Vaccinaties: Nieuws, Onderzoeken en Vaccintwijfel

Wie eerst?

  • De ouderen

    Stemmen: 81 57,4%
  • De jongeren

    Stemmen: 4 2,8%
  • De actieve bevolking

    Stemmen: 33 23,4%
  • Een andere groep

    Stemmen: 3 2,1%
  • First come first serve

    Stemmen: 10 7,1%
  • Loting

    Stemmen: 4 2,8%
  • Nog iets anders

    Stemmen: 6 4,3%

  • Totaal aantal stemmers
    141
Het heeft weinig zin om hier in discussie te gaan en een afwijkende mening te hebben tov de mainstream. Je wordt meteen bestempeld als een wappie (daar mag trouwens ook tegen opgetreden worden) en iemand die een hoedje van zilverpapier op heeft.

Ik stel op alle vlakken vast dat er gewoon beslissingen genomen worden op basis van achterhaalde data, als de mainstream zich daar goed mee voelt, dan is dat maar zo .. ik voel me daar niet goed mee, das alles.

Een mooi verbeeld om uit isolatie te mogen is nog zoiets. Op basis van een zelftest die voor omikron amper blijkt te werken. Het is werkelijk om te huilen.
Nog maar juist unbanned en al meteen opnieuw een onwaarheid verkondigen. Heel sterk.

Vrijdag nog maar gepost dat de zelftesten evengoed werken voor de omikron variant.

Maar ik lees weer wat ik wil lezen zeker?

Ik blijf hier weg. Het is hopeloos.
 
Een CMA wil wel zeggen dat de klinische testen grotendeels uitgevoerd, opnieuw, jouw definitie van "experimenteel" is hier het probleem.

En de Nurenbergconventie over ethiek kan jij niet linken aan Mengele ofzo? Lijkt toch echt of je de klok een beetje weet hangen maar de klepel niet.

Je bent kwaad dat men je pakt op de idiote fout dat je een medicijn en vaccin verwarde en dan ga je schermen met een definitie die je weer zelf wat gaat inkleuren.

Dus 1 shot tetanusvaccin is ook geen vaccin ofzo, want je hebt er nog nodig? Sterker, je moet elke 10 jaar een booster krijgen. Vergeet het EMA niet in te lichten over deze nieuwe ontwikkeling hé.

Al wat ik in mijn vorige posts schreef over mensen die duidelijk niet de achtergrond hebben om over iets een onderbouwde mening te vormen, maar dat toch doen en zo denken valide punten te maken worden hier toch geïllustreerd hoor.
Lees CMA nog eens en niet enkel de puntjes die je denkt die in jouw voordeel praten.
Ik ontken niet wat jij zegt, dat er klinische testen gedaan zijn, "grotendeels" klopt dan weer niet.

Ik haal Nuremberg code aan omwille van het feit men daar tegen in gaat indien men verplicht.
Jij sleept er Mengele bij, dat deed ik niet. En ja ik snap de link maar zie het nut daarvan niet in deze discussie.
Ik ga niet uit van kwalijke intenties.

De definitie van vaccin haal ik niet uit mijn eigen hoofd, zoek even, je zal dezelfde definitie vinden.
Het vergelijk met tetanus gaat niet op, hiervan is geweten dat slechts werking geeft voor een periode van 10jaar, maar gedurende die 10 jaar ben je dan wel immuun, dat heb je bij covid vaccinatie niet.
Maandag heb ik dit tetanus vaccin trouwens nog laten vernieuwen bij mezelf.
Maar opnieuw ik zie de meerwaarde in de discussie niet om er tetanus bij te halen.

Op uw laatste punt ga ik niet in, dat is uw mening, niet de mijne en dat is ook OK.
We moeten het niet eens zijn, dat is het mooie aan een mening.

Ik blijf erbij CMA / EUA vaccinaties zijn naar mijn mening niet ok om te verplichten en ook hier mag je het niet eens zijn.
 
Hahahaha, nog mooier. Ben ik een big pharma account ja? Ook weer typisch om dan persoonlijk in de aanval te gaan.

Ik heb ook al gepost in P&A hoor, en in het sportforum. En in het televisieforum. Wat wil jij, dat mijn profiel ouder is dan het forum zelf? Dan was het allemaal nog veel verdachter, niet? Heb ik het forum misschien dan zelf niet in de wereld geroepen om Big Pharma propaganda te posten?

Ik post vaak in het 'corona verhaal' om volledige stront zoals wat jij hier komt spuien te counteren (en in de andere COVID threads omdat ik graag in discussie ga over die dingen en graag lees over hoe anderen deze pandemie beleven), want blijkbaar is het de bedoeling dat de users hier keer op keer anti-wetenschap rotzooi komen weerleggen in plaats van te verwachten dat er voor al die sterke claims van niet-werkende vaccins, verzwegen bijwerkingen, en weet ik veel bewijzen worden gevraagd. Moest dat wat minder voorvallen dan zou ik misschien minder moeten reageren.

Dit topic zakt echt almeer meer en meer in de stront, en door figuren als jij verwateren de echt boeiende discussies over bijvoorbeeld het nut van kinderen vaccineren, of waarom we misschien zouden moeten kijken naar enkel zwakkeren en ouderen een booster te geven. Dat je dan de kers op de taart legt door te komen doen uitschijnen (doe geen moeite om te zeggen 'je legt me woorden in de mond, ik merkte maar gewoon iets op' of weet ik veel; ik weet goed genoeg hoe dat werkt) dat ik een of andere agenda heb maakt het helemaal mooi. Ik heb geen agenda. Ik ben het echter wel beu om keer op keer terug naar de basis te moeten omdat hier constant dikke zever gepost wordt.

Er zijn heel boeiende gesprekken te voeren over pakweg het klimaat of wat we nu moeten doen om de planeet leefbaar te houden, maar als je dan om de haverklap moet gaan uitleggen dat de aarde rond is en niet plat dan is de fun er op een gegeven moment ook wel uit. Ik ben het een beetje beu om hier spreekwoordelijk keer op keer te moeten komen bewijzen dat de aarde rond is. Op een gegeven moment blijven de mensen die goed genoeg weten dat de aarde rond is ook weg, of gaan zij elders die interessantere discussies voeren, en zo blijf je over met een thread vol onzin en zever. Zie bijvoorbeeld @Deckard onder mij. Voor mij is het ook stilletjesaan genoeg geweest in deze thread moet ik zeggen.
stront?
Ok daarmee is de toon gezet.
Het beste nog.
 
Nog maar juist unbanned en al meteen opnieuw een onwaarheid verkondigen. Heel sterk.

Vrijdag nog maar gepost dat de zelftesten evengoed werken voor de omikron variant.

Maar ik lees weer wat ik wil lezen zeker?

Ik blijf hier weg. Het is hopeloos.
Wie is Elwollants ? En waarom zit je zo te hameren op bans ? Past het weer niet in de kraam ?

Dit artikel vertelt anders:


Wat lieg ik ? Tis hier erg gesteld amai.
 
stront?
Ok daarmee is de toon gezet.
Het beste nog.
De toon was allang gezet toen je mij onder water beschuldigde van een of andere agenda te hebben, dus doe nu niet alsof ik hier begonnen ben met jou persoonlijk aan te vallen. En inderdaad ja, het beste nog. Ik kan alleen maar hopen dat ik je nooit meer zie in deze thread.

Wie is Elwollants ?
De lab manager van het laboratorium waar ze COVID testen verwerken :rolleyes: Is dat genoeg, of moet jouw data komen van een dubieuze bron op Facebook zonder verder bewijs vooraleer het 'kritisch' genoeg is? Jouw artikel is trouwens ouder dan die Tweet. Je liegt dus niet, maar werkt wel met achterhaalde informatie. Een tweet van 7 januari van een expert inzake testing versus een artikel van 29 december, welke informatie is meer up to date denk je? Je mag dat grote kritische brein van je wel eens gebruiken om deftig na te denken hoor.

Ik heb het hier echt gehad. Zoek het inderdaad maar allemaal uit.
 
COVID is een corona virus dewelke vallen onder "normale verkoudheden" de symptomen of gevolgen variëren van persoon tot persoon.
Neen, COVID19 is een virus dat net zoals de gewone verkouden onderdeel is van de coronavirussen. Dat wil dus NIETS zeggen, MERS en SARS zijn ook coronavirussen, met een mortaliteit van 10% en 35%. Zijn dat volgens jou dan ook gewone verkoudheden.
 
De toon was allang gezet toen je mij onder water beschuldigde van een of andere agenda te hebben, dus doe nu niet alsof ik hier begonnen ben met jou persoonlijk aan te vallen. En inderdaad ja, het beste nog. Ik kan alleen maar hopen dat ik je nooit meer zie in deze thread.


De lab manager van het laboratorium waar ze COVID testen verwerken :rolleyes: Is dat genoeg, of moet jouw data komen van een dubieuze bron op Facebook zonder verder bewijs vooraleer het 'kritisch' genoeg is?

Ik heb het hier echt gehad. Zoek het inderdaad maar allemaal uit.
Je leest alleen wat je wil lezen of niet ? Heb het bewijs gepost. Kranten staan er vol van. Medische studies wijzen ook in die richting.

 
Laatst bewerkt:
Lees CMA nog eens en niet enkel de puntjes die je denkt die in jouw voordeel praten.
Ik ontken niet wat jij zegt, dat er klinische testen gedaan zijn, "grotendeels" klopt dan weer niet.

Ik haal Nuremberg code aan omwille van het feit men daar tegen in gaat indien men verplicht.
Jij sleept er Mengele bij, dat deed ik niet. En ja ik snap de link maar zie het nut daarvan niet in deze discussie.
Ik ga niet uit van kwalijke intenties.

De definitie van vaccin haal ik niet uit mijn eigen hoofd, zoek even, je zal dezelfde definitie vinden.
Het vergelijk met tetanus gaat niet op, hiervan is geweten dat slechts werking geeft voor een periode van 10jaar, maar gedurende die 10 jaar ben je dan wel immuun, dat heb je bij covid vaccinatie niet.
Maandag heb ik dit tetanus vaccin trouwens nog laten vernieuwen bij mezelf.
Maar opnieuw ik zie de meerwaarde in de discussie niet om er tetanus bij te halen.

Op uw laatste punt ga ik niet in, dat is uw mening, niet de mijne en dat is ook OK.
We moeten het niet eens zijn, dat is het mooie aan een mening.

Ik blijf erbij CMA / EUA vaccinaties zijn naar mijn mening niet ok om te verplichten en ook hier mag je het niet eens zijn.
Misschien moet je de puntjes die jouw stelling bewijzen eens gewoon citeren, in plaats van een ander het werk te laten doen?

Het blijft absurd om woordenboekdefinities te gebruiken om te willen bewijzen dat iets geen vaccin is als de immunisatie geen 100% is, daarbuiten is het ook zo'n klassieke bliksemafleider om interessant uit de hoek te komen. Voor difterie en kinkhoest is het volgens mij geen 100%, toch vaccineren we onze kinderen daartegen. Bof idem.

Je mag trouwens een mening hebben hoor, maar het lijkt niet alsof je ook maar een beetje verstand hebt van de zaken waarover je grote claims maakt. Elke post wordt dat namelijk duidelijker en duidelijker. Vergeet mijn registratiedatum niet te checken hé, misschien zie je er nog een geheime boodschap in door wat wiskundige operaties :laugh:
 
2. COVID is een corona virus dewelke vallen onder "normale verkoudheden" de symptomen of gevolgen variëren van persoon tot persoon.
COVID wordt misschien in de volksmond gebruikt, maar wilt niks zeggen. De correcte benaming is COVID-19, wat staat voor Corona Virus Disease identified in 2019.
Het is dus om te beginnen een ziekte, geen virus.

Verder behoort het, zoals @ugar hierboven zegt tot de familie van de coronavirussen. Waaronder ook virussen die tot een verkoudheid kunnen leiden, maar ook ergere/andere ziektes zoals ook door @ugar aangehaald. Verder wordt niet elke verkoudheid veroorzaakt door een virus uit de coronavirus-familie, het is zelfs niet de "hoofdschuldige". Bij deze een kort overzichtje van de families:
rino: 30~80% van de verkoudheden worden hierdoor veroorzaakt
corona: ~15%
influenza: 10~15%
adeno: ~5%
RSV: ~5%
En dan nog een hoop <5%. In totaal zijn er zo'n 200 verschillende virussen bekend die tot een verkoudheid leiden.

Dusja, dit toont nogmaals dat je eigenlijk geen idee hebt waarover je spreekt.
 
Misschien tijd voor een afkoelperiode in dit topic :unsure:

@RidderBauknecht wij zijn het over een aantal zaken niet eens, maar ik apprecieer wel altijd uw goed geconstrueerde argumenten en beschaafdheid. En ik erger me ook aan de manier waarop anderen (langs beide kanten) hier soms komen 'discussiëren', want ik wil daar niet mee geassocieerd worden.

@JanusDR de manier waarop jij soms reageert is er ook los over, maar ik begrijp dat uw geduld op is (mede door wat anderen hier soms posten). Een opiniestuk van iemand in De Tijd, en jij noemt dat gewoon een "dommekloot". Op die manier is er geen ruimte voor discussie meer he. Dan gaat het niet over inhoud, maar gewoon 'op de man' spelen wanneer het je niet aanstaat.
 
@JorisBlack een goed idee. Ben hier ook meer tijd aant verspillen dan me lief is. Men statement is gemaakt. Jammer dat een normale discussie niet kan. Het ergste is dan nog dat je constant wordt gereport door de verdraagzame zielen hier. Dat terwijl er valide argumenten worden gepost maar waar je toch als leugenaar of wappie aanzien wordt. Leuk hier echt waar.
 
Een opiniestuk van iemand in De Tijd, en jij noemt dat gewoon een "dommekloot". Op die manier is er geen ruimte voor discussie meer he. Dan gaat het niet over inhoud, maar gewoon 'op de man' spelen wanneer het je niet aanstaat.
Als jij denkt dat alle mensen die in De Tijd iets schrijven, slimme dingen zeggen... Dan weet je nu dat dat niet zo is :)

Maar mijn uitdrukking was te sterk en op de man, waarvoor mijn excuses, het is het opiniestuk dat uitermate dom of naief is.
 
Als jij denkt dat alle mensen die in De Tijd iets schrijven, slimme dingen zeggen... Dan weet je nu dat dat niet zo is :)

Maar mijn uitdrukking was te sterk en op de man, waarvoor mijn excuses, het is het opiniestuk dat uitermate dom of naief is.
Ik zal anders ook eens op de man spelen en het zo stellen: ik hecht meer waarde aan wat Peter Hinssen in een opiniestuk voor De Tijd schrijft dan wat de mij onbekende JanusDR op het BG forum schrijft.


De man heeft een punt wanneer het gaat over een gebrek aan vertrouwen in de regering, net doordat ze zaken als 'rijk der vrijheid' gebruiken (ongeacht de motivatie erachter). En net die regering wil steeds meer controle beginnen uitoefenen, promoot kindervaccinatie m.b.v. foutieve informatie enz.
 
Laatst bewerkt:
Misschien tijd voor een afkoelperiode in dit topic :unsure:

@RidderBauknecht wij zijn het over een aantal zaken niet eens, maar ik apprecieer wel altijd uw goed geconstrueerde argumenten en beschaafdheid. En ik erger me ook aan de manier waarop anderen (langs beide kanten) hier soms komen 'discussiëren', want ik wil daar niet mee geassocieerd worden.
Iedereen mag zeggeg al wat die wilt maar Ridder is een superbeleefde jongen, is altijd netjes en @laatste pagina's.

 
Er wordt hier al een tijd aangegeven dat het enthousiasme voor het boostershot niet zo hoog ligt.
Gek wanneer ik de resultaten bekijk van één van de bedrijven waar personeel een boostershot kan krijgen op de werkvloer (er zijn negen bedrijven in B die dat doen Aperam, Arcelor Mittal, BASF, Arcelor, Janssen Pharmaceutica, SCK, Agfa en Evonik, GSK en Solvay).
Ik heb familie dat op één van die bedrijven werkt en daar zou het aantal inschrijvingen alle verwachtingen overtreffen. Indien ik het goed begrepen heb zouden ze in Wallonië bij de vorige vaccinatiecampagne gewoon blij geweest zijn met zo'n opkomst.
 
Misschien tijd voor een afkoelperiode in dit topic :unsure:

@RidderBauknecht wij zijn het over een aantal zaken niet eens, maar ik apprecieer wel altijd uw goed geconstrueerde argumenten en beschaafdheid. En ik erger me ook aan de manier waarop anderen (langs beide kanten) hier soms komen 'discussiëren', want ik wil daar niet mee geassocieerd worden.

@JanusDR de manier waarop jij soms reageert is er ook los over, maar ik begrijp dat uw geduld op is (mede door wat anderen hier soms posten). Een opiniestuk van iemand in De Tijd, en jij noemt dat gewoon een "dommekloot". Op die manier is er geen ruimte voor discussie meer he. Dan gaat het niet over inhoud, maar gewoon 'op de man' spelen wanneer het je niet aanstaat.

Als jij denkt dat alle mensen die in De Tijd iets schrijven, slimme dingen zeggen... Dan weet je nu dat dat niet zo is :)

Maar mijn uitdrukking was te sterk en op de man, waarvoor mijn excuses, het is het opiniestuk dat uitermate dom of naief is.
Dit is de manier waarop we het graag zien, en dat geldt ook voor de andere potjes die even zijn overgekookt hier.

Laat het wat bezinken, en kom dan terug om op een rustige manier verder te discussiëren.
 
Er wordt hier al een tijd aangegeven dat het enthousiasme voor het boostershot niet zo hoog ligt.
Gek wanneer ik de resultaten bekijk van één van de bedrijven waar personeel een boostershot kan krijgen op de werkvloer (er zijn negen bedrijven in B die dat doen Aperam, Arcelor Mittal, BASF, Arcelor, Janssen Pharmaceutica, SCK, Agfa en Evonik, GSK en Solvay).
Ik heb familie dat op één van die bedrijven werkt en daar zou het aantal inschrijvingen alle verwachtingen overtreffen. Indien ik het goed begrepen heb zouden ze in Wallonië bij de vorige vaccinatiecampagne gewoon blij geweest zijn met zo'n opkomst.

Hij noemt de campagne een groot succes, ‘maar toch staan we niet helemaal waar we moeten staan’. ‘We zien dat een aantal mensen niet op de uitnodiging ingaan, er is meer aarzeling bij booster dan bij eerste vaccinaties. Er zijn meer twijfels dan er zouden moeten zijn’, aldus de minister.

edit: dus blijkbaar is er toch wel wat twijfel onder de mensen
Wat ik dan wel weer niet begrijp is dat VDB hier ook zegt:
Binnen enkele weken zal het CST afhangen van de booster en dat lijkt ook logisch, rekeninghoudend met huidige context.
Misschien zie ik een andere context, nl. dat we met omikron records breken qua aantal besmettigen, dat een gewone dubbele vaccinatie nog altijd goed werkt tegen ziekenhuisopname (behalve bij de oudere generatie), en dat een boostershot slechts beperkt in de tijd beschermt tegen besmetting. Dus waarom we nu na de omikron 'tsunami' golf plots het CST moeten linken met het boostershot is mij een raadsel.
 
Laatst bewerkt:
Goed, lees de voorbije pagina's nog eens door. Er zijn hier mensen die hier doen alsof een meerderheid van de mensen twijfelen. Dat is gewoon pertinent onwaar.
 
Dus je baseert je op enkele bloedtesten van een laag aantal mensen, zonder iets van controle van randfactoren (bijkomende besmettingen, verschil in immuunsysteem, ...) om te besluiten dat men herstelcertificaten moet baseren op antilichamen.

Dus wat, iedereen elke maand eens een bloedtest laten afnemen ofzo om te zien of ze nog een herstelcertificaat "verdienen"? Dat is toch compleet onrealistisch?
Eerst en vooral vind ik 6 maanden veel te weinig voor het herstelcertificaat. Dit had onmiddellijk een jaar moeten zijn. En ik zie geen problemen om na dat jaar nog een bloed prik te doen om te zien hoeveel antistoffen je nog hebt. Natuurlijk ga je dat niet om de maand doen dan. Maar de regering vindt het vaccinatie certificaat zo subliem, terwijl zeer veel gevaccineerden anderen gewoon besmetten. Dit is hetgeen wat het meeste gebeurt. Dat zie je aan de cijfers. Dan kan je je beginnen af te vragen of de coronapas nog wel wetenschappelijk onderbouwd is. In mijn ogen niet, zeker nu met omikron. Veel gevaccineerden vegen hun voeten aan alles. Maar dat wordt hier nooit aangehaald, terwijl het wel een realiteit is.

Daar staan wel erg veel assumpties in zonder ook maar iets van bron (iets waar je toch al vaak om hebt gevraagd wanneer men je komt vertellen dat vaccins nuttig zijn) vind je dat nu zelf niet?



"Een dokter" die zichzelf en een willekeurige patiënt dan ineens test op antistoffen? En dan nog ben je niet zeker want 'het kan zijn dat die patiënt in dat jaar nog eens besmet is geweest'? En dan ken je veel mensen die na 8, 9 maanden hun bloed laten controleren op antistoffen? Waarom? Dat is toch helemaal niet de normale gang van zaken? En dat allemaal zonder bron of cijfermateriaal? Sterk, voor een kritische denker.

Zelfs als dat allemaal klopt, dan nog is dat een sample size die zo lachwekkend klein is dat het bijna belachelijk is dat je dat als 'tegenargument' komt brengen. Als die dozijnen onderzoeken die zeggen dat vaccinatie helpt en die honderden wetenschappers die hetzelfde zeggen niet genoeg zijn voor jou, maar een onderzoek onder de kerktoren van "een dokter" wel, dan weet ik echt niet wat ik jou nog moet vertellen.
Zonder bron? Ik vermeld toch duidelijk Nederland als bron, of heeft men daar het herstelcertificaat naar 1 jaar aangepast voor Piet snot? Dat heeft men toen letterlijk aangehaald dat natuurlijke besmetting langere bescherming biedt dan enkel vaccinatie. Ik heb dit Gommers letterlijk op tv horen zeggen. Ik dacht dat dit algemeen geweten was 🤨. En iedere keer als iemand hier een verhaal verteld over een voorbeeld in vriendenkring, wordt enkel op degene gevit die het beleid in twijfel trekt of...
Eén iemand ken ik die zich na 9 maanden heeft laten testen, gewoon om te zien, per toeval had die dokter zichzelf pas getest na 3 spuiten. En dan is een vriendin zwanger, die is 8 a 9 maanden geleden besmet geweest. Daarmee dat zij haar liet testen of ze nog genoeg antistoffen heeft, voor de veiligheid van de baby. Of jullie dat nu geloven of niet, maakt mij niet uit, ik gaf het als voorbeeld en ik dacht echt dat het algemeen geweten is dat besmetting veel langer bescherming biedt dan enkel vaccinatie zoals ik al zei.




Dan ga je trouwens nog vlotjes voorbij aan het feit dat (zeker in het verleden) iedereen maar laten besmetten geen goed idee is in verband met het overlopen van de zorg en al van dat, maar dat zal ik voor de gemakkelijkheid maar zo laten.
Sjeezes, zoals ik in het verleden zei, waarom niet loslaten onder de 40/50 jarigen en jonger, terwijl de ouderen, zwakkeren en iedereen naar wens hun booster krijgen of wanneer ze hun vierde prik krijgen, want op een gegeven moment gaan ze effectief het moeten loslaten, daar geloof ik in. Kan goed zijn dat ze wachten op de 4de spuit, maar omikron is zeer mild. Het is een zeldzaamheid dat je in het ziekenhuis belandt als je onder de 45 jaar bent. Ben je niet eens, goed, maar iedere keer opnieuw moet ik daar op terug komen. We zullen zien hoe het binnen een paar maanden van nu er aan toe gaat he...
Gigantische wetenschappelijke studie van jou, op een steekproef van 2 personen. Je beseft toch dat dit je reinste onzin en statistische nonsens is die je hier verkondigt?
Ik heb hier gisteren statistisch geverifieerde resultaten gelinkt voor de hele Engelse bevolking in december, en die zeggen iets helemaal anders. Du stop met dit soort onzin te verkopen.
Ik heb mijne uitleg hierboven al gedaan.

Maar dit was het dan wel voor mij, hier als gevaccineerden niet gevaccineerden komen verdedigen is zottewerk.
Als ik thuis een feest doe, dan zal ik iedereen, gevaccineerd, niet gevaccineerd, gevaccineerd, maar geen booster,... hetzelfde behandelen. Iemand die niet aanwezig wil zijn omdat er een niet gevaccineerde bij is, kan de boom in. Zeker in deze huidige toestand. Zoals ik al zei, de meerderheid is gevaccineerd, die meerderheid geeft de besmetting door, gewoon naar de cijfers kijken. Is dit erg, nee, het is wat het is. Op een gegeven moment moet men stoppen met naar de cijfers van besmetting te kijken en enkel naar ic opnames kijken. Want er wordt teveel haat gecreëerd dat totaal onnodig is.
 
Goed, lees de voorbije pagina's nog eens door. Er zijn hier mensen die hier doen alsof een meerderheid van de mensen twijfelen. Dat is gewoon pertinent onwaar.
Nee dat zou ik ook niet willen beweren. 5,2 miljoen boostershots gezet (incl. bij mezelf trouwens).
We zien geen concrete cijfers over hoeveel mensen "nee" gezegd hebben, maar gezien het getal hierboven zal het niet gaan over de meerderheid.
 
Terug
Bovenaan