Internationaal Covidnieuws

De Canadese provincie Québec telt 2.742 covidpatiënten in de ziekenhuizen, 244 ernstig zieken liggen op intensieve zorg. Er vielen ook 62 coronadoden op één dag tijd, het hoogste aantal in Canada sinds januari 2021.

Voor premier Francois Legault is de maat vol. Hij wil de niet-gevaccineerden financieel treffen. 12,8 procent van de inwoners van Québec is niet gevaccineerd, maar vormt bijna de helft van de ziekenhuispatiënten.

Wie nog geen eerste dosis van een coronavaccin heeft gekregen, zal een "aanzienlijke bijdrage" moeten betalen. De invoering van deze nieuwe gezondheidsbelasting wordt momenteel nog onderzocht. Premier Legault vindt de maatregel eerlijk, omdat 90% van de bevolking "offers heeft gebracht".
Misschien nog een idee op Brussel de rest van het land te laten terug betalen :unsure:
 
Een andere kijk op COVID & kinderen.


Eén grafiek spreekt boekdelen: 110000 kinderen jonger dan 16 jaar met long covid in de UK.

Er worden ook iedere dag meer dan 100 kinderen gehospitaliseerd voor covid in de UK, dat is een zeer klein percentage, maar het geeft gewoon aan dat ook kinderen kwetsbaar zijn.
 
Als iemand die niet op de hoogte is van die Feigl-Ding of waarom dat zo 'zzz' is: kan je misschien ook inhoudelijk reageren? Wat zijn we hier nu weer mee.
Wss omdat het een paniekzaaier eerste klas is waar de rest van de wetenschap zijn bedenkingen over heeft. Een beetje het tegenovergestelde van de die-hard covid ontkenner.


keywords zoals ear-mongering and misleading, misinterpretations, caveats and sensationalism zijn termen die aan hem verbonden zijn.
 
Een andere kijk op COVID & kinderen.


Eén grafiek spreekt boekdelen: 110000 kinderen jonger dan 16 jaar met long covid in de UK.

Er worden ook iedere dag meer dan 100 kinderen gehospitaliseerd voor covid in de UK, dat is een zeer klein percentage, maar het geeft gewoon aan dat ook kinderen kwetsbaar zijn.

Ik ben aan het proberen de bron van die grafiek te vinden. Zou gebaseerd zijn op deze data:

Misschien dat @JPV goesting heeft om daar eens door te gaan :unsure:

Het gaat blijkbaar om een enquête (self-reported). Vraag me ook af of de mentale aspecten er mee te maken hebben ("fatigue" telt ook als "long covid"), want ik zie op de twitter pagina van de bron:

Uiteraard goed dat men daar onderzoek naar doet, maar ik vertrouw social media hierin voor geen meter (alles kan uit de context gehaald worden). Daarom dat ik bv. ook de bronnen van Annemans zijn tweet aan het bekijken was.

EDIT:
in de excel sheets van de bron staat trouwens ook wel letterlijk
"4. It is not possible to infer cause-and-effect relationships from these results because the observed statistical associations may be the result of several factors that cannot be separated."
 
Laatst bewerkt:
Als iemand die niet op de hoogte is van die Feigl-Ding of waarom dat zo 'zzz' is: kan je misschien ook inhoudelijk reageren? Wat zijn we hier nu weer mee.
Wordt door zero covid aanhangers (genre Zoe Hyde) bejubeld. Hangt ook nog steeds de zero covid doctrine aan. Zaait onnodig paniek. Een virologische hardliner die constant data en onderzoeken opspoort om enorm negatief te berichten.
Vandaar de 😴
 
Ik ben aan het proberen de bron van die grafiek te vinden. Zou gebaseerd zijn op deze data:

Misschien dat @JPV goesting heeft om daar eens door te gaan :unsure:

Het gaat blijkbaar om een enquête (self-reported). Vraag me ook af of de mentale aspecten er mee te maken hebben ("fatigue" telt ook als "long covid"), want ik zie op de twitter pagina van de bron:

Uiteraard goed dat men daar onderzoek naar doet, maar ik vertrouw social media hierin voor geen meter (alles kan uit de context gehaald worden). Daarom dat ik bv. ook de bronnen van Annemans zijn tweet aan het bekijken was.

EDIT:
in de excel sheets van de bron staat trouwens ook wel letterlijk
"4. It is not possible to infer cause-and-effect relationships from these results because the observed statistical associations may be the result of several factors that cannot be separated."
Goed, ik heb hier al eerder een studie gelinkt die in Science stond. Die gaf aan dat 0.5% van alle covidbesmettingen leiden tot waarschijnlijk permanente hersenschade (vergelijkbaar met jong dementie : ). Dat was een statistische studie op bijna 300 000 patiënten.
We kunnen allemaal lachen met geur en smaakverlies, maar dat is niet meer of niet minder dan 't bewijs dat dat virus op dat ogenblik in je hersenpan zit, en daar een aantal receptoren plat legt.
Dit is echter de eerste keer dat ik over long covid hoor spreken bij kinderen.
 
Wordt door zero covid aanhangers (genre Zoe Hyde) bejubeld. Hangt ook nog steeds de zero covid doctrine aan. Zaait onnodig paniek. Een virologische hardliner die constant data en onderzoeken opspoort om enorm negatief te berichten.
Vandaar de 😴
Dus het tegenovergestelde van de totaal niet gekwalificeerde mensen waar anderen hier op het forum mee dwepen, de mensen die het een griepje noemen en over herd-immunity spreken.
 
Goed, ik heb hier al eerder een studie gelinkt die in Science stond. Die gaf aan dat 0.5% van alle covidbesmettingen leiden tot waarschijnlijk permanente hersenschade (vergelijkbaar met jong dementie : ). Dat was een statistische studie op bijna 300 000 patiënten.
We kunnen allemaal lachen met geur en smaakverlies, maar dat is niet meer of niet minder dan 't bewijs dat dat virus op dat ogenblik in je hersenpan zit, en daar een aantal receptoren plat legt.
Dit is echter de eerste keer dat ik over long covid hoor spreken bij kinderen.
Long covid is zeker iets waar men niet licht mag over gaan, er zijn cijfers die aangeven dat 37% last heeft van 1 of meerdere langdurige symptomen, maar aan de andere kant moet men ook niet overdrijven, je hebt ook long flu die 29% van de besmette personen zou treffen, en daar heb je nooit iets over gehoord.
 
Dus het tegenovergestelde van de totaal niet gekwalificeerde mensen waar anderen hier op het forum mee dwepen, de mensen die het een griepje noemen en over herd-immunity spreken.
Als je die mens zijn twitter eens doorneemt, blijkt het idd wel een drama queen te zijn. Extreem langs de tegenovergestelde kant dus.

Zie bv.

en


Dus hij vind omikron toch niet zo mild... (vgl. met wat bij ons bv. Van Gucht en MVR de laatste dagen zeggen)

Nu ja, ik deel wel uw bezorgdheid trouwens. Zeker de vraag hoe het zit met omikron vs long covid.
 
Dus het tegenovergestelde van de totaal niet gekwalificeerde mensen waar anderen hier op het forum mee dwepen, de mensen die het een griepje noemen en over herd-immunity spreken.
Die Feigl-Ding is een sensatiemakende paniekzaaier.
Was vorig jaar vurige pleidooien aan het houden in de VS om de scholen te sluiten (nog bij de Wuhan-variant) met elk glimpje van bericht dat er ergens misschien een kind kon getroffen worden, en verhuisde nadien met zijn gezin naar Zwitserland omdat hij daar zijn kinderen naar school kon laten gaan want in de VS werden ze gesloten.
Dan ben je toch echt een lul eersteklas hoor.
 
Nu ja, ik deel wel uw bezorgdheid trouwens. Zeker de vraag hoe het zit met omikron vs long covid.
Ik heb vandaag feedback gekregen van twee klanten uit Zuid-Europa. Respectievelijk 20% en 33% mensen thuis wegens besmet met COVID (lees wel besmet). De industrie gaat in die regio gewoon helemaal stil komen te staan. En indien long-covid ook met omicron een probleem is, zitten we met een levensgroot probleem. Indien de WHO het bij het rechte einde heeft en 50% in Europe besmet wordt (en vaccins niet beschermen tegen long covid, ik heb daar nog weinig over gelezen), dan wordt dit echt problematisch.
 
Is er al een definitie van longcovid eigenlijk? Want zoals hierboven ook al iemand aanhaalde bestaan er wel meer infectieziekten met soms langdurige symptomen. Niet dat ik licht wil gaan over longcovid, integendeel, maar ge wordt met de term rond uw oren gesmeten alsof het het nieuwe argument zou zijn om toch nog even alles gesloten te houden.
 
Is er al een definitie van longcovid eigenlijk? Want zoals hierboven ook al iemand aanhaalde bestaan er wel meer infectieziekten met soms langdurige symptomen. Niet dat ik licht wil gaan over longcovid, integendeel, maar ge wordt met de term rond uw oren gesmeten alsof het het nieuwe argument zou zijn om toch nog even alles gesloten te houden.
Het artikel stond in The Lancet

Dit gaat voornamelijk over hersenschade. +/- 0.5% van de mensen in deze studie hebben dus naar alle waarschijnlijkheid permanente hersenschade opgelopen. Daar zitten dus ook mensen tussen die een asymptomatische besmetting hadden. En de studie gaat over een steekproef van 236 000 besmettingen.
 
Is er al een definitie van longcovid eigenlijk? Want zoals hierboven ook al iemand aanhaalde bestaan er wel meer infectieziekten met soms langdurige symptomen. Niet dat ik licht wil gaan over longcovid, integendeel, maar ge wordt met de term rond uw oren gesmeten alsof het het nieuwe argument zou zijn om toch nog even alles gesloten te houden.

En zijn er al deftige studies bekend? Veel van die gerelateerde symptomen zijn vaag of eveneens gerelateerd aan angst/stress bv (vermoeidheid, hoofdpijn, concentratieverlies) - wat dus even goed kan komen door lockdowns, angst om opnieuw ziek te worden, problemen met werk, etc - of bekend dat het na een tijd wel meestal weg is (smaakverlies, vaak langer dan de 3 maanden die men in studies gebruikt).

Ik las onlangs Balloux ook een grootschalige studie posten waar men itt veel andere studies wel met een controlegroep had gewerkt en dan was er amper verschil tussen zij die covid hadden gehad en zij die het niet gehad hadden maar dachten dat ze het gehad hebben (nocebo-effect).

Het zal er zeker zijn bij sommigen (als je een zware infectie op je longen hebt gehad) maar 37%? Dat lijkt mij wel heel veel. Ik ken ondertussen tientallen mensen die covid gehad hebben maar enkel die ene die in coma gelegen heeft heeft er nog last van (die persoon weliswaar heel zwaar, scheelde een haar of hij was er geweest).
 
En zijn er al deftige studies bekend? Veel van die gerelateerde symptomen zijn vaag of eveneens gerelateerd aan angst/stress bv (vermoeidheid, hoofdpijn, concentratieverlies) - wat dus even goed kan komen door lockdowns, angst om opnieuw ziek te worden, problemen met werk, etc - of bekend dat het na een tijd wel meestal weg is (smaakverlies, vaak langer dan de 3 maanden die men in studies gebruikt).

Ik las onlangs Balloux ook een grootschalige studie posten waar men itt veel andere studies wel met een controlegroep had gewerkt en dan was er amper verschil tussen zij die covid hadden gehad en zij die het niet gehad hadden maar dachten dat ze het gehad hebben (nocebo-effect).

Het zal er zeker zijn bij sommigen (als je een zware infectie op je longen hebt gehad) maar 37%? Dat lijkt mij wel heel veel. Ik ken ondertussen tientallen mensen die covid gehad hebben maar enkel die ene die in coma gelegen heeft heeft er nog last van (die persoon weliswaar heel zwaar, scheelde een haar of hij was er geweest).
Ik heb net een studie uit The Lancet gepubliceerd.

Nogmaals

Lees ze gewoon eens. Dit is betrouwbaarder dan wat die Balloux in interviews verteld.
 
Ik heb net een studie uit The Lancet gepubliceerd.

Nogmaals

Lees ze gewoon eens. Dit is betrouwbaarder dan wat die Balloux in interviews verteld.
Ballux refereerde ook naar een grote Britse studie hoor.
Maar ik ga dit eens doornemen, thx. Je had het net gepost toen ik met de andere post bezig was.
 
Mag ik weten waarom mijn posts gedelete worden uit dit topic en door wie ?


Waarom is dit off-topic en waar hoort dit dan wel thuis ? Had ik een nieuw topic moeten maken dan ?


Nooit verwacht dat hier zo gecensureerd zou worden eerlijk gezegd. Dat gaat er los over.

Tot zover mijn bijdrage hier aan het forum. Het was gezellig zolang het heeft geduurd.

@mods graag deactivatie van mijn account !!
 
Laatst bewerkt:
Mag ik weten waarom mijn posts gedelete worden uit dit topic en door wie ?


Waarom is dit off-topic en waar hoort dit dan wel thuis ? Had ik een nieuw topic moeten maken dan ?


Nooit verwacht dat hier zo gecensureerd zou worden eerlijk gezegd. Dat gaat er los over.

Tot zover mijn bijdrage hier aan het forum. Het was gezellig zolang het heeft geduurd.

@mods graag deactivatie van mijn account !!

Internationaal Covidnieuws​


Zou een artikel over Brussel, door een Waalse krant daar in passen? :unsure:.
Je moet niet direct alles op censuur beginnen steken.
 
Terug
Bovenaan