Vaccinaties: Nieuws, Onderzoeken en Vaccintwijfel

Wie eerst?

  • De ouderen

    Stemmen: 81 57,4%
  • De jongeren

    Stemmen: 4 2,8%
  • De actieve bevolking

    Stemmen: 33 23,4%
  • Een andere groep

    Stemmen: 3 2,1%
  • First come first serve

    Stemmen: 10 7,1%
  • Loting

    Stemmen: 4 2,8%
  • Nog iets anders

    Stemmen: 6 4,3%

  • Totaal aantal stemmers
    141
Eerst en vooral vind ik 6 maanden veel te weinig voor het herstelcertificaat. Dit had onmiddellijk een jaar moeten zijn. En ik zie geen problemen om na dat jaar nog een bloed prik te doen om te zien hoeveel antistoffen je nog hebt. Natuurlijk ga je dat niet om de maand doen dan. Maar de regering vindt het vaccinatie certificaat zo subliem, terwijl zeer veel gevaccineerden anderen gewoon besmetten. Dit is hetgeen wat het meeste gebeurt. Dat zie je aan de cijfers. Dan kan je je beginnen af te vragen of de coronapas nog wel wetenschappelijk onderbouwd is. In mijn ogen niet, zeker nu met omikron. Veel gevaccineerden vegen hun voeten aan alles. Maar dat wordt hier nooit aangehaald, terwijl het wel een realiteit is.


Zonder bron? Ik vermeld toch duidelijk Nederland als bron, of heeft men daar het herstelcertificaat naar 1 jaar aangepast voor Piet snot? Dat heeft men toen letterlijk aangehaald dat natuurlijke besmetting langere bescherming biedt dan enkel vaccinatie. Ik heb dit Gommers letterlijk op tv horen zeggen. Ik dacht dat dit algemeen geweten was 🤨. En iedere keer als iemand hier een verhaal verteld over een voorbeeld in vriendenkring, wordt enkel op degene gevit die het beleid in twijfel trekt of...
Eén iemand ken ik die zich na 9 maanden heeft laten testen, gewoon om te zien, per toeval had die dokter zichzelf pas getest na 3 spuiten. En dan is een vriendin zwanger, die is 8 a 9 maanden geleden besmet geweest. Daarmee dat zij haar liet testen of ze nog genoeg antistoffen heeft, voor de veiligheid van de baby. Of jullie dat nu geloven of niet, maakt mij niet uit, ik gaf het als voorbeeld en ik dacht echt dat het algemeen geweten is dat besmetting veel langer bescherming biedt dan enkel vaccinatie zoals ik al zei.





Sjeezes, zoals ik in het verleden zei, waarom niet loslaten onder de 40/50 jarigen en jonger, terwijl de ouderen, zwakkeren en iedereen naar wens hun booster krijgen of wanneer ze hun vierde prik krijgen, want op een gegeven moment gaan ze effectief het moeten loslaten, daar geloof ik in. Kan goed zijn dat ze wachten op de 4de spuit, maar omikron is zeer mild. Het is een zeldzaamheid dat je in het ziekenhuis belandt als je onder de 45 jaar bent. Ben je niet eens, goed, maar iedere keer opnieuw moet ik daar op terug komen. We zullen zien hoe het binnen een paar maanden van nu er aan toe gaat he...

Ik heb mijne uitleg hierboven al gedaan.

Maar dit was het dan wel voor mij, hier als gevaccineerden niet gevaccineerden komen verdedigen is zottewerk.
Als ik thuis een feest doe, dan zal ik iedereen, gevaccineerd, niet gevaccineerd, gevaccineerd, maar geen booster,... hetzelfde behandelen. Iemand die niet aanwezig wil zijn omdat er een niet gevaccineerde bij is, kan de boom in. Zeker in deze huidige toestand. Zoals ik al zei, de meerderheid is gevaccineerd, die meerderheid geeft de besmetting door, gewoon naar de cijfers kijken. Is dit erg, nee, het is wat het is. Op een gegeven moment moet men stoppen met naar de cijfers van besmetting te kijken en enkel naar ic opnames kijken. Want er wordt teveel haat gecreëerd dat totaal onnodig is.
Het probleem is dat de opnames op ICU alleen problematisch zijn door het aantal niet gevaccineerden, die statistisch gezien gewoon veel meer kans hebben om er te komen liggen.
Voor mij zijn er drie oplossingen indien na omicron alsnog een zwaardere variant de ronde doet
  • verplichte vaccinatie voor alle 40+, inclusief boostershots, op zijn Italiaans (iedere 3 maand fikse boete voor mensen die niet gevaccineerd zijn). Mogelijkheid om daar vanaf te zien door akkoordverklaring dat je geen prioriteit hebt voor ICU-opname (er is dus alleen plaats op ICU indien er plek is)
  • full lock-down van niet-gevaccineerden, zodat de kans dat ze besmet geraken verkleint, zodat ICU vrij blijft
  • een covidpil die werkt. Dan kunnen de niet-gevaccineerden een geneesmiddel met veel meer bijwerkingen nemen en daar misschien van afzien.
 
Volgens meest recente cijfers liggen er in Engeland 35% niet-gevaccineerden op ICU tov 65% gevaccineerden.

Ik ken de factcheck cijfers niet voor Belgie, en ja, dat wil zeggen dat er statistisch gezien meer niet gevaccineerden op ICU liggen, maar hoe problematisch is dat echt ? Trek je die cijfers door naar Belgie dan wil dat zeggen een 160 niet gevaccineerden op ICU op een totaal van 1500 bedden. (10,67%) Hoe zit dat dan als je vergelijkt met griepjaren waar de ICU's ook volstromen (zie 2018) en waar er geen restricties gelden tov niet of half gevaccineerden ? Ik vind echt dat men te hard van stapel zit te lopen hier met die discriminerende maatregelen, maar wederom, persoonlijke mening.

Hadden we een probleem gehad indien niemand zijn spuit zou halen ? zeker en vast, maar volgens de eerste berichten was ook maar een 70% nodig om de epidemie baas te kunnen. Daar zitten we nu ver over, en ja die data is ook weer achterhaald (want toen kwam Delta), maar met de huidige cijfers en de mildere variant moeten we het best aankunnen, het enige wat de wappies zoals mij (dubbel gevaccineerd) kunnen vragen is om daar ook rekening mee te houden (misschien het cijfer opnieuw berekenen op basis van Omikron) en niet af te komen met al die nonsens regels wat men nu van plan is.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal anders ook eens op de man spelen en het zo stellen: ik hecht meer waarde aan wat Peter Hinssen in een opiniestuk voor De Tijd schrijft dan wat de mij onbekende JanusDR op het BG forum schrijft.
Heeft in de internetbubbel 2 waardeloze bedrijven verkocht aan toenmalige bubbeldarling Alcatel, en in 2003 aan overheidsbedrijf Belgacom.
Het enige wat die gast doet de laatste 10 jaar is lezingen gaan rondgeven en opinies schrijven.

Dat zijn opiniestuk over de vaccinatiestrategie dom is, kan dus perfect.
Want het is buiten zijn expertisedomein, en zelfs in zijn domein is dat niet persé een topper.

Maar fair enough, ik ben inderdaad een anonieme forumposter dus ik kan er niet echt iets tegenin brengen.
 
Je leest alleen wat je wil lezen of niet ? Heb het bewijs gepost. Kranten staan er vol van. Medische studies wijzen ook in die richting.

Lees jij eigenlijk zelf wel wat je hier post?
Letterlijk het eerste wat er staat in blauwe letters is dat dit nog voorlopige info is die nog onder review is.
Onderaan staat ook nog dat journalisten die deze info gebruiken voor verslaggeving hiermee rekening dienen te houden.

Je beseft toch zelf ook dat je zo alle geloofwaardigheid verliest.
 
Volgens meest recente cijfers liggen er in Engeland 35% niet-gevaccineerden op ICU tov 65% gevaccineerden.

Ik ken de factcheck cijfers niet voor Belgie, en ja, dat wil zeggen dat er statistisch gezien meer niet gevaccineerden op ICU liggen, maar hoe problematisch is dat echt ? Trek je die cijfers door naar Belgie dan wil dat zeggen een 160 niet gevaccineerden op ICU op een totaal van 1500 bedden. (10,67%) Hoe zit dat dan als je vergelijkt met griepjaren waar de ICU's ook volstromen (zie 2018) en waar er geen restricties gelden tov niet gevaccineerden ? Ik vind echt dat men te hard van stapel zit te lopen hier met die discriminerende maatregelen, maar wederom, persoonlijke mening.


 
Laatst bewerkt:
Eerst en vooral vind ik 6 maanden veel te weinig voor het herstelcertificaat. Dit had onmiddellijk een jaar moeten zijn. En ik zie geen problemen om na dat jaar nog een bloed prik te doen om te zien hoeveel antistoffen je nog hebt. Natuurlijk ga je dat niet om de maand doen dan. Maar de regering vindt het vaccinatie certificaat zo subliem, terwijl zeer veel gevaccineerden anderen gewoon besmetten. Dit is hetgeen wat het meeste gebeurt. Dat zie je aan de cijfers. Dan kan je je beginnen af te vragen of de coronapas nog wel wetenschappelijk onderbouwd is. In mijn ogen niet, zeker nu met omikron. Veel gevaccineerden vegen hun voeten aan alles. Maar dat wordt hier nooit aangehaald, terwijl het wel een realiteit is.
Je bedoelt dus eigenlijk dat je het zelf allemaal beter weet gewoon vanuit je onderbuikgevoel?
Als we zo een discussie moeten voeren houdt het inderdaad op.
 
Ik wil graag iedereen die hier met heel veel geduld zaken aan het uitleggen, weerleggen,... is, bedanken. Heel wat pagina's moeten bijlezen, en ik vind het jammer dat er weer zoveel zaken die meermaals gepasseerd zijn, die meermaals weerlegd zijn en vaak weinig grond in de realiteit hebben, wederom passeren.

Ik vind discussie ook belangrijk, en over heel veel zaken kan ook heel veel gediscussieerd en gespeculeerd worden. Maar sommige zaken zijn gewoon feiten of zijn we toch 99% zeker van. Zoals 'vaccins werken en hebben meer voordelen dan nadelen' op populatieniveau kan daar toch echt niet over gediscussieerd worden? Zelfs als een 'natuurlijke besmetting' betere bescherming zou geven dan een vervolg besmetting, heb je nog altijd een eerste besmetting, met de nodige risico's, nodig om tot deze bescherming te komen. Daarbovenop zegt het artikel hierboven letterlijk dat de combinatie nog beter is.

Maar nogmaals, heel simpel, vaccinatie helpt om besmetting te voorkomen. 'besmetting werkt beter' is toch compleet onzinnig als dat juist hetgeen is dat je wilt vermijden?
 
Gezien Omikron vorige Delta besmettingen eenvoudig doorbreekt, vind ik de huidige 6 maanden veel te lang voor de herstelcertificaten. Mensen die bv in oktober of november besmet zijn geweest, kunnen nu bijna op dezelfde manier besmet worden als iemand die het niet doormaakte afgelopen 6 maanden.
Eens je momenteel Omikron gehad hebt, vind ik wel dat je herstelcertificaat toch minstens 1 maand geldig moet zijn, tot duidelijk wordt wat de impact van het doormaken van Omikron heeft op je immuunsysteem.
 


Sorry, je post hier ook oude artikels. Maar goed, ik verwacht al lang geen constructieve discussie meer. Sayonara !
 
Sorry, je post hier ook oude artikels. Maar goed, ik verwacht al lang geen constructieve discussie meer. Sayonaro !
Alle gegevens staan in het sciensano-rapport. Je kan ze er gewoon uithalen indien je wat kan rekenen. Ik ga me daar alvast echt niet meer mee bezig houden. Maar wanneer ik de cijfers bekijk; is het duidelijk dat iets meer dan de helft van de mensen op ICU mensen zijn die nu de wetten van Darwin aan de tand voelen.
 
Alle gegevens staan in het sciensano-rapport. Je kan ze er gewoon uithalen indien je wat kan rekenen. Ik ga me daar alvast echt niet meer mee bezig houden. Maar wanneer ik de cijfers bekijk; is het duidelijk dat iets meer dan de helft van de mensen op ICU mensen zijn die nu de wetten van Darwin aan de tand voelen.
Dat is dan van 80 tot 90% naar een goeie 50% op een paar weken tijd. Mooie vooruitgang. Volgt dus zowat de lijn van de UK.
 
Blij dit te lezen, blijven boosteren kan niet goed zijn, volgens mijn buikgevoel ( 😒)
 
Blij dit te lezen, blijven boosteren kan niet goed zijn, volgens mijn buikgevoel ( 😒)
Misschien even vertalen wat er staat: het WHO adviseert hier eigenlijk om evt bijkomende boostershots uit te voeren met een nieuwere versie van het vaccin, en niet meer de V1 versie.
 
Misschien even vertalen wat er staat: het WHO adviseert hier eigenlijk om evt bijkomende boostershots uit te voeren met een nieuwere versie van het vaccin, en niet meer de V1 versie.
Goed vertaalt 👍,
Dit vind ik vooral interessant

Cavaleri acht het alleszins mogelijk dat de snelle verspreiding van de omikronvariant tot een endemische situatie kan leiden. De heel besmettelijke variant zou als “een natuurlijke booster” kunnen werken waarbij heel veel mensen natuurlijke weerstand opbouwen, argumenteerde hij.

Hetgeen waar ik op hamer, laten we hopen...
 
Blij dit te lezen, blijven boosteren kan niet goed zijn, volgens mijn buikgevoel ( 😒)

Jouw buikgevoel zegt ook veel hé zoals die van Janus, het is nogal wat met die buiken. Het enigste wat ik voel aan mijn buik is dat ik te weinig train om die nog strakker te krijgen. :unsure:
 

Kan ik mij volledig in vinden.
Een beetje wat ik al weken voorstel, dus heil Tyl!
 

Kan ik mij volledig in vinden.
Ligt ook in lijn met het denken van gezondheidseconomen zoals Lieven Annemans die veel meer in beschouwing nemen dan enkel de effectiviteit van een vaccin.
 
Ligt ook in lijn met het denken van gezondheidseconomen zoals Lieven Annemans die veel meer in beschouwing nemen dan enkel de effectiviteit van een vaccin.
Je bedoelt 'desinformatie Steven Seagal' die in september 2020 bij stijgende coronacijfers pleitte voor versoepeling van de maatregelen, waarna we het land in een full lockdown moesten smijten wegens ziekenhuis mayhem?
 
Terug
Bovenaan