Corona: Wat waren jouw symptomen en wat is de huidige status?

Welke symptomen had je en heb je nog last?

  • Geur- en smaakverlies - nog altijd last

    Stemmen: 22 7,1%
  • Geur- en smaakverlies - geen last meer

    Stemmen: 25 8,1%
  • Koorts

    Stemmen: 34 11,0%
  • Vermoeidheid (spierpijnen)

    Stemmen: 63 20,3%
  • Verkoudheid

    Stemmen: 62 20,0%
  • Ziekenhuisopname - gerevalideerd

    Stemmen: 2 0,6%
  • Ziekenhuisopname - nog revaliderend

    Stemmen: 0 0,0%
  • Niks gemerkt van last

    Stemmen: 16 5,2%
  • Andere (verklaar in comments)

    Stemmen: 17 5,5%
  • Hoofdpijn

    Stemmen: 42 13,5%
  • Niet besmet geweest/ik weet niet of ik corona heb gehad

    Stemmen: 202 65,2%

  • Totaal aantal stemmers
    310
Status
Niet open voor verdere reacties.
Als jullie beiden positief zijn en jullie jullie uiteraard niet kunnen isoleren van de kinderen, is het nogal een 'ingewikkeld' systeem. 7 dagen na jullie 10e dag Q door besmetting zouden ze het laatst getest moeten worden. En ik geloof dat het ook al 3 dagen korter kan of zoiets met de nieuwe maatregelen. Maar een test nu heeft weinig nut, tenzij ze symptomen hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
En vanaf maandag word dat dan 7 dagen, of hoe zit dat nu?

Ja, die zelftest zou minder goed werken met de omikron variant heb ik al een paar keer gelezen.
Maar ze willen wel een wekelijkse zelftest bij kinderen, waar zit die logica dan?
Vanaf 10 januari verandert het ja. "Wie besmet is met het coronavirus moet nog steeds in isolatie. De isolatieperiode wordt wel verkort, van 10 dagen naar 7 dagen. Wie dan geen klachten meer heeft, mag uit isolatie."
Bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/01/04/quarantaine-en-testregels/
 
Als er toch een golf van besmettingen aankomt (ook door opening van de scholen), het merendeel Omikron kan ( en zal?) zijn, waarom niet gewoon 't over ons laten komen? Het is vergeleken met een jaar geleden - toen had ik 't voor de eerste keer - gewoon een kou in de kop waar ik in niet-coronatijden mee zou blijven werken/sporten/uitgaan/.... Zo bouwen we allemaal wel immuniteit op.

Ben benieuwd tegen 't einde van pakweg februari, wat dan de conclusie kan zijn.
 
Dus de 2e positief, normaal tot 12 jan in isolatie.
Maar vanaf 10 mag je er uit?
het is toch vanaf dat je symptomen vertoonde? ( dat zeiden ze mij toch aan de telefoon) en ik dacht dat dit pas inging vanaf een positieve test / symptomen op 10 januari.
Ik kan uiteraard verkeerd zijn ..
 
Dus de 2e positief, normaal tot 12 jan in isolatie.
Maar vanaf 10 mag je er uit?
Goeie vraag. Als je op 2 januari positief test val je nog onder de huidige regels denk ik dus start je een isolatieperiode van 10 dagen t/m 12 januari.

Isolatie start wel vanaf dat je symptomen vertoont of vanaf de dag dat je positief test (als je geen symptomen hebt dan).
Bron: https://www.zorg-en-gezondheid.be/isolatie-en-quarantaine
 
Als er toch een golf van besmettingen aankomt (ook door opening van de scholen), het merendeel Omikron kan ( en zal?) zijn, waarom niet gewoon 't over ons laten komen? Het is vergeleken met een jaar geleden - toen had ik 't voor de eerste keer - gewoon een kou in de kop waar ik in niet-coronatijden mee zou blijven werken/sporten/uitgaan/.... Zo bouwen we allemaal wel immuniteit op.

Ben benieuwd tegen 't einde van pakweg februari, wat dan de conclusie kan zijn.
Even een fictief rekenvoorbeeld

Delta: 4/10 mensen met delta komt op IC terecht
Omikrom: 2/10 mensen komt op IC terecht

So far so good. In een maand met 50.000 besmettingen komen er dus 20.000 op IC en voor Omikrom maar 10.000.
Maar Omikrom maakt van maanden waar we 50k besmettingen hadden maanden waar 100k besmettingen zijn. Dus komt er opnieuw 20.000 man op IC.

Minder ziekmakend =/= niet ziekmakend. De hogere besmettelijkheid doet het effect teniet op basis van grotere aantallen.

(Cijfers zwaar overdreven, maar je snapt me wel(
 
Het is vergeleken met een jaar geleden - toen had ik 't voor de eerste keer - gewoon een kou in de kop waar ik in niet-coronatijden mee zou blijven werken/sporten/uitgaan/....
Wat @toru zegt, maar ik wil daar nog bij zeggen dat je bij zulke zaken niet van je eigen ervaringen mag uitgaan. Er zijn er ook genoeg die niks van de deltavariant hebben gemerkt, bijvoorbeeld, net zoals er ook wel zullen zijn die uitzonderlijk ziek worden van omikron. Het lijkt er inderdaad op (ik zeg altijd 'lijkt er op' enzovoorts omdat ik zulke zaken niet met 100% zekerheid wil stellen tot men echt 100% zeker is) dat omikron minder ernstig is, maar dat kan je niet bevestigen aan de hand van een enkele persoonlijke belevenis.
 
Goeie vraag. Als je op 2 januari positief test val je nog onder de huidige regels denk ik dus start je een isolatieperiode van 10 dagen t/m 12 januari.

Isolatie start wel vanaf dat je symptomen vertoont of vanaf de dag dat je positief test (als je geen symptomen hebt dan).
Bron: https://www.zorg-en-gezondheid.be/isolatie-en-quarantaine
Nu ik er aan denk.

Collega die asymptomatisch is maar op 4 januari positieve PCR-test heeft afgelegd moet tot 14 januari in isolatie.
 
Omdat je je niet laat testen op de 8e? Want anders is 10 dagen Q na HRC nergens aangeraden. Tenzij je niet gevaccineerd bent.
Wel het ding is, ik heb een code gekregen en daar staat bij: Testen vanaf de 10e.
Maar er is ook geen enkel moment beschikbaar in de testcentra die in de buurt liggen bij mij tot de 11e dus het had op zich niet zoveel uitgemaakt.
 
Wel het ding is, ik heb een code gekregen en daar staat bij: Testen vanaf de 10e.
Maar er is ook geen enkel moment beschikbaar in de testcentra die in de buurt liggen bij mij tot de 11e dus het had op zich niet zoveel uitgemaakt.
Als HRC mag je je de vijfde al laten testen. De data in het sms-bericht kloppen niet.
 
Waar slaat dat nu op. Als vanaf maandag de quarantaine naar 7 dagen gaat en ik ben dan aan mijn quarantaine bezig, dan hou ik die 7 dagen aan en niet 10.
 
Waar slaat dat nu op. Als vanaf maandag de quarantaine naar 7 dagen gaat en ik ben dan aan mijn quarantaine bezig, dan hou ik die 7 dagen aan en niet 10.
Natuurlijk, er is toch niemand die dat controleert. Je CovidSafe zal wel nog geblokkeerd zijn tot de tiende dag want je zit geregistreerd in het oude systeem. Ik zit ook in die situatie.
 
Sja, zo is dat nu eenmaal met een overgangsperiode he... Ook als ze deze maandag zeiden dat de nieuwe regeling meteen inging, zaten er nog altijd in de oude situatie.
 
Buiten een regelmatige lichte hoest, afgewisseld met nu en dan een stevige hoestbui, voel ik mij ondertussen al een stuk beter. Omdat ik precies toch een 'verstoorde' werking van mijn linkerlong ervaar, heb ik toch maar een PCR test laten doen. Benieuwd naar de uitslag straks of morgen :unsure:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan