Corona: Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

  • Vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

    Stemmen: 108 44,4%
  • Vaxed : Geen symptomen

    Stemmen: 7 2,9%
  • Vaxed : Verkoudheidssymptomen

    Stemmen: 64 26,3%
  • Vaxed : Griepsymptomen

    Stemmen: 43 17,7%
  • Vaxed : Long covid

    Stemmen: 3 1,2%
  • Vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

    Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

    Stemmen: 7 2,9%
  • Not vaxed : Geen symptomen

    Stemmen: 3 1,2%
  • Not vaxed : Verkoudheidssymptomen

    Stemmen: 6 2,5%
  • Not vaxed : Griepsymptomen

    Stemmen: 1 0,4%
  • Not vaxed : Long covid

    Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

    Stemmen: 1 0,4%

  • Totaal aantal stemmers
    243
Hier nog geen duidelijk beeld van de schade. Drie weken geleden ziek geweest. Ik heb nog niet echt gesport maar ik merk wel tijdens wandelingen dat mijn conditie rampzalig is. Wandelen lukt nu met veel moeite tegen 6 km per uur, voor 7-8 km dat was begin vorige week zelfs maar 5,3 km per uur. Normaal probeer ik aan > 7 km per uur te wandelen maar dat is dus gewoon niet haalbaar nu.
Ik voel me ook snel moe… ik wil over 3 maand de Ventoux op, veen benieuwd of dat gaat lukken.
Binnen 3 maand zal het wel al beter zijn. Ik heb het in januari gehad, ook met longontsteking. Op mijn sport-app zie je mijn wattage echt dramatisch laag dag voor en periode na mijn symptomen. Week na week zie je mijn prestaties stijgen, laatste koersrit deze woensdag zat ik alweer op topniveau.

Vooral niet te snel willen herstarten, daardoor had ik longontsteking ontwikkeld. Maandje recupereren en dan stilaan opbouwen en doorzetten. Komt wel goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Binnen 3 maand zal het wel al beter zijn. Ik heb het in januari gehad, ook met longontsteking. Op mijn sport-app zie je mijn wattage echt dramatisch laag dag voor en periode na mijn symptomen. Week na week zie je mijn prestaties stijgen, laatste koersrit deze woensdag zat ik alweer op topniveau.

Vooral niet te snel willen herstarten, daardoor had ik longontsteking ontwikkeld. Maandje recupereren en dan stilaan opbouwen en doorzetten. Komt wel goed.
Ik ben gewoon langzaam aan het opbouwen. Vandaag 15 km gewandeld op 2h15min. Zo heb ik een inspanning van 133 bpm gedurende twee uur, dus echt niet overdreven. Ik voel dat ik de voorbije twee weken al heel wat progressie heb gemaakt.
Fietsen wacht ik nog een week of twee mee, ik weet dat ik me daar veel moeilijker kan in beheersen. En dat zal dan eerst ook gewoon met de speedpedelec naar het werk rijden zijn.
 
Sinds woensdag symptomen beginnen krijgen. Enkel nacht van woensdag op donderdag koorts gehad. Verder lichte keelpijn, lichte hoest en een snotneus. Vandaag enkele nog matige hoest. Denk dat ik morgen wel symptoomloos ga zijn. Ben volledig gevaxineerd (+booster).
 
Positief getest. Ik was niet zeker of ik me moest laten testen omdat ik amper symptomen opmerk, maar goed, blijkbaar dus het toch opgelopen. Ik vond het al raar dat ik het niet leek te hebben.
 
Hier is corona onlangs het gezin binnengeslopen. Wellicht via de kleuterklas van mijn 3-jarig zoontje (de juffen en meerdere kindjes positief).

Mijn twee zoontjes (3 jaar & 10 maanden) hadden vooral hoest en snot.

Ik had gewoon wat lichte keelpijn en na enkele dagen een hoest waarbij ik mijn stem even kwijt ben geraakt.

Mijn vrouw had een zéér zware diepgaande hoest (erge nachten), maar ze bleef als enige negatief testen (ook PCR).

Zowel mijn vrouw en ik zijn volledig gevaccineerd.
 
Heb het hier nu ook zitten, lichte keelpijn/hees. Positieve zelftest dusja, maar ga geen PCR doen, tis duidelijk positief en verder moet ik mij nergens verantwoorden wegens nog in zwangerschapsverlof :) Hopelijk krijgt kleintje het niet :(. Hier gevaccineerd maar geen booster.
 
Ik heb nu toch wel wat keelpijn, voor de rest wel niet echt merkbaar andere symptomen, maar het bevestigt dus wel dat de test van dinsdag correct was (en geen false positive). Lijkt mij wel een veelvoorkomend symptoom te zijn, maar denk ook wel dat je het makkelijk voor iets anders kunt zien of aannemen of dat je het proces doorloopt zonder te denken dat het covid zou kunnen zijn.
 
Hier nog geen duidelijk beeld van de schade. Drie weken geleden ziek geweest. Ik heb nog niet echt gesport maar ik merk wel tijdens wandelingen dat mijn conditie rampzalig is. Wandelen lukt nu met veel moeite tegen 6 km per uur, voor 7-8 km dat was begin vorige week zelfs maar 5,3 km per uur. Normaal probeer ik aan > 7 km per uur te wandelen maar dat is dus gewoon niet haalbaar nu.
Ik voel me ook snel moe… ik wil over 3 maand de Ventoux op, veen benieuwd of dat gaat lukken.

Bij mij heeft het ook een aantal weken geduurd, maar ineens was dat echt voorbij. Ik duim mee voor u hetzelfde!
 
Bon, tot zover dus mijn poging om de enige Belg te worden die geen covid gehad zou hebben... :unsure:

Zowel m'n vriendin sinds zondag, de kleine als intussen ikzelf positief. Vriendin wat last gehad, kleine weinig of niks te merken buiten lichte koorts bepaalde momenten, en ik sinds vandaag lichte krets in de keel maar cava voor de rest.

Praktisch gezien verandert er ook niet veel aangezien het toch al vakantie was voor de kleine en ikzelf quasi fulltime telewerk. Het voordeel is nu zelfs dat m'n vriendin nu niet moet werken in het weekend en we dus alsnog wat Pasen kunnen vieren, indien we willen zelfs met de schoonouders want die zijn ook beiden positief.
 
Heel veel mensen in mijn omgeving hebben (buik)griep. Het gaat goed rond moet ik zeggen. Ik en mijn vriendin ook ziek geweest. Vriendin positief getest nadat ze ziek was, om dan achteraf te beseffen dat we 2 dagen voordien naar de AB geweest zijn 😒
 
Eind vorige week een positieve zelftest afgelegd. Was blijkbaar stevig positief want de testlijn op de zelftest kleurde direct donkerrood vanaf het moment de vloeistof daar passeerde. :woohoo:

Eigenlijk enkel verkoudheid symptomen gehad met hoestje en verstopte neus. Vriendin ook besmet en die heeft wel last van meer griepachtige symptomen.

Uiteindelijk vooral volgend gevoel: "Is dit het maar? Heeft de wereld hiervoor 2 jaar half op zijn gat gelegen en gaan er hiervoor nog steeds ganse steden in China in lockdown?" Maar de symptomen zullen vast wel milder zijn door de vaccins.
 
Uiteindelijk vooral volgend gevoel: "Is dit het maar? Heeft de wereld hiervoor 2 jaar half op zijn gat gelegen en gaan er hiervoor nog steeds ganse steden in China in lockdown?" Maar de symptomen zullen vast wel milder zijn door de vaccins.
Boy you better run
 
Uiteindelijk vooral volgend gevoel: "Is dit het maar? Heeft de wereld hiervoor 2 jaar half op zijn gat gelegen en gaan er hiervoor nog steeds ganse steden in China in lockdown?" Maar de symptomen zullen vast wel milder zijn door de vaccins.
Exact wat mijn vrouw me ook zei nadat ze corona doormaakte, maar idd: vaccins...
 
Eind vorige week een positieve zelftest afgelegd. Was blijkbaar stevig positief want de testlijn op de zelftest kleurde direct donkerrood vanaf het moment de vloeistof daar passeerde. :woohoo:

Eigenlijk enkel verkoudheid symptomen gehad met hoestje en verstopte neus. Vriendin ook besmet en die heeft wel last van meer griepachtige symptomen.

Uiteindelijk vooral volgend gevoel: "Is dit het maar? Heeft de wereld hiervoor 2 jaar half op zijn gat gelegen en gaan er hiervoor nog steeds ganse steden in China in lockdown?" Maar de symptomen zullen vast wel milder zijn door de vaccins.
Ik vermoed dat bij die vaccins ook gewoon een minder ernstige variant mag bijgeteld worden. Dat en de meerderheid van de jongere, gezonde mensen kwam sowieso wel zonder zware symptomen door de infectie. Maar een klein percentage van de bevolking die serieuze zorg nodig heeft gecombineerd met een groot percentage van de bevolking dat tegelijkertijd ziek wordt was het uiteindelijke probleem voor de zorg.
 
Terug
Bovenaan