Corona: Wat waren jouw symptomen en wat is de huidige status?

Welke symptomen had je en heb je nog last?

  • Geur- en smaakverlies - nog altijd last

    Stemmen: 22 7,1%
  • Geur- en smaakverlies - geen last meer

    Stemmen: 25 8,1%
  • Koorts

    Stemmen: 34 11,0%
  • Vermoeidheid (spierpijnen)

    Stemmen: 63 20,3%
  • Verkoudheid

    Stemmen: 62 20,0%
  • Ziekenhuisopname - gerevalideerd

    Stemmen: 2 0,6%
  • Ziekenhuisopname - nog revaliderend

    Stemmen: 0 0,0%
  • Niks gemerkt van last

    Stemmen: 16 5,2%
  • Andere (verklaar in comments)

    Stemmen: 17 5,5%
  • Hoofdpijn

    Stemmen: 42 13,5%
  • Niet besmet geweest/ik weet niet of ik corona heb gehad

    Stemmen: 202 65,2%

  • Totaal aantal stemmers
    310
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus als je met een baby of peuter zit mag die 20d niet naar de opvang? Crazy. Werkgevers zullen lachen. Of steken ze daar nu ook al stokjes in de neus?
 
Als de situatie als volgt is/was:
Jij of je partner testen positief, baby kan zich niet isoleren van jullie of jullie van je baby. Jij zelf bent gedurende minstens 7 (was 10 tot vorige week) dagen besmettelijk (eigenlijk een dag of 5 en dan niet meer zo, maar bon). Aangezien de baby dan op dag 7 (dag 10 tot vorige week) nog kan besmet worden, moet ie nadien nog eens 10 dagen in Q, tenzij ie op dag 7 (dag 10 tot vorige week) een negatieve test aflegt, maar dan moet ge nog altijd 7 dagen waakzaam zijn.
 
Dus voor mijne werkgever heb ik moeten bellen naar de huisarts, om via daar een 'ziektebriefje' te krijgen.

't Is weer top geregeld hoor, gans de aanpak. Administratieve last erbij voor de huisartsen :thumb:

Trouwens héél sceptisch over zelftesten, omikron & boosters atm.
Ik ook. 3 weken geleden booster, dus die zijn werking is nu op zijn hoogtepunt.(ok ja vaccin wil niet zeggen dat je niet ziek kan worden maar ik begin mij wel vragen te stellen in de effectiviteit om niet ziek te worden. Dat vaccin wel werkt om de gevolgen, mogelijke hospitalisatie en het doorgeven te beperken wil ik wel nog geloven maar dit terzijde). Zondag duidelijke symptomen maar zelftest negatief. Maandag dan laten testen en die was positief. Ze zeiden het tegen mij ook: zelftesten zijn goed om te bewijzen dat je negatief bent bv voor dat je samenkomt om nieuwjaar te vieren maar niet bij een vermoeden van besmetting. Eerste dagen heb je te weinig materiaal in neus/keel hebben dat die zelftesten niet kunnen detecteren en dan ga je (vals) negatief testen, net op de dagen dat je op je besmettelijkst bent. Absurd dat ze zo op die zelftesten inzetten. Mijn vrouw kan nu 4 dagen in quarantaine en dan vanaf dag 4 buitenmogen mits die zelftest maar dan wel al positief zijn en het zelf niet weten.
Op het werk zitten ze nu echt met een clusterbesmetting en vragen ze elke morgen te testen maar iedereen heeft inderdaad eerst klachten en dan pas een positieve zelftest. Ja zo werkt het ook niet he.

En dan al die documenten samenzoeken is een miserie. Dus ja voor elke sjiek moet je naar de dokter bellen (chance dat ze mij niet gezien hebben met mijn ziekteverschijnselen en moeten testen hebben want daar is geen tijd meer voor met alle administratie dat die hebben). Dokter, hoe zit dat met het ziekte briefje? Dok: Contact tracing bezorgt u dat. Aja maar die hebben net een sms gestuurd dat ze geen tijd hebben voor mij, ik moet zelf mijn contacten verwittigen. Dok: ik zal u dan een briefje doormailen.
Vandaag even tijd maken voor quarantaine attesten voor school kinderen te gaan zoeken, want dat is gisteren even uit mijn gedacht gegaan. School heeft mij gezegd dat die op cozo beschikbaar zouden zijn, ik ben eens benieuwd waar we die gaan vinden. Dan mag je nog tevreden zijn dat je niet doodziek bent en je er nog een beetje tijd voor kan maken om het allemaal te doen.
 
Van welke leeftijd testen ze dan zodat je die lange soep kan vermijden?
Staat geen leeftijd op. Al moet je er best niet mee naar een testcentrum gaan, want daar kijken ze al eens verrast als je daar aankomt met een 2-jarige 🤣
Huisdokter is een betere en rustigere omgeving.
Al vond die van 5 het veel dramatischer dan die van 2 hier 😃
 
Mensen die besmet waren met omikron en even hun symptomen kunnen opnoemen.
2 dagen geleden de boosterprik gehad,blijf last hebben van veel hoofdpijn en vermoeidheid.
In contact geweest met 2 mensen die momenteel corona hebben.
Zelftest blijven negatief.
 
Mensen die besmet waren met omikron en even hun symptomen kunnen opnoemen.
2 dagen geleden de boosterprik gehad,blijf last hebben van veel hoofdpijn en vermoeidheid.
In contact geweest met 2 mensen die momenteel corona hebben.
Zelftest blijven negatief.
Verstopte/lopende neus, keelpijn, af en toe kuchje, algemeen griepachtig gevoel van kou vermoeidheid maar zonder koorts. Bij momenten hoofdpijn.
Ik heb contact donderdag gehad, zaterdag tegen de avond eerste symptomen. Zondagavond naar aanleiding van nieuwe werk en schoolweek de kindjes getest en ook zelf getest. Die was negatief. Maandag dan antigeentest bij apotheek, die was positief.
 
Mensen die besmet waren met omikron en even hun symptomen kunnen opnoemen.
2 dagen geleden de boosterprik gehad,blijf last hebben van veel hoofdpijn en vermoeidheid.
In contact geweest met 2 mensen die momenteel corona hebben.
Zelftest blijven negatief.
Bij mij:
Dag 1: lichte hoofdpijn
Dag 2: enorme hoofdpijn en pijn over volledig lichaam. Niet echt spierpijn, het voelde anders dan wanneer ik spierpijn heb van inspanning
Dag 3: hoofdpijn weg, alleen overal pijn
Dag 4: lichte pijn
Dag 5 (vandaag): niks meer

Kinderen hebben 1 avond lichte hoofdpijn en lichte koorts gehad. De vrouw heeft ook hoofdpijn gehad en verstopte neus.

Zelftesten bij alle 4 positief
 
Mensen die besmet waren met omikron en even hun symptomen kunnen opnoemen.
2 dagen geleden de boosterprik gehad,blijf last hebben van veel hoofdpijn en vermoeidheid.
In contact geweest met 2 mensen die momenteel corona hebben.
Zelftest blijven negatief.
Hier is 'dag 1' drie dagen na contact (indoor, doorgaans wel met afstand, maar niet met mondmasker) met een persoon die het 'mogelijk' had, maar na mijn weten nooit getest is geweest. Het moet haast wel op die dag gebeurd zijn want ik heb voor de rest niemand gezien in die periode.

Edit: Mijn booster ongeveer drie weken voor de besmetting gekregen.

Dag 1: Lichtjes verkouden (heel lichte loopneus + beetje 'dof' gevoel) + keelpijn
Dag 2: Lichtjes verkouden + keelpijn iets minder - zelftest: negatief
Dag 3: Lichtjes verkouden, keelpijn weg
Dag 4: Lichtjes verkouden
Dag 5: Ietsje zwaarder verkouden (neus meer lopend, dof gevoel iets straffer; niet moeten hoesten of niezen) - zelftest: positief, hetzij heel licht
Dag 6: Ietsje zwaarder verkouden
Dag 7: Loopneus weg, dof gevoel vrijwel weg
Dag 8: Alles weg
Dag 9: Alles weg
 
Laatst bewerkt:
Intussen hier ook. Gisterenavond positieve zelftest, vanmiddag afspraak voor pcr.

Alleen jammer dat we met heel dien cst langer gekloot zijn dan nodig en even niets mogen doen, als ik vandaag pcr doe zal mijn cst tot eind januari rood kleuren, terwijl ik volgende week al uit isolatie zou mogen (reeds geboosterd).
Waarom doe je dan eigenlijk nog een pcr als je zelfstandige bent?
Want als je inderdaad binnen 5 dagen totaal geen symptomen meer hebt en negatieve zelftest, dan zit je nog altijd gekloot met uw cst voor een week of zo.
Trouwens héél sceptisch over zelftesten, omikron & boosters atm.
Waarom?:

90


En daarom:

Omicron-2-01-12-22.png


En ook daarom (gaat over periode met vooral omicron!):

FJaa2d-JUUAE6rr-X.png
 
Laatst bewerkt:
Iemand had hier ne link naar ne lijst gepost van zelftesten en of ze omicron kunnen detecteren of niet. Weet iemand die nog? Ik vind die niet meer :unsure:
 
Iemand had hier ne link naar ne lijst gepost van zelftesten en of ze omicron kunnen detecteren of niet. Weet iemand die nog? Ik vind die niet meer :unsure:
 
Merci! Intussen is het een Plus artikel, toeme!
 
Rapid SARS-CoV-2 Antigen Test Card (Boson): o.a. verkrijgbaar bij Pharmamarket.be: 6 euro/stuk , newpharma.be (en dus mogelijk ook bij Colruyt): 3,69 euro/stuk, Farmaline.be 3,77 euro/stuk (reageert ook op de omikronvariant, meldt het Rega-instituut (KUL))

CLINITEST Rapid COVID-19 Antigen Self-Test (Siemens): o.a. verkrijgbaar bij Farmaline.be: 7,20 euro/stuk, pharmamarket.be: 8 euro/stuk (reageert ook op de omikronvariant, meldt het Rega-instituut (KUL))

Flowflex SARS-CoV-2 Antigen Rapid Test (Self-Testing)(Acon): o.a. verkrijgbaar bij Kruidvat: 17,49 euro/5 stuks, bol.com: 7,50 euro/stuk, 24pharma.be: 4,94 euro/stuk/ 26,96 euro/5 stuks (reageert ook op de omikronvariant, meldt virologe Sandra Ciesek van het Duits centrum voor infectie-onderzoek)

Dat zijn de eerste 3 uit het artikel. 😉
 
Ik denk dat je deze bedoelde;
Dermee dat ik 'm niet vond, zat op het verkeerde forum te kijken :wallbash:, bedankt!
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Intussen hier ook. Gisterenavond positieve zelftest, vanmiddag afspraak voor pcr. Vriendin binnen het labo had mij al gezegd dat ik de dans niet zou ontspringen, met deze variant zien ze dat binnen eenzelfde huishouden iedereen binnen de 5 dagen het ook vlaggen heeft. Niets aan te doen. Alleen jammer dat we met heel dien cst langer gekloot zijn dan nodig en even niets mogen doen, als ik vandaag pcr doe zal mijn cst tot eind januari rood kleuren, terwijl ik volgende week al uit isolatie zou mogen (reeds geboosterd).
Dan hebben we hier nog geluk met maar 2/4 besmette (voorlopig?).
Neen, de symptomen zijn van tel eens de besmetting is vastgesteld, je moet niet negatief testen om uit isolatie te mogen, wel (al 3 dagen) vrij zijn van symptomen.
3 dagen vrij van alle symptomen of enkel koorts? (hoorde al verschillende dingen).
Koorts en grieperig gevoel weg, joepie, wel nog wat hoofdpijn en keelpijn (en soms hoesten).
 
Waarom doe je dan eigenlijk nog een pcr als je zelfstandige bent?
Ik vraag mij eigenlijk al lang af, zeker met Omicron, of veel mensen en gezinnen zich gewoon niet meer PCR laten testen om alle regels te omzeilen. Zeker als ze geen of amper symptomen hebben.
 
Hoe weten jullie welke variant je hebt (gehad)?
Of je zwaar positief was of niet?
En of je veel virusdeeltjes had?

Ik wist enkel "ik heb positief getest"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan