunde" die jij toepast:
Als A + B = C, dan is volgens u B + X = Y. Terwijl A & C geen verband houden met X & Y.

Want ([edit]zoals @Loser hierboven ook opmerkte) had je het hiervoor over iets anders.

Terug
Bovenaan