Corona: Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

  • Vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

    Stemmen: 108 44,4%
  • Vaxed : Geen symptomen

    Stemmen: 7 2,9%
  • Vaxed : Verkoudheidssymptomen

    Stemmen: 64 26,3%
  • Vaxed : Griepsymptomen

    Stemmen: 43 17,7%
  • Vaxed : Long covid

    Stemmen: 3 1,2%
  • Vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

    Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

    Stemmen: 7 2,9%
  • Not vaxed : Geen symptomen

    Stemmen: 3 1,2%
  • Not vaxed : Verkoudheidssymptomen

    Stemmen: 6 2,5%
  • Not vaxed : Griepsymptomen

    Stemmen: 1 0,4%
  • Not vaxed : Long covid

    Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

    Stemmen: 1 0,4%

  • Totaal aantal stemmers
    243
Woensdag kreeg ik bericht van mensen waar ik contact mee gehad heb dat ze positief testte. Zelf heb ik heel lichte verkoudheidssymptomen, zelftest was negatief.
Omdat ik op weekend ga met vriendinnen en ik wekelijks in contact kom met iemand die zich geen covid kan permitteren heb ik me ook nog bij de apotheek laten testen. Negatief ook, oef!

De laatste tijd precies toch weer meer positieve gevallen heb ik de indruk.
 
Recent was de partner van een collega waar ik een dag veel had bijgezeten ook positief getest en ziek geweest. De collega zelf niet ziek geweest. Zelf had ik geen symptomen en voor de zekerheid ook maar een zelftest gedaan die gelukkig negatief was.
 
Vriendin van een kameraad had blijkbaar positief getest, en vorig weekend nog gezien. Zelf nu ook een dag of 2 keelpijn en soms wat warm/koud. Dus zal het ook wel vlaggen hebben.
 
Wanneer beslissen jullie eigenlijk om jezelf te testen?
Het was lang geleden, maar ik moest onlangs naar een feestje 's avonds en voelde me de dag ervoor al wat slecht. 's ochtends veel keelpijn, dus test gedaan, maar negatief. Maar ik voelde me te slecht om nog naar't feestje te gaan :unsure:
 
Wanneer beslissen jullie eigenlijk om jezelf te testen?
We waren het eerst niet van plan, onze dochter zit sinds kort op de crèche dus die is al verschillende keren ziek thuis gekomen en dan nemen wij dat al snel over dus we gingen er nu ook vanuit dat het weer van dat was. Maar gisteren belde de schoonmoeder dat ze positief had getest dus hebben wij ook maar een zelftest gedaan, en die was dus positief.
 
Hier het besef dat we nog voorzichtig moeten zijn met risicopatiënten. Mijn collega belde mij maandag dat hij afwezig zou zijn en naar de huisarts zou gaan. Ik hoorde dat zijn ademhaling echt niet ok was. Later kregen we bericht dat hij met de mug was afgevoerd. Besmetting zal niet op de werkvloer gebeurd zijn maar ik besef wel dat moest ik van iets dat voor mij aanvoelt als een klein griepke/verkoudheid dit bij mijn collega zou veroorzaakt hebben dat ik mij enorm schuldig zou voelen. Ik weet dat hij paar chronische aandoeningen heeft maar als je dat niet weet zie je niets aan die persoon, dus je staat daar ook niet volcontinu bij stil. Toch maar zelftesten bij symptomen en wat meer de corona-afstandsmaatregelen bij deze persoon toepassen. Ik heb dat gevoel gisteren even bij onze CEO herhaald in de hoop dat die daar wat rekening mee zou houden bij uitbraken op het werk maar vrees dat iedereen corona al te fel vergeten is :sarcastic: .
 
Vroeger stonden we er ook niet bij stil dat een griep / verkoudheid voor risicopatiënten gevaarlijk kan zijn.
Is er dan geen mogelijkheid voor die persoon (en evt. andere collega's) om bij uitbraken van thuis te werken? Een mondmasker dragen (FFP2) op kantoor een eigen bureau met voldoende verluchting kan ook al helpen om het risico te beperken. Als die persoon een mondmasker draagt, dan wordt ge er aan herinnerd en gaat ge er automatisch er aan denken om wat meer afstand te houden.

Ik verschiet er toch van dat sommige mensen toch nog behoorlijk ziek kunnen worden van dit virus, ondanks vaccinatie en dat het nu toch mildere varianten zijn. Een collega op't werk (van bij mij op de bureau) had eerst milde symptomen, was dan beter en is dan nadien hervallen, blijkt nog veel voor te komen dat er herval is na verbetering van symptomen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan