Corona: Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

  • Vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

    Stemmen: 108 44,4%
  • Vaxed : Geen symptomen

    Stemmen: 7 2,9%
  • Vaxed : Verkoudheidssymptomen

    Stemmen: 64 26,3%
  • Vaxed : Griepsymptomen

    Stemmen: 43 17,7%
  • Vaxed : Long covid

    Stemmen: 3 1,2%
  • Vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

    Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

    Stemmen: 7 2,9%
  • Not vaxed : Geen symptomen

    Stemmen: 3 1,2%
  • Not vaxed : Verkoudheidssymptomen

    Stemmen: 6 2,5%
  • Not vaxed : Griepsymptomen

    Stemmen: 1 0,4%
  • Not vaxed : Long covid

    Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

    Stemmen: 1 0,4%

  • Totaal aantal stemmers
    243
Al even gepost in een andere thread, maar ik ben (waarschijnlijk) positief op Covid. 2 negatieve zelftesten afgelegd eergisteren, en gisteren naar de huisarts.

Aangezien ik al lichte symptomen heb van de 24ste heeft het weinig zin om nog een PCR te doen, want het verandert niks aan de (onbestaande) behandeling en ik moet toch niet lang meer in quarantaine.

Symptomen:
- koorts, 38,5 max
- vermoeid, 36u aan een stuk in bed gelegen
- rustpols 120 ipv 50 gedurende 3 dagen
- extreme keelpijn (da’s al voorbij)
- zware hoest (nog steeds)

Maar vooral: geur en smaakt. Helaas niet gewoon “verlies”, maar alles, letterlijk alles smaakt ranzig. In die mate dat ik eigenlijk niks kan eten. En ik ben helemaal geen moeilijke eter 🤣

Alles waar ook maar een beetje zout in zit smaakt naar een mengeling tussen uien en benzine (?). Steekproef gedaan met mayo en stoofvleessaus (vrouw haalde frieten eergisteren) en ik proef blind geen verschil. Beide gewoon kokhalzend voos.

Als dit nog even aanhoudt ben ik binnen twee weken 5 kilo kwijt. Op rauwe paprika ga ik het niet trekken.

Ver-schrik-ke-lijk

En al zeker tijdens de feesten
 
Al even gepost in een andere thread, maar ik ben (waarschijnlijk) positief op Covid. 2 negatieve zelftesten afgelegd eergisteren, en gisteren naar de huisarts.

Aangezien ik al lichte symptomen heb van de 24ste heeft het weinig zin om nog een PCR te doen, want het verandert niks aan de (onbestaande) behandeling en ik moet toch niet lang meer in quarantaine.

Symptomen:
- koorts, 38,5 max
- vermoeid, 36u aan een stuk in bed gelegen
- rustpols 120 ipv 50 gedurende 3 dagen
- extreme keelpijn (da’s al voorbij)
- zware hoest (nog steeds)

Maar vooral: geur en smaakt. Helaas niet gewoon “verlies”, maar alles, letterlijk alles smaakt ranzig. In die mate dat ik eigenlijk niks kan eten. En ik ben helemaal geen moeilijke eter 🤣

Alles waar ook maar een beetje zout in zit smaakt naar een mengeling tussen uien en benzine (?). Steekproef gedaan met mayo en stoofvleessaus (vrouw haalde frieten eergisteren) en ik proef blind geen verschil. Beide gewoon kokhalzend voos.

Als dit nog even aanhoudt ben ik binnen twee weken 5 kilo kwijt. Op rauwe paprika ga ik het niet trekken.

Ver-schrik-ke-lijk

En al zeker tijdens de feesten

Allee chansaar, de helft van België zou een halve moord begaan om het nieuwe jaar te beginnen met een paar kilokes minder.
 
Ik was net aant fretten-for-life omdat ik dan kon zeggen hoe groot de impact van mijn voornemens was geweest op het einde van januari 😇
 
Al even gepost in een andere thread, maar ik ben (waarschijnlijk) positief op Covid. 2 negatieve zelftesten afgelegd eergisteren, en gisteren naar de huisarts.

Aangezien ik al lichte symptomen heb van de 24ste heeft het weinig zin om nog een PCR te doen, want het verandert niks aan de (onbestaande) behandeling en ik moet toch niet lang meer in quarantaine.

Symptomen:
- koorts, 38,5 max
- vermoeid, 36u aan een stuk in bed gelegen
- rustpols 120 ipv 50 gedurende 3 dagen
- extreme keelpijn (da’s al voorbij)
- zware hoest (nog steeds)

Maar vooral: geur en smaakt. Helaas niet gewoon “verlies”, maar alles, letterlijk alles smaakt ranzig. In die mate dat ik eigenlijk niks kan eten. En ik ben helemaal geen moeilijke eter 🤣

Alles waar ook maar een beetje zout in zit smaakt naar een mengeling tussen uien en benzine (?). Steekproef gedaan met mayo en stoofvleessaus (vrouw haalde frieten eergisteren) en ik proef blind geen verschil. Beide gewoon kokhalzend voos.

Als dit nog even aanhoudt ben ik binnen twee weken 5 kilo kwijt. Op rauwe paprika ga ik het niet trekken.

Ver-schrik-ke-lijk

En al zeker tijdens de feesten
Hoeveel vaccinaties had je?
Bivalente booster gehad?
 
Hoeveel vaccinaties had je?
Bivalente booster gehad?
3… de eerste 2 en de eerste booster. De laatste heb ik - écht - per abuis gemist.

Geen idee hoe bivalent de booster was 🤷‍♂️🫣

EDIT: moet er wel aan toevoegen dat de geur- en smaakproblemen echt wel gigantisch zijn afgenomen vandaag. Deze ochtend nog walgen van alles en vanavond gewoon gekookt (rigatoni alla norma) en zonder problemen binnengestoken. Aan dit tempo heb ik overmorgen mijn smaak en geur helemaal terug. Paniek voor niks dus… maar in paniek was ik wel, amai.
 
Laatst bewerkt:
Al even gepost in een andere thread, maar ik ben (waarschijnlijk) positief op Covid. 2 negatieve zelftesten afgelegd eergisteren, en gisteren naar de huisarts.

Aangezien ik al lichte symptomen heb van de 24ste heeft het weinig zin om nog een PCR te doen, want het verandert niks aan de (onbestaande) behandeling en ik moet toch niet lang meer in quarantaine.

Symptomen:
- koorts, 38,5 max
- vermoeid, 36u aan een stuk in bed gelegen
- rustpols 120 ipv 50 gedurende 3 dagen
- extreme keelpijn (da’s al voorbij)
- zware hoest (nog steeds)

Maar vooral: geur en smaakt. Helaas niet gewoon “verlies”, maar alles, letterlijk alles smaakt ranzig. In die mate dat ik eigenlijk niks kan eten. En ik ben helemaal geen moeilijke eter 🤣

Alles waar ook maar een beetje zout in zit smaakt naar een mengeling tussen uien en benzine (?). Steekproef gedaan met mayo en stoofvleessaus (vrouw haalde frieten eergisteren) en ik proef blind geen verschil. Beide gewoon kokhalzend voos.

Als dit nog even aanhoudt ben ik binnen twee weken 5 kilo kwijt. Op rauwe paprika ga ik het niet trekken.

Ver-schrik-ke-lijk

En al zeker tijdens de feesten
Goch, ik dacht hier ook dat ik het zitten had:
3 dagen zware koorts gehad, hoesten dat het geen naam heeft, een griepachtig gevoel. Bitter weinig tot geen smaak. Getest op corona en niet besmet.
 
3… de eerste 2 en de eerste booster. De laatste heb ik - écht - per abuis gemist.

Geen idee hoe bivalent de booster was 🤷‍♂️🫣

EDIT: moet er wel aan toevoegen dat de geur- en smaakproblemen echt wel gigantisch zijn afgenomen vandaag. Deze ochtend nog walgen van alles en vanavond gewoon gekookt (rigatoni alla norma) en zonder problemen binnengestoken. Aan dit tempo heb ik overmorgen mijn smaak en geur helemaal terug. Paniek voor niks dus… maar in paniek was ik wel, amai.

Ken iemand die positief testte op 13/03/2020 & vandaag nog steeds maar een deel van zijn pallet terug heeft (bovendien rook gedurende het hele eerste jaar alles naar verbrande diesel)
:crazy:
 
  • Wow
Waarderingen: 515
Ik ben 2 dagen geleden voor het eerst positief getest op covid.

Ik kreeg in een rap tempo alle griepsymptomen waardoor ik een zelftest gedaan heb en die bleek positief.

Afgelopen zaterdag een feestje gehad waar 2 mensen waren die het weekend ervoor covid hadden gehad. Ondertussen zijn er onder de aanwezigen al 3 nieuwe besmettingen nu.

Symptomen:
- overal spierpijn
-zware keelpijn en hoest
-koorts tot 39,4 max
-verhoogde hartslag
 
Ken iemand die positief testte op 13/03/2020 & vandaag nog steeds maar een deel van zijn pallet terug heeft (bovendien rook gedurende het hele eerste jaar alles naar verbrande diesel)
:crazy:

Ik heb al 14 maanden zeeeeer weinig tot geen geur (meestal dit).
Smaak wel (kleine vervorming bij fruit wel)
 
Hier in mei 2021 positief getest. Hartslag (bij inspanning) nog altijd iets hoger dan normaal. Qua smaken en geuren heb ik bijna alles terug, behalve zuivel. Boter en kaas smaken niet meer hetzelfde (kan het niet echt specifiëren, niet lekker meer), melk smaakt dan wel terug normaal. Voor één of andere reden ruikt mijn urine ook anders :unsure: . In het begin smaakte Duvel anders (als enig bier), smaakte naar verbrande noten, dit is ook terug normaal.
 
Confirmed
update:
2 dagen heftige koorts gehad. Quasi niks kunnen doen. Deze is nu voorbij, enkel de hoest blijft en die is ook wel redelijk lastig want keel voelt als verbrand aan :/
 
Laatst bewerkt:
Yup, gevaccineerd + enkel eerste booster genomen. 2e booster niet genomen want die was net gepland tijdens besmetting nr 3.
Hoest begin wat los te komen, tegen morgenavond ben ik terug de oude, vermoed ik
 
collega heeft het op kantoor ook binnen gebracht, heb er ook van voor de 2de keer..

atm wat verstopte neus en wat keelpijn en lichte hoest, voor het moment milder dan de eerste keer. Laatste keer dat ik het gekregen heb is in juni vorig jaar. Ik hou men hart vast dat het niet erger wordt.
edit: hoesten gelijk zot gisteren, vandaag echter al veel beter. Al bij al veel milder dan de eerste keer...
 
Laatst bewerkt:
Eerste keer prijs in 3 jaar. En moet toch wel zeggen vrij pittig. Het ziektebeeld verschilt ook per uur waar ik met andere ziektes (zoals griep) het eerder per dag zag wisselen.

Vooral de vermoeidheid en het snel buiten adem geraken baart me wel zorgen. Bon, we zien wel wat het geeft.
 
allé kheb het ook nog eens zitten. tis eerder een hardnekkige verkoudheid voor mij: al een week lang droge keel (ambetant kriebelhoestje savonds), soms lichte hoofdpijn, neus zit vast/loopt, iets vermoeider, oren zitten toe
geen koorts, niet uitzonderlijk vermoeid, had ook niet verwacht dat het positief zou zijn.

vaccinatiestatus: alle mogelijke vaccinaties en boosters gehad
 
Hier ook net positief getest, zowel mijn vriendin als ikzelf, oudste dochter ziek maar test negatief.

Symptomen van klassieke verkoudheid: keelpijn die nu al wel ver over is, neus die dicht zit en hoesten.

Vaccinatie: alle vaccinaties gehad.
 
Terug
Bovenaan