Corona: Wat waren jouw symptomen en wat is de huidige status?

Welke symptomen had je en heb je nog last?

  • Geur- en smaakverlies - nog altijd last

    Stemmen: 22 7,1%
  • Geur- en smaakverlies - geen last meer

    Stemmen: 25 8,1%
  • Koorts

    Stemmen: 34 11,0%
  • Vermoeidheid (spierpijnen)

    Stemmen: 63 20,3%
  • Verkoudheid

    Stemmen: 62 20,0%
  • Ziekenhuisopname - gerevalideerd

    Stemmen: 2 0,6%
  • Ziekenhuisopname - nog revaliderend

    Stemmen: 0 0,0%
  • Niks gemerkt van last

    Stemmen: 16 5,2%
  • Andere (verklaar in comments)

    Stemmen: 17 5,5%
  • Hoofdpijn

    Stemmen: 42 13,5%
  • Niet besmet geweest/ik weet niet of ik corona heb gehad

    Stemmen: 202 65,2%

  • Totaal aantal stemmers
    310
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe zit dat met zelftests? die blijven dacht ik nadat je een besmetting gehad hebt positief? ik zit al met nachtmerries. ik heb nu corona, dus kleine kindjes zitten ook in quarantaine, maar ik kan die ook niet alleen laten he. Beperkt mijn contact wel met hen, loop hele dagen met FFP2 masker op om de kans op besmetting te verkleinen, maar ik kan mij ook niet compleet ervan isoleren he. Als het zo is dat je bij kinderen dikwijls niet eens ziet dat ze besmet zijn kan het zo zijn dat ze het nu evengoed ook aan het doormaken zijn. als we ze op het einde van hun quarantaine selftesten voor ze terug naar school gaan dat ze in feite al genezen zijn maar dan positief testen. kan ik weer in quarantaine gaan om er thuis op te letten.
Vorige week telefoon gehad op het werk van een moeder of haar zoon dan toch mee op reis mocht: zaterdag positief getest, woensdag al negatieve antigeentest bij de apotheek, het is sneller uit uw systeem met deze omicron variant.

Daarnaast kan je, als ze een positieve zelftest zouden hebben, gewoon dagelijks testen he, als die test negatief is, wel terug naar school. 🤷🏼

Dichter wat hees vorige woensdag, donderdag gehoord dat ze een hoogrisicocontact contact heeft gehad, voor alle zekerheid vrijdag laten testen: positief. Was dus enkel hees. Voor de rest actief, happy,... Gisteren mail dat de juf positief heeft getest. 🙈
 
Hier waarschijnlijk ook voor 't eerst prijs.
Die van mij gisteren positieve zelf test na snotneus en algehele malaise.
Ik 's avonds wat keelpijn en vanmorgen erg moe. Dus ook maar PCR laten doen nu, die van mij straks.
 
Hier waarschijnlijk ook voor 't eerst prijs.
Die van mij gisteren positieve zelf test na snotneus en algehele malaise.
Ik 's avonds wat keelpijn en vanmorgen erg moe. Dus ook maar PCR laten doen nu, die van mij straks.
Intussen hier ook. Gisterenavond positieve zelftest, vanmiddag afspraak voor pcr. Vriendin binnen het labo had mij al gezegd dat ik de dans niet zou ontspringen, met deze variant zien ze dat binnen eenzelfde huishouden iedereen binnen de 5 dagen het ook vlaggen heeft. Niets aan te doen. Alleen jammer dat we met heel dien cst langer gekloot zijn dan nodig en even niets mogen doen, als ik vandaag pcr doe zal mijn cst tot eind januari rood kleuren, terwijl ik volgende week al uit isolatie zou mogen (reeds geboosterd).
 
Intussen hier ook. Gisterenavond positieve zelftest, vanmiddag afspraak voor pcr. Vriendin binnen het labo had mij al gezegd dat ik de dans niet zou ontspringen, met deze variant zien ze dat binnen eenzelfde huishouden iedereen binnen de 5 dagen het ook vlaggen heeft. Niets aan te doen. Alleen jammer dat we met heel dien cst langer gekloot zijn dan nodig en even niets mogen doen, als ik vandaag pcr doe zal mijn cst tot eind januari rood kleuren, terwijl ik volgende week al uit isolatie zou mogen (reeds geboosterd).

Daar had ik zelf niet eens bij stil gestaan.
Das wel echt klote ja...
 
PCR hier op 07/01. Tot op vandaag nog niks van herstelcertificaat of testresultaat.

Die zou dan gisteren terug groen moeten zijn geworden. Dat was voor mij het geval gezien ik op diezelfde dag ook een positieve PCR heb gehad. Voor de rest idd niets terug te zien :unsure;
 
PCR hier op 07/01. Tot op vandaag nog niks van herstelcertificaat of testresultaat.

Hoe hebt ge dat dan geregeld met uw werk enzo?
Vermoed ziek thuis tot symptomen weg waren en dan gaan werken? Maar pikten die dat dan zomaar zonder positief resultaat?
 
Intussen hier ook. Gisterenavond positieve zelftest, vanmiddag afspraak voor pcr. Vriendin binnen het labo had mij al gezegd dat ik de dans niet zou ontspringen, met deze variant zien ze dat binnen eenzelfde huishouden iedereen binnen de 5 dagen het ook vlaggen heeft. Niets aan te doen. Alleen jammer dat we met heel dien cst langer gekloot zijn dan nodig en even niets mogen doen, als ik vandaag pcr doe zal mijn cst tot eind januari rood kleuren, terwijl ik volgende week al uit isolatie zou mogen (reeds geboosterd).
Mijn ervaring zegt neen. Enkel de zoon van 5 hier positief en mijn dochter, mijn vrouw en ik hebben negatief blijven testen.
 
Testcentrum wist me te vertellen dat er geen automatische documenten worden verstuurd.
Dus voor mijne werkgever heb ik moeten bellen naar de huisarts, om via daar een 'ziektebriefje' te krijgen.

't Is weer top geregeld hoor, gans de aanpak. Administratieve last erbij voor de huisartsen :thumb:

Trouwens héél sceptisch over zelftesten, omikron & boosters atm.
Mijn zelftesten waren zéér licht positief (mini streepje na 20 min). Blijken de waarden van mijn PCR in de categorie superverspreider te vallen.
Ook meerdere die negatief testen met zelftest, positief op PCR.
Booster of niet, maakt precies niet uit in aantal besmettingen. Iedereen hangt er gewoon aan ... En qua intensiteit van ziekte, tja, moeilijk om te weten wat het verschil zou zijn zonder booster of met. Maar geen enkele die zwaar ziek is, allemaal gewoon een verkoudheid met hier en daar iemand met wat spierpijn.

@NemesisBE : ik zou er rekening mee houden dat zelftest niet sluitend is. Ikzelf merk ook op dat deze variant immens snel overgedragen wordt, maar niet veel erger is dan verkoudheid & niet altijd gedetecteerd wordt met zelftesten
 
Hoe hebt ge dat dan geregeld met uw werk enzo?
Vermoed ziek thuis tot symptomen weg waren en dan gaan werken? Maar pikten die dat dan zomaar zonder positief resultaat?
Attestje van de huisarts. Maar vriend heeft dat nooit ingediend en van thuis uit verder gewerkt. Ze wisten het wel in zijn team en gaven hem aan op tijd wat te rusten, ze waren al blij dat hij in alle drukte toch bleef bijdragen, dus eerder 9 to 5 gewerkt in plaats van de gebruikelijke overuren :p.
 
Hoe hebt ge dat dan geregeld met uw werk enzo?
Vermoed ziek thuis tot symptomen weg waren en dan gaan werken? Maar pikten die dat dan zomaar zonder positief resultaat?
Heeft uw werkgever dan al ooit uw certificaat gevraagd? 😉
Uw doktersbriefje is de richtlijn voor de de werkgever he.
 
Heeft uw werkgever dan al ooit uw certificaat gevraagd? 😉
Uw doktersbriefje is de richtlijn voor de de werkgever he.

Geen idee eigenlijk. 😅
Ik moet da eigenlijk nooit echt laten zien, al ben ik nog ni echt veel ziek thuis geweest 😬

Ma eigenlijk zou ge dus als ge positief test ook nog naar de dokter voor een briefke? 🤔
 
Mijn ervaring zegt neen. Enkel de zoon van 5 hier positief en mijn dochter, mijn vrouw en ik hebben negatief blijven testen.
Zelftest of pcr?
Vriendin blijft ook negatief testen met zelftest (kleinste ziek na uitbraak in de créche) maar voelt wel symptomen, gaat pcr doen later deze week. Mijn zelftest was ook maar licht positief (zeer zwak lijntje), je moet al veel viruslading hebben voor die zelftesters het oppikken. Maandag was ik wel nog volledig negatief terwijl mijn keel s’avonds wat prikkelde (vorige week vrijdag negatieve pcr, maandagmorgen negatieve zelftest). Nut van die zelftesters is imo dan ook zero, als je ziek bent voel je het en blijf je thuis. Bij twijfel pcr om zeker te zijn.
 
Geen idee eigenlijk. 😅
Ik moet da eigenlijk nooit echt laten zien, al ben ik nog ni echt veel ziek thuis geweest 😬

Ma eigenlijk zou ge dus als ge positief test ook nog naar de dokter voor een briefke? 🤔
Neen, de symptomen zijn van tel eens de besmetting is vastgesteld, je moet niet negatief testen om uit isolatie te mogen, wel (al 3 dagen) vrij zijn van symptomen.
 
Testcentrum wist me te vertellen dat er geen automatische documenten worden verstuurd.
Dus voor mijne werkgever heb ik moeten bellen naar de huisarts, om via daar een 'ziektebriefje' te krijgen.

't Is weer top geregeld hoor, gans de aanpak. Administratieve last erbij voor de huisartsen :thumb:

Trouwens héél sceptisch over zelftesten, omikron & boosters atm.
Mijn zelftesten waren zéér licht positief (mini streepje na 20 min). Blijken de waarden van mijn PCR in de categorie superverspreider te vallen.
Ook meerdere die negatief testen met zelftest, positief op PCR.
Booster of niet, maakt precies niet uit in aantal besmettingen. Iedereen hangt er gewoon aan ... En qua intensiteit van ziekte, tja, moeilijk om te weten wat het verschil zou zijn zonder booster of met. Maar geen enkele die zwaar ziek is, allemaal gewoon een verkoudheid met hier en daar iemand met wat spierpijn.

@NemesisBE : ik zou er rekening mee houden dat zelftest niet sluitend is. Ikzelf merk ook op dat deze variant immens snel overgedragen wordt, maar niet veel erger is dan verkoudheid & niet altijd gedetecteerd wordt met zelftesten

Zelftest of pcr?
Vriendin blijft ook negatief testen met zelftest (kleinste ziek na uitbraak in de créche) maar voelt wel symptomen, gaat pcr doen later deze week. Mijn zelftest was ook maar licht positief (zeer zwak lijntje), je moet al veel viruslading hebben voor die zelftesters het oppikken. Maandag was ik wel nog volledig negatief terwijl mijn keel s’avonds wat prikkelde (vorige week vrijdag negatieve pcr). Nut van die zelftesters is imo dan ook zero, als je ziek bent voel je het en blijf je thuis. Bij twijfel pcr om zeker te zijn.

Pcr test op dag 1 voor iedereen , op dag 5 voor mij en m'n vrouw en bij de dochter op dag 10. All negative 🙃
 
Mijn ervaring zegt neen. Enkel de zoon van 5 hier positief en mijn dochter, mijn vrouw en ik hebben negatief blijven testen.
Kennis van ons ook: dochter positief. Bijna 10 dagen later zijn mama, papa en jongste zus nog altijd niet positief.

Hoe zit dat bij jullie dan? 10 dagen isolatie? Wanneer mogen jullie er dan uit?
 
Kennis van ons ook: dochter positief. Bijna 10 dagen later zijn mama, papa en jongste zus nog altijd niet positief.

Hoe zit dat bij jullie dan? 10 dagen isolatie? Wanneer mogen jullie er dan uit?
Alles hangt af van de vaccinatie status dan.
 
Zoon was positief op 5 januari, dus ondertussen zijn wij al even 'gelost' maar met een zekere 'alertheid' voor plotse symptomen. De test op dag 10 van de dochter zorgde er ook voor dat zij terug buiten mag, ipv nog eens 10 dagen in Q te moeten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan