Corona: Wat waren jouw symptomen en wat is de huidige status?

Welke symptomen had je en heb je nog last?

  • Geur- en smaakverlies - nog altijd last

    Stemmen: 22 7,1%
  • Geur- en smaakverlies - geen last meer

    Stemmen: 25 8,1%
  • Koorts

    Stemmen: 34 11,0%
  • Vermoeidheid (spierpijnen)

    Stemmen: 63 20,3%
  • Verkoudheid

    Stemmen: 62 20,0%
  • Ziekenhuisopname - gerevalideerd

    Stemmen: 2 0,6%
  • Ziekenhuisopname - nog revaliderend

    Stemmen: 0 0,0%
  • Niks gemerkt van last

    Stemmen: 16 5,2%
  • Andere (verklaar in comments)

    Stemmen: 17 5,5%
  • Hoofdpijn

    Stemmen: 42 13,5%
  • Niet besmet geweest/ik weet niet of ik corona heb gehad

    Stemmen: 202 65,2%

  • Totaal aantal stemmers
    310
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb het over zelftesten. Zorg & Gezondheid raadt ook aan om PCR-test te doen, en geen zelftest, als je symptomen hebt (https://www.zorg-en-gezondheid.be/s...entesten#684a2177-5be3-41cd-a9a7-b0ea610437fd).

Anekdotisch I know maar blijkt nu ook al bij 2 collega's die negatieve zelftesten aflegden als ze symptomen hebben. Maar een positief resultaat hadden bij PCR-test.
Normaal gezien is een zelftest het efficiëntste als je symptomen hebt, omdat het een antigeen-test is. Maar inderdaad zijn die niet zo gevoelig als de Sneltest (ook antigeen) of de PCR. De PCR meet vooral of het virus aanwezig is en kan daardoor sneller positief testen dan een zelf- of sneltest. Als je twijfelt kun je best een PCR doen.
 
Efkes update vanuit ons werk:
- vorige week 2 personen met een positieve zelftest, die negatief scoorden op de PCR-test.
- we hebben onze eerste herbesmetting binnen: iemand die 28 dagen geleden positief was, is gisteren opnieuw positief getest met een hogere virale lading dan op de test van 4 weken geleden. Vaarwel gevoel van veiligheid omdat je het al eens gehad hebt. 🙈
- iemand die de regels perfect opvolgt op ons werk, is positief getest, 3 weken geleden nog maar zijn booster gehad.

Persoonlijk ga ik terug een tandje hoger schakelen wat betreft voorzorgsmaatregelen en bescherming. 😓
Had die persoon toen veel klachten? En heeft die nu veel klachten bij de herbesmetting?

Ik vrees dat er moeilijk aan te ontsnappen valt met hoge besmettelijkheid van omikron. Ik draag al een tijdje FFP2-masker en hou nu bij contacten terug (nog) meer afstand.
 
Had die persoon toen veel klachten? En heeft die nu veel klachten bij de herbesmetting?

Ik vrees dat er moeilijk aan te ontsnappen valt met hoge besmettelijkheid van omikron. Ik draag al een tijdje FFP2-masker en hou nu bij contacten terug (nog) meer afstand.
Geen idee, heb gewoon de 2 uitslagen van het labo gezien om te vergelijken of het niet gewoon nog "restanten" waren van de eerste besmetting.
 
Oktober 2020 mijn vrouw en ik positief en beide toch 2 weken echt ziek geweest. Laatste zomer wij 2 en onze 12 jarige zoon gevaccineerd.
November 2021 jongste zoon van 10 jaar positief maar niet ziek en wij ook 10 dagen quarantaine en niemand anders positief. 14 dagen terug vrouw positief maar praktisch niks van symptomen, doordat we de dagen vooraf nogal close zijn geweest 😉 en ik toch sowieso 14 dagen thuis ging zijn heb ik gewoon mee in quarantaine geweest en het contact met mijn vrouw op 100% laten staan aangezien ik er vanuit ging dat ik toch positief ging worden. Niets van na 2 tests ben ik nog altijd negatief. Blijkbaar moet ik nog serieus wat antistoffen hebben.
 
Vriendin 2 dagen later nu ook positief bevonden.
Zij heeft wel amper symptomen maar had wel het booster vaccin reeds gekregen op 22/12/2021.

Het lijkt in haar geval toch veel geholpen te hebben.
 
Schoonvader gisteren positief getest nadat ie al een paar dagen wat snot had. Zondag nog gezien, dus vandaag heel het gezin getest 🙃 de zoon van 5 zit nu wel sinds gisterenavond met 39 koorts dus kans groot dat hij het heeft.
 
Schoonvader gisteren positief getest nadat ie al een paar dagen wat snot had. Zondag nog gezien, dus vandaag heel het gezin getest 🙃 de zoon van 5 zit nu wel sinds gisterenavond met 39 koorts dus kans groot dat hij het heeft.
Ik vind dien Omikron op dat vlak wel eng.
Ik loop ook al 4 dagen met loopneus. Sinds gisteren non-stop hoofdpijn, keelpijn en algemeen ziek gevoel. Al 2 zelftests gedaan die overduidelijk negatief zijn.
Ik heb morgen sowieso een afspraak bij de huisarts, zal maar vragen of die meteen ook eens een pcr-test afneemt :/. Vooral omdat we zaterdag toch nog een nieuwjaarsdiner gepland hebben met aantal risicopatiënten/oudere familieleden.
 
Corona-uitbraak in 't café, 't koppel wat 't uitbaat heeft 't alleszins, waar ik regelmatig kom. Mondmaskers worden niet gedragen, was er iedere avond feest doordat er keiveel Hollanders kwamen. Heb zelf een verkoudheid ( wazig gevoel in 't hoofd, sinussen die vol zitten) maar me thuis toch wat afgezonderd van de rest. Dan zou ik al voor de 3de keer bezet zijn, ik kan ze beter allemaal eens oplopen...
 
Ik vind dien Omikron op dat vlak wel eng.
Ik loop ook al 4 dagen met loopneus. Sinds gisteren non-stop hoofdpijn, keelpijn en algemeen ziek gevoel. Al 2 zelftests gedaan die overduidelijk negatief zijn.
Ik heb morgen sowieso een afspraak bij de huisarts, zal maar vragen of die meteen ook eens een pcr-test afneemt :/. Vooral omdat we zaterdag toch nog een nieuwjaarsdiner gepland hebben met aantal risicopatiënten/oudere familieleden.
Ja hier was de zelftest van mezelf en m'n vrouw ook negatief. Benieuwd naar het resultaat van de pcr vanavond/morgenvroeg.
 
Huppa, positief getest alhoewel dit toch gewoon gelijk staat aan een simpele verkoudheid. Nog niks van gehoord van contact tracers of niks. Als ik van slechte wil was, dan kan ik toch gewoon rondlopen en blazen op klinken of café's binnenlopen en iedereen gelukkig nieuwjaar wensen?
 
Huppa, positief getest alhoewel dit toch gewoon gelijk staat aan een simpele verkoudheid. Nog niks van gehoord van contact tracers of niks. Als ik van slechte wil was, dan kan ik toch gewoon rondlopen en blazen op klinken of café's binnenlopen en iedereen gelukkig nieuwjaar wensen?
Ja. Als je van slechte wil bent kan je je ook gewoon niet laten testen, bijvoorbeeld. En als je van nog slechtere wil bent kan je ook, als je je slecht voelt, met opzet zoveel mogelijk mensen zien. Wie van nog veel slechtere wil is kan proberen met het COVID certificaat van een vriend overal binnen te gaan ondanks een positieve test.

Als ik van slechte wil ben kan ik ook mijn belastingen niet betalen via allerhande truukjes of dementerende ouderen zonder directe familie gaan oplichten om mezelf te verrijken. Als ik van nog slechtere wil ben kan ik ook iemand in een donkere steeg aftuigen en diens geld en telefoon meegraaien.

Ik begrijp dat je bedoelt dat dat hele contact tracing systeem niet goed werkt, en dat is wel degelijk zo, maar ik hoor dat argument dat het allemaal niet te controleren valt wel vaker, maar men rekent daarbij nu eenmaal op het feit dat het overgrote deel van de bevolking wel het juiste zal doen. Het alternatief is iedere positieve persoon vastzetten in een kamp of hotel, of eventueel dagelijkse politiecontroles, en dat willen we toch ook niet zou ik denken.
 
Huppa, positief getest alhoewel dit toch gewoon gelijk staat aan een simpele verkoudheid. Nog niks van gehoord van contact tracers of niks. Als ik van slechte wil was, dan kan ik toch gewoon rondlopen en blazen op klinken of café's binnenlopen en iedereen gelukkig nieuwjaar wensen?
Via zelftest of pcr?
 
Schoonvader gisteren positief getest nadat ie al een paar dagen wat snot had. Zondag nog gezien, dus vandaag heel het gezin getest 🙃 de zoon van 5 zit nu wel sinds gisterenavond met 39 koorts dus kans groot dat hij het heeft.
Allez zoon positief met enkel wat koorts die met perdolan goed onder controle te houden is. Mijn vrouw en ik negatief en de 2-jarige wordt morgen pas getest.
Fijn zo'n verjaardagscadeau voor z'n 5e verjaardag 😅
 
Vorige week zaterdag positief getest, toch 2-3 dagen goed van afgezien. Enkel mijn geur kwijt, smaak is er nog steeds. Hoelang moet je wachten om veilig terug te kunnen trainen?
 
Godverdoeme hebben hier thuis ook prijs. Vriendin positieve zelftest, ik negatief. Morgenvroeg allebei PCR laten afnemen.

Moeten we onze kindjes nu ook een PCR af laten nemen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan