Corona: Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

  • Vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

    Stemmen: 108 44,4%
  • Vaxed : Geen symptomen

    Stemmen: 7 2,9%
  • Vaxed : Verkoudheidssymptomen

    Stemmen: 64 26,3%
  • Vaxed : Griepsymptomen

    Stemmen: 43 17,7%
  • Vaxed : Long covid

    Stemmen: 3 1,2%
  • Vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

    Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

    Stemmen: 7 2,9%
  • Not vaxed : Geen symptomen

    Stemmen: 3 1,2%
  • Not vaxed : Verkoudheidssymptomen

    Stemmen: 6 2,5%
  • Not vaxed : Griepsymptomen

    Stemmen: 1 0,4%
  • Not vaxed : Long covid

    Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

    Stemmen: 1 0,4%

  • Totaal aantal stemmers
    243
Ik heb het ook zitten..

Dinsdag een hoestje beginnen krijgen, sinds woensdag lichte keelpijn. Gisteren begon het allemaal erger te worden, en vannacht meer wakker gelegen van het hoesten en de keelpijn dan dat ik kon slapen.

Vanochtend onze oudste zoon met de fiets naar school gebracht (8km heen en terug) en ik was compleet buiten adem, daarop zelftest gedaan en die was na 2 minuten al duidelijk positief.

Intussen wel serieus last van keelpijn, voelt net zoals een zware keelonsteking, maar 10x erger.


Toevallig krijg ik dit net als ik een week thuis zit van m'n werk wegens 4/5 ouderschapsverlof...
 
Zoon van 1 had wat groen snot, keer met stokje in geroerd en prijs. Zelftest van mezelf negatief ma zit toch ook met wat snot.

Ik heb een vrijgezellen gepland in Duitsland volgende week donderda tem zondag, dat zal ik ook wel weer op mijn buik mogen schrijven :frown:

Blijkbaar herstelcertificaat pas geldig in Duitsland vanaf 28 dagen na besmetting? Iemand ervaring mee in Duitsland?
 
al sinds donderdag verkouden. Vanacht nog koorts erbij en sinds vanochtend kan ik niks meer ruiken... (wat overigens een bizarre ervaring is: ik spuit royaal parfum op mijn pols en ik ruik er effenaf niks van)

Geboosterd, en ik heb in februari al covid/omicron gehad...
 
Ga eind juli naar spanje dus moet toch nog voor mijn booster gaan want uw laatste spuit mag maar 7 maand oud zijn.
Steekt mij wel wat tegen dat ik nu ne booster moet laten zetten. Weer minimum ne dag ziek dus.
 
Ga eind juli naar spanje dus moet toch nog voor mijn booster gaan want uw laatste spuit mag maar 7 maand oud zijn.
Steekt mij wel wat tegen dat ik nu ne booster moet laten zetten. Weer minimum ne dag ziek dus.

Zijt ge zeker?

Ik lees
Opgelet - EU Digitaal COVID-certificaten: Voor personen vanaf 18 jaar, heeft het vaccinatiecertificaat een geldigheidsduur van 9 maanden vanaf de laatste dosis van de eerste vaccinatiereeks (2 dosissen, of 1 voor Janssen). Na het boostervaccin is de geldigheidsduur ervan echter onbeperkt.

 
al sinds donderdag verkouden. Vanacht nog koorts erbij en sinds vanochtend kan ik niks meer ruiken... (wat overigens een bizarre ervaring is: ik spuit royaal parfum op mijn pols en ik ruik er effenaf niks van)

Geboosterd, en ik heb in februari al covid/omicron gehad...
Omicron B1 (variant die hier zat in december/januari) geeft geen super bescherming tegen symptomatische Omicron B4 en B5, wat de varianten zijn die nu rondgaan.
Omicron B2 geeft wel goede bescherming, maar die is minder rondgegaan in ons land denk ik.

Ziekenhuisopname na vaccinatie/booster blijft heel laag en niets om zorgen over te maken.
 
Ga eind juli naar spanje dus moet toch nog voor mijn booster gaan want uw laatste spuit mag maar 7 maand oud zijn.
Steekt mij wel wat tegen dat ik nu ne booster moet laten zetten. Weer minimum ne dag ziek dus.
Tegen dan geeft Spanje die eis wel op. (massa)Toerisme boven alles daar!
In Italië gaat de covidpas ook op de schop vanaf morgen.
 
Tegen dan geeft Spanje die eis wel op. (massa)Toerisme boven alles daar!
In Italië gaat de covidpas ook op de schop vanaf morgen.

Ja zal zien.
Heb nu afspraak 22 juni. 21 juli vertrek ik, dus hopelijk tegen 22 juni valt 't ook weg.
 
negatief getest. Eerder griep dus.
maar ik peins dat het ergste achter de rug is, voel me alleszins al een stuk beter dan de afgelopen dagen.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Eerste maal covid gehad twee jaar geleden nog voor de vaccinaties. Toen had ik een weekje keelpijn en veel slijm in mijn keel.

Intussen gevaccineerd. Gisteren positief getest na grieperig gevoel. Spierpijn, lichte temperatuurverhoging en veel hoesten. Ik vind deze lastiger.
 
Zondag een 30-jarig feestje gehad van een nicht. Dinsdag wat keelpijn beginnen krijgen, woensdag op de middag naar huis gegaan van't werk omdat ik me geen mens voelde. Sneltest licht positief, die van m'n vrouw niks. Gisteren dokter: pcr van vrouw sterk positief.
Blijkt dat er nu nog al zeker 7 mensen van op dat feestje positief getest hebben. SUPERSPREADEREVENT.

Het enige dat me nu nog ergert is een hoest en redelijk wat duizeligheid als ik opsta of een inspanning lever.
 
Laatst bewerkt:
Geen medisch advies geven
Ik heb het ook zitten..

Dinsdag een hoestje beginnen krijgen, sinds woensdag lichte keelpijn. Gisteren begon het allemaal erger te worden, en vannacht meer wakker gelegen van het hoesten en de keelpijn dan dat ik kon slapen.

Vanochtend onze oudste zoon met de fiets naar school gebracht (8km heen en terug) en ik was compleet buiten adem, daarop zelftest gedaan en die was na 2 minuten al duidelijk positief.

Intussen wel serieus last van keelpijn, voelt net zoals een zware keelonsteking, maar 10x erger.


Toevallig krijg ik dit net als ik een week thuis zit van m'n werk wegens 4/5 ouderschapsverlof...
Dat is geen corona. Ik heb dit in mijn leven al 20x gehad, VOOR corona
 
Terug
Bovenaan