Corona: Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

  • Vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

    Stemmen: 108 44,4%
  • Vaxed : Geen symptomen

    Stemmen: 7 2,9%
  • Vaxed : Verkoudheidssymptomen

    Stemmen: 64 26,3%
  • Vaxed : Griepsymptomen

    Stemmen: 43 17,7%
  • Vaxed : Long covid

    Stemmen: 3 1,2%
  • Vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

    Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

    Stemmen: 7 2,9%
  • Not vaxed : Geen symptomen

    Stemmen: 3 1,2%
  • Not vaxed : Verkoudheidssymptomen

    Stemmen: 6 2,5%
  • Not vaxed : Griepsymptomen

    Stemmen: 1 0,4%
  • Not vaxed : Long covid

    Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

    Stemmen: 1 0,4%

  • Totaal aantal stemmers
    243
Gisteren ook mijn vierde dosis (Pfizer) gehad. Gisterenavond een klein beetje last van een stijve arm, maar niets spectaculairs.
Deze ochtend een beetje een slap gevoel, maar kan ook gewoon de vermoeidheid zijn. Momenteel dus minder last dan na dosis 2 en 3, houden zo.
 
"En corona target nu eenmaal vooral de ouderen onder ons en degenen met bepaalde specifieke karakteristieken."

Net daarom.

Dus beschouw het als een "griep" en je zal reeds het nodige kunnen voorkomen, maar laat ons verder stoppen met de blinde paniek en doemberichten op dagelijkse basis.
Voorbeeld: Denemarken.

Live and let live.
Wat doet Denemarken tegenwoordig? Oprechte vraag.
 
Wat doet Denemarken tegenwoordig? Oprechte vraag.
Awel, had het juist opgezocht. Als ik het juist gelezen heb: iedereen 50+ wordt uitgenodigd voor vaccinatie, alsook risicopatiënten en zorgpersoneel. Andere mensen jonger dan 50 niet.

 
Awel, had het juist opgezocht. Als ik het juist gelezen heb: iedereen 50+ wordt uitgenodigd voor vaccinatie, alsook risicopatiënten en zorgpersoneel. Andere mensen jonger dan 50 niet.

Dat is eigenlijk zoals bij ons? Alleen dat je in Vlaanderen wel een brief krijgt voor het geval dat je wilt gaan.
 
Dat is eigenlijk zoals bij ons? Alleen dat je in Vlaanderen wel een brief krijgt voor het geval dat je wilt gaan.
Of meer als Brussel? Daar krijg je als (gezonde) 18-plusser geen uitnodiging en moet je zelf een afspraak maken, dacht ik.
 
Of meer als Brussel? Daar krijg je als (gezonde) 18-plusser geen uitnodiging en moet je zelf een afspraak maken, dacht ik.
Brussel weet ik niet, maar ik Wallonië gaat het inderdaad zo. Ik moet nog zien hoe ik dat moet doen.
 
Dat is eigenlijk zoals bij ons? Alleen dat je in Vlaanderen wel een brief krijgt voor het geval dat je wilt gaan.
Correct, plus ze beschouwen het niet meer als een "kritische ziekte" en dus meer als de gewone griep / verkoudheid etc.
Ik ben het niet zeker maar ik dacht dat ze net als Sweden ook adviseren om niet te vaccineren onder de 18.
Maar hier ben ik niet zeker van.
 
Idd. Blijkbaar niet meer mogelijk om in Denemarken kinderen te laten vaccineren onder 18 tenzij risicogroep. Van dezelfde link als ik hierboven postte:

Vaccination of children against covid-19

Children and adolescents rarely become severely ill from the Omicron variant of covid-19.



From 1 July 2022, it was no longer possible for children and adolescents aged under 18 to get the first injection and, from 1 September 2022, it was no longer possible for them to get the second injection.



A very limited number of children at particularly higher risk of becoming severely ill will still be offered vaccination based on an individual assessment by a doctor.
 
Gisteren is mijn vriendin geweest (44 jaar). weer super vlot, we waren een uurtje te vroeg, maar hop, geen probleem van gemaakt.

Ik heb afspraak op volgende week gezet, want voelde me deze week niet zo kiplekker.
 
"En corona target nu eenmaal vooral de ouderen onder ons en degenen met bepaalde specifieke karakteristieken."

Net daarom.

Dus beschouw het als een "griep" en je zal reeds het nodige kunnen voorkomen, maar laat ons verder stoppen met de blinde paniek en doemberichten op dagelijkse basis.
Voorbeeld: Denemarken.

Live and let live.

En waar ziet gij nog op dagelijkse basis doemberichten en blinde paniek?

Er wordt nog zeer geregeld bericht over covid ja, net zoals er ook meermaals per week bericht wordt door vele media over bv de jongste aflevering van Blind Getrouwd, of net zoals de CL-overwinning van Club Brugge op elke mogelijk manier uit een andere invalshoek bekeken en bericht moet worden. Die overvloed aan berichtgeving over alles en nog wat, is nu eenmaal eigen aan de huidige tijd en dat merkt ge dus bij zowat elk mogelijk nieuwsonderwerp.

Ik heb echter al heel lang geen enkele paniek meer opgemerkt in de berichtgeving over covid. De experten die men aan het woord laat om het te hebben over naderende "golven", geven ook aan dat er gewoon wat waakzaamheid mag zijn, maar de golf die er er aan zit te komen heus wel zal meevallen. Er is ook niemand die nog heeft zitten roepen om opnieuw maatregelen in te voeren (hooguit mss dat mondmaskers in bv het openbaar vervoer geen slecht idee zou zijn), laat staan dat er effectief plannen zouden zijn om maatregelen te nemen.
 
Dit artikel komt aardig in de buurt.

"Nu de cijfers kleuren zoals de bladeren die van de bomen vallen, volgt viroloog Marc Van Ranst de toestand weer met argwaan. “Met 94 ziekenhuisopnames per dag, is op de coronabarometer de drempel van 65 opnames per dag voor code oranje ruim overschreden. Eigenlijk zijn we al op weg naar code rood, die inging vanaf 150 hospitalisaties per dag.”"

"Zonder maatregelen, benadrukt Van Ranst. “Dit is de achtste keer dat de coronacijfers in stijgende lijn gaan. Of daar mondkapjes of een CST-ticket bij horen, had allang een automatisme moeten zijn zoals in Duitsland. Maar in een sfeertje waar dat allemaal overdreven leek, is de coronabarometer sinds 23 mei 2022 gedeactiveerd. Of de barometer weer uit de lade dient gehaald te worden, is een politieke beslissing. Ik heb daar geen waardeoordeel over, het kan ook goed uitdraaien.”"
 
Positief getest vandaag, enkel wat snot en hoesten.
Zijn er nog veel mensen die hun smaak verliezen ?
2 jaar geleden geur en smaak weg. Hoop dit niet meer te moeten meemaken
 
Ik was begin sep mijn smaak en geur 2 weken kwijt. Tegelijk ook een bacteriele luchtweg infectie gehad en toch gans september vrij ziek geweest.
Weinig koorts wel en mij nooit echt zorgen gemaakt.
 
Dit artikel komt aardig in de buurt.

"Nu de cijfers kleuren zoals de bladeren die van de bomen vallen, volgt viroloog Marc Van Ranst de toestand weer met argwaan. “Met 94 ziekenhuisopnames per dag, is op de coronabarometer de drempel van 65 opnames per dag voor code oranje ruim overschreden. Eigenlijk zijn we al op weg naar code rood, die inging vanaf 150 hospitalisaties per dag.”"

"Zonder maatregelen, benadrukt Van Ranst. “Dit is de achtste keer dat de coronacijfers in stijgende lijn gaan. Of daar mondkapjes of een CST-ticket bij horen, had allang een automatisme moeten zijn zoals in Duitsland. Maar in een sfeertje waar dat allemaal overdreven leek, is de coronabarometer sinds 23 mei 2022 gedeactiveerd. Of de barometer weer uit de lade dient gehaald te worden, is een politieke beslissing. Ik heb daar geen waardeoordeel over, het kan ook goed uitdraaien.”"
Dat is absoluut geen doem- of paniekbericht.
Ik zie alleen maar een opsomming van feiten.
Er wordt in het stukje dat je hier citeert nergens gesproken over gevaren.
Je gaat beter je best moeten doen.
Ahh, en niet iets uit HLN nemen, want dat valt sowieso niet serieus te nemen.
 
Ik ben ondertussen vrijwel hersteld van een zware verkoudheid/sinusitis. Ik ben niet getest geweest maar mijn symptomen waren ook anders dan in maart toen ik corona had. Toen voelde ik mij zieker maar was ik er wel van verlost na 1 week , terwijl ik nu veel meer last had van gele en groene slijmen vanuit mijn sinussen, wellicht was het een gewone verkoudheid met sinusitis bovenop. Het zat veel meer in de bovenste luchtwegen deze keer. Van Covid had ik weinig neusklachten. Nu ging het ook gepaard met het typische droge keel gevoel dat ik altijd heb bij een verkoudheid.

Ik heb mijn 4de spuit wel 2 weken uitgesteld naar eind oktober voor de zekerheid, ik wil me wel fit voelen wanneer ik mij laat vaccineren.
 
Ik heb het ook vlaggen. Ondanks een boostershot (1 oktober) ben ik toch gewoon besmet geraakt. De test van gisteren is positief.
Symptomen: Bij momenten heel droge keel, soms qua gevoel geen adem krijgen, prikkelhoest, pijnscheuten in mijn hoofd, duizelig, heel erg moe, af en toe wat keelpijn, heel veel zweten, af en toe koorts, ook wel wat spierpijn ..

Maar al bij al valt het nog wel mee. Ik kan hier nog gewoon posten he. :tongue:

Positief getest vandaag, enkel wat snot en hoesten.
Zijn er nog veel mensen die hun smaak verliezen ?
2 jaar geleden geur en smaak weg. Hoop dit niet meer te moeten meemaken
Neen, ik heb nog al mijn smaak en geur. Covid is bij iedereen toch steeds een beetje anders.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het ook vlaggen. Ondanks een boostershot (1 oktober) ben ik toch gewoon besmet geraakt. De test van gisteren is positief.
Symptomen: Bij momenten heel droge keel, soms qua gevoel geen adem krijgen, prikkelhoest, pijnscheuten in mijn hoofd, duizelig, heel erg moe, af en toe wat keelpijn, heel veel zweten, af en toe koorts, ook wel wat spierpijn ..

Maar al bij al valt het nog wel mee. Ik kan hier nog gewoon posten he. :tongue:


Neen, ik heb nog al mijn smaak en geur. Covid is bij iedereen toch steeds een beetje anders.
Ik ben vandaag positief getest en heb net dezelfde symptomen. Geur en smaak heb ik ook nog.
 
Terug
Bovenaan