Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rustig aan @phate_13
@Nivanons probeert je uit te leggen dat je niet in paniek moet schieten en om verstrengingen schreeuwen zodra de cijfers naar boven gaan.
Ik begrijp wel dat die reactie er komt als er allerlei berichten uit de media op je afkomen.

Zoals je vandaag in @JPV zn post kan zien lijkt het erop dat de stijging alweer wat afzwakt. Bedankt trouwens voor deze objectieve toelichting keer op keer.
 
Nochtans beperk ik mijn posts meestal tot datgene waar ik ofwel wel degelijk iets van weet (of mensen volg die er iets van weten), ofwel een algemener punt in heb.

Ik heb eerlijk gezegd erg veel moeite met de schijnautoriteit van hierboven.
Ja, ge-lukkig kun jij u daarboven zetten :laugh:
 
Net als je denkt dat de vaccinaties niet veel zotter meer kunnen worden kom je dit tegen:


Uitnodigingen zijn dus niet gekoppeld aan persoonsgegevens maar aan een unieke code die gegeven moet worden bij bevestiging afspraak. Die code is relatief simpel waardoor het niet zo moeilijk is om geldige codes te voorspellen en er misbruik van te maken (of om fouten te maken). Die codes kunnen dus door iemand anders gebruikt worden om onterecht een vaccinatie te krijgen.

Overheid en IT deel 8574...
 
Laatst bewerkt:
Rustig aan @phate_13
@Nivanons probeert je uit te leggen dat je niet in paniek moet schieten en om verstrengingen schreeuwen zodra de cijfers naar boven gaan.
Ik begrijp wel dat die reactie er komt als er allerlei berichten uit de media op je afkomen.

Zoals je vandaag in @JPV zn post kan zien lijkt het erop dat de stijging alweer wat afzwakt. Bedankt trouwens voor deze objectieve toelichting keer op keer.
Mag ik vragen waar je uit afleidt dat ik niet rustig zou zijn? Dit is de tweede maal dat je me hier op aanspreekt. Ik weet dat wel eens emotioneel kan reageren op onzin, dat wijst het verleden toch uit. Maar de benadering die ik hier toepas is toch eentje gebaseerd op feitelijke informatie.

Zoals ik hierboven ook al zei : Reageren op feiten is absoluut niet hetzelfde als "in paniek schieten". Dat is gewoon de realiteit beschouwen en hierop reageren.
 
Rustig aan @phate_13
@Nivanons probeert je uit te leggen dat je niet in paniek moet schieten en om verstrengingen schreeuwen zodra de cijfers naar boven gaan.
Ik begrijp wel dat die reactie er komt als er allerlei berichten uit de media op je afkomen.

Zoals je vandaag in @JPV zn post kan zien lijkt het erop dat de stijging alweer wat afzwakt. Bedankt trouwens voor deze objectieve toelichting keer op keer.
Wacht, iemand die rationeel discussieert en -horror- cijfers aanbrengt moet rustig blijven, want iemand die nog niet anders gedaan heeft dan zaken claimen zonder bewijs en dan mensen verwijt te dom te zijn om iets te snappen probeert iets uit te leggen?

The bias is strong in this one.

Het enige wat ik hier zie is het algemeen probleem van misinformatie. Iemand komt uit een onverdiende autoriteitspositie ons vertellen dat het allemaal zo erg niet is, we krijgen gewoon de verkeerde info. Iedereen die dat klakkeloos gelooft want "hij werkt in een ziekenhuis" is een stap terug in de bestrijding van deze pandemie.
 
Da's dubbel voor mij. Ze hadden het een maand moeten doen in november. Maar nu? Langs de ene kant wel, langs de andere kant niet want wanneer stopt het? Een maand strenge lockdown zie ik niet zitten en twee weken lijkt mij te weinig.

Het is te laat. Ze hebben varianten binnengehaald, scholen opengelaten, geen rekening gehouden met mentaal welzijn, .. en nu zitten we hier.
 
In plaats van allemaal maar uw eigen (hoopgevende of minimaliserende) interpretatie van cijfers te gaan geven, even de feed van een wetenschapper melden en wat er echt gaande is:
Het probleem is gewoon dat in België het draagvlak na maanden strengere regels gewoon weg is. Duitsland heeft bijvoorbeeld de regels voor kerst en nieuw soepeler gemaakt en vele andere landen deden dit ook. Daardoor heeft de bevolking daar toch een beetje de batterijen kunnen opladen. Wij zijn bij onze strengere regels gebleven en wat heeft het uiteindelijk als resultaat buiten een bevolking die totaal op is en de cijfers nu weer omhoog gaan. Van Ranst kiest er altijd wel mooi de dingen uit die in zijn kraam passen zonder te kijken naar wat er in het verleden is gebeurd.

Voor die vaccinatiecodes kan er mss een soort van zwarte markt ontstaan waar je kan ruilen van vaccin en een vaccincode kan kopen. De pokemon rage maar dan met vaccins :woohoo: De opa van mijn vriendin heeft een uitnodiging ontvangen maar als ik nu bv 1 of 2 cijfers hiervan wijzig kan het dus zijn dat ik ook voor aan vaccin zou kunnen gaan ? :scream: K ga dit niet uittesten maar dit lijkt me toch een gevaarlijk precedent.
 
Je moet je normaal wel aanmelden met je uitnodiging en er gebeurt een identiteitscontrole in het centrum zelf. Laat ons hopen dat dat effectief werkt en dat je niet zomaar een vaccin kan inpikken als je een code kan raden.
 
Je moet je normaal wel aanmelden met je uitnodiging en er gebeurt een identiteitscontrole in het centrum zelf. Laat ons hopen dat dat effectief werkt en dat je niet zomaar een vaccin kan inpikken als je een code kan raden.
Wel dat dacht ik ook, maar bovenstaande geval roept vragen op. Ik vermoed dat het in dit geval eerder om een vergissing of een fout gaat gezien de erg gelijkaardige achternaam, maar het is vreemd dat zoiets mogelijk is. Weet men in het vaccinatiecentrum wie er verwacht wordt of heeft men daar omwille van privacyredenen geen toegang toe?
 
In plaats van allemaal maar uw eigen (hoopgevende of minimaliserende) interpretatie van cijfers te gaan geven, even de feed van een wetenschapper melden en wat er echt gaande is:
Ze gaan het eerst nog wat laten verslechten omdat ze hopen dat het vaccin de cijfers nog kan ombuigen. Daarna concluderen dat ze niet anders meer kunnen dan verstrengen tot eventueel een nieuwe lockdown.
 
Net als je denkt dat de vaccinaties niet veel zotter meer kunnen worden kom je dit tegen:


Uitnodigingen zijn dus niet gekoppeld aan persoonsgegevens maar aan een unieke code die gegeven moet worden bij bevestiging afspraak. Die code is relatief simpel waardoor het niet zo moeilijk is om geldige codes te voorspellen en er misbruik van te maken (of om fouten te maken). Die codes kunnen dus door iemand anders gebruikt worden om onterecht een vaccinatie te krijgen.

Overheid en IT deel 8574...

Ik hou mij al vasr voor binnen een paar weken. Er woont hier in de stad een jonge gast die exact dezelfde naam heeft als ik. Ik hoop dat ze toch eens gaan checken naar waar ze de uitnodiging sturen en niet beslissen met een coin toss of blad steen schaar.


Ik ben er zeker van dat er...wanneer we door de grotendeels door de gezondheidscrisis zijn....er in rechtbanken en parlementen nog deftig gepraat gaat worden over sommige screw up's die er het voorbije jaar gebeurd zijn.
 
Als er in dit forum 1 iemand is die geen nood heeft aan een financieel compensatie, dan ben jij het toch?
We hebben op 9lives de "jaarlijkse braggingpost" in de nettovermogentopic gelezen hoor.

En waarom haal ik het woord "frugal" erbij? De kost van de opvang voor iemand met uw inkomen is een "scheetje". Toch vindt je het te duur. Hoog inkomen en bewust lage consumptiepatroon = frugal lifestyle toch?

En je verwijt de overheid dat ze miljoenen en miljarden door de ramen en deuren smijten, maar u niet willen compenseren voor de meerkost. Ik vind het ook erg dat de schulden razendsnel stijgen, maar dat jij dan de schulden aanklaagt en tegelijkertijd een graantje wilt meepikken van dat gratis geld vind ik heel hypocriet.
Akte genomen dat wie werkt enkel moet bijdragen en niks mag terugkrijgen als hij er last van heeft.

En de kost van opvang is geen scheetje. Tenzij je 1200 per maand een scheetje noemt... daar paar honderd euro van willen doen door ze bij de grootouders te droppen is al frugal. Ale bon, weer bijgeleerd.
 
In plaats van allemaal maar uw eigen (hoopgevende of minimaliserende) interpretatie van cijfers te gaan geven, even de feed van een wetenschapper melden en wat er echt gaande is:
As het is zoals in de post van JPV , dat ze al weer minder stijgen , is het denk ik niet nodig om op de noodrem te duwen . Een verklaring voor de stijging is er niet , misschien zit het weer er voor iets tussen? Hooikoorts?Pollen ?
 
Akte genomen dat wie werkt enkel moet bijdragen en niks mag terugkrijgen als hij er last van heeft.

En de kost van opvang is geen scheetje. Tenzij je 1200 per maand een scheetje noemt... daar paar honderd euro van willen doen door ze bij de grootouders te droppen is al frugal. Ale bon, weer bijgeleerd.
Jama de kinderloze nog meer laten opdraaien voor uw kinderen kan ook niet he!
 
In plaats van allemaal maar uw eigen (hoopgevende of minimaliserende) interpretatie van cijfers te gaan geven, even de feed van een wetenschapper melden en wat er echt gaande is:

Hoe Van Ranst nog krediet heeft bij sommigen is me een raadsel. Na al zijn communicatieve blunders en kar keren. Onder het mom van voortschrijdend inzicht, lol.

Ook altijd dat dwepen met lockdowns en strengere maatregelen. Ze worden bijna met de glimlach verdedigd. Zover zijn we gekomen.
 
Hoe Van Ranst nog krediet heeft bij sommigen is me een raadsel. Na al zijn communicatieve blunders en kar keren. Onder het mom van voortschrijdend inzicht, lol.

Ook altijd dat dwepen met lockdowns en strengere maatregelen. Ze worden bijna met de glimlach verdedigd. Zover zijn we gekomen.
Als ik expert zou zijn in de materie, en op basis van de cijfers zeg dat we nog niet kunnen versoepelen. En dan de regering toch zie versoepelen. Dan zou ik ook na een stijging reageren dat het dom is om niet te verstrengen.

Wat denk je dat zijn persoonlijke gewin is bij een lockdown? Denk je echt dat dat voor zijn plezier zou zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan