Corona: Wat waren jouw symptomen en wat is de huidige status?

Welke symptomen had je en heb je nog last?

  • Geur- en smaakverlies - nog altijd last

    Stemmen: 22 7,1%
  • Geur- en smaakverlies - geen last meer

    Stemmen: 25 8,1%
  • Koorts

    Stemmen: 34 11,0%
  • Vermoeidheid (spierpijnen)

    Stemmen: 63 20,3%
  • Verkoudheid

    Stemmen: 62 20,0%
  • Ziekenhuisopname - gerevalideerd

    Stemmen: 2 0,6%
  • Ziekenhuisopname - nog revaliderend

    Stemmen: 0 0,0%
  • Niks gemerkt van last

    Stemmen: 16 5,2%
  • Andere (verklaar in comments)

    Stemmen: 17 5,5%
  • Hoofdpijn

    Stemmen: 42 13,5%
  • Niet besmet geweest/ik weet niet of ik corona heb gehad

    Stemmen: 202 65,2%

  • Totaal aantal stemmers
    310
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het "voordeel" is een herstelcertificaat (maar denk niet dat je als volledig gevaccineerde hier wat aan hebt, tenzij je op spoed of dergelijke zou opgenomen worden en daar dan positief test, want je test nog wel even na je besmetting positief dan is het wel handig dat je je herstel kan aantonen), volgens mij.
Ik heb afgelopen donderdag mijn booster gehad al. De vrouw moest normaal maandag, maar die zal paar weken moeten uitstellen. Kinderen hebben er helemaal niks aan zelfs.
 
Gvd, m'n CST blijft rood en na opzoeking blijkt dat die 11 dagen rood blijft, vertrekkend van dag dat negatieve test binnenkwam.
Na positieve test zeker?

Ik heb het hier ook vlaggen. Ik mag sinds gisteren buiten/uit quarantaine, symptomen zijn ook veel beter.
Maar ik mag nie binnen in de horeca tot de 22e.
 
Na positieve test zeker?

Ik heb het hier ook vlaggen. Ik mag sinds gisteren buiten/uit quarantaine, symptomen zijn ook veel beter.
Maar ik mag nie binnen in de horeca tot de 22e.
Ja klopt, moest idd negatieve zijn. Is toch vrij lang, na een woensdag zijn dat twee weekends die ge mist..
 
Ik voel mij nu goed, maar ik blijf een hardnekkig hoestje hebben (ondertussen al +10 dagen na eerste symptomen). Vervelend want nu zit ik dus gewoon thuis :/
 
Gisteren een zelftest gedaan bij de oudste, want was heel de dag nogal ´hangerig´ en kloeg over hoofdpijn. Zelftest was negatief.

De jongste wil dan per se ook altijd aan de beurt (rare jongen). Test afgenomen en ´licht´ positief. Heeft verder wel niet echt symptomen.

Is nog maar 4 jaar en volgens de zelfevaluatietool wordt er dan alleen een test afgenomen wanneer er iemand in zijn gezin, klas, ... positief is geweest?

Mij onduidelijk wat we nu verder moeten doen... iemand een idee?

Ik ga nog wat verder zoeken en anders zal het morgen eens bellen worden naar de kinderarts.
 
Gisteren een zelftest gedaan bij de oudste, want was heel de dag nogal ´hangerig´ en kloeg over hoofdpijn. Zelftest was negatief.

De jongste wil dan per se ook altijd aan de beurt (rare jongen). Test afgenomen en ´licht´ positief. Heeft verder wel niet echt symptomen.

Is nog maar 4 jaar en volgens de zelfevaluatietool wordt er dan alleen een test afgenomen wanneer er iemand in zijn gezin, klas, ... positief is geweest?

Mij onduidelijk wat we nu verder moeten doen... iemand een idee?

Ik ga nog wat verder zoeken en anders zal het morgen eens bellen worden naar de kinderarts.
Als je een positieve zelftest hebt, volgt doorgaans een pcr-test via de huisarts
 
Moeder hier nu ook positief getest.
Vanmorgen negatieve zelftest nog (net zoals gisterenochtend), maar PCR van gisteren namiddag was positief sturen ze nu net door.
 
Als je een positieve zelftest hebt, volgt doorgaans een pcr-test via de huisarts
Als je een positieve zelftest hebt, volgt doorgaans een pcr-test via de huisarts


Na dit gelezen te hebben daarstraks, uiteindelijk naar het contactcenter gebeld. Situatie uitgelegd en activatiecode gekregen. Daarnet in één van de posten een PCR test laten doen bij de jongste.
 

Na dit gelezen te hebben daarstraks, uiteindelijk naar het contactcenter gebeld. Situatie uitgelegd en activatiecode gekregen. Daarnet in één van de posten een PCR test laten doen bij de jongste.
Amai, ik kon gisteren middag nergens in de buurt meer terecht voor een pcr in de regio, hier is het wachten tot morgenochtend.
 
Amai, ik kon gisteren middag nergens in de buurt meer terecht voor een pcr in de regio, hier is het wachten tot morgenochtend.
Hier in het Antwerpse kon je nog vlot een afspraak maken, maar uiteindelijk wel meer dan 45 min. moeten wachten ter plaatse...
 
Ik heb afgelopen donderdag mijn booster gehad al. De vrouw moest normaal maandag, maar die zal paar weken moeten uitstellen. Kinderen hebben er helemaal niks aan zelfs.
Allez de officiele test ook positief. Kinderen hebben amper symptomen. Vrouw verstopte neus en ik heb hoofdpijn gelijk ik nog nooit heb gehad.

De communicatie van de overheid is een ramp. Check dees.

Eerst een sms gekregen:

Screenshot_20220116-200113_Messages.jpg

Ok, helder, ik klik op de link en daar staat gewoon andere informatie.

Screenshot_20220116-200217_Chrome.jpg

Wat is het nu? 7 of 10? Ik dacht sinds de laatse wijziging 7 gehoord te hebben.
 
Allez de officiele test ook positief. Kinderen hebben amper symptomen. Vrouw verstopte neus en ik heb hoofdpijn gelijk ik nog nooit heb gehad.

De communicatie van de overheid is een ramp. Check dees.

Eerst een sms gekregen:

Bekijk bijlage 6992

Ok, helder, ik klik op de link en daar staat gewoon andere informatie.

Bekijk bijlage 6993

Wat is het nu? 7 of 10? Ik dacht sinds de laatse wijziging 7 gehoord te hebben.
Sinds maandag idd 7.
 
7 dagen (als je vanaf dag 4 geen symptomen meer hebt) en de drie volgende dagen (na die 7) extra voorzichtig zijn, hoorde ik.
 
Voor de meest up-to-date info kijk je vind ik best op sciensano. Info-corona.be zit echt wel vaak met achterhaalde info (wat ironisch is gezien de naam en het doel van de website) en hoewel dat altijd kan voorvallen dat er foutjes zijn is Sciensano vaak wel deftig mee. Het is inderdaad wel belachelijk hoe stroef de communicatie van al die verscheidene websites en diensten is.

Op dit moment is het inderdaad 7 dagen in isolatie en dan (indien je symptomen verbeterd zijn en je drie dagen geen koorts hebt gehad) mag je buiten, maar je moet inderdaad zoals @515 zegt wel nog drie dagen voorzichtig zijn.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: 515
Op dit moment is het inderdaad 7 dagen in isolatie en dan (indien je symptomen verbeterd zijn en je drie dagen geen koorts hebt gehad) mag je buiten, maar je moet inderdaad zoals @515 zegt wel nog drie dagen voorzichtig zijn.
Net bericht van corona alert app, daar zeggen ze ook 7 dagen. Nu mij is het om het even. We werken alle 2 fulltime thuis, dus we blijven gewoon tem zondag thuis. Das dan 9 dagen. Dan ist zeker goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Net bericht van corona alert app, daar zeggen ze ook 7 dagen. Nu mij is het om het even. We werken alle 2 fulltime thuis, dus we blijven gewoon tem zondag thuis. Das dan 9 dagen. Dan ist zeker goed.
Negen dagen is dan inderdaad zeker in orde, behalve als je nog symptomen hebt of ziek bent natuurlijk, maar dat weet je uiteraard wel. Ik zet het er maar bij voor anderen die in deze thread komen lezen omdat het inderdaad allemaal enorm verwarrend is tegenwoordig.
 
Is het 7 dagen na de positieve zelftest of pcr test? Ik heb donderdag positief getest met zelftest, vrijdag op pcr. Heb weinig of geen last, beetje zoals een verkoudheid. Ik mag dan normaal donderdag terug gaan werken als ik geen symptomen meer heb?
 
Is het 7 dagen na de positieve eelftest of pcr test? Ik heb donderdag positief getest met zelftest, vrijdag op pcr. Heb weinig of geen last, beetje zoals een verkoudheid. Ik mag dan normaal donderdag terug gaan werken als ik geen symptomen meer heb?
Normaal telt de eerste dag van de symptomen, in jouw geval waarschijnlijk de positieve zelftest.
 
Misschien eens een reset van deze poll? Best wel benieuwd eigenlijk hoeveel leden nog nooit (bevestigd) besmet zijn geweest en hoeveel er al meermaals besmet zijn geweest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan