Corona: Wat waren jouw symptomen en wat is de huidige status?

Welke symptomen had je en heb je nog last?

  • Geur- en smaakverlies - nog altijd last

    Stemmen: 22 7,1%
  • Geur- en smaakverlies - geen last meer

    Stemmen: 25 8,1%
  • Koorts

    Stemmen: 34 11,0%
  • Vermoeidheid (spierpijnen)

    Stemmen: 63 20,3%
  • Verkoudheid

    Stemmen: 62 20,0%
  • Ziekenhuisopname - gerevalideerd

    Stemmen: 2 0,6%
  • Ziekenhuisopname - nog revaliderend

    Stemmen: 0 0,0%
  • Niks gemerkt van last

    Stemmen: 16 5,2%
  • Andere (verklaar in comments)

    Stemmen: 17 5,5%
  • Hoofdpijn

    Stemmen: 42 13,5%
  • Niet besmet geweest/ik weet niet of ik corona heb gehad

    Stemmen: 202 65,2%

  • Totaal aantal stemmers
    310
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gatver, ook in de club der besmette beland nu.
10e negatieve PCR test, gisteren keelpijn, spierpijn en hoofdpijn = negatieve zelftest. Vandaag aangevuld met koorts (38-38,4°C) en hoesten = positieve zelftest.
Straks dus waarschijnlijk terug een PCR test (stond al eentje gepland voor de 17e, na terugkeer rode zone) maar dus vervroegd.
Wel blij dat ik in huis gebleven ben en niet gaan werken ed. na de 1e negatieve PCR (10 januari) zoals volgens sommige bronnen mag (je vindt veel bronnen die elkaar tegenspreken, zelfs de infolijn geeft foutieve informatie door).

Redelijk zeker ook dat het van tijdens de terugreis komt (voor vertrek negatieve zelftest ook) en tijdens de terugreis zoveel mensen die hun masker niet (deftig) droegen op het vliegtuig, luchthaven, ...

Wel jammer dat de andere personen in huis moeten wachten op bevestiging van mijn positieve PCR straks, voordat zij mogen testen (en terwijl moeten verder werken, ook in de zorg). Ergens begrijp ik dat wel omdat ze niet iedereen zomaar willen testen maar ik ben wel redelijk zeker dat de mijne straks positief is (en dan gaat er nog wel wat tijd over tegen dat zij kunnen testen).
Geen PCR nodig zegt de dokter omdat de symptomen en zelftest wel duidelijk zijn, tenzij je een herstelcertificaat wenst (wat vooral bij niet gevaccineerde het geval is). Dus 7 dagen in isolatie en hopen symptoom vrij te zijn na 4 à 5 dagen.

Smaak en geur is nog aanwezig.
 
Morgen test doen, die zal garantie wel positief zijn.
Eens uitzoeken wat nu de regels zijn en hoe lang die quarantaine duurt.

Zal ook maar eens bellen voor mijn booster te verzetten want die stond voor volgende week donderdag op de agenda
 
Morgen test doen, die zal garantie wel positief zijn.
Eens uitzoeken wat nu de regels zijn en hoe lang die quarantaine duurt.

Zal ook maar eens bellen voor mijn booster te verzetten want die stond voor volgende week donderdag op de agenda
Je moet 2 weken symptomenvrij zijn voor de booster en bij besmetting 7 dagen isolatie momenteel.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Je moet 2 weken symptomenvrij zijn voor de booster en bij besmetting 7 dagen isolatie momenteel.
Miljaar, nog altijd zo lang :sop:
Da's dus in het beste geval tot volgende week zaterdag. Hopelijk kan ik regelen om van thuis uit te werken want geen goesting in een week ziekenkas :unsure:
 
Morgen test doen, die zal garantie wel positief zijn.
Eens uitzoeken wat nu de regels zijn en hoe lang die quarantaine duurt.

Zal ook maar eens bellen voor mijn booster te verzetten want die stond voor volgende week donderdag op de agenda
Experts raden aan om min. een maand te wachten met booster na infectie, dat geeft een betere extra immuunrespons.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Miljaar, nog altijd zo lang :sop:
Da's dus in het beste geval tot volgende week zaterdag. Hopelijk kan ik regelen om van thuis uit te werken want geen goesting in een week ziekenkas :unsure:
Het is wel zeven dagen vanaf je eerste symptomen, zolang je minstens drie dagen koortsvrij bent (en je symptomen verbeterd zijn). Dus het hangt er maar vanaf van wanneer je echt ziek bent beginnen worden, maar het is dus niet sowieso zeven dag vanaf je positieve test.
 
Het is wel zeven dagen vanaf je eerste symptomen, zolang je minstens drie dagen koortsvrij bent (en je symptomen verbeterd zijn). Dus het hangt er maar vanaf van wanneer je echt ziek bent beginnen worden, maar het is dus niet sowieso zeven dag vanaf je positieve test.
Ik ben op zondag ziek geworden beginnen worden (keelpijn) en dan op maandag wat koortsrillingen (maar nooit effectief koorts gehad) en wat keelpijn/verkoudheid. Nu eigenlijk niet veel buiten nog wat lichte keelpijn en een verstopte/loopneus. Dus als ik morgen positief ben zou ik op zich op maandag al terug uit quarantaine mogen? :unsure:
 
- Zondag ziek geworden
- Zondag en maandag zelftest -> beiden negatief
- Dinsdag antigeentest bij apotheek (omdat ik volgende week normaal booster krijg) -> ook negatief
- Dinsdag na die test meeting gehad op het werk, persoon A stond 1,5 meter van mij, beiden met mondmasker
- Vandaag meld persoon A zich positief dus zelftest op het werk
- Zelftest positief, net thuis nog een gedaan en ook positief

Ik snap het niet. Dat kan toch echt niet van die meeting van dinsdag zijn? Maar ik kan ook moeilijk geloven dat die 2 zelftesten begin deze week en test bij de apotheek valst negatief waren.

Zijn die testen die de apotheek afneemt hetzelfde als PCR testen?
Vandaag is dag 1 of 2 aangezien je zeker nog tot en met dinsdag negatief was (test apotheek telt wel degelijk mee voor officiële registraties) en woensdag een HRC had
 
Vandaag is dag 1 of 2 aangezien je zeker nog tot en met dinsdag negatief was (test apotheek telt wel degelijk mee voor officiële registraties) en woensdag een HRC had
Maar ik stond verder dan 1,5 meter + mondmasker. Dan is dat toch geen HRC? Dus dan zou woensdag dag 1 zijn?
 
Als je symptomen nu zo goed als volledig weg zijn, kan je dat ook zo doorgeven, dat woensdag dag 1 was. 🤷🏼
Ik vind het wel onnozel dat door die test mijn "dag 1" ineens reset. Ik word dan eigenlijk gestraft met een langere quarantaine omdat ik voorzichtig wou zijn en een test heb laten afnemen.

Staat dat ergens online ivm die test? Want ik zie online enkel en alleen "7 dagen te beginnen vanop de dag dat de symptomen beginnen" en dat was wel degelijk vorige week zondag.
 
Laatst bewerkt:
Maar ik stond verder dan 1,5 meter + mondmasker. Dan is dat toch geen HRC? Dus dan zou woensdag dag 1 zijn?
Dat telt inderdaad normaal gesproken niet als HRC.

Zoals @Mulan zegt, als jouw symptomen nu al zo goed als weg zijn kan je woensdag wel al uit isolatie hoor. Maar voor zo'n zaken kan je best eens met je huisdokter bellen, da's altijd beter en dan weet je het ineens (ook al zijn de 'in the field' richtlijnen ook soms verschillend).

Ik vind het wel onnozel dat door die test mijn "dag 1" ineens reset. Ik word dan eigenlijk gestraft met een langere quarantaine omdat ik voorzichtig wou zijn en een test heb laten afnemen.
Moest je nu gewoon droogweg op maandag ziek zijn geworden en je doet je test pas woensdag bijvoorbeeld, dan mag je op maandag gewoon uit isolatie, zolang je geen koorts hebt gehad en je symptomen minimaal zijn (maar je moet nog wel drie dagen heel voorzichtig zijn). Het feit dat je echter negatief hebt getest en pas na dat 'HRC' positief hebt getest maakt de zaak ingewikkelder. Zoals ik al zei: best wel eens bellen naar je huisdokter voor duidelijkheid. En: zolang je symptomen hebt (of koorts in de laatste drie dagen) mag je niet uit isolatie.
 
Dat telt inderdaad normaal gesproken niet als HRC.

Zoals @Mulan zegt, als jouw symptomen nu al zo goed als weg zijn kan je woensdag wel al uit isolatie hoor. Maar voor zo'n zaken kan je best eens met je huisdokter bellen, da's altijd beter en dan weet je het ineens (ook al zijn de 'in the field' richtlijnen ook soms verschillend).


Moest je nu gewoon droogweg op maandag ziek zijn geworden en je doet je test pas woensdag bijvoorbeeld, dan mag je op maandag gewoon uit isolatie, zolang je geen koorts hebt gehad en je symptomen minimaal zijn (maar je moet nog wel drie dagen heel voorzichtig zijn). Het feit dat je echter negatief hebt getest en pas na dat 'HRC' positief hebt getest maakt de zaak ingewikkelder. Zoals ik al zei: best wel eens bellen naar je huisdokter voor duidelijkheid. En: zolang je symptomen hebt (of koorts in de laatste drie dagen) mag je niet uit isolatie.
Ik vind zelfs woensdag al vrij lang eerlijk gezegd.

Ik ben op zondag al symptomen beginnen ontwikkelen (keelpijn en algemeen wat verkoudheidssymptomen). En momenteel heb ik nog een zeer lichte keelpijn en hoest. Ik heb op geen enkel moment koorts gehad en voel me ook niet meer ellendig/ziek zoals vorige maandag. Ik vind het gewoon te zot dat ik nu nog tot woensdag in quarantaine zou moet blijven omdat ik nog een lichte hoest heb.

Zeker aangezien Mulan aanhaalt dat die antigeentest bij de apotheek niet eens zoveel beter zijn dan een gewone zelftest. En ik vind online echt nergens terug dat die antigeentest uw quarantaine periode reset?
 
Zeker aangezien Mulan aanhaalt dat die antigeentest bij de apotheek niet eens zoveel beter zijn dan een gewone zelftest. En ik vind online echt nergens terug dat die antigeentest uw quarantaine periode reset?
Dat heb ik niet gezegd, enige wat ik zei is dat Brussel kan raadplegen dat een medisch geschoold iemand jou dinsdag heeft getest én dat die test negatief was.
 
Ik vind zelfs woensdag al vrij lang eerlijk gezegd.

Ik ben op zondag al symptomen beginnen ontwikkelen (keelpijn en algemeen wat verkoudheidssymptomen). En momenteel heb ik nog een zeer lichte keelpijn en hoest. Ik heb op geen enkel moment koorts gehad en voel me ook niet meer ellendig/ziek zoals vorige maandag. Ik vind het gewoon te zot dat ik nu nog tot woensdag in quarantaine zou moet blijven omdat ik nog een lichte hoest heb.

Zeker aangezien Mulan aanhaalt dat die antigeentest bij de apotheek niet eens zoveel beter zijn dan een gewone zelftest. En ik vind online echt nergens terug dat die antigeentest uw quarantaine periode reset?
Het gaat er denk ik meer om dat je toen nog niet positief was, en dat die testen bij de apotheek wel degelijk tellen als 'echte test' voor zover ik weet. Als je bijvoorbeeld tijdens je isolatie een positieve zelftest doet heeft dat geen effect op je quarantaineperiode, want uiteraard ben je positief gedurende het merendeel van je ziekteverloop, maar omdat je dinsdag nog negatief was kan men stellen dat je toen nog niet besmettelijk was. Maar zoals ik al zei: het is een wat ingewikkelde situatie met al die testen en dat (al dan niet) HRC, dus best gewoon eens bellen met je huisarts maandag, want dit is zeker niet mijn expertise. Als je dan geen symptomen meer hebt en al van dat kan je hem/haar dat ook ineens vertellen.
 
De zoon heeft corona meegenomen van school. Eerste geval daar afgelopen dinsdag.
Sinds gisteren iedereen hier lichtjes zien. Dochter beetje koorts.

Vanmiddag bericht van school dat klas dicht gaat. Al 5 bevestigde gevallen. Wij hier allemaal zelftest gedaan. Allemaal positief. Tot zover de zin van mondmoskers in de klas.

Ik heb mij een PCR geregeld voor morgen,maar is dat eigenlijk verplicht. Het is wel duidellijk dat iedereen besmet is hier. We werken fulltime thuis, dus voor ziekteverlof moeten we het al zeker niet doen.
 
De zoon heeft corona meegenomen van school. Eerste geval daar afgelopen dinsdag.
Sinds gisteren iedereen hier lichtjes zien. Dochter beetje koorts.

Vanmiddag bericht van school dat klas dicht gaat. Al 5 bevestigde gevallen. Wij hier allemaal zelftest gedaan. Allemaal positief. Tot zover de zin van mondmoskers in de klas.

Ik heb mij een PCR geregeld voor morgen,maar is dat eigenlijk verplicht. Het is wel duidellijk dat iedereen besmet is hier. We werken fulltime thuis, dus voor ziekteverlof moeten we het al zeker niet doen.
Het "voordeel" is een herstelcertificaat (maar denk niet dat je als volledig gevaccineerde hier wat aan hebt, tenzij je op spoed of dergelijke zou opgenomen worden en daar dan positief test, want je test nog wel even na je besmetting positief dan is het wel handig dat je je herstel kan aantonen), volgens mij.
 
De zoon heeft corona meegenomen van school. Eerste geval daar afgelopen dinsdag.
Sinds gisteren iedereen hier lichtjes zien. Dochter beetje koorts.

Vanmiddag bericht van school dat klas dicht gaat. Al 5 bevestigde gevallen. Wij hier allemaal zelftest gedaan. Allemaal positief. Tot zover de zin van mondmoskers in de klas.

Ik heb mij een PCR geregeld voor morgen,maar is dat eigenlijk verplicht. Het is wel duidellijk dat iedereen besmet is hier. We werken fulltime thuis, dus voor ziekteverlof moeten we het al zeker niet doen.
Een PCR is niet verplicht nee. Als je geen quarantinecertificaat nodig hebt (voor bijvoorbeeld het werk of weet ik veel) dan moet je dat niet doen want met een herstelcertificaat ben je als geboosterde eigenlijk niks. Dan moet je gewoon met z'n allen in isolatie gaan tot volgende week vrijdag, waarna het van geval tot geval afhangt (je moet minstens drie dagen koortsvrij zijn en er moet een verbetering zijn van je symptomen; bel voor dat laatste bij twijfel naar je huisdokter) of je er weer uit mag. Je moet dan wel nog drie dagen best extra voorzichtig zijn, dus niet onmiddellijk met z'n allen naar de bomma gaan bijvoorbeeld.

Op dit moment zijn er zo veel positieve zelftesten en sneltesten dat mensen die geen officiële test moeten laten doen (voor de redenen hier boven) eigenlijk in de praktijk gewoon thuis gezet worden zonder PCR.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan