Corona: Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

  • Vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

    Stemmen: 108 44,4%
  • Vaxed : Geen symptomen

    Stemmen: 7 2,9%
  • Vaxed : Verkoudheidssymptomen

    Stemmen: 64 26,3%
  • Vaxed : Griepsymptomen

    Stemmen: 43 17,7%
  • Vaxed : Long covid

    Stemmen: 3 1,2%
  • Vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

    Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

    Stemmen: 7 2,9%
  • Not vaxed : Geen symptomen

    Stemmen: 3 1,2%
  • Not vaxed : Verkoudheidssymptomen

    Stemmen: 6 2,5%
  • Not vaxed : Griepsymptomen

    Stemmen: 1 0,4%
  • Not vaxed : Long covid

    Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

    Stemmen: 1 0,4%

  • Totaal aantal stemmers
    243
Dafalgan doet z'n ding wel tegen de symptomen. Van het moment dat het begint uit te werken begin ik me heel brak te voelen.
Hopelijk is het snel over.
 
Hoe zit het met de cijfers? Ook corona met symptomen hier. En ik merk in mijn omgeving ook veel, o.a. door de festivals.
 
Al paar dagen hevige hoofdpijn die amper overgaat, zelftest negatief, dan ook keelpijn en droge hoest gekregen waarop ik toch pcr-test heb gedaan -> positief met lage virale lading. Ik ben 'waarschijnlijk niet besmettelijk of aan het aan de start van een infectie'.
Daarom net nog eens een zelftest gedaan, negatief.
Waarom moet ik altijd de speciallekes hebben :p.

Anyway, ben dan toch 'geboosterd' tegen Tomorrowland en ons verlof.
 
Echt veel mensen met corona overal dat ik hoor. Al 3 besmettingen op het werk in een team van 20 man, en veel kennissen ook.
Mijn man had hoge koorts en enorm vermoeid, dan de volgende dag zelftest gedaan (negatief) en naar de dokter geweest. Dokter zei dat hij nog 2 zelftesten moest doen omdat ze niet betrouwbaar zijn. Enkele dagen later was de zelftest dan wel positief. Toch niet betrouwbaar, die zelftesten.. Nu is hij al meer dan een week heel moe, geen koorts meer maar wel een droge kriebelhoest die niet over gaat. Daar heb ik nu zelf ook last van, echt vervelend.
Vind het gek dat de quarantaine regels nu nog altijd zo streng zijn (volledige isolatie in principe, ook niet naar de winkel en apotheek gaan) terwijl er voor de rest geen maatregelen zijn, symptomen mild zijn en corona goed de ronde doet. Vraag me af of iemand zich daar nog aan houdt eigenlijk.
 
Echt veel mensen met corona overal dat ik hoor. Al 3 besmettingen op het werk in een team van 20 man, en veel kennissen ook.
Mijn man had hoge koorts en enorm vermoeid, dan de volgende dag zelftest gedaan (negatief) en naar de dokter geweest. Dokter zei dat hij nog 2 zelftesten moest doen omdat ze niet betrouwbaar zijn. Enkele dagen later was de zelftest dan wel positief. Toch niet betrouwbaar, die zelftesten.. Nu is hij al meer dan een week heel moe, geen koorts meer maar wel een droge kriebelhoest die niet over gaat. Daar heb ik nu zelf ook last van, echt vervelend.
Vind het gek dat de quarantaine regels nu nog altijd zo streng zijn (volledige isolatie in principe, ook niet naar de winkel en apotheek gaan) terwijl er voor de rest geen maatregelen zijn, symptomen mild zijn en corona goed de ronde doet. Vraag me af of iemand zich daar nog aan houdt eigenlijk.
Winkel en apotheek mag zeker indien je geen andere optie hebt. Wel best een mondmasker dragen.
 
Winkel en apotheek mag zeker indien je geen andere optie hebt. Wel best een mondmasker dragen.
Nja de apotheker was niet goed gezind dat ik binnen was gekomen om hoestsiroop te halen (wel met mondmasker, en heb zelf geen positieve test gehad...). Blijkbaar moet je iemand sturen of anders op voorhand bellen. Was zelfs niet in mij opgekomen omdat er voor de rest overal zo losjes met corona wordt omgegaan.
 
Nja de apotheker was niet goed gezind dat ik binnen was gekomen om hoestsiroop te halen (wel met mondmasker, en heb zelf geen positieve test gehad...). Blijkbaar moet je iemand sturen of anders op voorhand bellen. Was zelfs niet in mij opgekomen omdat er voor de rest overal zo losjes met corona wordt omgegaan.
Hoe weet die dan dat ge of uw vriendin positief is?
 
Winkel en apotheek mag zeker indien je geen andere optie hebt. Wel best een mondmasker dragen.
Ind, ik ben vanmorgen ook vlug naar de apotheek geweest met ffp2 mondmasker (en handen goed ontsmet bij het binnengaan). Onze apotheker weet wel dat ik covid heb want had hem vorige week gebeld om te informeren naar een antigeentest, heb uiteindelijk een pcr in een testcentrum gedaan. Ik heb mijn eerste symptomen 8 dagen geleden gekregen maar mijn PCR is nog maar 6 dagen geleden dus ik vermoed dat ik officieel nog in isolatie ben. Koorts en hoofdpijn zijn over, maar heb een enorm vervelende kriebelhoest en lopende neus wat met dit weer echt een hel is. Ik slaap amper. Mijn vriend moet heel de week naar kantoor dus kon niet anders dan vlug zelf naar de apotheek gaan om de dag door te komen.
In ons team zijn 4 van de 5 besmet. Zijn alle 4 1-2 dagen stevig ziek geweest met hoge koorts, daarnaast vooral hoofdpijn en verkoudheidssymptomen.
Heb mezelf 3 keer getest, zelftest is altijd negatief geweest. PCR was licht positief.
Verschil vandaag is dat hoog risico-contacten nog altijd vrij verkeer hebben tot het dagdagelijks leven, en dat leven is vandaag veel ruimer. Mijn partner heeft het bijvoorbeeld enorm druk op het werk met vergaderingen en workshops, die kan niet even zeggen 'how gasten mijn madame heeft covid, ik doe enkel digitaal mee'. Terecht want de ziekte zelf is afgezwakt. Maar dat boost natuurlijk wel het aantal gevallen.

Ik vind het gewoon vervelend om anderen vlak voor hun vakantie/tijdens hun zomerplanning te kunnen aansteken. Die personen zijn dan eigenlijk voor een 3e zomer op rij 'gesjareld' door het virus.
 
Gisteren 3u in de auto geweest met m' broer..hij met masker..blijkt hij vandaag positief te zijn (zelftest streepje kleurt heeeeeeeeeeeel lichtelijk).
Wanneer ben ik ten vroegste een gevaar voor mijn omgeving? Ervan uitgaande dat ik sowieso besmet raak.
Dat ik vanaf die dag zo weinig mogelijk mensen zie..en mijn vriendin ook niet besmet
 
Nogal een bemoeizuchtige apotheker, vroeg "het is toch geen corona zeker?"
Volgens de website van de overheid mag je in isolatie nog altijd helemaal niet buiten komen: https://www.info-coronavirus.be/nl/quarantaine-isolatie/
Maar als je daar verderklikt spreekt men over het einde van de isolatie als:
'7d na begin symptomen + min. 3d koortsvrij + klinische verbetering'
Daarom heb ik er mij vandaag aan gewaagd en gisteren de last nog verbeten (8d na begin symptomen). Al vind ik de start van symptomen moeilijker controleerbaar want mijn PCR test is slechts 6 dagen geleden afgenomen, ik heb wel mijn QR code 7 dagen geleden aangevraagd :p.
 
Maar als je daar verderklikt spreekt men over het einde van de isolatie als:
'7d na begin symptomen + min. 3d koortsvrij + klinische verbetering'
Daarom heb ik er mij vandaag aan gewaagd en gisteren de last nog verbeten (8d na begin symptomen). Al vind ik de start van symptomen moeilijker controleerbaar want mijn PCR test is slechts 6 dagen geleden afgenomen, ik heb wel mijn QR code 7 dagen geleden aangevraagd :p.
Ja dan denk ik dat je idd niks mis hebt gedaan volgens de regels.
 
Sinds dit weekend ook symptomen beginnen krijgen; zaterdag heel erg moe, dan zondag opgestaan en voelde ik mij veel beter, echter in de namiddag erge keelpijn beginnen krijgen. Maandag ook ferme keelpijn, zelftest negatief. Gisteren ook nog keelpijn, zelftest negatief. Dan naar de apotheek geweest om daar een test te laten uitvoeren (antigeentest, is ook zelftest zeker?) ook negatief.
Straks wel pcr test bij dokter. Keelpijn is echter wel stuk beter vandaag maar wel last van slijm, verstopte neus en af toe kriebelhoestje. Voor mij is dit een gewone verkoudheid, voel me voor de rest ok.
En als't wel van dat is, fml. Is ook net voor mijn verlof, ben 3,5 weken thuis vanaf de 21ste juli..
De voorbije 2 jaar telkens maar een kleine 2 weken verlof gehad, dus wou dit jaar toch een ruimere en leukere vakantie plannen..
 
Sinds maandag terug van vakantie. Gisteren lichte keelpijn, niks erg.
Afgelopen nacht verschillende keren wakker geworden van de zware keelpijn en die keelpijn is zo al ganse dag. Zoals hier eerder gemeld: het gevoel van brandend zuur elke keer je slikt + het lijkt alsof er 1mm opening is in mijn keelgat bij elke slok (warm weer!) dat ik neem.
Daarnaast heel erg warm hebben (nochtans geen koorts), enorm vermoeid en spierpijn.
Zelftest geeft een negatief resultaat.
 
Sinds dit weekend ook symptomen beginnen krijgen; zaterdag heel erg moe, dan zondag opgestaan en voelde ik mij veel beter, echter in de namiddag erge keelpijn beginnen krijgen. Maandag ook ferme keelpijn, zelftest negatief. Gisteren ook nog keelpijn, zelftest negatief. Dan naar de apotheek geweest om daar een test te laten uitvoeren (antigeentest, is ook zelftest zeker?) ook negatief.
Straks wel pcr test bij dokter. Keelpijn is echter wel stuk beter vandaag maar wel last van slijm, verstopte neus en af toe kriebelhoestje. Voor mij is dit een gewone verkoudheid, voel me voor de rest ok.
En als't wel van dat is, fml. Is ook net voor mijn verlof, ben 3,5 weken thuis vanaf de 21ste juli..
De voorbije 2 jaar telkens maar een kleine 2 weken verlof gehad, dus wou dit jaar toch een ruimere en leukere vakantie plannen..
Waarom zoveel moeite doen om een positieve test te bekomen? Als je ziek bent kan je dokter je toch ook thuis schrijven?
 
Waarom zoveel moeite doen om een positieve test te bekomen? Als je ziek bent kan je dokter je toch ook thuis schrijven?
Ben ook naar de dokter geweest, heb briefje voor wo tot vrijdag gekregen. Ook pcr test gedaan. Blijkt nu negatief te zijn :)
Ben wel niet meer zo ziek geweest sinds begin van corona. Sinds mijn post gisteren keihard beginnen hoesten en niezen.
Waarom zoveel moeite? ik heb nog nooit corona gehad en wil dat ook zo houden. Ben gevaccineerd maar ben risicopatient. Heb mijn pa verloren in 2020 aan longkanker, rond deze periode in de zomer van 2020, en dat was de hel voor mij en mijn ma. Vreselijke periode, dus wil er alles aan doen om niet besmet te geraken, niet ziek te worden,..
 
Terug
Bovenaan