Corona: Wat waren jouw symptomen en wat is de huidige status?

Welke symptomen had je en heb je nog last?

  • Geur- en smaakverlies - nog altijd last

    Stemmen: 22 7,1%
  • Geur- en smaakverlies - geen last meer

    Stemmen: 25 8,1%
  • Koorts

    Stemmen: 34 11,0%
  • Vermoeidheid (spierpijnen)

    Stemmen: 63 20,3%
  • Verkoudheid

    Stemmen: 62 20,0%
  • Ziekenhuisopname - gerevalideerd

    Stemmen: 2 0,6%
  • Ziekenhuisopname - nog revaliderend

    Stemmen: 0 0,0%
  • Niks gemerkt van last

    Stemmen: 16 5,2%
  • Andere (verklaar in comments)

    Stemmen: 17 5,5%
  • Hoofdpijn

    Stemmen: 42 13,5%
  • Niet besmet geweest/ik weet niet of ik corona heb gehad

    Stemmen: 202 65,2%

  • Totaal aantal stemmers
    310
Status
Niet open voor verdere reacties.
1. Begrijp ik niet. Waarom moet een dokter een bewijs voor de diagnose? Die kan hopelijk toch zelf een diagnose stellen als je ziek bent?
Jouw werkgever heeft er geen zaken mee waarom jij ziek bent hè, als een dokter dat voorschrijft lijkt me dat voldoende, toch?

2. Begrijp ik uiteraard wel, helaas zullen er altijd zo'n personen zijn.
Maar geen zin om te werken, dan moet je een attest voorleggen toch? En een positieve pcr test wil niet automatisch zeggen dat je te ziek bent om thuis te werken lijkt mij.

Nuja ik bel zodadelijk, en zoals ik al naar Ugar stuurde, als ik voor een PCR test moet mag hij meteen een briefje maken voor de rest van de week, dan werk ik ook niet.


Ja dat bedoelde ik dus. Maar met dat herstelcertificaat kan ik niet meer dan met mijn vaccinatiepas uiteindelijk. Automatisch ziektebriefje begrijp ik dan weer niet
Euh... Een dokter wil een diagnose om het juiste behandelplan op te stellen he. Voor sinusitis bvb is medicatie wel nuttig, voor Covid niet. De test is een middel om een diagnose te kunnen stellen.
Daarnaast moet op een vertrouwelijke wél een diagnose staan. En het ziekenhuis ligt vol covidpatienten die waarschijnlijk dachten een dag of 5 verkoudheidssymptomen te hebben...

En als je niet wil werken, moet je een attest hebben van de dokter en ik mag hopen dat die niet continu 10 dagen thuis schrijft voor eender wie die belt en zegt een positieve zelftest te hebben zonder dat iemand met medische achtergrond dat onderzoekt.
 
Euh... Een dokter wil een diagnose om het juiste behandelplan op te stellen he. Voor sinusitis bvb is medicatie wel nuttig, voor Covid niet. De test is een middel om een diagnose te kunnen stellen.
Daarnaast moet op een vertrouwelijke wél een diagnose staan. En het ziekenhuis ligt vol covidpatienten die waarschijnlijk dachten een dag of 5 verkoudheidssymptomen te hebben...

En als je niet wil werken, moet je een attest hebben van de dokter en ik mag hopen dat die niet continu 10 dagen thuis schrijft voor eender wie die belt en zegt een positieve zelftest te hebben zonder dat iemand met medische achtergrond dat onderzoekt.
Oké tot daar en toe. Maar ik ga het niet veralgemenen ook niet, ik had het over mijn situatie. 2 positieve zelftesten + symptomen. Nee niet 100% zeker maar wel 99,9%.
Een vertrouwelijk is voor de mutualiteit, nie voor je werkgever denk ik?

Ik heb trouwens mijn test net laten uitvoeren hoor, maar de persoon daar zei ook: "Normaal stelt de dokter de diagnose of je kan werken of niet, nu krijg je ziekenverlof omdat je een papiertje hebt"
En dat is toch ook niet helemaal juist hè.

De regels zijn wat ze zijn natuurlijk en voor iedereen gelijk, maar ik zie er nog steeds niet de meerwaarde van waarom IK in MIJN situatie nu dadelijk de bevestiging krijg van wat ik al wist.. dat wou ik maar zeggen met mijn 1e post
 
Oké tot daar en toe. Maar ik ga het niet veralgemenen ook niet, ik had het over mijn situatie. 2 positieve zelftesten + symptomen. Nee niet 100% zeker maar wel 99,9%.
Een vertrouwelijk is voor de mutualiteit, nie voor je werkgever denk ik?

Ik heb trouwens mijn test net laten uitvoeren hoor, maar de persoon daar zei ook: "Normaal stelt de dokter de diagnose of je kan werken of niet, nu krijg je ziekenverlof omdat je een papiertje hebt"
En dat is toch ook niet helemaal juist hè.

De regels zijn wat ze zijn natuurlijk en voor iedereen gelijk, maar ik zie er nog steeds niet de meerwaarde van waarom IK in MIJN situatie nu dadelijk de bevestiging krijg van wat ik al wist.. dat wou ik maar zeggen met mijn 1e post
Maar er is een algemeen beleid dat wordt toegepast op iedereen en er wordt niet op elk individu apart getoetst welke van die regels al dan niet mogen overgeslagen worden. Dat geldt toch voor ... Nuja, zo goed als alles op maatschappelijk vlak?
Dat het voor jou persoonlijk geen meerwaarde zal zijn, kan heel goed kloppen. Maar dat wil daarom niet zeggen dat de algemene richtlijnen niet meer gevolgd moeten worden. 🤷🏼
 
Maar er is een algemeen beleid dat wordt toegepast op iedereen en er wordt niet op elk individu apart getoetst welke van die regels al dan niet mogen overgeslagen worden. Dat geldt toch voor ... Nuja, zo goed als alles op maatschappelijk vlak?
Dat het voor jou persoonlijk geen meerwaarde zal zijn, kan heel goed kloppen. Maar dat wil daarom niet zeggen dat de algemene richtlijnen niet meer gevolgd moeten worden. 🤷🏼
Ja klopt, regels zijn regels.
En die zijn ook nodig omdat er teveel mensen zijn die de kantjes er vanaf lopen of egoïstisch zijn.
En ik zou zelf ook geen efficiëntere of correctere/betere manier van werken weten hoor.

Alleen denk ik wel dat er nog wel vele in mijn situatie zijn en we daardoor sommige mensen/diensten belasten terwijl dit misschien niet nodig is. Maar dan zit je weer in de situatie dat je niet kan rekenen op mensen hun gezond verstand en het best voor iedereen gelijk trekt, in het ergste geval geef je nu eens een enkeling enkele dagen ziekteverlof die het niet nodig heeft
 
Ondertussen zijn alle klachten verdwenen. Had een zeer lichte hoest , maar lijkt ook weg te zijn.
Op basis van oude maatregelen: pas zaterdag terug buiten. Op basis van nieuwe: woensdag
Mag ik kiezen? :unsure:
 
Het is nu exact één week geleden dat ik serieus begon te hoesten en die hoest is ondertussen al verdwenen, evenals enige andere klachten. Het enige dat ik nu nog ervaar is weinig energie en algemeen ziekjes voelen.

Ik had vrijdag en zaterdag wel een 'vreemd' gevoel aan mijn linkerlong als ik ademde.. Ben na overleg naar spoed gegaan en volledig doorgelicht, gelukkig niets aan de hand :)
 
Snap ik. Alhoewel ik er 2 heb uitgevoerd van 2 verschillende merken op 2 verschillende momenten/dagen.
Ik heb geen quarantaine attest nodig want ik kom nergens momenteel en voel me ook niet te ziek om te werken momenteel.

Ik bel seffes toch naar de huisarts, maar het nut ontgaat me een beetje, mij lijkt het dat die mens wel andere/betere dingen te doen heeft 😊

Toen een PCR test om te reizen nog vaak nodig was, liet je beter bij positiviteit zeker een PCR-test afnemen.
Anders kreeg je geen herstelcertificaat.
Een positieve PCR kan weken/maanden later nog postitief tonen, en dan zou je nadien nooit hebben kunnen bewijzen dat je al eens positief testte voordien. Het zou immers aanzien worden als een eerste positieve infectie.
 
Mijn madam vandaag positief getest via haar werk. Kzal mij maar al voorbereiden zeker, iemand ervaring met kleine kindjes?
Ik zelf werk van thuis uit en de kleine ga niet naar de crèche mogen, dus zij zal er op moeten letten, maar zij heeft covid, dusja kans da die het niet krijgt zal klein zijn.
 
Ghoja, hier allemaal HRC gehad op 2 januari. Enkel de zoon positief op 5 januari en nu nog steeds mijn vrouw, m'n dochter van 2 en ik negatief. Dus het kan :]
 
Misschien dat sommige hier antwoord kunnen verschaffen.
Hoogrisicocontact is mijn medebewoner. Deze heeft het opgelopen 5 dagen geleden. In principe zou ik niet in quarantaine moeten want geen symptomen en ben eveneens gevaccineerd.

Wat me toch raar lijkt want ik kan nog steeds besmet raken. :wtf:
 
Misschien dat sommige hier antwoord kunnen verschaffen.
Hoogrisicocontact is mijn medebewoner. Deze heeft het opgelopen 5 dagen geleden. In principe zou ik niet in quarantaine moeten want geen symptomen en ben eveneens gevaccineerd.

Wat me toch raar lijkt want ik kan nog steeds besmet raken. :wtf:
Deels gevaccineerd, 7 dagen quarantaine opzegbaar vanaf dag 4 met elke dag negatieve zelftest.

Booster gevaccineerd, geen quarantaine.
 
Kan het zijn dat ik nog geen testcertificaat heb? Kan niets ophalen in de app met mijn code. Test is van maandag
 
Deze middag mijn batterij voelen leeglopen en dan bij thuiskomst een zelftest gedaan. Jammer genoeg positief. Sinds ik thuis ben ook wat koorts, kriebel in de keel en een hoest gekregen. Komt vlotjes binnen blijkbaar 😐
 
Op een team van 6 op het werk, die allemaal in november hun booster kregen, zijn er momenteel 2 thuis met Covid.

Mijn ouders én zus hebben ook hun booster gehad: zus en papa zijn positief, mama en ik voorlopig nog negatief. (Zondag koffieklets gehouden)

Niemand van de personen die nu besmet zijn, heeft eerder al covid gehad. Hopelijk ontspringen de mensen die én eerder al besmet waren én boosterprik al kregen, toch wat sneller de dans! 🙈
 
Laatst bewerkt:
Gevangen met nieuwjaarsdag. 5 januari opgestaan enkel met keelpijn, meer niet. zelftest gedaan, maar was negatief. Dus gewoon gaan werken.
Tegen de avond voelde ik me wat minder (mottig dus) en hoor ik ook van m'n nicht waarbij ik gezeten hebt dat ze positief getest was. natuurlijk dus hoogrisicocontact + symptomen (keelpijn & mottig zijn) dus een PCR test de volgende dag ingepland (6 januari)
Dit was dus positief. Gelukkig op het werk moeten we afstand houden & mondmaskers & handen wassen. Dus nu nog tot de 16de in isolatie.

Mijn symptomen: keelpijn dat toch 4-tal dagen geduurt heeft en 3-tal dagen wat mottig, zo net geen koorts doen, maar me algemeen minder voelen. Al van de 10 helemaal symtoom vrij.
Dus valt al bij al allemaal mee voor mij. Volledig gevaccineerd + boosterschot gehad op 29december, dus tijd tussen booster & besmetting iets te kort?
 
Gatver, ook in de club der besmette beland nu.
10e negatieve PCR test, gisteren keelpijn, spierpijn en hoofdpijn = negatieve zelftest. Vandaag aangevuld met koorts (38-38,4°C) en hoesten = positieve zelftest.
Straks dus waarschijnlijk terug een PCR test (stond al eentje gepland voor de 17e, na terugkeer rode zone) maar dus vervroegd.
Wel blij dat ik in huis gebleven ben en niet gaan werken ed. na de 1e negatieve PCR (10 januari) zoals volgens sommige bronnen mag (je vindt veel bronnen die elkaar tegenspreken, zelfs de infolijn geeft foutieve informatie door).

Redelijk zeker ook dat het van tijdens de terugreis komt (voor vertrek negatieve zelftest ook) en tijdens de terugreis zoveel mensen die hun masker niet (deftig) droegen op het vliegtuig, luchthaven, ...

Wel jammer dat de andere personen in huis moeten wachten op bevestiging van mijn positieve PCR straks, voordat zij mogen testen (en terwijl moeten verder werken, ook in de zorg). Ergens begrijp ik dat wel omdat ze niet iedereen zomaar willen testen maar ik ben wel redelijk zeker dat de mijne straks positief is (en dan gaat er nog wel wat tijd over tegen dat zij kunnen testen).
 
Gvd, m'n CST blijft rood en na opzoeking blijkt dat die 11 dagen rood blijft, vertrekkend van dag dat negatieve test binnenkwam.
 
- Zondag ziek geworden
- Zondag en maandag zelftest -> beiden negatief
- Dinsdag antigeentest bij apotheek (omdat ik volgende week normaal booster krijg) -> ook negatief
- Dinsdag na die test meeting gehad op het werk, persoon A stond 1,5 meter van mij, beiden met mondmasker
- Vandaag meld persoon A zich positief dus zelftest op het werk
- Zelftest positief, net thuis nog een gedaan en ook positief

Ik snap het niet. Dat kan toch echt niet van die meeting van dinsdag zijn? Maar ik kan ook moeilijk geloven dat die 2 zelftesten begin deze week en test bij de apotheek valst negatief waren.

Zijn die testen die de apotheek afneemt hetzelfde als PCR testen?
 
- Zondag ziek geworden
- Zondag en maandag zelftest -> beiden negatief
- Dinsdag antigeentest bij apotheek (omdat ik volgende week normaal booster krijg) -> ook negatief
- Dinsdag na die test meeting gehad op het werk, persoon A stond 1,5 meter van mij, beiden met mondmasker
- Vandaag meld persoon A zich positief dus zelftest op het werk
- Zelftest positief, net thuis nog een gedaan en ook positief

Ik snap het niet. Dat kan toch echt niet van die meeting van dinsdag zijn? Maar ik kan ook moeilijk geloven dat die 2 zelftesten begin deze week en test bij de apotheek valst negatief waren.

Zijn die testen die de apotheek afneemt hetzelfde als PCR testen?
Neen, die van de apotheek meet hetzelfde als de zelftest, alleen nauwkeuriger.
 
Ik kan via mijngezondheid geen nieuwe code aanvragen omdat het nog geen 11 dagen geleden is.
Heeft er iemand een idee welke stap ik nu moet volgen want ik vind online nergens hoe ik dan een andere code kan aanvragen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan