Corona: Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

  • Vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

    Stemmen: 108 44,4%
  • Vaxed : Geen symptomen

    Stemmen: 7 2,9%
  • Vaxed : Verkoudheidssymptomen

    Stemmen: 64 26,3%
  • Vaxed : Griepsymptomen

    Stemmen: 43 17,7%
  • Vaxed : Long covid

    Stemmen: 3 1,2%
  • Vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

    Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

    Stemmen: 7 2,9%
  • Not vaxed : Geen symptomen

    Stemmen: 3 1,2%
  • Not vaxed : Verkoudheidssymptomen

    Stemmen: 6 2,5%
  • Not vaxed : Griepsymptomen

    Stemmen: 1 0,4%
  • Not vaxed : Long covid

    Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

    Stemmen: 1 0,4%

  • Totaal aantal stemmers
    243
Waarom zoveel moeite doen om een positieve test te bekomen? Als je ziek bent kan je dokter je toch ook thuis schrijven?
Omdat je ergens ook wel wil weten welk risico je loopt ten opzichte van anderen. Ik wou ook weten of ik al dan niet besmet was na negatieve zelftest (en een positieve collega wat mij deed vermoeden dat er meer aan de hand was), vooral om mijn omgeving waarin 2 operaties de voorbije week gepland stonden te kunnen afschermen. Ik had daardoor ook een isolatieattest waardoor ik mij kon verontschuldigen op kantoor. Ik werk momenteel bij onze vaccinproducent waar HR en operations covid graag zoveel mogelijk buitenhouden en directe managers maar al te graag iedereen voor het minste naar kantoor roepen :p. Tot een dikke maand terug moesten wij nog continu een mondmasker dragen, max 3 man in de grootste vergaderzalen en zelf buiten tijdens de middagpauze mocht max 1 persoon aan een tafel van 6 zitten. Met een attest is HR dan ook zeer snel om toegang tot kantoor te weigeren. Slecht rapport voor onze manager want 4 van de 5 in ons team hebben het vlaggen :p.
 
Vrijdag festival gedaan. Zondag keelpijn en maandag echt ziek: hoofdpijn, koorts, zwaar hoofd, verstopte neus,... Zelftest negatief.

Bij de dokter PCR test gedaan en 's avonds resultaat: "zeer sterk positief". Tot en met gisteren niks waard, constant koorts, halve dag slapen enzo. Vandaag iets beter maar verre van 100%.
Ook al een paar dagen helemaal geen reuk en smaak. Ik dacht dat dit bij de huidige variant minder voorkwam. Wel heel vreemd moed ik zeggen.

Ondertussen de jongste dochter ook positief :(

Qua zelftests, deze hadden we al een tijd, ooit online gekocht, van Newgene. Steeds negatief getest, ook mijn vrouw enkele maanden terug 3x negatief en bij dokter antigeentest positief. Nu tests gehaald bij Kruidvat (Flowflex) en die testen mij (en ondertussen de dochter) precies wel correct.

Ondertussen nog steeds geen test of herstelcertificaat in Covidsafe. Enkel wel een sms gehad dat ik 7 dagen in isolatie moet. Een sms dat ik positief was, kon ook wel duidelijker denk ik dan. Mijngezondheid toont de positieve test maar dan apart van de CTPC code om de één of andere reden. Bij certificaten op mijngezondheid krijg ik: Er is een probleem opgetreden bij het ophalen van uw certificaten. Op Cozo wel alles netjes te zien. Beetje jammer dat dit alles na zoveel tijd nog steeds niet vlot gaat.
 
Nja de apotheker was niet goed gezind dat ik binnen was gekomen om hoestsiroop te halen (wel met mondmasker, en heb zelf geen positieve test gehad...). Blijkbaar moet je iemand sturen of anders op voorhand bellen. Was zelfs niet in mij opgekomen omdat er voor de rest overal zo losjes met corona wordt omgegaan.
Hoe kom je erbij dat er ‘voor de rest overal zo losjes met Corona wordt omgegaan’?
Ik zie namelijk iets helemaal anders. Is het niet gewoon dat jij liever er iets losser mee zou omgaan? Je zegt dat niemand zich aan quarantaine houdt, van in mijn omgeving klopt dat al niet. Hier gewoon de isolatie uitgedaan, hoor. En de Q ervoor ook serieus genomen. Zeker dat het niet gewoon een smoesje is om het zelf wat lakser te kunnen nemen?

Waarom zoveel moeite doen om een positieve test te bekomen? Als je ziek bent kan je dokter je toch ook thuis schrijven?
Voor mij maakte het toch een verschil. Ik wilde het graag weten voor het sporten erna. Een ‘gewone’ griep of keelontsteking is toch minder een probleem dan Corona op dat vlak. En om rekening te kunnen houden met de eventuele langere gevolgen.
 
eerste dag van mijn 2 weken verlof en 39 graden koorts en positief
kermit-falling.gif
 
Voor mij maakte het toch een verschil. Ik wilde het graag weten voor het sporten erna. Een ‘gewone’ griep of keelontsteking is toch minder een probleem dan Corona op dat vlak. En om rekening te kunnen houden met de eventuele langere gevolgen.
Is het niet gewoon als je koorts erbij hebt dat je moet opletten met sport? Maar dat is altijd al zo geweest, niet alleen met corona. Vanaf dat je sport met koorts kun je een ontsteking op je hartspier krijgen.
 
Is het niet gewoon als je koorts erbij hebt dat je moet opletten met sport? Maar dat is altijd al zo geweest, niet alleen met corona. Vanaf dat je sport met koorts kun je een ontsteking op je hartspier krijgen.
Volgens mIj kan het ook kwaad bij mIldere symptomen. Ik denk dat dat ook de reden is dat ze blijven testen op Tour de France.
 
Hoe kom je erbij dat er ‘voor de rest overal zo losjes met Corona wordt omgegaan’?
Ik zie namelijk iets helemaal anders. Is het niet gewoon dat jij liever er iets losser mee zou omgaan? Je zegt dat niemand zich aan quarantaine houdt, van in mijn omgeving klopt dat al niet. Hier gewoon de isolatie uitgedaan, hoor. En de Q ervoor ook serieus genomen. Zeker dat het niet gewoon een smoesje is om het zelf wat lakser te kunnen nemen?

Ik kom daarbij omdat er geen overheidsmaatregelen zijn, veel feestjes, geen verplicht thuiswerk, geen maskerplicht enz terwijl er wel heel veel corona in de omloop is. Op het nieuws hoor je ook altijd dat de virologen zeggen dat de nieuwe variant niet veel voorstelt en we ons niet te veel zorgen moeten maken. Dat geeft de indruk dat er nu losjes met corona wordt omgegaan, en het meer zoiets als een verkoudheid is, waarvoor ook niemand in isolatie gaat.
Ik heb me verder wel gewoon aan de isolatie/quarantine gehouden hoor, ben voor de rest in die week niet meer buiten geweest. Zelfs niet alleen gaan wandelen want je mag de woning niet verlaten. Wist gewoon echt niet dat ik ook niet naar de apotheek mocht gaan, maar daarna heb ik de maatregelen nog eens goed gelezen en me aan de isolatie gehouden. Nu ja, eigenlijk moet enkel de persoon met positieve test (mijn man dus) in isolatie en niet de huisgenoten als ze zelf geen positieve test hebben gehad.
 
Ik kom daarbij omdat er geen overheidsmaatregelen zijn, veel feestjes, geen verplicht thuiswerk, geen maskerplicht enz terwijl er wel heel veel corona in de omloop is. Op het nieuws hoor je ook altijd dat de virologen zeggen dat de nieuwe variant niet veel voorstelt en we ons niet te veel zorgen moeten maken. Dat geeft de indruk dat er nu losjes met corona wordt omgegaan, en het meer zoiets als een verkoudheid is, waarvoor ook niemand in isolatie gaat.
Ik heb me verder wel gewoon aan de isolatie/quarantine gehouden hoor, ben voor de rest in die week niet meer buiten geweest. Zelfs niet alleen gaan wandelen want je mag de woning niet verlaten. Wist gewoon echt niet dat ik ook niet naar de apotheek mocht gaan, maar daarna heb ik de maatregelen nog eens goed gelezen en me aan de isolatie gehouden. Nu ja, eigenlijk moet enkel de persoon met positieve test (mijn man dus) in isolatie en niet de huisgenoten als ze zelf geen positieve test hebben gehad.
Als ge zelf niet positief zijt, moogt ge gewoon naar buiten dacht ik. Dus apotheek was zeker geen probleem. Behalve dat uw apotheker er zelf een probleem van maakte.
 
Is het niet gewoon als je koorts erbij hebt dat je moet opletten met sport? Maar dat is altijd al zo geweest, niet alleen met corona. Vanaf dat je sport met koorts kun je een ontsteking op je hartspier krijgen.
Ja en nee. Dat telt natuurlijk ook gewoon, maar daar bovenop zijn er echt wel gevallen dat de coronabesmetting zich nog langer op de hartspier zou kunnen zetten, of ongemerkt zou zijn gebeurd. En dan daarbij soms de langdurige ademhalingsproblemen/conditieproblemen. Ikzelf ben ook genetisch belast. Dichte familie heeft problemen met cardiomyopathie. Ik niet, maar dan wil ik toch het zekere voor het onzekere nemen.

En natuurlijk ouders en familie die risicopatiënten zijn. Ik vond het zelf ook, hoor: ziek is ziek en door nu positief te testen ga je niet plots beter of slechter zijn. Maar het weten geeft toch wel een ander gevoel op die vlakken.
 
Here we go again, zonet een positieve zelftest afgenomen. Tweede keer dit jaar (vorige keer was 5 maanden geleden) en dat na 3x een Moderna inenting. Twee keer een besmetting op reis op opgelopen. Welk nut hebben die 3 Moderna vaccins nu gehad? Ik heb het gevoel dat ik even vatbaar ervoor ben als iemand die nooit gevaccineerd is.
 
Here we go again, zonet een positieve zelftest afgenomen. Tweede keer dit jaar (vorige keer was 5 maanden geleden) en dat na 3x een Moderna inenting. Twee keer een besmetting op reis op opgelopen. Welk nut hebben die 3 Moderna vaccins nu gehad? Ik heb het gevoel dat ik even vatbaar ervoor ben als iemand die nooit gevaccineerd is.
Zonder vaccin kon het veel erger geweest zijn.
 
Zonder vaccin kon het veel erger geweest zijn.
Maar is die kans dan hoog? Ik ken mensen vanuit kennissenkring die zich niet hebben laten vaccineren en het ook hebben opgelopen, die kwamen er ook vanaf met dezelfde symptomen als ik. Mocht ik nu 80 zijn en overgewicht/hartproblemen hebben ok, maar voor een persoon van middelbare leeftijd die veel sport en gezond leeft?
 
Maar is die kans dan hoog? Ik ken mensen vanuit kennissenkring die zich niet hebben laten vaccineren en het ook hebben opgelopen, die kwamen er ook vanaf met dezelfde symptomen als ik. Mocht ik nu 80 zijn en overgewicht/hartproblemen hebben ok, maar voor een persoon van middelbare leeftijd die veel sport en gezond leeft?
Goh ja ik ken gevaccineerden die bijna de kliniek in lagen. Ongevaccineerden bij wie het een vallingske was. Maar 1 ongevaccineerde heeft wel in de kliniek gelegen en blijkbaar zijn er toch twee behandelmethoden. Int ziekenhuis voor de gevaccineerden en met zuurstofflesje naar huis voor de niet gevaccineerden.

Wie weet het nog of een vaccin uitdoet of niet.
Ze hebben er Allezins goed aan verdient en zullen er nog goed aan verdienen
 
Bon, gisteren dus positief getest na al 3-4 dagen verschijnselen te hebben gehad (wel na een vermoeiende reis), en voorlopig weinig last. Een droge hoest en vooral vermoeid. Van mijn 3e vaccin heb ik veel meer last gehad. Voor het 4e ga ik passen denk ik, die eerste 3 hebben precies niets geholpen.
 
Bon, gisteren dus positief getest na al 3-4 dagen verschijnselen te hebben gehad (wel na een vermoeiende reis), en voorlopig weinig last. Een droge hoest en vooral vermoeid. Van mijn 3e vaccin heb ik veel meer last gehad. Voor het 4e ga ik passen denk ik, die eerste 3 hebben precies niets geholpen.
Na 3 vaccins te hebben gehad, heb ik geen last van mijn besmetting, dus de vaccins hebben niks geholpen :unsure: .
 
Na 3 vaccins te hebben gehad, heb ik geen last van mijn besmetting, dus de vaccins hebben niks geholpen :unsure: .
Als ik mij laat inenten tegen hepatitis B verwacht ik dat ik beschermd ben voor een hepatitis B besmetting, niet dat de symptomen achteraf min of meer gaan meevallen. Met Covid verwachte ik hetzelfde.
 
Als ik mij laat inenten tegen hepatitis B verwacht ik dat ik beschermd ben voor een hepatitis B besmetting, niet dat de symptomen achteraf min of meer gaan meevallen. Met Covid verwachte ik hetzelfde.
Dan leef je al zo'n twee jaar onder een steen. Toch spijtig hoe mensen die altijd zo luid hun mening komen verkondigen vaak niet veel over het onderwerp weten.

Allez, of het is gewoon eens een slechte trollpoging.
 
Dan zijt ge slecht geïnformeerd.
Slecht gevaccineerd, ja.
Nu, ik weet ook wel dat het vaccin vooral beschermd tegen ernstig ziek worden na een covid-besmetting, maar ik kan onmogelijk weten of ik nu doodziek zou zijn geweest als ik niet gevaccineerd was. Een kennis van mij die zich niet heeft laten vaccineren heeft evenmin last van zijn Covid-besmetting.
 
Slecht gevaccineerd, ja.
Nu, ik weet ook wel dat het vaccin vooral beschermd tegen ernstig ziek worden na een covid-besmetting, maar ik kan onmogelijk weten of ik nu doodziek zou zijn geweest als ik niet gevaccineerd was. Een kennis van mij die zich niet heeft laten vaccineren heeft evenmin last van zijn Covid-besmetting.
Dat kunt ge idd niet weten, net als ge niet kunt weten dat ze niet helpen (voor u persoonlijk dan). Als ge denkt dat ge niet besmet kunt worden, zijt gewoon slecht geïnformeerd. En die kennis is nu niet echt een bewijs, maar dat weet ge zelf ook wel.
 
Terug
Bovenaan