Corona: Wat waren jouw symptomen en wat is de huidige status?

Welke symptomen had je en heb je nog last?

  • Geur- en smaakverlies - nog altijd last

    Stemmen: 22 7,1%
  • Geur- en smaakverlies - geen last meer

    Stemmen: 25 8,1%
  • Koorts

    Stemmen: 34 11,0%
  • Vermoeidheid (spierpijnen)

    Stemmen: 63 20,3%
  • Verkoudheid

    Stemmen: 62 20,0%
  • Ziekenhuisopname - gerevalideerd

    Stemmen: 2 0,6%
  • Ziekenhuisopname - nog revaliderend

    Stemmen: 0 0,0%
  • Niks gemerkt van last

    Stemmen: 16 5,2%
  • Andere (verklaar in comments)

    Stemmen: 17 5,5%
  • Hoofdpijn

    Stemmen: 42 13,5%
  • Niet besmet geweest/ik weet niet of ik corona heb gehad

    Stemmen: 202 65,2%

  • Totaal aantal stemmers
    310
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, die zelftest zou minder goed werken met de omikron variant heb ik al een paar keer gelezen.
Maar ze willen wel een wekelijkse zelftest bij kinderen, waar zit die logica dan?
Om hier nog even op terug te komen. Na onderzoek blijkt dat bij omikron de zelftesten even goed werken.

 
Even een fictief rekenvoorbeeld

Delta: 4/10 mensen met delta komt op IC terecht
Omikrom: 2/10 mensen komt op IC terecht

So far so good. In een maand met 50.000 besmettingen komen er dus 20.000 op IC en voor Omikrom maar 10.000.
Maar Omikrom maakt van maanden waar we 50k besmettingen hadden maanden waar 100k besmettingen zijn. Dus komt er opnieuw 20.000 man op IC.

Minder ziekmakend =/= niet ziekmakend. De hogere besmettelijkheid doet het effect teniet op basis van grotere aantallen.
En als de opnames slechts half zo lang duren, en er nog minder dan de helft in ICU moeten, dan kom je op de Janusdoctrine die al sinds eind november geldt: het zal allemaal wel meevallen.
 
En als de opnames slechts half zo lang duren, en er nog minder dan de helft in ICU moeten, dan kom je op de Janusdoctrine die al sinds eind november geldt: het zal allemaal wel meevallen.
Goede beleidsbeslissingen worden ondersteund door data. Aangezien die data niet beschikbaar waren, was die beslissing dus niet mogelijk. De Janusdoctrine was gewoon de Janusgok, iets wat je op een forum wel kan schrijven, maar wat je als beleidsmaker gewoon niet kunt hardmaken (zeker niet in een situatie waar er al meer dan 500 mensen op ICU lagen).
Sinds begin van dit jaar is die beslissing nemen wel mogelijk.
 
Goede beleidsbeslissingen worden ondersteund door data. Aangezien die data niet beschikbaar waren, was die beslissing dus niet mogelijk. De Janusdoctrine was gewoon de Janusgok, iets wat je op een forum wel kan schrijven, maar wat je als beleidsmaker gewoon niet kunt hardmaken (zeker niet in een situatie waar er al meer dan 500 mensen op ICU lagen).
Sinds begin van dit jaar is die beslissing nemen wel mogelijk.
Ze hebben op de overlegcomités van begin december echt niet veel maatregelen genomen hoor, hier was op het forum zelfs veel kritiek op.
Daarna hebben ze 0,0 aangepast in de afgelopen maand, ondanks Omicron.
Ze zien dus duidelijk hetzelfde.
 
Bon ik negatief op PCR, vriendin nog geen resultaat.

Als zij nu positief blijkt te zijn moet ik dan toch nog in quarantaine?

En moet ik opnieuw een PCR nog doen over een week ofzo?
 
Mijn smaak is veranderd. Ketchup smaakt chemisch, pickles chips ook.
Heel vreemd? Heb omikron gehad denk ik.
 
Mijn PCR test van gisteren is positief teruggekomen, zoals ik al verwacht had :sop:

Tijdlijn:
Kerstdag met schoon familie op restaurant gegaan.
2 januari keelpijn gekregen.
3 januari beginnen hoesten, tegen de avond zo stevig dat ik dacht dat ik moest overgeven.
4 januari grieperig gevoel.
5, 6 ,7 januari elke dag beter, maar zware inspanningen doe ik best niet.

Er zijn nog zeker drie andere vanop dat kerfeest besmet geraakt.
 
Laatst bewerkt:
vorige vaccin meer dan 5m geleden? dan is er een quarantaine, anders niet
Jep, helaas meer als 5m geleden. Ik hou mij dus een weekje thuis en moest ik na dag 4 ergens toch moeten zijn doe ik wel een zelftest. PCR was dan precies zelfs niet nodig geweest.
 
Ik vind dien Omikron op dat vlak wel eng.
Ik loop ook al 4 dagen met loopneus. Sinds gisteren non-stop hoofdpijn, keelpijn en algemeen ziek gevoel. Al 2 zelftests gedaan die overduidelijk negatief zijn.
Ik heb morgen sowieso een afspraak bij de huisarts, zal maar vragen of die meteen ook eens een pcr-test afneemt :/. Vooral omdat we zaterdag toch nog een nieuwjaarsdiner gepland hebben met aantal risicopatiënten/oudere familieleden.
PCR negatief. Intussen vree zwaren pijnlijke hoest, hees en bij de minste inspanning pijn op de borst. Huisarts heeft antibioticakuur voorgeschreven.
 
De griep begint ook rond te gaan he
Heb ook het griepvaccin gehad begin november (ook al is zat geen garantie). Heb wel ganse week met verkoudheid/sinusitis rondgelopen, waarschijnlijk is dat gezakt op de luchtwegen. Maar geen koorts. Weekendje rustig houden en maandag is het toch weer thuiswerk :).
 
2 jan niet goed voelen vermoeid , spierpijn, zelftest negatief , dag erna positieve zelftest en vervolgens ook positieve pcr test. 2de dag veel hoofpijn, spierpijn en koude rillingen . derde dag keelpijn tot gisteren.
nog steeds met droge hoest en snel vermoeid en geur gedeelijk weg sinds gisteren en smaak ook afgenomen
2022 is goed begonnen nog in isolement to minstens 12/1
 
Jep, helaas meer als 5m geleden. Ik hou mij dus een weekje thuis en moest ik na dag 4 ergens toch moeten zijn doe ik wel een zelftest. PCR was dan precies zelfs niet nodig geweest.
Bon, vriendin ook negatief. Niks aan de hand dus. Dacht dat een positieve zelftest zeer betrouwbaar was..
 
Ja lap. De verstopte neus en hoofdpijn door de droge lucht is toch iets anders. Zonet positieve zelftest gedaan dus kzal maar eens horen voor een PCR test.
Enkel verkoudheid symptomen eigenlijk.

Ander probleem: vriendin heeft haar 2e spuit gehad in augustus, zij heeft een vak op de unief komende donderdag (Blijkbaar kan/wil de unief geen afstandsexamen afnemen). Moet zij mee in quarantaine dan?

Edit: Nevermind, info gevonden.
Meer dan 5 maand geleden dus elke dag een zelftest

Wie nog geen boosterprik kreeg of langer dan 5 maanden geleden de basisvaccinatie kreeg, mag na vier dagen uit quarantaine na een hoogrisicocontact mits er tot en met dag 10 een dagelijkse zelftest wordt afgenomen. Ook die mensen hebben dan geen PCR-test meer nodig om de quarantaine te beëindigen.
Als ik nu in isolatie ga, maandag pcr laat afnemen mag zij eind van de week - mits negatieve zelftest - gewoon haar examen gaan afleggen
 
Laatst bewerkt:
Even terugtellen. Ik heb sinds gisterenavond verkoudheidssymptomen.
Wanneer kan ik het dan hebben opgelopen? Kan dit nog van met 1januari zijn?

Voor de rest ben ik enkel 1 dag op het werk geweest
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan