Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus eigenlijk is uw standpunt. preventief maatregelen nemen, dat is niet aan ons besteed hoor. Want er is NU niets mis. Wat er morgen kan gebeuren, dat boeit mij niet. Ik wil gewoon NU vandaag mijn zin kunnen doen, want al die preventieve maatregelen hebben toch geen effect want :


En als die hun kas er toch aan vegen, dan zullen die preventieve maatregelen noegabollen waard zijn en geen enkele invloed hebben. Dus is het beter om geen maatregelen te nemen zodanig dat een groot deel van het personeel niet uitvalt en het geen probleem is dat die hun kas vegen aan de maatregelen. Want er zijn geen verplichte maatregelen. Dus geen probleem.

Tot op het moment dat de zorg niet kan volgen en dan is het, jama er zijn geen preventieve maatregelen genomen. En zullen dan niet nog meer mensen uitvallen... want dan is er helemaal geen perspectief meer behalve de ene na de andere die sterft.

Of garandeer jij mij dat als we het gewoon op het beloop laten dat er zich geen probleem vormt voor de zorg? En zoja, op welke informatie baseer je u hiervoor ?

Nu wat betreft het mistellen van coronapatiënten. Daar kan ik inkomen dat dat gebeurd. Maar die fout is een fout die persistent is. Dus als de zorg het vroeger met 500 personen in de IC problematisch begon te worden voor de zorg rekening houdende met het fenomeen van het exponentiële verloop dan is het niet onredelijk om te stellen dat met eenzelfde foutenmarge in de cijfers inbegrepen dat diezelfde problematiek zich zou stellen.

Het enigste wat je echter wel zou kunnen stellen is dat in plaats van dat het echte probleem zich morgen stelt dat het zich overmorgen stelt. En dat die foutieve vaststelling in de cijfers gewoon wat extra ruimte geeft aan het zorgend personeel om niet volledig in de shit te zitten. Maar dat er vandaag geen probleem is daar geef ik u volmondig gelijk. Het draait dan ook niet rond vandaag. Geen enkele persoon ook niet de politiekers noch (nadruk op gebrek aan de g) de virologen zeggen dat de zorg nu in de shit zit. Ze stellen enkel dat de evolutie van de cijfers zorgwekkend is voor de zorg. En als die evolutie zich doorzet (grote ALS) dan is dit effectief zorgwekkend.

En uiteindelijk is beleid vooruitkijken. Niet achteruitkijken. En vooruitkijken is nu eenmaal geen zekerheid. En dan "err" ik liever on the sight of caution. Dan dat ik moet zeggen... ach ja we hebben niet gereageerd en sorry, hé. Maar de zorg moet al die miserie die nu volgt maar gewoon slikken.
We nemen al een jaar 'preventief' maatregelen wat volledig terecht is, maar we moeten wel de constante balans opmaken of de maatregelen nog wel opwegen tegen hetgene er nu nog gaande is. En als we al onze cijfers fout gaan interpreteren (bewust of onbewust) kunnen we al helemaal geen eerlijke afweging gaan maken over dat de maatregelen nu terecht zijn of niet. En verdere discussie daarover is natuurlijk persoonlijk, de ene gaat preventiever te werk dan de andere. Dat de huidige aanpak ons nog door de strot word geramd gaat er bij mij niet in. De zorg kan absoluut ook 'gespaard' blijven met andere, minder ingrijpende maatregelen hoor. Alleen wilt niemand daar naar luisteren aangezien je dan moet aanvaarden dat er meer doden zullen vallen. Maar de punchline dat elke dode er een teveel is gaat niet op, da's jammer genoeg fantasie.

Je kunt streven voor een maatschappij dat hiermee leert leven, ofwel voor eentje dat er zich voor opsluit. Maar dat laatste werkt nu al een jaar niet, en de enige 'zogezegd onderbouwde' aanpak gaat nog meer dan een jaar duren en is zo onzeker als iets.

Bedankt voor het constructieve antwoord trouwens. Zo gaat het dus ook.
 
Als er in dit forum 1 iemand is die geen nood heeft aan een financieel compensatie, dan ben jij het toch?
We hebben op 9lives de "jaarlijkse braggingpost" in de nettovermogentopic gelezen hoor.

En waarom haal ik het woord "frugal" erbij? De kost van de opvang voor iemand met uw inkomen is een "scheetje". Toch vindt je het te duur. Hoog inkomen en bewust lage consumptiepatroon = frugal lifestyle toch?

En je verwijt de overheid dat ze miljoenen en miljarden door de ramen en deuren smijten, maar u niet willen compenseren voor de meerkost. Ik vind het ook erg dat de schulden razendsnel stijgen, maar dat jij dan de schulden aanklaagt en tegelijkertijd een graantje wilt meepikken van dat gratis geld vind ik heel hypocriet.
Ah omdat hij wat meer geld heeft (geen idee of dat zo is, ik lees de "jaarlijkse bragginposts" niet vaak of niet) en hij geen "nood" heeft aan financiële compensatie (opnieuw als dat zo is) moet hij akkoord gaan met het feit dat de regels volgen hem geld kost?
 
Echt, nu doet ge het express eh vriend. Sommigen houden zich ook voor den domme om hun eigen gelijk te halen.
Waarom weeral de persoonlijke aanval?
Patiënten kunnen momenteel perfect vandaag worden geopereerd en nog 5 dagen in het ziekenhuis moeten blijven en dan plots positief testen zonder symptomen. Als je weet wat het verloop is van een patiënt weet je dus ook dat voor vele ingrepen deze eerst enkele dagen naar IC gaan voordat ze terug naar een gewone afdeling mogen. Als ze daar positief testen zijn ze een positieve Corona patiënt, en dan nog wel op IC.
Dus patiënten worden 'en masse' positief getest JUIST nadat ze het ziekenhuis uit zijn? Patiënten die niet opgenomen worden voor corona testen een 100-voudig aantal keer positief dan de algemene bevolking? Jij blijft dit riedeltje herhalen, tot vervelens toe, zonder dat cijfers dit staven. Integendeel, de cijfers spreken je tegen. Er is geen reden om aan te nemen dat mensen die opgenomen worden in het ziekenhuis een zoveel hogere besmettingsfactor zouden hebben. ALLE cijfers spreken je tegen.
Het zijn niet 'zomaar' vergissingen. Het zijn foute tellingen die zorgen voor foute interpretaties. Pt die nu binnen komen met effectief een Corona besmetting gaan bijna allemaal rechtstreeks naar IC, niet omdat het er zo slecht mee gaat, maar wel omdat dat nu eenmaal de plek is waar ze die patiënten gaan opvangen.
Right... Dure IC bedden zomaar gebruiken voor covid patiënten. De ziekenhuizen die zo al op hun tandvlees zitten en zo hard mogelijk proberen te besparen waar ze kunnen, met hun beperkte middelen, gaan het geld gewoon bewust aan de ramen uitgooien.
Nogal makkelijk te klagen dat uw IC vol Corona patiënten ligt als je geen aparte Corona afdeling meer hebt en je standaard alle patiënten daarheen stuurt.

En neen, niks anders insteek, het is jij die het anders interpreteert. Zo makkelijk ben je dus beïnvloedbaar door foute cijfers.
Nog steeds: van het aantal getelde Corona patiënten in een gemiddeld ziekenhuis is er slechts een minderheid die effectief behandeld wordt voor Corona.

Da's gelijk zeggen dat het ziekenhuis vol kankerpatiënten ligt omdat er op geriatrie een vrouw ligt met een beenbreuk, en vastgestelde kanker die niets met haar opname te maken heeft.
En neen, dat is omdat ik niet zo idioot ben, dat als ik zie dat 99.9999% van de informatie één kant uit wijst en 0.0001% (jij) iets anders zegt zonder ook maar enig bewijs, dan kijk ik inderdaad naar de 99.9999%

Vooral als je zoveel informatie gewoon negeert en blijft herhalen "Ik slim, jij dom." Terwijl jij bv. het hele exponentiële karakter duidelijk al negeert. Naast zoveel andere feiten.

Edit:
Rond februari dit jaar zaten we rond de 1600 hospitalisaties en 300 op IC. Terkijkende naar gelijke cijfers in het verleden :
22-29 Maart : Hospitalisaties : 1646 -> 4480 / IC : 322 -> 942
13-20 Oktober : Hospitalisaties : 1622 ->5924 / IC : 281 -> 994

Een verdrie/vier-voudiging op een week tijd. DAT is iets om je zorgen om te maken.
 
Als er in dit forum 1 iemand is die geen nood heeft aan een financieel compensatie, dan ben jij het toch?
We hebben op 9lives de "jaarlijkse braggingpost" in de nettovermogentopic gelezen hoor.

En waarom haal ik het woord "frugal" erbij? De kost van de opvang voor iemand met uw inkomen is een "scheetje". Toch vindt je het te duur. Hoog inkomen en bewust lage consumptiepatroon = frugal lifestyle toch?

En je verwijt de overheid dat ze miljoenen en miljarden door de ramen en deuren smijten, maar u niet willen compenseren voor de meerkost. Ik vind het ook erg dat de schulden razendsnel stijgen, maar dat jij dan de schulden aanklaagt en tegelijkertijd een graantje wilt meepikken van dat gratis geld vind ik heel hypocriet.
Dus moet nen mens maar geld uitgeven omdat hij het heeft? En wat met de mensen die het niet hebben want het gaat toch niet enkel over Cege zelf?

Waart gij trouwens niet die in Gent woonden en content was met "goh mensen van in de 30 eten taart op straat, de lockdown is toch niet erg?" Ge kent uw wereld niet, das duidelijk
 
Laatst bewerkt:
Klopt, maar zoals ik zei hoeft dit niet persé op een IC unit en zijn dit niet de patiënten die de zorg zo extra belasten. Die kosten op zich evenveel zorg als Jos met zijnen gebroken teen, alleen duurt het langer en moeten we de afweging maken of we Maria met haar zuurstoffles naar huis sturen of dat we Fons met zijn bloedklonters nog 3 weken gaan laten wachten op zijn stent.
Waarom steken ze die mensen dan niet in schakelzorg? Die optie is er nog steeds.
 
Laatst bewerkt:
Waarom weeral de persoonlijke aanval?

Dus patiënten worden 'en masse' positief getest JUIST nadat ze het ziekenhuis uit zijn? Patiënten die niet opgenomen worden voor corona testen een 100-voudig aantal keer positief dan de algemene bevolking? Jij blijft dit riedeltje herhalen, tot vervelens toe, zonder dat cijfers dit staven. Integendeel, de cijfers spreken je tegen. Er is geen reden om aan te nemen dat mensen die opgenomen worden in het ziekenhuis een zoveel hogere besmettingsfactor zouden hebben. ALLE cijfers spreken je tegen.

Right... Dure IC bedden zomaar gebruiken voor covid patiënten. De ziekenhuizen die zo al op hun tandvlees zitten en zo hard mogelijk proberen te besparen waar ze kunnen, met hun beperkte middelen, gaan het geld gewoon bewust aan de ramen uitgooien.

En neen, dat is omdat ik niet zo idioot ben, dat als ik zie dat 99.9999% van de informatie één kant uit wijst en 0.0001% (jij) iets anders zegt zonder ook maar enig bewijs, dan kijk ik inderdaad naar de 99.9999%

Vooral als je zoveel informatie gewoon negeert en blijft herhalen "Ik slim, jij dom." Terwijl jij bv. het hele exponentiële karakter duidelijk al negeert. Naast zoveel andere feiten.
Omdat je domme vragen aan't stellen bent. Niet 'en masse' maar wel een opmerkelijk deel van de gevallen zijn patiënten die TIJDENS hun verblijf positief testen. Als je maar 2 dagen voor opname een test krijgt kun je perfect negatief testen en enkele dagen laten toch positief.

En de cijfers staven dit idd niet omdat er geen onderscheid wordt gemaakt, da's hetgene ik u met handen en voeten aan het uitleggen ben.

Er is trouwens helemaal niets aan de hand momenteel en al het geroep om extra maatregelen zijn volledig van de pot gerukt en da's wat er fout is. We moeten gaan stoppen met een preventief beleid te gaan verstrengen bij elke VOORSPELDE toename van het aantal patiënten en/of sterfgevallen.

We gaan niet in ons kot blijven tot er 0 doden zijn, en de dag dat alles terug de oude is gaan er hoogstwaarschijnlijk terug meer besmettingen zijn.

Duidelijker kan het niet worden.
 
Omdat je domme vragen aan't stellen bent. Niet 'en masse' maar wel een opmerkelijk deel van de gevallen zijn patiënten die TIJDENS hun verblijf positief testen. Als je maar 2 dagen voor opname een test krijgt kun je perfect negatief testen en enkele dagen laten toch positief.
Weeral het persoonlijke. Kan je dit aub achter wege laten? Als ik er vanuit ga dat een patiënt gemiddeld een week in het ziekenhuis ligt, en dus uitga van wekelijks aantal besmettingen = +-15000 de afgelopen weken. Op 11.4M inwoners. Dus kans dat er op een week iemand besmet is, is 0.13%. Dus ik kan er inkomen dat er in deze grootte-orde patiënten zijn die positief testen terwijl ze voor iets anders worden opgenomen. (Al zou het om een paar redenen eerder lager moeten liggen.)

Ik ga er mee akkoord dat er wellicht 0.13% van de opgenomen patiënten niet dankzij/door, maar met, corona in het ziekenhuis ligt. In welke mate dit opmerkelijk is, dat zie ik wel niet in.

En de cijfers staven dit idd niet omdat er geen onderscheid wordt gemaakt, da's hetgene ik u met handen en voeten aan het uitleggen ben.
Het lijkt me dan eerder aan de foutenmarge te liggen. Om 0.13% zichtbaar te maken, heb je al een heel nauwkeurig en grootschalig onderzoek nodig.
Er is trouwens helemaal niets aan de hand momenteel en al het geroep om extra maatregelen zijn volledig van de pot gerukt en da's wat er fout is. We moeten gaan stoppen met een preventief beleid te gaan verstrengen bij elke VOORSPELDE toename van het aantal patiënten en/of sterfgevallen.
Voor de derde keer : Zie het exponentiëel karakter, zie mijn edit hierboven.

Rond februari dit jaar zaten we rond de 1600 hospitalisaties en 300 op IC. Terkijkende naar gelijke cijfers in het verleden :
22-29 Maart : Hospitalisaties : 1646 -> 4480 / IC : 322 -> 942
13-20 Oktober : Hospitalisaties : 1622 ->5924 / IC : 281 -> 994

Een verdrie/vier-voudiging op een week tijd. DAT is iets om je zorgen om te maken.
We gaan niet in ons kot blijven tot er 0 doden zijn, en de dag dat alles terug de oude is gaan er hoogstwaarschijnlijk terug meer besmettingen zijn.
Dat zegt ook niemand.
Duidelijk kan het niet worden.
Zo lijkt het inderdaad.
 
Omdat een gevuld ziekenhuisbed nu eenmaal meer opbrengt. Dat zijn al bij al ook gewoon bedrijven die moeten draaien.
Ik kan mij best inbeelden dat ziekenhuizen aan het rekenen zijn geslaan om te zien wat ze verdienen aan covidpatienten zelf te houden en eventueel zelfs een beetje te lang op ic te houden (gezien de details van die vergoedingen nu +- duidelijker zijn, blijft een serieuze berekening wel), maar dat doen ze dan op de kap van hun eigen personeel en dan zou uit hun berekeningen moeten blijken dat ze meer zouden verdienen door bedden beschikbaar te moeten houden voor covidpatienten (want dat is het gevolg door de aantallen hoog te laten uitschijnen) dan door de reguliere zorg te laten doorgaan (met alle gevolgen van dien voor die patiënten).

Ik denk dat uw ziekenhuisbestuur dan toch echt volzit met sociopaten als dat het geval is.

Nu los van de ziekenhuisopnames en de hele discussie daaromtrent: de besmettingen stijgen ook weer enorm hé en gezien het exponentieel karakter moeten we sowieso wel ingrijpen nu.
 
Haha, eigenlijk moeten we 99% van alle posts hier (en ook alle comments op social media) vervangen door deze zin. 😅
Nochtans beperk ik mijn posts meestal tot datgene waar ik ofwel wel degelijk iets van weet (of mensen volg die er iets van weten), ofwel een algemener punt in heb.

Ik heb eerlijk gezegd erg veel moeite met de schijnautoriteit van hierboven.
 
Dit is trouwens wel echt een waanzinnige maatregel: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/03/20/nmbs-enkel-plaats-raam/

Zoals de expert in dat artikel zegt: compleet onwerkbaar. Dat het overlegcomité zoiets bespreekt, en er niemand aan tafel (of op zoom) zit die zegt: "wacht eens, dit kan toch totaal niet" :unsure:
"hé mannen, hoe kunnen we de besmettingen tegen houden op scholen? Goh kweet niet. Misschien enkel aan de ramen zitten in treinen? En ook enkel in weekends, want in de week werkt corona niet"
 
Personen die voor Corona behandeld worden komen sneller op IC terecht omdat dat de enige plek is waar ze Corona patiënten nog bewust gaan stoppen. In elk ander ziekenhuis (wordt enkele pagina's geleden nog bevestigd) worden de specifieke Corona afdelingen al weken gesloten.


ik ken nochtans genoeg ziekenhuizen met specifieke corona afdelingen
 
We nemen al een jaar 'preventief' maatregelen wat volledig terecht is, maar we moeten wel de constante balans opmaken of de maatregelen nog wel opwegen tegen hetgene er nu nog gaande is. En als we al onze cijfers fout gaan interpreteren (bewust of onbewust) kunnen we al helemaal geen eerlijke afweging gaan maken over dat de maatregelen nu terecht zijn of niet.
We nemen al een jaar preventieve maatregelen ja. Maatregelen waar we versoepelen en verstrengen op basis van gegevens maar waar de exacte impact ongekend is omdat je uiteindelijk afhangt van mensen die deze regels volgen. Daarnaast laten deze gegevens die dat als op 1 week de stijging te zwaar is, dat jullie, ergo de zorg, dan in de miserie komen en dat je overroepen maatregelen moet nemen.

En dit is waarom men besluit dat de maatregelen nog opwegen tegen de mogelijke consequenties. Zoals dit ook geldt in de ons omringende landen. Echt die maatregelen kunnen lossen gaat pas het geval zijn wanneer de vaccinatiegraad veel verder geëvolueerd is.

En verdere discussie daarover is natuurlijk persoonlijk, de ene gaat preventiever te werk dan de andere. Dat de huidige aanpak ons nog door de strot word geramd gaat er bij mij niet in.
Je geeft zelf het antwoord voor uw opmerking dat je het niet begrijpt. De ene is namelijk preventiever dan de andere. Omdat men, decroo en frank, niet het stigma wilt zoals tijdens ons wilmes dat het hun schuld is.
Indien de cijfers in de volgende week nu effectief slechter worden, dan ga je frank en decroo horen toeteren dat het de lokale regeringen zijn die een vroegere ingreep hebben tegengehouden en dat men daarom nu zwaarder moet ingrijpen om niet in de problemen te komen. Ergo daadkrachtig beleid voeren.

Zet die stijging zich niet door, dan was het eventjes wachten een goede gezamenlijke beslissing hé. Dus win - win voor de federale regering.

De zorg kan absoluut ook 'gespaard' blijven met andere, minder ingrijpende maatregelen hoor.
Hoe ? Als die oplossingen zo wijdverspreid zijn waarom worden die dan niet in het nieuws vermeld? Dat is toch nieuws zeker wanneer iemand met alternatieven komt? Geef dat desnoods door aan de NVA en de Jambon zodanig dat zij ermee kunnen scoren. Als dat kan werken dan zullen zij zeker daar niet weigerachtig tegen staan...

Alleen wilt niemand daar naar luisteren aangezien je dan moet aanvaarden dat er meer doden zullen vallen. Maar de punchline dat elke dode er een teveel is gaat niet op, da's jammer genoeg fantasie.
Maar dat is niet de reden waarom we hierin zitten. Anders hadden we geen versoepelingen gehad indien dat echt de bekommernis was.

Je kunt streven voor een maatschappij dat hiermee leert leven, ofwel voor eentje dat er zich voor opsluit. Maar dat laatste werkt nu al een jaar niet, en de enige 'zogezegd onderbouwde' aanpak gaat nog meer dan een jaar duren en is zo onzeker als iets.
Daar heb je gelijk in. Maar omdat we een oplossing lijken te hebben die deze ziekte een tijdelijk probleem maakt opteren we ervoor om de huidige strategie te kiezen. Indien dat echt geen mogelijkheid is dan zullen we er mee moeten leren leven, maar volledig terug gaan naar vroeger mag je in mijn ogen dan vergeten. Dan zal dat een afweging worden tussen extra zorgmaatregelen, preventieve maatregelen en de echt problematische gevallen laat je dan vallen.

Maar de inschatting nu is dat we daar nog bijlange niet zijn.
 
Nochtans beperk ik mijn posts meestal tot datgene waar ik ofwel wel degelijk iets van weet (of mensen volg die er iets van weten), ofwel een algemener punt in heb.

Ik heb eerlijk gezegd erg veel moeite met de schijnautoriteit van hierboven.
Ja dat probleem hebt ge altijd op een anoniem internetforum he. Ge weet nooit of iemand echt weet waarover hij/zij praat, of dat die gewoon complete onzin verkoopt. Meestal is het gewoon dat laatste ;)
 
Weeral het persoonlijke. Kan je dit aub achter wege laten? Als ik er vanuit ga dat een patiënt gemiddeld een week in het ziekenhuis ligt, en dus uitga van wekelijks aantal besmettingen = +-15000 de afgelopen weken. Op 11.4M inwoners. Dus kans dat er op een week iemand besmet is, is 0.13%. Dus ik kan er inkomen dat er in deze grootte-orde patiënten zijn die positief testen terwijl ze voor iets anders worden opgenomen. (Al zou het om een paar redenen eerder lager moeten liggen.)

Ik ga er mee akkoord dat er wellicht 0.13% van de opgenomen patiënten niet dankzij/door, maar met, corona in het ziekenhuis ligt. In welke mate dit opmerkelijk is, dat zie ik wel niet in.


Het lijkt me dan eerder aan de foutenmarge te liggen. Om 0.13% zichtbaar te maken, heb je al een heel nauwkeurig en grootschalig onderzoek nodig.

Voor de derde keer : Zie het exponentiëel karakter, zie mijn edit hierboven.



Dat zegt ook niemand.

Zo lijkt het inderdaad.
Ik kan moeilijk antwoorden dat het goeie vragen zijn als je uw info al uit m'n tekst kon halen. Zie het als een tip.

Waar ze sommige cijfers vandaan halen is mij ook een groot vraagteken. De 'exponentiele groei' is vooral te wijten aan het feit dat meer en meer mensen hun voeten vegen aan de maatregelen, maar deze zijn niet in die mate dat ze momenteel de zorg zoveel extra belasten. En dan moeten we gaan kijken welke zorg we kunnen gaan opsplitsen, maar daarvoor zijn dan weer maatregelen nodig die niet zo populair zijn.
 
Ik kan mij best inbeelden dat ziekenhuizen aan het rekenen zijn geslaan om te zien wat ze verdienen aan covidpatienten zelf te houden en eventueel zelfs een beetje te lang op ic te houden (gezien de details van die vergoedingen nu +- duidelijker zijn, blijft een serieuze berekening wel), maar dat doen ze dan op de kap van hun eigen personeel en dan zou uit hun berekeningen moeten blijken dat ze meer zouden verdienen door bedden beschikbaar te moeten houden voor covidpatienten (want dat is het gevolg door de aantallen hoog te laten uitschijnen) dan door de reguliere zorg te laten doorgaan (met alle gevolgen van dien voor die patiënten).

Ik denk dat uw ziekenhuisbestuur dan toch echt volzit met sociopaten als dat het geval is.

Nu los van de ziekenhuisopnames en de hele discussie daaromtrent: de besmettingen stijgen ook weer enorm hé en gezien het exponentieel karakter moeten we sowieso wel ingrijpen nu.
Ziekenhuizen draaien idd al jaar en dag op de kap van het personeel. Als je bekend bent met enkele personen hierbinnen zou ik eens rondhoren hoe het premiesysteem nu net werkt.

En het stijgt idd omdat niemand zich nog iets van die belachelijke maatregelen aantrekt en het dus logischerwijs stijgt. Of je 'de bevolking' dat kwalijk kunt nemen laat ik hier best in het midden.
 
We nemen al een jaar preventieve maatregelen ja. Maatregelen waar we versoepelen en verstrengen op basis van gegevens maar waar de exacte impact ongekend is omdat je uiteindelijk afhangt van mensen die deze regels volgen. Daarnaast laten deze gegevens die dat als op 1 week de stijging te zwaar is, dat jullie, ergo de zorg, dan in de miserie komen en dat je overroepen maatregelen moet nemen.

En dit is waarom men besluit dat de maatregelen nog opwegen tegen de mogelijke consequenties. Zoals dit ook geldt in de ons omringende landen. Echt die maatregelen kunnen lossen gaat pas het geval zijn wanneer de vaccinatiegraad veel verder geëvolueerd is.


Je geeft zelf het antwoord voor uw opmerking dat je het niet begrijpt. De ene is namelijk preventiever dan de andere. Omdat men, decroo en frank, niet het stigma wilt zoals tijdens ons wilmes dat het hun schuld is.
Indien de cijfers in de volgende week nu effectief slechter worden, dan ga je frank en decroo horen toeteren dat het de lokale regeringen zijn die een vroegere ingreep hebben tegengehouden en dat men daarom nu zwaarder moet ingrijpen om niet in de problemen te komen. Ergo daadkrachtig beleid voeren.

Zet die stijging zich niet door, dan was het eventjes wachten een goede gezamenlijke beslissing hé. Dus win - win voor de federale regering.


Hoe ? Als die oplossingen zo wijdverspreid zijn waarom worden die dan niet in het nieuws vermeld? Dat is toch nieuws zeker wanneer iemand met alternatieven komt? Geef dat desnoods door aan de NVA en de Jambon zodanig dat zij ermee kunnen scoren. Als dat kan werken dan zullen zij zeker daar niet weigerachtig tegen staan...


Maar dat is niet de reden waarom we hierin zitten. Anders hadden we geen versoepelingen gehad indien dat echt de bekommernis was.


Daar heb je gelijk in. Maar omdat we een oplossing lijken te hebben die deze ziekte een tijdelijk probleem maakt opteren we ervoor om de huidige strategie te kiezen. Indien dat echt geen mogelijkheid is dan zullen we er mee moeten leren leven, maar volledig terug gaan naar vroeger mag je in mijn ogen dan vergeten. Dan zal dat een afweging worden tussen extra zorgmaatregelen, preventieve maatregelen en de echt problematische gevallen laat je dan vallen.

Maar de inschatting nu is dat we daar nog bijlange niet zijn.
We kunnen geen degelijke maatregelen afwegen als ons systeem van tellen niet klopt. Echt, ik steek er geen moeite meer in.
 
Ik kan moeilijk antwoorden dat het goeie vragen zijn als je uw info al uit m'n tekst kon halen. Zie het als een tip.
Ik heb nog nergens antwoorden gezien op die vragen? En vooral geen feiten, waar hier al meermaals achter gevraagd is. Ik denk dat "ik kan moeilijk antwoorden." correcter is, in jouw geval. ;)

Om je niet te overladen zal ik één vraag nogmaals stellen :
Hoe komt het dat, volgens u, het aantal opgenomen patiënten dat positief test aan corona een factor 10-100-.... hoger ligt dan bij de algemene bevolking?
Waar ze sommige cijfers vandaan halen is mij ook een groot vraagteken. De 'exponentiele groei' is vooral te wijten aan het feit dat meer en meer mensen hun voeten vegen aan de maatregelen, maar deze zijn niet in die mate dat ze momenteel de zorg zoveel extra belasten. En dan moeten we gaan kijken welke zorg we kunnen gaan opsplitsen, maar daarvoor zijn dan weer maatregelen nodig die niet zo populair zijn.
Je spreekt over "exponentiële groei" en "momenteel". Het is juist omdat we rekening houden met het ene dat we het andere vermijden. Momenteel is er (hopelijk, maar zo lijkt het toch) ook geen sprake van exponentiële groei. Wederom, dankzij de maatregelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan