Corona: Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

  • Vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

    Stemmen: 108 44,4%
  • Vaxed : Geen symptomen

    Stemmen: 7 2,9%
  • Vaxed : Verkoudheidssymptomen

    Stemmen: 64 26,3%
  • Vaxed : Griepsymptomen

    Stemmen: 43 17,7%
  • Vaxed : Long covid

    Stemmen: 3 1,2%
  • Vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

    Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

    Stemmen: 7 2,9%
  • Not vaxed : Geen symptomen

    Stemmen: 3 1,2%
  • Not vaxed : Verkoudheidssymptomen

    Stemmen: 6 2,5%
  • Not vaxed : Griepsymptomen

    Stemmen: 1 0,4%
  • Not vaxed : Long covid

    Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

    Stemmen: 1 0,4%

  • Totaal aantal stemmers
    243
Gisteren getest, vandaag resultaat, positief. Weinig last, wat keelpijn en een verstopte neus.
 
Ik ben uiteindelijk toch wel wat zieker geworden erna, maar oké, viel al bij al nog best mee. Gewoon een typische classic verkoudheid. De eerste dagen (24-36 uur lang) flink wat keelpijn, daarna wat snotvallingsymptomen, al heb ik verkoudheden gehad die erger waren op dat vlak. Denk misschien 24-36 uur vervelende keelpijn, daarna 36 u snotvalling en erna herstel en ondervind je weinig hinder of last nog, ook al merk je het nog wel in de details (soms).

Last van vermoeidheid wel nooit niet echt gehad denk ik.
 
Hier vermoedelijk vorige week zaterdag opgevangen tijdens't optreden van Thundercat in de Roma. Zondagavond milde griepsymptomen. Maandag goed ziek met koorts, vrouwlief kwam er iets beter vanaf.

Dinsdag tot donderdag nog best afgezien, veel hoesten en snotteren, spierpijn, maar geen koorts meer. Vanaf vrijdag meeste verbetering. Sinds vandaag terug ok qua energie, maar nog steeds geen 100%
Keelpijn blijft hier wel parten spelen.

Geen Igorrr en Otto Von Schirach op ne paaszondag voor mij :(

Goed weer was wel nen dikke troost. Letterlijk wat gaan opladen in de zon. Zoals vrijwel iedereen hier triple vaxed ofc.
 
Geen idee of het Omikron is. PCR test lijkt dit niet mee te geven? Weken ervoor alvast zogoed als niets van risico contacten gehad.
 
Vrijdag 8 april positief getest met zelftest (een dag eerder mij getest omwille van hoogrisicocontact: negatief). Vandaag test ik nog steeds positief. Te rekenen van die vrijdag als dag 0, is dit mijn 10de dag. Zou ik dan nog steeds besmettelijk zijn?
 
Vrijdag 8 april positief getest met zelftest (een dag eerder mij getest omwille van hoogrisicocontact: negatief). Vandaag test ik nog steeds positief. Te rekenen van die vrijdag als dag 0, is dit mijn 10de dag. Zou ik dan nog steeds besmettelijk zijn?

Van Sciensano :

Studies hebben namelijk aangetoond dat Omicron infecties soms nog besmettelijk zijn tot 10 dagen na de diagnose.

En

Het is in het algemeen niet aanbevolen om een nieuwe test uit te voeren alvorens de isolatie te beëindigen. Het is namelijk gekend dat PCR testen nog lange tijd na de besmettelijke periode positief kunnen blijven. Wel kan men eventueel een zelftest uitvoeren na dag 7. Indien die positief zou zijn is dit een teken dat men meer dan waarschijnlijk nog besmettelijk is.
 
Van Sciensano :

Studies hebben namelijk aangetoond dat Omicron infecties soms nog besmettelijk zijn tot 10 dagen na de diagnose.

En

Het is in het algemeen niet aanbevolen om een nieuwe test uit te voeren alvorens de isolatie te beëindigen. Het is namelijk gekend dat PCR testen nog lange tijd na de besmettelijke periode positief kunnen blijven. Wel kan men eventueel een zelftest uitvoeren na dag 7. Indien die positief zou zijn is dit een teken dat men meer dan waarschijnlijk nog besmettelijk is.
Thanks! Ik zal maar wegblijven op het geplande familiefeest 😔
 
Hier nog geen duidelijk beeld van de schade. Drie weken geleden ziek geweest. Ik heb nog niet echt gesport maar ik merk wel tijdens wandelingen dat mijn conditie rampzalig is. Wandelen lukt nu met veel moeite tegen 6 km per uur, voor 7-8 km dat was begin vorige week zelfs maar 5,3 km per uur. Normaal probeer ik aan > 7 km per uur te wandelen maar dat is dus gewoon niet haalbaar nu.
Ik voel me ook snel moe… ik wil over 3 maand de Ventoux op, veen benieuwd of dat gaat lukken.
Gisteren voor de eerste keer gefietst. Wel maar 40 minuten, maar toch geen problemen gehad. Was wel aan een bedroevend laag wattage, maar na 3 maand stil te liggen kan ik ook moeilijk anders verwachten. Ik heb nog 2.5 maand om echt terug in vorm te geraken.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Hier een week geleden besmet geweest maar zo goed als niets er van gevoeld. Ene dag beetje kuchen, al is dat iets dat ik sowieso wel eens kan hebben als ik paar dagen slecht geslapen heb dus kan ook puur toeval zijn geweest.
Zelftest was ook maar zéér lichtjes positief (streepje amper zichtbaar), dunno of dat verband houdt met de mate waarin ge besmet/besmettelijk zijt? PCR-test was mislukt in het labo en niet opnieuw laten uitvoeren omdat het voor mij nu eigenlijk toch weinig of geen verschil meer uitmaakte (vriendin ook positief dus die moest sowieso in quarantaine waardoor we niet echt weg konden afgelopen week).
 
Na 2 jaar is het hier zover: zaterdag al twee dagen dat ik moe leek op te staan, ik dacht dan aan hooikoorts, dus nog zwaar gaan trainen. Allemaal geen probleem, maar mijn neus begon 's avonds wat te lopen, toch negatieve zelftest. Dan gisteren (zondag) moe opgestaan en rond de middag me echt slecht beginnen voelen, alsof ik koorts had. En inderdaad, 38.5 °C, deze nacht liggen rillen in mijn bed en deze morgen een duidelijk positieve zelftest.

Het moest er ooit eens van komen zeker.
 
Vrijdag 8 april positief getest met zelftest (een dag eerder mij getest omwille van hoogrisicocontact: negatief). Vandaag test ik nog steeds positief. Te rekenen van die vrijdag als dag 0, is dit mijn 10de dag. Zou ik dan nog steeds besmettelijk zijn?
Wss wel, althans zo is het mij verteld. Hier een gelijkaardige tijdslijn: ik ben de zondag (27/3) besmet geweest, de dinsdagavond keelpijn gekregen, en de woensdag heel de rimram: snotteren, licht hoofdpijn, hoesten, niezen, maar geen koorts.
2 weken na de besmetting, op zondag, nog eens een zelftest gedaan, maar nog steeds positief. Pas op dinsdag weer een negatieve zelftest, dus 14d na eerste symptomen, 16d na de besmetting.

Noot: geen geur of smaakverlies gehad.
 
Zijn er nog veel mensen die bij deze variant geur en smaak verlies hebben ?
Ik ga ervan uit dat ik de omikronvariant hebt gehad (circuleert Delta eigenlijk nog?). Gedurende een dag of drie had ik toch wel veel minder geur en smaak. In ieder geval toch goed verstoord. Sommige voeding smaakte echt niet of had een aparte smaak (en nee, het eten was niet vervallen 😄).
 
Ik had het in begin maart. Vermoedelijk, maar niet zeker, omikron. En heb toch ook een goeie 4 dagen niks van geur of smaak gehad. En daarna duurde het toch nog 2 weken voor het weer optimaal was. Zeker de smaak.
 
Na twee jaar het te kunnen vermijden vrees ik dat ik er nu toch moeilijk zal aan ontsnappen. Vrouwlief heeft positief getest met hoge virale lading, en ikzelf net een escape room + café gedaan met iemand die ook de dag nadien positief getest is. Qua risicocontacten kan dat wel tellen :unsure:

Voorlopig nog geen symptomen, en test al twee dagen negatief ...
Dan toch geen immuniteit: een zeer, zeer licht streepje waar te nemen op de zelftest. Ook keelpijn, hoofdpijn en vermoeider dan anders.
 
Terug
Bovenaan