Corona: Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

  • Vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

    Stemmen: 108 44,4%
  • Vaxed : Geen symptomen

    Stemmen: 7 2,9%
  • Vaxed : Verkoudheidssymptomen

    Stemmen: 64 26,3%
  • Vaxed : Griepsymptomen

    Stemmen: 43 17,7%
  • Vaxed : Long covid

    Stemmen: 3 1,2%
  • Vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

    Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

    Stemmen: 7 2,9%
  • Not vaxed : Geen symptomen

    Stemmen: 3 1,2%
  • Not vaxed : Verkoudheidssymptomen

    Stemmen: 6 2,5%
  • Not vaxed : Griepsymptomen

    Stemmen: 1 0,4%
  • Not vaxed : Long covid

    Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

    Stemmen: 1 0,4%

  • Totaal aantal stemmers
    243
Het is geen bewijs (dat ik claim ook nergens), wel een vaststelling. Ik heb nu mijn 3 inentingen gehad en daar gaat het bij blijven (tenzij ik een vierde nodig ga hebben om te reizen).
 
Het is geen bewijs (dat ik claim ook nergens), wel een vaststelling. Ik heb nu mijn 3 inentingen gehad en daar gaat het bij blijven (tenzij ik een vierde nodig ga hebben om te reizen).
Volgens mij zeggen de virologen zelf, dat er op dit moment te weinig wetenschappelijk bewijs is, om een 2de booster te geven aan de 18-50 jarigen.
 
Het is zover. Ik, mijn vrouw, en dochter allemaal covid. Ik heb zwaar last van de keel en longen. Mijn vrouw minder maar ook koorts. Onze dochter is beter.
We hebben van mijn moeder via mijn dochter gekregen.

Zowel ik als mijn vrouw hebben de booster.

Beide zelftests waren positief.
 
Vrijdag festival gedaan. Zondag keelpijn en maandag echt ziek: hoofdpijn, koorts, zwaar hoofd, verstopte neus,... Zelftest negatief.

Bij de dokter PCR test gedaan en 's avonds resultaat: "zeer sterk positief". Tot en met gisteren niks waard, constant koorts, halve dag slapen enzo. Vandaag iets beter maar verre van 100%.
Ook al een paar dagen helemaal geen reuk en smaak. Ik dacht dat dit bij de huidige variant minder voorkwam. Wel heel vreemd moed ik zeggen.

Ondertussen de jongste dochter ook positief :(

Qua zelftests, deze hadden we al een tijd, ooit online gekocht, van Newgene. Steeds negatief getest, ook mijn vrouw enkele maanden terug 3x negatief en bij dokter antigeentest positief. Nu tests gehaald bij Kruidvat (Flowflex) en die testen mij (en ondertussen de dochter) precies wel correct.

Ondertussen nog steeds geen test of herstelcertificaat in Covidsafe. Enkel wel een sms gehad dat ik 7 dagen in isolatie moet. Een sms dat ik positief was, kon ook wel duidelijker denk ik dan. Mijngezondheid toont de positieve test maar dan apart van de CTPC code om de één of andere reden. Bij certificaten op mijngezondheid krijg ik: Er is een probleem opgetreden bij het ophalen van uw certificaten. Op Cozo wel alles netjes te zien. Beetje jammer dat dit alles na zoveel tijd nog steeds niet vlot gaat.
Uw herstelcertificaat volgt wel nog. Ik heb begin deze maand positief getest, de app gaf ook steeds de foutmelding dat er een probleem was opgetreden bij het ophalen van mijn certificaten. Na de 11 dagen kwam het er wel effectief door.
Hoe kom je erbij dat er ‘voor de rest overal zo losjes met Corona wordt omgegaan’?
Ik zie namelijk iets helemaal anders. Is het niet gewoon dat jij liever er iets losser mee zou omgaan? Je zegt dat niemand zich aan quarantaine houdt, van in mijn omgeving klopt dat al niet. Hier gewoon de isolatie uitgedaan, hoor. En de Q ervoor ook serieus genomen. Zeker dat het niet gewoon een smoesje is om het zelf wat lakser te kunnen nemen?


Voor mij maakte het toch een verschil. Ik wilde het graag weten voor het sporten erna. Een ‘gewone’ griep of keelontsteking is toch minder een probleem dan Corona op dat vlak. En om rekening te kunnen houden met de eventuele langere gevolgen.
Ik merk toch ook dat men er losser begint mee om te gaan. Het kan mensen lijk niet meer schelen of ze het al dan niet oplopen of zelf verspreiden. Hoor wel vaker dat mensen vb net terug zijn uit een ‘risicogebied (vliegvakantie/festival)’, er ziek bijlopen en zich toch op de werkvloer/festivals/uitjes begeven. Toen ik zelf positief getest had en mijn kalender vrijmaakte tijdens mijn isolatie gaven mensen (klanten/vrienden) zelf aan dat het voor hun best ok was om toch de afspraak te laten doorgaan :wtf:. Was volop kwartaalbtw/personenbelastingseizoen, terwijl de voorbije jaren toch geleerd heeft dat zoiets evenzeer digitaal kan.

Terwijl er wel effectief nog risico’s zijn. Mijn rechtoverbuur is al een maand of 4 een plant na een coronabesmetting. Hebben onlangs een klein buurtfeestje gehad (wat optredens/bbq), door gewoon aanwezig te zijn is die weer dagen moeten bekomen in zijn bed. Heeft zich zelf op de proclamatie van zijn zoon op het secundair moeten verontschuldigen tot zijn diepe spijt. Die kan amper iets doen. Heeft geen voorgeschiedenis en was een gezonde mid veertiger.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: 515
Uw herstelcertificaat volgt wel nog. Ik heb begin deze maand positief getest, de app gaf ook steeds de foutmelding dat er een probleem was opgetreden bij het ophalen van mijn certificaten. Na de 11 dagen kwam het er wel effectief door.
Heb nu inderdaad een herstelcertificaat staan. Uitwerking van het hele ding kon alleen wel een stuk beter ondertussen maar al blij dat dit nu ok is :)

Hier toch ook, nu >2 weken na ziek worden, nog verre van 100%. Precies of er hangt een constante waas in mijn hoofd, veel sneller moe van allea en nog steeds soms verstopte neus en sinusitis-gevoel en zo goed als niks van geur/smaak.
 
Alléé , blijkbaar hebben mijn ouders nu ook covid …moeder heeft zich laten testen in de apotheek en was positief, vader. voelde zich al 3 dagen niet goed en koortsig maar is er nu blijkbaar door . (Heeft ook last van Nova )
Moeder heeft tot nu toe enkel een snotvalling …(en blijkbaar heeft ze nu ook dat alles slecht smaakt )
Ze denken dat mijn nicht hen besmet heeft omdat deze ook last had van een snotvalling maar had zich laten (of via zelftest ) getest maar bleek negatief …
Ouders hebben alle vaccinaties gekregen (behoren tot de risico groep ) dus gewoon dikke pech dat ze het hebben maar hopelijk blijft het hierbij . ;)
Alle twee nu 10 dagen huisarrest . ;) (ze zitten in een caravan op de camping dus dat gaat niet echt problemen geven , inkopen worden voor hen gedaan als ze het vragen . )

Ben wel in contact geweest met mijn moeder maar tot nu toe nog niks van symptomen ..en hopelijk blijft dat ook zo .
Blijkbaar zijn er nu wel meer familieleden die het zitten hebben …


Update , vader en moeder genezen zonder te veel erg buiten de eerste symptomen geen extra symptomen . (Smaak is terug)
Blijkbaar had ook een andere zuster en hare bijzit (die er ook komen ) ook corona .na speekseltest bleek ze negatief maar in de apotheek dus positief …ook genezen zonder erg (en ook volledig gevaccineerd )

Ik nog altijd niks en hopelijk blijft dat zo . ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik en mijn vriendin hebben het ook te pakken... Mijn vriendin eerst, paar dagen later was ik dan ook aan de beurt... Van wie ze het overgekregen heeft is een raadsel, blijkbaar geen dichte contacten gehad die zelf ook positief waren... En de Gentse Feesten was al te lang geleden qua incubatieperiode...
Bij haar zit het vooral op de luchtwegen (hoest) en sterk verminderde reuk/smaak, bij mij vooral stevig verkouden en sterk verminderde reuk/smaak.
Zij zit morgen op dag 7 na de eerste symptomen, ik op dag 4...
Wij hebben geen tuin ofzo dus we kunnen niet gewoon eens naar buiten gaan en in het gebouw naast ons zijn ze terug begonnen met de werkzaamheden na het bouwverlof. Ik kom er zot van... :(
 
Kleine update van onze situatie, efkes hier posten ter archivering.

Mijn vrouw is zich zondag ziek beginnen voelen. Zaterdag had ze al het gevoel dat ze ziek ging worden maar dat hebben we afgewimpeld.
Zaterdachochtend sneltest negatief, Maandagochtend ook negatief.
Maandag PCR test en vrouw was dus positief. De onthaalmoeder weigerde de kleine op te vangen. Al een geluk bij een ongeluk, want hij is dus OOK ziek. Ocharme 4 maand oud. Hij heeft sinds deze ochtend gelukkig geen koorts meer en is altijd vrolijk gebleven en goed blijven eten. Juist zagerig en minder goed doorslapen. Wel veel slapen. Al bij al triestig om te zien maar dus maar 3 dagen ziek geweest. Hij ligt hier naast mij en lijkt de oude terug. Naast de koorts, het zagerige en moeilijk maar langer slapen heeft hij geen symptomen gehad.

Mijn vrouw is heel moe en zwak. Ze geraakt nauwelijks de trap af zonder half te sterven. Ze klinkt alsof ze de trap 10 keer op en af gesprint is. Haar stem is ook zwak. Ze moet ook heel veel rusten.

Ikzelf voel niks. Ben enkel moe, maar ik werk van thuis om voor de kleine en mijn vrouw te zorgen, en tussendoor wat te proberen werken, dus die vermoeidheid zal daar wel van zijn. Ik ga nog gewoon naar de winkel, maar draag dan wel voor de zekerheid een masker, mocht ik toch besmet zijn maar asymptomatisch. Uiteraard letten op ontsmetten ook.


Vrouw is gevaccineerd en geboosterd. Wel vroeg want ze werkt in de zorg. Booster was oktober. Toen was ze dus zwanger.
Mijn booster is van Januari. 1e 2 spuiten waren Pfizer-Biontech, booster was Spikevax (Moderna).

Het is de 1e keer dat Covid hier binnen zit. De besmetting komt waarschijnlijk door de dochter van een bewoner op haar werk. Eerst een uur samen zitten en dan zegt ze dat haar moeder Corona heeft :sop:
 
Laatst bewerkt:
En ik heb het ook zitten. Gisteren wakker geworden met een rauwe keel, in de namiddag slechter geworden en eigenlijk heel de middag geslapen. Nu vooral hoofd- en rugpijn en enorm warm. Zal weekje quarantaine worden op zolder.

Ik ben al blij dat ik voor vrouw en kind heb kunnen zorgen tot mijn vrouw beter was. Nu kan zij de kleine over nemen.
 
En ik heb het ook zitten. Gisteren wakker geworden met een rauwe keel, in de namiddag slechter geworden en eigenlijk heel de middag geslapen. Nu vooral hoofd- en rugpijn en enorm warm. Zal weekje quarantaine worden op zolder.

Ik ben al blij dat ik voor vrouw en kind heb kunnen zorgen tot mijn vrouw beter was. Nu kan zij de kleine over nemen.
Waarom quarantaine op zolder? Uw vrouw en kind hebben toch ook net corona gehad en kan je dus niet meer besmetten.
Of zie ik iets over het hoofd?
Anyway, veel beterschap. Ik heb het begin Juli ook gehad en had ook 1-2 dagen last van mijn keel. Al een geluk was dat snel over en vanaf dan precies 10 daagse vekoudheid.
 
Waarom quarantaine op zolder? Uw vrouw en kind hebben toch ook net corona gehad en kan je dus niet meer besmetten.
Of zie ik iets over het hoofd?
Anyway, veel beterschap. Ik heb het begin Juli ook gehad en had ook 1-2 dagen last van mijn keel. Al een geluk was dat snel over en vanaf dan precies 10 daagse vekoudheid.
Inderdaad, ik HOEF waarschijnlijk niet echt in quarantaine, maar ik probeer er toch op te letten. Je weet maar nooit. We zijn wel minder streng dan toen vrouw en kind het hadden.
 
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220816_93592809

Alle 18-plussers mogen een brief verwachten. “Het is minder vrijblijvend dan de vorige booster. We willen een nieuwe epidemie voor zijn. We hebben allemaal het gevoel dat het wat voorbij is. Deze zomer waren de cijfers gunstig, als gevolg van alle inspanningen die de voorbije twee jaar geleverd zijn. Maar tegen de winter zouden ze weer kunnen stijgen. We hopen dat er genoeg stimulans is om het vaccin toch te halen.”
Wacht deze snap ik nu even niet? Het is minder vrijblijvend dan de vorige booster? Wil dat dan zeggen dat de regels zoals coronapas e.d. weer in voege gaan? Dit dan voor reizen, sociale bezigheden (fitness, restaurant, e.d.)

edit: ah nee...
Voor de tweede booster was dat minder het geval. Die richtte zich op mensen met een verzwakte immuniteit, bewoners van een woonzorgcentrum en tachtigplussers. “Bij de tachtigplussers heeft toen wel nog 75 procent de booster gezet. We moeten nu opnieuw alles op alles zetten.”
Tis minder vrijblijvende dan de vorige booster->booster....


Carry on! :unsure:

ik haat clickbait artikelen....
 
referentiekader is de vorige booster voor immunogecompromitteerden, ouderen en zorg. (nr 4)
Had het nu referentiekader booster 3 geweest voor de gewone bevolking dan zat je toch met de coronapas en bijhorende regels?

Oh op die manier, wat een prul titel en dan nog achter de paywall steken :wallbash:
 
allez na 3 jaar ook prijs.
De vriendin moest met de vriendinnetjes op haar lappen gaan en covid mee naar huis nemen... :angry:
Toch wel serieus ziek geweest. 4 dagen bed praktisch. Een keelpijn die ik nog nooit meegemaakt heb. Nu lijkt het de eerste dag beter te zijn.
 
Juist gelezen dat er infeite 2 versies zijn van vacinedream .
Eentje die aangepast zou zijn tegen omikron (en die ze nu aan het inspuiten zijn ) en eentje die speciaal gemaakt is tegen de AB varianten die nu rondgaan ,en deze zouden ze zetten vanaf 1 oktober …dus misschien beter wachten zodat je zeker bent dat je de nieuwste versie hebt . ;)
 
Juist gelezen dat er infeite 2 versies zijn van vacinedream .
Eentje die aangepast zou zijn tegen omikron (en die ze nu aan het inspuiten zijn ) en eentje die speciaal gemaakt is tegen de AB varianten die nu rondgaan ,en deze zouden ze zetten vanaf 1 oktober …dus misschien beter wachten zodat je zeker bent dat je de nieuwste versie hebt . ;)
Niet dat ik je niet geloof, maar kan je die bron er dan ook bij zetten? Dat lijkt me toch (als het effectief zo is) interessante informatie te zijn voor mensen die hun vaccin willen gaan halen.
 
Hoe staan de BG'ers eigenlijk tegenover de 4de spuit?
In m'n entourage lijkt er weinig geloof meer te zijn in vaccins en zijn er ook serieus wat bedenkingen.
Ikzelf laat 't ook niet meer zetten, tenzij ze natuurlijk weer dingen verbieden indien men geen spuit heeft laten zetten.
 
Hoe staan de BG'ers eigenlijk tegenover de 4de spuit?
In m'n entourage lijkt er weinig geloof meer te zijn in vaccins en zijn er ook serieus wat bedenkingen.
Ikzelf laat 't ook niet meer zetten, tenzij ze natuurlijk weer dingen verbieden indien men geen spuit heeft laten zetten.
Ik ga ze zeker niet mijn heel leven elk jaar halen, maar nu zo goed als zeker wel nog. Voor mij een kleine moeite voor een extra bescherming. Het liefst zou ik ze wel pas later nemen, omdat ik dan beter beschermd ben als ik ga skiën, maar denk niet dat ik tot maart ga wachten.
 
Terug
Bovenaan