Corona: Wat waren jouw symptomen en wat is de huidige status?

Welke symptomen had je en heb je nog last?

  • Geur- en smaakverlies - nog altijd last

    Stemmen: 22 7,1%
  • Geur- en smaakverlies - geen last meer

    Stemmen: 25 8,1%
  • Koorts

    Stemmen: 34 11,0%
  • Vermoeidheid (spierpijnen)

    Stemmen: 63 20,3%
  • Verkoudheid

    Stemmen: 62 20,0%
  • Ziekenhuisopname - gerevalideerd

    Stemmen: 2 0,6%
  • Ziekenhuisopname - nog revaliderend

    Stemmen: 0 0,0%
  • Niks gemerkt van last

    Stemmen: 16 5,2%
  • Andere (verklaar in comments)

    Stemmen: 17 5,5%
  • Hoofdpijn

    Stemmen: 42 13,5%
  • Niet besmet geweest/ik weet niet of ik corona heb gehad

    Stemmen: 202 65,2%

  • Totaal aantal stemmers
    310
Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien eens een reset van deze poll? Best wel benieuwd eigenlijk hoeveel leden nog nooit (bevestigd) besmet zijn geweest en hoeveel er al meermaals besmet zijn geweest.
Ik ben nog steeds niet besmet geraakt. Niemand in het gezin. En ook mijn broers & zussen en hun kinderen tot nu toe niet besmet (25 man in totaal)
 
Ik ben nog steeds niet besmet geraakt. Niemand in het gezin. En ook mijn broers & zussen en hun kinderen tot nu toe niet besmet (25 man in totaal)

Hier ook nog niemand in het gezin besmet, enfin, ik heb ooit één twijfelachtig positieve test afgelegd zonder symptomen en de dag nadien hertest en negatief. Dus allicht was dat een valspositieve.

Broer en zus en hun partners ook nog niet besmet geweest, maar mijn ouders en schoonouders wel al. Mijn schoonouders denk ik tijdens de 2de golf en mijn ouders met de vierde. Enkel mijn vader zwaar ziek, met korte hospitalisatie.
 
Ik ben nu als eerste van de familie besmet. Met familie bedoel ik dan ouders, grootvader, zus, schoonbroer en petekind. Ik vraag me toch nog altijd af waar ik het heb opgeschaard.

Uiteindelijk niet zo ziek van geweest. Op zondag keelpijn beginnen krijgen, maandag en dinsdag griepsymptomen (koud/warm krijgen) en algemene verkoudheidssymptomen (hoesten en verstopte/lopende neus). Tegen woensdag waren de rillingen weg en sinds gisteren is de verstopte/lopende neus vrijwel volledig weg. Enkel het hoesten is er nog en ik heb het gevoel dat dat nog wel even zal blijven.
 
Misschien eens een reset van deze poll? Best wel benieuwd eigenlijk hoeveel leden nog nooit (bevestigd) besmet zijn geweest en hoeveel er al meermaals besmet zijn geweest.
Ik heb mijn stem ook aangepast na de besmetting maar ik denk inderdaad niet dat iedereen dit doet.
 
Met 5 gaan eten vorig weekend, 3 daarvan positief waaronder mijn partner. Allen eerste symptomen dinsdagavond gekregen. Zelf nog steeds negatief en geen symptomen.
Nog een weekje opletten, weekje zelftesten en dan bestaat corona voor mij enkele maanden tot eventueel volgende variant niet meer ze. We zijn geboosterd, corona uitgezweet (idem voor de risicopatiënten in mijn directe omgeving). Misschien een zelftestje voor we naar familie gaan maar ik ga echt niet meer de massa mijden. Als we nu nog niet van beton zijn, dan weet ik het niet meer :p.
 
Heeft het eigenlijk nut om je te laten testen als je symptomen hebt?
Al een week met een goeie hoest :p. Ik blijf toch weg van iedereen. Al geboosterd.

Ik zie het nut dus niet om een PCR-test af te leggen.
 
Mijn echtgenote kreeg dit weekend het ene bericht na het andere dat er collega's en kleuters positief getest waren. Twee klassen gaan al dicht.
Heeft ze zich preventief getest en zéér licht positief. Geen symptomen buiten wat snot, maar dat is in wintertijden niet meer dan normaal.
Huppekee, mag een weekje in quarantaine blijven en omdat onze dochter drie jaar is, mag zij ook ditzelfde lot ondergaan. Mijn zelftest was negatief, maar ik vrees dat ik het ook vlaggen heb.

Rotgedoe... Ik snap het nut wel voor de samenleving, maar voor je eigen situatie is het zuur. Mocht het nu enkel voor mezelf en mijn echtgenote zijn, zou het geen erg zijn, maar ik vind het erg dat onze dochter nu weer een week school mist. We hebben geen symptomen, dus heb ergens het gevoel dat we vooral onszelf gekloot hebben. Achja...
 
Mijn echtgenote kreeg dit weekend het ene bericht na het andere dat er collega's en kleuters positief getest waren. Twee klassen gaan al dicht.
Heeft ze zich preventief getest en zéér licht positief. Geen symptomen buiten wat snot, maar dat is in wintertijden niet meer dan normaal.
Huppekee, mag een weekje in quarantaine blijven en omdat onze dochter drie jaar is, mag zij ook ditzelfde lot ondergaan. Mijn zelftest was negatief, maar ik vrees dat ik het ook vlaggen heb.

Rotgedoe... Ik snap het nut wel voor de samenleving, maar voor je eigen situatie is het zuur. Mocht het nu enkel voor mezelf en mijn echtgenote zijn, zou het geen erg zijn, maar ik vind het erg dat onze dochter nu weer een week school mist. We hebben geen symptomen, dus heb ergens het gevoel dat we vooral onszelf gekloot hebben. Achja...
Gohja dat is weekje doorbijten en zijt er paar maanden van gerust gesteld (als er geen nieuwe variant opduikt). Het is inderdaad het sociaal nut. Wij zitten hier ook een week vast omdat 1 persoon zich goed genoeg voelde om uit te gaan eten (de ruimte was geventileerd, verwarming stond af omwille van de co2-meter welke goed werd opgevolgd, eerst volgende tafel van ons was 3 tafels verder, was middaglunch dus restaurant was amper gevuld, iedereen in ons gezelschap had negatieve zelftest voor het etentje). Gevolg is wel dat mijn vriend zijn project in het buitenland volledig in duigen valt, hij is daar symptomen beginnen krijgen, een heel team van de klant zit in volle go live in quarantaine (daar zijn ze veel strenger dan hier). Mijn vriend zijn ouders zijn zaakvoerders en doodziek, dat bedrijf ligt half plat. Zijn pa is risicopatiënt en moet het ziekteverloop extra opvolgen. We zijn nog naar de optieker geweest, die zaak is ook dicht na positieve test. Mijn buren zitten ook thuis na 2 positieve testen in het gezin, waren daar nog op de koffie geweest voor het uitbreken van mijn vriend zijn symptomen.
Normaal kwam morgen een technieker aan huis, heb die vrijdag onmiddellijk afgebeld, die mensen waren oprecht blij dat wij zo eerlijk waren want een besmetting kan grote gevolgen hebben voor hun planning en hun volledig team.

Het is maar iets kleins maar het gaat zo ongelooflijk snel. 1 dikke week op de tanden bijten (en hopen dat je zelf zo snel mogelijk mee positief test). Wat voor jullie een klein griepje kan zijn, kan voor anderen grote financiële gevolgen of zelf erger veroorzaken.

En het is niet fijn. Kan u verzekeren dat ik zelf ook mijn peren heb afgezien met ne vent opgesloten tussen zijn 4 muren, te ziek om meer dan 15 min een boek te lezen/te gamen of zelf maar zich te concentreren op een netflixserietje. Maar dat is zo voorbij.

Zelf nog altijd negatief :p, vanmorgen nog een zelftestje gedaan. Voel ook niets.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Deze middag mijn batterij voelen leeglopen en dan bij thuiskomst een zelftest gedaan. Jammer genoeg positief. Sinds ik thuis ben ook wat koorts, kriebel in de keel en een hoest gekregen. Komt vlotjes binnen blijkbaar 😐
Ondertussen bijna 6 dagen later en ik voel me nog steeds aangereden door een bulldozer. Overal spierpijn , hoofdpijn en extreem vermoeid. Benieuwd of ik donderdag ga halen om terug te gaan werken. Zal enorm moeten beteren dan komende 2 dagen...
 
Ondertussen bijna 6 dagen later en ik voel me nog steeds aangereden door een bulldozer. Overal spierpijn , hoofdpijn en extreem vermoeid. Benieuwd of ik donderdag ga halen om terug te gaan werken. Zal enorm moeten beteren dan komende 2 dagen...
Ik ben de volle 2 weken ziek thuis geweest, ziek is ziek he, ook bij Corona wordt er verlenging geschreven indien arbeidsongeschiktheid. 😉
Veel beterschap!
 
Hier hebben we het ook vlaggen.
Donderdag op het werk vergadering gehad in een te kleine bureau voor 3 man, wel alleen met mondmasker (ik met FFP2). Vrijdag 1 van de 3 positief getest omdat hij niet goed was. Ik zelf dan al beslist om dit weekend in quarantaine te gaan thuis. Zondag was ik niet 100%: beginnende keelpijn, kuchje, een verstopte neus. Zo ongeveer een beginnende valling. Met de kinderen samen een rondje zelftests gedaan in voorbereiding op de werk/schoolweek. Alles negatief. Deze morgen griepachtig opgestaan: koud (maar geen koorts), stijve spieren, keelpijn nog iets erger. Dan maar laten testen bij de apotheek: deze keer wel positief.
 
Ik ben sinds donderdag in isolatie met mijn vriendin. Ik heb vrijdag positieve pcr gehad. Mijn vriendin heeft symptomen (hoesten vooral) maar elke zelftest is negatief. Morgen doet ze voor de zekerheid pcr, voor ze terug gaat werken. Als haar pcr nu wel positief zou zijn, moet ik dan ook langer in quarantaine gaan of mag ik er eind van de week uit als ik geen symptomen meer heb?
 
Ik ben sinds donderdag in isolatie met mijn vriendin. Ik heb vrijdag positieve pcr gehad. Mijn vriendin heeft symptomen (hoesten vooral) maar elke zelftest is negatief. Morgen doet ze voor de zekerheid pcr, voor ze terug gaat werken. Als haar pcr nu wel positief zou zijn, moet ik dan ook langer in quarantaine gaan of mag ik er eind van de week uit als ik geen symptomen meer heb?
Jij mag eruit, ongeacht jouw partner haar status.
 
Ik ben nog steeds niet besmet geraakt. Niemand in het gezin. En ook mijn broers & zussen en hun kinderen tot nu toe niet besmet (25 man in totaal)
Of je weet het niet. Mijn zus kwam terug uit vakantie en moest zich 2x laten testen. 1x negatief, enkele dagen naar school geweest, 2x positief. Was ze niet op vakantie geweest had ze het nooit geweten want ze heeft nergens last van.

In de eerste 3 golven kende ik zo goed als niemand die besmet geraakt is, nu hoor ik het langs alle kanten. Aangezien ik dagelijkse tientallen mensen zie (uiteraard met mondmasker) kan ik me amper voorstellen dat ik nog niet besmet geraakt ben. Samen eten met collega's waarvan de ene zijn dochter besmet is, de andere zijn vriendin, de andere zijn zus.
 
Of je weet het niet. Mijn zus kwam terug uit vakantie en moest zich 2x laten testen. 1x negatief, enkele dagen naar school geweest, 2x positief. Was ze niet op vakantie geweest had ze het nooit geweten want ze heeft nergens last van.

In de eerste 3 golven kende ik zo goed als niemand die besmet geraakt is, nu hoor ik het langs alle kanten. Aangezien ik dagelijkse tientallen mensen zie (uiteraard met mondmasker) kan ik me amper voorstellen dat ik nog niet besmet geraakt ben. Samen eten met collega's waarvan de ene zijn dochter besmet is, de andere zijn vriendin, de andere zijn zus.
Ik ben na de eerste golf getest, geen anti-lichamen
Ik ben sinds september vorig jaar minstens 6x getest met antigentest, 4 keer met PCR test en tiental zelftesten (ik heb altijd covidsymptomen, lopende neus, keelpijn, hoesten doe ik eigenlijk altijd).

Ik heb geen jonge kinderen meer, op 't werk zijn er geen vergaderingen (tenzij online) en ik zit ik met twee op een groot en goed verlucht bureau, verplicht met mondmasker.
Dus neen, ik denk niet dat ik al aan de beurt ben geweest.
 
Er zijn natuurlijk ontzettend veel die al besmet zijn geweest, en de kans is nog vele malen groter dat je iemand kent dat al besmet is.
Maar procentueel zullen de besmettingen nog altijd onder de 50% zitten denk ik.
Dusja, de kans is groot dat je al gehad hebt, maar even groot dat je het nog niet gehad hebt.
 
Hoe zit dat met zelftests? die blijven dacht ik nadat je een besmetting gehad hebt positief? ik zit al met nachtmerries. ik heb nu corona, dus kleine kindjes zitten ook in quarantaine, maar ik kan die ook niet alleen laten he. Beperkt mijn contact wel met hen, loop hele dagen met FFP2 masker op om de kans op besmetting te verkleinen, maar ik kan mij ook niet compleet ervan isoleren he. Als het zo is dat je bij kinderen dikwijls niet eens ziet dat ze besmet zijn kan het zo zijn dat ze het nu evengoed ook aan het doormaken zijn. als we ze op het einde van hun quarantaine selftesten voor ze terug naar school gaan dat ze in feite al genezen zijn maar dan positief testen. kan ik weer in quarantaine gaan om er thuis op te letten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan