Corona: Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

  • Vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

    Stemmen: 108 44,4%
  • Vaxed : Geen symptomen

    Stemmen: 7 2,9%
  • Vaxed : Verkoudheidssymptomen

    Stemmen: 64 26,3%
  • Vaxed : Griepsymptomen

    Stemmen: 43 17,7%
  • Vaxed : Long covid

    Stemmen: 3 1,2%
  • Vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

    Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

    Stemmen: 7 2,9%
  • Not vaxed : Geen symptomen

    Stemmen: 3 1,2%
  • Not vaxed : Verkoudheidssymptomen

    Stemmen: 6 2,5%
  • Not vaxed : Griepsymptomen

    Stemmen: 1 0,4%
  • Not vaxed : Long covid

    Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

    Stemmen: 1 0,4%

  • Totaal aantal stemmers
    243
Stond in de krant vandaag dat alle ziektes goed de ronde doen: verkoudheid, griep, buikgriep en ook nog corona natuurlijk. Op het werk zitten er ook 2 collega's al enkele dagen thuis met snotteren en hoesten maar het is geen corona.
 
Stond in de krant vandaag dat alle ziektes goed de ronde doen: verkoudheid, griep, buikgriep en ook nog corona natuurlijk. Op het werk zitten er ook 2 collega's al enkele dagen thuis met snotteren en hoesten maar het is geen corona.
Klopt. Ikzelf ook een paar weken geleden corona gehad en vorige week thuis gezeten met griep/verkoudheid. En nog een hoop mensen in de omgeving met griep of iets in die aard.
 
Gisteren ook voor de eerste keer in m'n leven een positieve zelftest afgenomen.
Hoofdpijn en beetje snotteren, zeer lichte hoest. Voor de rest tot nu toe wel OK.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: 515
Ik heb maandagavond symptomen gekregen (koorts en algemeen ellendig gevoel) en dinsdag positief getest.
Vandaag geen koorts meer maar zooo verschrikkelijk moe dat ik wel de hele dag door zou kunnen slapen. Plus een hoofd vol snot en een vervelende hoest.
(3 prikken gehad btw)
 
Hier best wel aardig wat positieve corona'ers in de nabije omgeving. Het steekt precies weer wat de kop op.
 
Ik heb twee weken geleden COVID doorgemaakt. Voelde aan als een serieuze verkoudheid, maar was ook wel oververmoeid van mijn wachtdienst dat weekend. Ook heel opvallend was de overgevoeligheid aan licht. Zelfs de zon achter de wolken deden mijn ogen enorm hard tranen.

Ach ja het is een wonder dat ik na twee jaar nog geen COVID had gekregen. Toen de pandemie echt uitbrak zat ik nog gewoon rustig zonder masker mijn wachtdiensten te doen in gasthuisberg (was de week net voor de lockdown). Ik wil niet weten hoeveel mensen ik toen gezien heb die COVID19 hadden of meedroegen.

Nu zo goed als volledig genezen. Alleen mijn inspanningscapaciteit is serieus gedaald (nog steeds) en ik heb nog zo'n kriebelhoestje (wellicht wat post-virale overgevoeligheid van de luchtwegen).
 
Mijn vrouw deed maandag een zéér licht positieve zelftest, dinsdag een duidelijk positieve zelftest en daarop heb ik voor haar en mezelf een PCR ingeboekt op donderdag (gisteren). Die van mij: negatief. Die van haar: sterk positief.
Nieuwe zelftest vandaag geeft een enorm dikke rode streep ook.

Ik vind het raar dat ik negatief test. We letten thuis nergens op, leven allesbehalve apart. Zij heeft nu een herstelcertificaat wat een oplossing kan zijn als ze midden april nog positief test (we vertrekken dan naar de VS, en de VS aanvaardt ook een positieve test van ouder dan 11 dagen + een verklaring van arts dat je genezen bent + een herstelcertificaat). Ik heb vooral schrik dat ik pas binnen een week ofzo positief ga testen en dan in de problemen ga komen met het tijdsschema.

Symptomen van haar: verkoudheid, hoofdpijn, hoest, keelpijn (nu al beter, we zijn dag 5 na de eerste symptomen).

Beiden tripple vaxxed.
 
Mijn vrouw deed maandag een zéér licht positieve zelftest, dinsdag een duidelijk positieve zelftest en daarop heb ik voor haar en mezelf een PCR ingeboekt op donderdag (gisteren). Die van mij: negatief. Die van haar: sterk positief.
Nieuwe zelftest vandaag geeft een enorm dikke rode streep ook.

Ik vind het raar dat ik negatief test. We letten thuis nergens op, leven allesbehalve apart. Zij heeft nu een herstelcertificaat wat een oplossing kan zijn als ze midden april nog positief test (we vertrekken dan naar de VS, en de VS aanvaardt ook een positieve test van ouder dan 11 dagen + een verklaring van arts dat je genezen bent + een herstelcertificaat). Ik heb vooral schrik dat ik pas binnen een week ofzo positief ga testen en dan in de problemen ga komen met het tijdsschema.

Symptomen van haar: verkoudheid, hoofdpijn, hoest, keelpijn (nu al beter, we zijn dag 5 na de eerste symptomen).

Beiden tripple vaxxed.
In januari testte mijn tweejarige positief.
Ik heb toen eigenlijk vrij weinig afstand van hem gehouden en een aantal keer heeft hij los in mijn gezicht geniest, gehoest en zijn lepel in mijn mond gestoken en ik heb het toen niet gekregen. (Twee keer laten testen in die periode)
 
Sommigen krijgen het gewoon niet. Al zitten ze in een huis vol met anderen die positief getest hebben. Vermoeden was dat het met de T-cellen te maken had maar wordt nog altijd onderzocht, dacht ik.
 
Mijn vrouw deed maandag een zéér licht positieve zelftest, dinsdag een duidelijk positieve zelftest en daarop heb ik voor haar en mezelf een PCR ingeboekt op donderdag (gisteren). Die van mij: negatief. Die van haar: sterk positief.
Nieuwe zelftest vandaag geeft een enorm dikke rode streep ook.

Ik vind het raar dat ik negatief test. We letten thuis nergens op, leven allesbehalve apart. Zij heeft nu een herstelcertificaat wat een oplossing kan zijn als ze midden april nog positief test (we vertrekken dan naar de VS, en de VS aanvaardt ook een positieve test van ouder dan 11 dagen + een verklaring van arts dat je genezen bent + een herstelcertificaat). Ik heb vooral schrik dat ik pas binnen een week ofzo positief ga testen en dan in de problemen ga komen met het tijdsschema.

Symptomen van haar: verkoudheid, hoofdpijn, hoest, keelpijn (nu al beter, we zijn dag 5 na de eerste symptomen).

Beiden tripple vaxxed.
Was hier een maand geleden hetzelfde. Vriendin had het en wij leven alles behalve apart. Ik heb me 7x getest die week en nooit positief. Ook geen symptomen. Het is nu niet dat we elkaar stonden binnen te doen maar vond dat ook enorm bizar. Ook de kinderen niets gehad.
 
Lang leve de wetenschap en de vaccins denk ik dan. Mijn vrouw zou vroeger met deze symptomen nooit naar de dokter gegaan zijn (of zelf op iets testen), gewoon een Dafalgan op tijd en stond en wat meer rusten. Je mag er niet aan denken dat we het in huis haalden voor de vaccinaties.
 
Mijn vrouw deed maandag een zéér licht positieve zelftest, dinsdag een duidelijk positieve zelftest en daarop heb ik voor haar en mezelf een PCR ingeboekt op donderdag (gisteren). Die van mij: negatief. Die van haar: sterk positief.
Nieuwe zelftest vandaag geeft een enorm dikke rode streep ook.

Ik vind het raar dat ik negatief test. We letten thuis nergens op, leven allesbehalve apart. Zij heeft nu een herstelcertificaat wat een oplossing kan zijn als ze midden april nog positief test (we vertrekken dan naar de VS, en de VS aanvaardt ook een positieve test van ouder dan 11 dagen + een verklaring van arts dat je genezen bent + een herstelcertificaat). Ik heb vooral schrik dat ik pas binnen een week ofzo positief ga testen en dan in de problemen ga komen met het tijdsschema.

Symptomen van haar: verkoudheid, hoofdpijn, hoest, keelpijn (nu al beter, we zijn dag 5 na de eerste symptomen).

Beiden tripple vaxxed.
Vaccin beschermen zo goed als iedereen, maar niet tegen besmetting. Maar jij bent dus waarschijnlijk wel beschermd geweest door het vaccin...
Lang leve de wetenschap en de vaccins denk ik dan. Mijn vrouw zou vroeger met deze symptomen nooit naar de dokter gegaan zijn (of zelf op iets testen), gewoon een Dafalgan op tijd en stond en wat meer rusten. Je mag er niet aan denken dat we het in huis haalden voor de vaccinaties.
Ik heb twee weken geleden covid gehad, amper symptomen. Mijn fysiek is echt wel flink achteruitgegaan, ik ben onmiddellijk buiten adem nu, blij dat ik dit pas na mijn vaccinatie heb ondergaan.
 
Vaccin beschermen zo goed als iedereen, maar niet tegen besmetting. Maar jij bent dus waarschijnlijk wel beschermd geweest door het vaccin...

Ik heb twee weken geleden covid gehad, amper symptomen. Mijn fysiek is echt wel flink achteruitgegaan, ik ben onmiddellijk buiten adem nu, blij dat ik dit pas na mijn vaccinatie heb ondergaan.
Damn dat is wel minder. Op welke momenten merk je het dan? Bij het fietsen of ook gewoon wandelen of zo?

Ik had daar ook schrik voor na mijn besmetting maar mijn wandeltochten verlopen gelukkig nog altijd even vlot.
 
Damn dat is wel minder. Op welke momenten merk je het dan? Bij het fietsen of ook gewoon wandelen of zo?

Ik had daar ook schrik voor na mijn besmetting maar mijn wandeltochten verlopen gelukkig nog altijd even vlot.
Gisteren in de tuin gewerkt, 's avonds een stevige wandeling willen maken, ik was gestart aan 8km/h maar dat lukt dus echt niet, hartslag steeg naar > 130 bpm. Na 300-400m vertraagd naar 7 km/h maar dat voelde ook nog zwaar aan. Uiteindelijk gewoon 6km/h 'rustig' gewandeld.
 
Terug
Bovenaan