Corona: Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

  • Vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

    Stemmen: 108 44,4%
  • Vaxed : Geen symptomen

    Stemmen: 7 2,9%
  • Vaxed : Verkoudheidssymptomen

    Stemmen: 64 26,3%
  • Vaxed : Griepsymptomen

    Stemmen: 43 17,7%
  • Vaxed : Long covid

    Stemmen: 3 1,2%
  • Vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

    Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

    Stemmen: 7 2,9%
  • Not vaxed : Geen symptomen

    Stemmen: 3 1,2%
  • Not vaxed : Verkoudheidssymptomen

    Stemmen: 6 2,5%
  • Not vaxed : Griepsymptomen

    Stemmen: 1 0,4%
  • Not vaxed : Long covid

    Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

    Stemmen: 1 0,4%

  • Totaal aantal stemmers
    243
Hier is het kwestie van afwachten vrees ik.

Oudste zoon vorige week dagelijks bij mijn ouders gezeten, en ik vrijdag een half uur met mijn mama in de auto gezeten.
Zaterdag kreeg ik berichtje dat ze een positieve zelftest had (bevestigd door een positieve PCR gisteren).
Zij heeft het hoogstwaarschijnlijk vorige week dinsdag opgedaan op een begrafenis.

Tot donderdag zelftests genomen. Zowel bij de zoon als ikzelf steeds negatief. Nog steeds geen symptomen. We kunnen nu wel zeggen dat we veilig zijn.
 
Hoelang blijft iemand door de bank genomen eigenlijk besmettelijk?

Mijn echtgenote kreeg afgelopen zondag de eerste symptomen, ‘ziekste’ was ze op woensdag en sindsdien elke dag snel beter. Enkel nog een irritante hoest nu. PCR was afgelopen donderdag ‘sterk positief’. Zou al moeten beginnen minderen nu denk ik?
 
De kleine was ziek vrijdag, maar woensdag zijn vaccin gehad dus dachten we dat het daardoor was aangezien zijn zelftest negatief was. Nu zit hij sinds gisteren ook nog eens zwaar te hoesten en ik begin sinds nu ook te hoesten.

Hopelijk geen prijs want het is dan verdomme al de 2de keer in 2 maanden tijd!
 
Hoelang blijft iemand door de bank genomen eigenlijk besmettelijk?

Mijn echtgenote kreeg afgelopen zondag de eerste symptomen, ‘ziekste’ was ze op woensdag en sindsdien elke dag snel beter. Enkel nog een irritante hoest nu. PCR was afgelopen donderdag ‘sterk positief’. Zou al moeten beginnen minderen nu denk ik?

Studies hebben namelijk aangetoond dat Omicron infecties soms nog besmettelijk zijn tot 10 dagen na de diagnose.
Bron: https://covid-19.sciensano.be/nl/procedures/isolatie
 
Hoelang blijft iemand door de bank genomen eigenlijk besmettelijk?

Mijn echtgenote kreeg afgelopen zondag de eerste symptomen, ‘ziekste’ was ze op woensdag en sindsdien elke dag snel beter. Enkel nog een irritante hoest nu. PCR was afgelopen donderdag ‘sterk positief’. Zou al moeten beginnen minderen nu denk ik?
Op je besmettelijkst tussen 5 dagen rond begin symptomen heb ik altijd onthouden. (dus ook 1 of 2 dagen vóór symptomen zelfs) En vanaf dag 5 steeds minder, met op dag 10 quasi 0% kans nog om iemand te besmetten.
 
Bedankt. We hebben beiden zonet opnieuw een zelftest gedaan. Ik nog steeds negatief, mijn vrouw test positief, zij het minder duidelijk dan 3 dagen terug (de streep is minder duidelijk rood en kwam er ook niet zo snel door). Dit is dag 7 na de start van de symptomen.
 
Bedankt. We hebben beiden zonet opnieuw een zelftest gedaan. Ik nog steeds negatief, mijn vrouw test positief, zij het minder duidelijk dan 3 dagen terug (de streep is minder duidelijk rood en kwam er ook niet zo snel door). Dit is dag 7 na de start van de symptomen.
Zelftesten kunnen volgens mij geen kwaad, maar PCR raden ze toch af de eerste 8 weken na een besmetting.
 
Zelftesten kunnen volgens mij geen kwaad, maar PCR raden ze toch af de eerste 8 weken na een besmetting.
Omdat die heel gevoelig zijn en lang positief kunnen blijven.

Binnen 21 dagen vertrekken we naar de US, we moeten dus binnen 20 dagen testen. Gelukkig mag dat met een zelftest onder supervisie.
 
Omdat die heel gevoelig zijn en lang positief kunnen blijven.

Binnen 21 dagen vertrekken we naar de US, we moeten dus binnen 20 dagen testen. Gelukkig mag dat met een zelftest onder supervisie.
Vooral omdat die ook iets anders meten dan die zelftesten. De PCR meet of het virus aanwezig is en dat kan zonder dat ge besmettelijk zijt. Maar goed dat ge ook een zelftest mag gebruiken.
 
Ze testen hier blijkbaar standaard nu ook op RSV en de griep bij een Corona-test.

Bon, positief op de griep dus :unsure:
 
Vorige week positief getest. 2 vaccins + boosterprik gekregen. Kleinen had griep.
2x negatieve zelftest, positieve CPR.

Ben werkelijk de hele week ziek geweest. Krampen, diarree, snot, hoofdpijn, keelpijn, hoesten, koorts, spierpijn,...
Sinds maandag terug aan het werk. Keelpijn nog steeds hevig. En vooral heel vermoeid.

Geen dokter die me gezegd heeft me koest te houden maar ik hoorde reeds van verschillende collega's dat sporten de eerste 2 weken het best vermeden wordt. Hartspier kan ontsteken ofzo.

2 jaar de dans ontsprongen om er nu toch tegen te waaien, miljaarde.
 
Nog iemand last na een maand van oververmoeidheid en eventueel tips?

Vorig weekend dacht ik dat ik weer prijs had.. Naar de dokter geweest en weer heel de week thuis gebleven, geen covid maar oververmoeid en weerstand die te laag is.

Hele dagen ben ik bleek, ik slaap bijna 12u per dag, immense wallen onder mijn ogen. Als ik gaan wandelen heb met de hond ben ik goed om in mijn bed te kruipen. Zonder energiedrank zou ik zelfs de dag niet doorkomen op mijn werk.
 
Hier ook prijs. Twee jaar lang corona kunnen ontwijken en afgelopen maandag was't zo ver, positieve pcr test (zelftest dag voordien was negatief).

Twee dagen griepachtig geweest. Intussen geëvolueerd naar een goede verkoudheid, maar wel nog steeds heel moe.
 
Nog iemand last na een maand van oververmoeidheid en eventueel tips?

Vorig weekend dacht ik dat ik weer prijs had.. Naar de dokter geweest en weer heel de week thuis gebleven, geen covid maar oververmoeid en weerstand die te laag is.

Hele dagen ben ik bleek, ik slaap bijna 12u per dag, immense wallen onder mijn ogen. Als ik gaan wandelen heb met de hond ben ik goed om in mijn bed te kruipen. Zonder energiedrank zou ik zelfs de dag niet doorkomen op mijn werk.
Ik heb vorig jaar covid gehad net voor mijn verlof. Ben toen wel zwaar ziek geweest er van, dus kweet niet hoe dat bij u was? Mijn ziekteverlof liep door met mijn gewoon verlof, dus een goeie maand thuis geweest, waarvan de eerste 2 weken ziek. Toen ik terug ging werken voelde ik me nog zeker 5-6 weken een schotelvod op het werk. Nul energie, doodmoe, slecht gezind, ... Dat is uiteindelijk vanzelf wel weggedaan, maar alles bij elkaar toch een maand of 3 last gehad.
 
Nog iemand last na een maand van oververmoeidheid en eventueel tips?
Besmet geweest midden november 2021, goed zitten gehad. Ik slaap nog altijd een paar keer per week over de middag, omdat ik het anders niet trek. Bepaalde dagen voel ik mij goed en dan verzet veel werk, maar ik bekoop mij dat tot 4 dagen nadien nog.

Geen tips, buiten u niet overdoen.

Niet om u te ontmoedigen ofzo :rolleyes:
 
Ik heb vorig jaar covid gehad net voor mijn verlof. Ben toen wel zwaar ziek geweest er van, dus kweet niet hoe dat bij u was? Mijn ziekteverlof liep door met mijn gewoon verlof, dus een goeie maand thuis geweest, waarvan de eerste 2 weken ziek. Toen ik terug ging werken voelde ik me nog zeker 5-6 weken een schotelvod op het werk. Nul energie, doodmoe, slecht gezind, ... Dat is uiteindelijk vanzelf wel weggedaan, maar alles bij elkaar toch een maand of 3 last gehad.
Ja hier wel een zotte keelontsteking gehad. Nog nooit zo afgezien van de pijn. Die energie en schotelvod herken ik ook wel. Normaal fiets ik 300km per week. Vorige week met de fiets gaan werken (17km heen) en ik was een wrak als ik toe kwam.
 
Ja hier wel een zotte keelontsteking gehad. Nog nooit zo afgezien van de pijn. Die energie en schotelvod herken ik ook wel. Normaal fiets ik 300km per week. Vorige week met de fiets gaan werken (17km heen) en ik was een wrak als ik toe kwam.
Ik had een longontsteking er bij gekregen, dus moment zelf mss iets harder gehad, maar op relatief lange termijn precies hetzelfde. Ik kon de eerste weken toch niet doen wat ik normaal deed (fysiek). Daar is toch een bepaalde tijd over gegaan. En ik begon mij dan serieus te enerveren in alles omdat ik mijn best wel deed, maar het ging niet, waardoor het niet enkel fysiek bleef.
 
Lang leve de wetenschap en de vaccins denk ik dan. Mijn vrouw zou vroeger met deze symptomen nooit naar de dokter gegaan zijn (of zelf op iets testen), gewoon een Dafalgan op tijd en stond en wat meer rusten. Je mag er niet aan denken dat we het in huis haalden voor de vaccinaties.
Uiteindelijk is mijn echtgenote opnieuw negatief getest 30 maart, 11 dagen NA het begin van de symptomen (en 7 dagen na de positieve PCR).

Ik heb het niet gehad, altijd negatief blijven testen, idem de kinderen.

Alle symptomen waren heel snel weer weg, nog voor de negatieve test. ‘Fysiek’ is moeilijk te zeggen weliswaar, we zijn niet het type mensen die fysiek tot het uiterste gaan, maar ze is alleszins niet opvallen meer moe dan vroeger bij bvb. huishoudelijk werk.
 
Hier nog geen duidelijk beeld van de schade. Drie weken geleden ziek geweest. Ik heb nog niet echt gesport maar ik merk wel tijdens wandelingen dat mijn conditie rampzalig is. Wandelen lukt nu met veel moeite tegen 6 km per uur, voor 7-8 km dat was begin vorige week zelfs maar 5,3 km per uur. Normaal probeer ik aan > 7 km per uur te wandelen maar dat is dus gewoon niet haalbaar nu.
Ik voel me ook snel moe… ik wil over 3 maand de Ventoux op, veen benieuwd of dat gaat lukken.
 
Ik heb waarschijnlijk ook wel covid-19, want het zit in mijn huishouden. Ik moest me laten testen als ik symptomen heb, maar ik ben niet zeker of ik 'symptomen' heb. Ik kan toch maar ten vroegste me morgen laten testen, maar sowieso ben ik niet van plan - zelfs al zou ik negatief testen - om buiten te gaan komende week. Lijkt mij niet zo verstandig. Zelf ook gelukkig niet in contact geweest met iemand anders buiten mijn huishouden. Voorlopig als ik het heb is het een zeer mild ziektebeeld voor mij, en mocht niemand in mijn huishouden besmet zijn, zou ik het nooit door hebben dat ik het zou kunnen hebben. Voorlopig was ik in oktober toch een stuk zieker (en toen niet laten testen, maar dat was eerder een zware verkoudheid) en ook na de eerste 2 vaccinaties, maar dat is het teken dat ze wel degelijk werken en impact hadden. Tenzij het de komende dagen toch nog duidelijker zou worden. Voorlopig vind ik het vergelijkbaar met na de derde vaccinatie maar dan zonder de "pijnlijke/vervelende arm". Als het zo blijft, is het prima voor mij.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan