Corona: Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

  • Vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

    Stemmen: 108 44,4%
  • Vaxed : Geen symptomen

    Stemmen: 7 2,9%
  • Vaxed : Verkoudheidssymptomen

    Stemmen: 64 26,3%
  • Vaxed : Griepsymptomen

    Stemmen: 43 17,7%
  • Vaxed : Long covid

    Stemmen: 3 1,2%
  • Vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

    Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

    Stemmen: 7 2,9%
  • Not vaxed : Geen symptomen

    Stemmen: 3 1,2%
  • Not vaxed : Verkoudheidssymptomen

    Stemmen: 6 2,5%
  • Not vaxed : Griepsymptomen

    Stemmen: 1 0,4%
  • Not vaxed : Long covid

    Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

    Stemmen: 1 0,4%

  • Totaal aantal stemmers
    243
Hoe staan de BG'ers eigenlijk tegenover de 4de spuit?
In m'n entourage lijkt er weinig geloof meer te zijn in vaccins en zijn er ook serieus wat bedenkingen.
Ikzelf laat 't ook niet meer zetten, tenzij ze natuurlijk weer dingen verbieden indien men geen spuit heeft laten zetten.

Welke verwachtingen waren er dan over de vaccins in je entourage?
Ikzelf heb een uitnodiging gekregen voor mijn 4de, maar kan via mijn stageplek (zh) ook de 2de booster krijgen. Ik laat ze sowieso zetten.
 
Hoe staan de BG'ers eigenlijk tegenover de 4de spuit?
In m'n entourage lijkt er weinig geloof meer te zijn in vaccins en zijn er ook serieus wat bedenkingen.
Ikzelf laat 't ook niet meer zetten, tenzij ze natuurlijk weer dingen verbieden indien men geen spuit heeft laten zetten.

Ik heb mijn uitnodiging vorige week gekregen, maar ben eerlijk gezegd aan het twijfelen (en ga het waarschijnlijk niet doen).

Vorige keer heb ik ongeveer 3 weken na mijn derde spuit covid gekregen.
Ik begrijp dat de bedoeling is om te beschermen tegen hospitalisatie (en niet zozeer tegen besmetting - dat was bij mij in ieder geval absoluut niet geslaagd de vorige keer). Maar als fitte jonge dertiger die al 3x ingeënt is en dan nog eens besmet geweest is (90% zeker met omikron trouwens), lijkt het voordeel van vaccinatie me redelijk beperkt.

Besmetting is wel al geleden van begin februari...

Eigenlijk zou ik liever eens een test laten doen om te checken op antilichamen (ook omdat ik 3 weken geleden op vakantie ziek geweest ben, met keelpijn en snotteren, maar toen geen covidtest gedaan...). Geen idee waar je je kan laten testen op antilichamen :unsure:
 
Ik was heel erg aan het twijfelen omdat ik er begin dit jaar een week(!) ziek van was (Moderna). Op dit moment ben ik ook al ziek (griepje) en dat voelt bijna als toen ik die booster had gekregen. Je elke keer ziek melden is ook niet leuk natuurlijk.
Gisteravond kreeg ik mijn uitnodiging (2de week van oktober, dus al binnen 2,5 weken), maar heb juist gezien dat het Pfizer is. Vorig jaar reageerde ik daar redelijk goed op (na 1ste spuit lichte klachten maar redelijk, na 2de spuit zo goed als niks), dus ik heb besloten hem dan toch te nemen. Hopelijk opnieuw weinig klachten.
 
Ik was heel erg aan het twijfelen omdat ik er begin dit jaar een week(!) ziek van was (Moderna). Op dit moment ben ik ook al ziek (griepje) en dat voelt bijna als toen ik die booster had gekregen. Je elke keer ziek melden is ook niet leuk natuurlijk.
Gisteravond kreeg ik mijn uitnodiging (2de week van oktober, dus al binnen 2,5 weken), maar heb juist gezien dat het Pfizer is. Vorig jaar reageerde ik daar redelijk goed op (na 1ste spuit lichte klachten maar redelijk, na 2de spuit zo goed als niks), dus ik heb besloten hem dan toch te nemen. Hopelijk opnieuw weinig klachten.

Waar zie je dat ergens?
 
Eigenlijk zou ik liever eens een test laten doen om te checken op antilichamen (ook omdat ik 3 weken geleden op vakantie ziek geweest ben, met keelpijn en snotteren, maar toen geen covidtest gedaan...). Geen idee waar je je kan laten testen op antilichamen :unsure:

Redelijk nutteloos aangezien er 2 componenten zijn in de bescherming tegen Covid waarvan slechts 1 terug te vinden is in een bloedtest.
"Geen antilichamen terug te vinden in je bloed" wil dus niet zeggen dat je niet meer beschermd bent en omgekeerd geldt ook. Wel antilichamen wil niet zeggen dat je "voldoende" beschermd bent.

(Bron: mijn huisarts)
 
“Tijdens deze vaccinatiecampagne worden de aangepaste vaccins aan omikron gebruikt die op 1 september door de EMA werden goedgekeurd. Er werd binnen de IMC afgesproken dat we telkens bij goedkeuring door de EMA van nieuwe vaccins, zo snel mogelijk op die nieuwe vaccins zullen overschakelen. Dat gebeurde ondertussen. Deze week kregen de nog nieuwere vaccins, aangepast aan BA4 en BA5 ook de goedkeuring van de EMA. Die kunnen geleverd worden vanaf begin oktober. Vanaf dan zullen we overschakelen op die vaccins”, klinkt het in een mededeling.

Dus beter nog wat wachten bij ontvangst uitnodiging, zou ik durven concluderen?
In de online agenda van ons vaccinatiecentrum valt echter weinig te zien welk aangepast vaccin je krijgt. Er wordt enkel gesproken over "Pfizer Prio".
 
Hoe staan de BG'ers eigenlijk tegenover de 4de spuit?
In m'n entourage lijkt er weinig geloof meer te zijn in vaccins en zijn er ook serieus wat bedenkingen.
Ikzelf laat 't ook niet meer zetten, tenzij ze natuurlijk weer dingen verbieden indien men geen spuit heeft laten zetten.
Ik bedank er vriendelijk voor. Tenzij ze binnenkort weer gaan discrimineren op het feit of je een nieuwe spuit hebt gehad, maar ik hoop dat we die periode stilletjes aan voorbij zijn. Dat was bij mij ook de enige reden om de vorige 2 spuiten (met grote tegenzin) te gaan halen.
 
Tenzij ze binnenkort weer gaan discrimineren op het feit of je een nieuwe spuit hebt gehad, maar ik hoop dat we die periode stilletjes aan voorbij zijn.
Nee, gaat niet gebeuren deze winter. (behoudens destructieve compleet ontsnappende nieuwe variant, maar die kans is blijkbaar zeer klein)
Dat was bij mij ook de enige reden om de vorige 2 spuiten (met grote tegenzin) te gaan halen.
Daarom is de invoering van de coronapas inderdaad een goed idee gebleken, omdat de vaccinatiegraad daardoor +- 30% gestegen is.
 
Daarom is de invoering van de coronapas inderdaad een goed idee gebleken, omdat de vaccinatiegraad daardoor +- 30% gestegen is.
En ook al was het niet 100% sluitend, het gaf bovendien een veiliger gevoel.

Wanneer nu op een concert iemand in je nek zit te hoesten, kan je alleen maar hopen dat het een onschuldig verkoudheidje is.
 
Nee, ik ga er niet om, ben ook niet om de 1ste booster gegaan.
2 was voldoende, en inmiddels corona gehad, met belachelijk milde symptomen (was a langer dan 6 maand na mijn 1ste 2 shots).
Dus bij deze ga ik voor mijn eigen immuniteit.
Waarom waren 2 voldoende?
Waarom geen 3?
Waarom geen 4?
Waarom geen 10?
Waarom geen 1 of 0?

Vind je het nu zelf niet raar om een halt te roepen bij een arbitrair nummer? Al moet je mij eens uitleggen hoe het feit dat je met 2 prikken milde symptomen gekregen hebt van Corona. Dit zegt dat het vaccin slechter is dan uw eigen immuniteit.
Als de eigen immuniteit alles was, waarom nam je dan überhaupt een vaccin? Als de eigen immuniteit alles was, waarom zijn er dan meer slachtoffers in landen waar de vaccinatiegraad lager was/is. Of het vaccin minder effectief was.

Nu bon, je doet uiteindelijk hetgeen je zelf wil.
 
Waarom waren 2 voldoende?
Waarom geen 3?
Waarom geen 4?
Waarom geen 10?
Waarom geen 1 of 0?

Vind je het nu zelf niet raar om een halt te roepen bij een arbitrair nummer? Al moet je mij eens uitleggen hoe het feit dat je met 2 prikken milde symptomen gekregen hebt van Corona. Dit zegt dat het vaccin slechter is dan uw eigen immuniteit.
Als de eigen immuniteit alles was, waarom nam je dan überhaupt een vaccin? Als de eigen immuniteit alles was, waarom zijn er dan meer slachtoffers in landen waar de vaccinatiegraad lager was/is. Of het vaccin minder effectief was.

Nu bon, je doet uiteindelijk hetgeen je zelf wil.
Is simpel, bij het begin van deze miserie was de boodschap, laat je vaccineren, je zal anderen beschermen /besmetting voorkomen en zelf minder ziek worden.
Dus toen meegegaan in dat narratief, aangezien ik niet anti-vax ben.
Nadien bleek dit dus niet zo te zijn, dus ja, die 2 zitten erin, krijg ik er niet uit, dus kan ik me enkel uitspreken over wat nadien komt.

Ik kan geen oordeel plaatsen over iemand anders zijn immuniteit, noch over wat de status is in andere landen, ik volg het al een tijdje niet meer.
Ik stel enkel vast dat het continent Afrika het best OK doet, en landen met lagere vaccinatie graad ook nog steeds mensen heeft.

Ieder doet wat hij/zij/het/x wil, ik mag evenwel meegegeven dat het voor mij stopt, terwijl ik iemand anders perfect kan toelaten om te zeggen dat hij de nieuwe prik zal nemen, geen probleem.
 
Is simpel, bij het begin van deze miserie was de boodschap, laat je vaccineren, je zal anderen beschermen /besmetting voorkomen en zelf minder ziek worden.
Dus toen meegegaan in dat narratief, aangezien ik niet anti-vax ben.
Nadien bleek dit dus niet zo te zijn, dus ja, die 2 zitten erin, krijg ik er niet uit, dus kan ik me enkel uitspreken over wat nadien komt.
Euhm, door u te vaccineren, ook nu, bescherm je anderen en voorkom je besmettingen. Het is gewoon geen absolute bescherming van dat het nooit meer voorvalt.

Maar de reductie en bescherming is nog altijd significant.

Ik stel enkel vast dat het continent Afrika het best OK doet, en landen met lagere vaccinatie graad ook nog steeds mensen heeft.
Mja, als de limiterende factor is, dat die ook nog mensen hebben. Dat is nu niet direct een hoge baar om aan te voldoen hé. Dus dat zou ik niet als referentie nemen. Naast het feit dat op het Afrikaanse continent de levensstandaard, niveau en bevolkingspiramide niet echt vergelijkbaar is. Dat is zoals zeggen van kijk ik heb hier een ziekte die enkel kinderen raakt jonger dan 6 jaar. En onze bevolkingspiramide heeft enkel kinderen ouder als 6j. Dan is het nogal wiedes dat zonder een specifiek antivirus voor kinderen jonger dan 6j die laatste groep ook nog mensen/kinderen heeft.

En corona target nu eenmaal vooral de ouderen onder ons en degenen met bepaalde specifieke karakteristieken.

Waarom dan nog überhaupt geld geven aan geriatrie, ziekenhuis, ... ? Gewoon een spuitje als ze ziek worden en de pijp aan maarten. Boem 50 miljard besparing (allez + nog de besparing van de pensioenen en de verhoogde inkomsten uit erfenissen). Er loopt toch nog genoeg volk op het Europees continent.

Ieder doet wat hij/zij/het/x wil, ik mag evenwel meegegeven dat het voor mij stopt, terwijl ik iemand anders perfect kan toelaten om te zeggen dat hij de nieuwe prik zal nemen, geen probleem.
Correctemundo. Ik ben gewoon een curieuze neuze nosterdpot. Maar zelfs met de uitleg, begrijp ik die zienswijze nog niet. Maar zoals gezegd, you do you.
 
"En corona target nu eenmaal vooral de ouderen onder ons en degenen met bepaalde specifieke karakteristieken."

Net daarom.

Dus beschouw het als een "griep" en je zal reeds het nodige kunnen voorkomen, maar laat ons verder stoppen met de blinde paniek en doemberichten op dagelijkse basis.
Voorbeeld: Denemarken.

Live and let live.
 
Terug
Bovenaan