Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, maar virologen zijn enkel op het virus gericht en maatregel-maximalisten. Gelukkig zijn er nog andere mensen die ook andere aspecten in rekening brengen. Virologen zijn adviseurs op vlak van het virus niet op vlak van beleid, hoe zeer sommigen van hen ook denken dat zij de enige zijn die iets te zeggen zouden mogen hebben. Door op donderdag op TV bijna te gaan verkondigen dat de keuze er was tussen een avondklok om 22u of een om 20u, hebben ze hun hand ook gewoon overspeeld.

En wat zijn dan juist die versoepelingen die nu zijn ingevoerd volgens jou?
 
geen foute informatie plaatsen: Hij noemt het niet "minder dan een griepje"
Als ik expert zou zijn in de materie, en op basis van de cijfers zeg dat we nog niet kunnen versoepelen. En dan de regering toch zie versoepelen. Dan zou ik ook na een stijging reageren dat het dom is om niet te verstrengen.
En expert zeg je?
Ik meen me te herinneren dat hij dit virus niet erger van dan een griep
‘Geen maatregelen nodig’

 
As het is zoals in de post van JPV , dat ze al weer minder stijgen , is het denk ik niet nodig om op de noodrem te duwen . Een verklaring voor de stijging is er niet , misschien zit het weer er voor iets tussen? Hooikoorts?Pollen ?
Het stijgt de laatste tijd wel altijd voor een overleg en vertraagt weer als het gedaan is :unsure:
 
Nee, maar virologen zijn enkel op het virus gericht en maatregel-maximalisten. Gelukkig zijn er nog andere mensen die ook andere aspecten in rekening brengen. Virologen zijn adviseurs op vlak van het virus niet op vlak van beleid, hoe zeer sommigen van hen ook denken dat zij de enige zijn die iets te zeggen zouden mogen hebben. Door op donderdag op TV bijna te gaan verkondigen dat de keuze er was tussen een avondklok om 22u of een om 20u, hebben ze hun hand ook gewoon overspeeld.

En wat zijn dan juist die versoepelingen die nu zijn ingevoerd volgens jou?
De lijst van versoepelingen of "perspectief" voor de komende weken een maanden heb ik hier gisteren nog geplaatst. "Buitenbubbel" naar 10 personen is een hele versoepeling.
 
De lijst van versoepelingen of "perspectief" voor de komende weken een maanden heb ik hier gisteren nog geplaatst. "Buitenbubbel" naar 10 personen is een hele versoepeling.

Maar nu haal je er zaken bij van weken geleden. Van Ranst was toen toch akkoord met de maatregelen? Dat is juist waarom veel mensen de man beu zijn. Hij draait met de wind om toch maar niet te moeten toegeven dat ze er ook soms stevig naast zitten. Hij had dit allemaal voorspeld en zien aankomen ook al komt dat niet overeen met wat hij 2 weken geleden zei. Gisteren zijn terug verstrengingen afgekondigd (terugdraaien van eerder aangekondigde versoepelingen), voor de virologen zijn die verstrengingen nog niet genoeg en daarom overspoelen ze nu weer de media met doemberichten.
 
Akte genomen dat wie werkt enkel moet bijdragen en niks mag terugkrijgen als hij er last van heeft.

En de kost van opvang is geen scheetje. Tenzij je 1200 per maand een scheetje noemt... daar paar honderd euro van willen doen door ze bij de grootouders te droppen is al frugal. Ale bon, weer bijgeleerd.

Jij zei:
""De opvang voor mijn 2 prutsen kost me 50 euro per dag. Nogal kostelijk. Ik werk 5d per week van thuis, madamme ook enkele dagen per week thuis. Nog 2 klein mannen erbij gaat niet, dan kun je af en toe eens een half uur werken."

Ik ging ervanuit dat die 50 voor de 2 kinderen samen was. Als je 50 euro per kind betaalt, raad ik u aan om een kinderopvang met inkomenstarief te kiezen. Maximum is daar geen 50 euro.

En wie werkt moet bijdragen ja. Maar er zijn al aftrekposten voor kinderopvang, tijdskredieten voor combinatie werk en gezin. En je gaf ook aan dat uw madam niet voltijds werkt, dus waarom de kinderen voltijds naar de opvang sturen?

De combo van niet voltijds werken én inkomenstarief op basis van uw inkomen + aftrekposten kinderopvang zou voor u voldoende moeten zijn. Meer willen is gewoon onnodig gretig zijn en verspilling van publieksgeld.

Mss moet je een "au pair" in huis halen?
 
En expert zeg je?
Ik meen me te herinneren dat hij dit virus niet erger van dan een griep
‘Geen maatregelen nodig’

MVR op 27 februari:

1) Het is besmettelijker dan griep
2) Het is dodelijker dan griep
3) We hebben (in tegenstelling tot griep) geen vaccin
4) We hebben geen antivirale pillen
5) Niemand heeft antistoffen


Of gaan we half verdraaide uitspraken vanuit een tijd waarin er amper besmettingen, doden en informatie was blijven oprakelen? Het is een expert, geen waarzegger. Een wetenschapper doet uitspraken op basis van het bewijs dat voor handen is. Als de cijfers en het bewijs veranderen dat zal een wetenschapper zijn visie over iets ook veranderen indien de cijfers dit ook staven. Dus je kan moeilijk MVR beschuldigen dat hij nu te strikt is en vroeger te laks terwijl hij zich aan een van de meest fundamentele, wetenschappelijke regels houdt. Namelijk open staan om zijn visie te veranderen naar gelang de bewijzen.
 
Maar nu haal je er zaken bij van weken geleden. Van Ranst was toen toch akkoord met de maatregelen? Dat is juist waarom veel mensen de man beu zijn. Hij draait met de wind om toch maar niet te moeten toegeven dat ze er ook soms stevig naast zitten. Hij had dit allemaal voorspeld en zien aankomen ook al komt dat niet overeen met wat hij 2 weken geleden zei. Gisteren zijn terug verstrengingen afgekondigd (terugdraaien van eerder aangekondigde versoepelingen), voor de virologen zijn die verstrengingen nog niet genoeg en daarom overspoelen ze nu weer de media met doemberichten.
Eh, ik heb toch verschillende interviews gehoord met MVR, Vlieghe en De Gucht die allemaal geen fan waren van de versoepelingen. Maar dat de roep voor perspectief en de "versoepelbrigade" te luid begon te worden, toch? Dat heb ik toch niet verzonnen?
 
En expert zeg je?
Ik meen me te herinneren dat hij dit virus niet erger van dan een griep
‘Geen maatregelen nodig’


1) dit is een mening van meer dan een jaar geleden. Op dat jaar tijd hebben we immens veel bijgeleerd over het virus en hebben ook wetenschappers/experts hun mening en inzichten moeten bijschaven op basis van wat ze geleerd hebben. Niets mis mee, het zou pas van onkunde getuigen als iemand voet bij stuk blijft houden en zijn mening niet wil herzien.

2) voor virologen is de griep niet zomaar "een griep" en wordt influenza wel degelijk serieus genomen.

Tijd dus om die "Jaja het was toch maar een griepje???"-discussie definitief te begraven . Ge zou bijna denken dat er een bug op het forum zit die posts van 12 maanden geleden terug naar boven doet halen.
 
Daarnaast vind ik het heel creatief om zaken "niet versoepelen" te beschouwen als "verstrengen".
Als met de huidige maatregelen de cijfers stijgen, dan zou het eigenlijk logisch zijn om dat niet te doen EN andere maatregelen te nemen.

Pas op, ik pleit niet voor strengere maatregelen. Maar ik zeg gewoon dat het niet onlogisch zou zijn en de bemerkingen dus wel snap.
 
Eh, ik heb toch verschillende interviews gehoord met MVR, Vlieghe en De Gucht die allemaal geen fan waren van de versoepelingen. Maar dat de roep voor perspectief en de "versoepelbrigade" te luid begon te worden, toch? Dat heb ik toch niet verzonnen?

Hier is de reactie van Van Ranst op het moment dat de maatregelen zijn beslist: https://www.hln.be/binnenland/live-...n-is-wat-experts-voorgesteld-hadden~ae29b669/
Ik zie daar geen greintje kritiek in en zowat alles is volgens hem in lijn met wat de adviseurs hadden aanbevolen.
 
Hier is de reactie van Van Ranst op het moment dat de maatregelen zijn beslist: https://www.hln.be/binnenland/live-...n-is-wat-experts-voorgesteld-hadden~ae29b669/
Ik zie daar geen greintje kritiek in en zowat alles is volgens hem in lijn met wat de adviseurs hadden aanbevolen.
En? Dan moeten we plots elke "maar we blijven de evolutie bekijken" negeren?

Als iemand zegt, we moeten vollop AZ blijven gebruiken en de dag er op zou blijken dat er toch iets ernstig mis is met het vaccin, dan moeten we gewoon oogkleppen op en door "want er is gezegd dat we het gaan blijven gebruiken"?
 

Wereldvreemde mensen.

“Er sterven meer mensen door die maatregelen dan van corona.”
Uit haar duim gezogen allicht.
 
Dus moet nen mens maar geld uitgeven omdat hij het heeft? En wat met de mensen die het niet hebben want het gaat toch niet enkel over Cege zelf?

Waart gij trouwens niet die in Gent woonden en content was met "goh mensen van in de 30 eten taart op straat, de lockdown is toch niet erg?" Ge kent uw wereld niet, das duidelijk
Ik heb ook gebruik gemaakt van corona ouderschapsverlof omdat de scholen dicht waren, daar is niks mis mee. Cege zijn geval is iets anders. Als hij een kost van 0,01 euro zou hebben door Corona, zou hij dat ook willen verhalen op de overheid. Niks mag geld kosten, frugal 4 life en zo.

Ja, dat was ik, maar ik snap de link niet met mijn reactie naar Cege toe? Ik zag en zie studenten zich amuseren en mensen buiten komen om het er beste van te maken. Eenzaam wegkwijnen in een apartement is erg, dus ik vind het enkel maar positief dat mensen elkaar steunen. Maar again, ik snap niet waarom je dit opnieuw bovenhaalt.
 
En? Dan moeten we plots elke "maar we blijven de evolutie bekijken" negeren?

Lekker om weer de discussie om te draaien en te negeren waar het over ging.

- Loser: "Als ik expert zou zijn in de materie, en op basis van de cijfers zeg dat we nog niet kunnen versoepelen. En dan de regering toch zie versoepelen. "
- Fitzcarraldo: "En wat zijn dan juist die versoepelingen die nu zijn ingevoerd volgens jou?"
- Loser "De lijst van versoepelingen of "perspectief" voor de komende weken een maanden heb ik hier gisteren nog geplaatst. "Buitenbubbel" naar 10 personen is een hele versoepeling."
- Fitzcarraldo: "Maar nu haal je er zaken bij van weken geleden. Van Ranst was toen toch akkoord met de maatregelen? "
- Loser: "Eh, ik heb toch verschillende interviews gehoord met MVR, Vlieghe en De Gucht die allemaal geen fan waren van de versoepelingen."
- Fitzcarraldo: *geeft link naar reactie van MVR op de versoepelingen waarin hij er volledig met akkoord is.
- phate_13: "En? Dan moeten we plots elke "maar we blijven de evolutie bekijken" negeren?"

Daar gaat het niet om. Er beweert hier iemand dat de virologen nu teleurgesteld zijn omwille van versoepelingen. Als ik vraag welke versoepelingen wordt er verwezen naar 2 weken geleden. Ik geef info dat ze 2 weken geleden nochtans akkoord waren en hun reacties pas gekomen zijn nadat de verstrengingen van gisteren niet voldoende waren. En dan kom jij af met dat ik beweer dat we evoluties moeten negeren?

Er moet niets genegeerd worden maar als een viroloog 2 weken geleden geen problemen zag, begin deze week zegt dat hij de evoluties had zien aankomen en nu pleit voor een volledige lockdown dan klopt er op z'n minst iets niet in zijn discours.
 
Lekker om weer de discussie om te draaien en te negeren waar het over ging.

- Loser: "Als ik expert zou zijn in de materie, en op basis van de cijfers zeg dat we nog niet kunnen versoepelen. En dan de regering toch zie versoepelen. "
- Fitzcarraldo: "En wat zijn dan juist die versoepelingen die nu zijn ingevoerd volgens jou?"
- Loser "De lijst van versoepelingen of "perspectief" voor de komende weken een maanden heb ik hier gisteren nog geplaatst. "Buitenbubbel" naar 10 personen is een hele versoepeling."
- Fitzcarraldo: "Maar nu haal je er zaken bij van weken geleden. Van Ranst was toen toch akkoord met de maatregelen? "
- Loser: "Eh, ik heb toch verschillende interviews gehoord met MVR, Vlieghe en De Gucht die allemaal geen fan waren van de versoepelingen."
- Fitzcarraldo: *geeft link naar reactie van MVR op de versoepelingen waarin hij er volledig met akkoord is.
- phate_13: "En? Dan moeten we plots elke "maar we blijven de evolutie bekijken" negeren?"

Daar gaat het niet om. Er beweert hier iemand dat de virologen nu teleurgesteld zijn omwille van versoepelingen. Als ik vraag welke versoepelingen wordt er verwezen naar 2 weken geleden. Ik geef info dat ze 2 weken geleden nochtans akkoord waren en hun reacties pas gekomen zijn nadat de verstrengingen van gisteren niet voldoende waren. En dan kom jij af met dat ik beweer dat we evoluties moeten negeren?

Er moet niets genegeerd worden maar als een viroloog 2 weken geleden geen problemen zag, begin deze week zegt dat hij de evoluties had zien aankomen en nu pleit voor een volledige lockdown dan klopt er op z'n minst iets niet in zijn discours.

Lees je eigen reactie dan nog eens na. Er zijn nu sterkere stijgingen dan verwacht, dus wilt men strengere maatregelen dan verwacht. Er klopt iets niet met je discours.

Jij zegt : 2 weken geleden akkoord, nu niet meer, dus iets mis met het discours. Dat is EXACT door deze stijgingen... Deze zijn GROTER dan verwacht. Dat er bepaalde stijgingen zaten aan te komen was hier een maand geleden al te zien aan de hand van de trendlijnen. HOEveel dit zou stijgen, dat was de onbekende factor.

En er wordt NIET gepleit voor een volledige lockdown, wel voor strengere maatregelen.
 
Wanneer virologen zeggen dat ze het zien zitten om bepaalde versoepelingen door te laten, maar acheraf blijkt dan dat de besmettingen te hoog liggen en ze komen daar op terug. Wat in godsnaam is daar mis mee? Het is hier al bij al geen exacte wetenschap he. Er zijn gewoonweg teveel variabelen.

En liggen alle virologen op 1 lijn? Men weet toch niet wie precies wat aanraadde?



@JPV Je gaat minder werk hebben(grapje) https://www.hln.be/binnenland/morge...daag-geen-update-van-de-vaccinaties~a4f29f68/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier is de reactie van Van Ranst op het moment dat de maatregelen zijn beslist: https://www.hln.be/binnenland/live-...n-is-wat-experts-voorgesteld-hadden~ae29b669/
Ik zie daar geen greintje kritiek in en zowat alles is volgens hem in lijn met wat de adviseurs hadden aanbevolen.
Je moet alleen maar even googelen op "versoepelingen" "zaagtandpatroon" en een van de virologen om herhaaldelijke artikels te zien waarin ze benadrukken dat het alleen maar kan als het ook snel teruggedraaid kan worden, omdat op dit moment de cijfers daar te onvoorspelbaar voor zijn. Luister bijvoorbeeld maar eens naar de Afspraak op Vrijdag van vorige week, om datzelfde te horen.
 
Lees je eigen reactie dan nog eens na. Er zijn nu sterkere stijgingen dan verwacht, dus wilt men strengere maatregelen dan verwacht. Er klopt iets niet met je discours.

Jij zegt : 2 weken geleden akkoord, nu niet meer, dus iets mis met het discours. Dat is EXACT door deze stijgingen... Deze zijn GROTER dan verwacht. Dat er bepaalde stijgingen zaten aan te komen was hier een maand geleden al te zien aan de hand van de trendlijnen. HOEveel dit zou stijgen, dat was de onbekende factor.

En er wordt NIET gepleit voor een volledige lockdown, wel voor strengere maatregelen.

Ik weet dat het geen exacte wetenschap is maar het zijn de virologen die het blijkbaar erg moeilijk hebben met een fout of een foute inschatting toe te geven en zich daardoor vaak zelf moeten tegenspreken. Hoe kan je de uitspraken van MVR in het interview dat ik hierboven link (versoepelingen zijn in lijn met wat de experten hadden voorgesteld) nu rijmen met deze uitspraak van begin deze week: “We hebben altijd op de rem gestaan en de recente versoepelingen kwamen er dan ook tegen de adviezen van de GEMS (Groep van Experts voor Managementstrategie van Covid-19, red.) in.” (DM). Dan krijg je het imago van met de wind te draaien naargelang hoe je er het beste uitkomt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan