Corona: Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

  • Vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

    Stemmen: 108 44,4%
  • Vaxed : Geen symptomen

    Stemmen: 7 2,9%
  • Vaxed : Verkoudheidssymptomen

    Stemmen: 64 26,3%
  • Vaxed : Griepsymptomen

    Stemmen: 43 17,7%
  • Vaxed : Long covid

    Stemmen: 3 1,2%
  • Vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

    Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

    Stemmen: 7 2,9%
  • Not vaxed : Geen symptomen

    Stemmen: 3 1,2%
  • Not vaxed : Verkoudheidssymptomen

    Stemmen: 6 2,5%
  • Not vaxed : Griepsymptomen

    Stemmen: 1 0,4%
  • Not vaxed : Long covid

    Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

    Stemmen: 1 0,4%

  • Totaal aantal stemmers
    243

sPELE

Active member
Crowdfunder FE
Edit mod: link naar voorloper thread: https://www.beyondgaming.be/threads...omen-en-wat-is-de-huidige-status.2292/page-48

Gelijkaardig aan de poll die vraagt naar symptomen, hierbij een poll die aftoetst of de symptomen hier op BG erg verschillen tussen gevaccineerden en niet gevaccineerden voor de huidige actieve varianten (delta & omicron).
Delta kwam op ergens in juni 2021, dus infecties van ervoor zijn niet meer relevant voor deze poll.

Om het overzichtelijk te houden, heb ik ietwat gradaties gemaakt qua zwaarte/duurtijd symptomen.


Single choice, sinds ik vermoed dat er nog geen mensen zullen zijn die 2x covid hebben gehad sinds delta.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb mij op dag #2 vooral grieperig gevoeld, ervoor/na vooral verkoudheid symptomen.

Heeft toch een goede 14 dagen geduurd vooraleer ik mijn energie terug had.
 
Vaxed (3 shots) en nog geen Covid gehad.

Tot nu toe maar 1x getest geweest. Zelftest voor de zekerheid voor Kerstavond.
 
@515 ivm vrij van symptomen:
Dat is wat volgens de goesting van de dokter, zo blijkt. 🙈
Dochter haar 7 dagen zitten erop, normaal kwam ze gisteren bij mij en vandaag terug naar school.
Gisteren belt de papa: ze hoest wat, kan dat kwaad?
- dokter op mijn werk: 7 dagen zitten erop? Is ze actief? Doe maar, geen gevaar!
- huisarts van de papa: hoesten? Dat is DE manier om virusdeeltjes te verspreiden! De mama is nog steeds negatief? Meneer, je MOET je dochter bij je houden tot ze 3 dagen symptomenvrij is!

Bij ons op het werk geldt: 3 dagen koortsvrij en niet meer veelvuldig niezen en hoesten. 🤷🏼

Sidenote: een kleuter loopt natuurlijk wel niet continu rond met een mondmaskertje, waar wij als volwassene wél anderen op die manier kunnen beschermen.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Single choice, sinds ik vermoed dat er nog geen mensen zullen zijn die 2x covid hebben gehad sinds delta.
Die zijn er wel degelijk, in de huisartsenpraktijk waar ik werk hebben we er al meerdere, ook mijn dochter die covid in oktober had, is nu terug positief.
 
Zowel m'n vriendin als ik positief getest.
Zij heeft 4 weken haar booster gehad ik normaal gisteren.

Ze had dinsdag een loopneus en dus test laten doen gisteren. Ik ook omdat ik ook last had gisteren.
Gisteren was dat vooral keelpijn en af en toe wat hoesten.
Vannacht niet goed geslapen en opnieuw nog meer moe, keelpijn en ook loopneus.

Jammer dat ik zondag bij m'n ouders ben geweest.
Had de collega, die mijn vriendin allicht besmet heeft, gewoon eerlijk laten weten dat ze ziek thuis zat met corona waren we nooit daar geweest.
Ik mag dus hopen dat ik hen niet besmet heb, we hebben dus wel voorzorgsmaatregelen genomen dat wel maar ik voel mij er niet goed bij.
 
Jammer dat ik zondag bij m'n ouders ben geweest.
Had de collega, die mijn vriendin allicht besmet heeft, gewoon eerlijk laten weten dat ze ziek thuis zat met corona waren we nooit daar geweest.
Ik mag dus hopen dat ik hen niet besmet heb, we hebben dus wel voorzorgsmaatregelen genomen dat wel maar ik voel mij er niet goed bij.
Dat hoor ik wel vaker, en misschien dat jij je niet zozeer schuldig voelt ('ik voel me er niet goed bij' kan vanalles betekenen) maar ik post het maar voor anderen omdat het niet de eerste keer is dat ik dit hoor: zolang jij jezelf niks te verwijten hebt moet je je echt niet schuldig voelen hoor.

Omikron is zo besmettelijk dat je, als je een relatief actief leven hebt, er bijna per definitie mee in contact gaat komen. Dat wil dan nog niet zeggen dat je effectief besmet raakt (vaccins, vatbaarheid, eerdere besmettingen, gewoon geluk hebben, ...) maar toch. Het zou anders zijn moest je met een hoop zeer duidelijke symptomen naar je ouders zijn geweest, of als je bijvoorbeeld toch mensen hebt gezien tijdens je isolatie, maar als je gewoonweg niet weet dat je het virus hebt dan kan je moeilijk veel maatregelen treffen. We moeten nog leven ook natuurlijk.

Je kan perfect alles volgens het boekje doen en toch besmet raken en anderen aansteken (al ga je bijna nooit 100% zeker weten waar mensen het vandaan halen), net zoals je je er perfect ook niks van kan aantrekken en nooit besmet raken.
 
Laatst bewerkt:
Not vaxed: geen symptomen

Ben pas gevaccineerd in juli/augustus, maar heb eind mei/begin juni wel corona gehad. Is vrijwel symptoomloos verlopen buiten wat smaak- en geurverlies. Sindsdien niet meer positief geweest (of symptomen gehad), ondanks dat er best wel veel mensen in m'n vriendenkring positief waren. Ik heb me ook quasi niet meer getest sinds de zomer, dus ja bon geen idee of ik sindsdien voor de 3e keer corona heb gehad. In ieder geval is het zonder enige symptomen verlopen dan.
 
Bellen die serieus niet eens meer op als ge corona hebt? Ik kreeg een sms dat ik mijn contact tracing zelf moet doen online, maar geen sms dat ik corona heb. Ik moest heel die nexuzhealth app afzoeken, waar het nergens in staat. Dan uiteindelijk op mijngezondheid mijn positieve resultaat gevonden. Maar zelfs geen e-mail? Hoe moeten de mensen dan weten dat ze positief zijn…
Normaal belt de huisarts op of krijg je een melding via het labo (mail/sms) als je je code via de huisarts kreeg.
Via de online tool loopt er idd veel mis.
 
Dubbel vaccin (Pfizer) + booster 14 dagen geleden (Moderna).

Had maandag een beetje last (geen pijn) in de keel, maar het viel me amper op. Wellicht al het eerste symptoom.
Dinsdag meldde een hoog risicocontact een positieve zelftest. Mijn 'T' kleurde vrijwel direct rood.

Gisteren ben ik het "echt" beginnen voelen, en PCR bevestigde ook dat het Corona is.

Eigenlijk is het enorm mild... Ik merk wel dat m'n lichaam tegen een indringer vecht, maar het is eerder een irritant dronken ventje op je feestje ipv de Hell's Angels die alles en iedereen kort en klein komen slaan.

Vooral een serieuze snotneus de voorbije 2 dagen. Om het uur eens hoesten. Ik ben wel minder productief, concentratievermogen is gezakt. Ook af en toe een lichte warmteaanval. Verder ben ik gewoon gaan hardlopen volgens schema, ging goed buiten de loopneus.

Naar mijn gevoel is het al aan het beteren (dag 2 of 3). Pre-covid was ik met deze symptomen gewoon gaan werken, misschien een uurtje vroeger naar huis want "kheb al betere dagen gehad".

Ik ben alleszins dankbaar dat het (vermoedelijk) Omicron is, en dan nog eens op het toppunt van de werking van m'n booster.
 
Wordt uw CST automatisch terug op groen gezet na x aantal dagen of moet je daar nog iets speciaals voor doen? Vorige zaterdag positief getest.
 
Terug
Bovenaan