Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij mijn vriendin (retail op de Meir) was er vandaag weer een kalf komen werken met symptomen (smaak en geurverlies) :wallbash:
 
Pfizer heeft de EU met de voetjes op de grond gezet.

Naar aanleiding van von der Leyen haar dreigtaal om de export van vaccins te verbieden naar het VK laat Pfizer weten dat het afhankelijk is van lipide nanopartikels geproduceerd door een Britse leverancier. Die grondstof is sowieso al een bottleneck voor de productie van mRNA vaccins.

Daar sta je dan met je exportverbod.
 
De EU heeft zich gewoon laten rollen. Ze staan erop te kijken gelijk een konijn naar een lichtbak. Iedereen schermt zijn producties af en/of heeft troefkaarten in handen, en in Europa is het van Kumbaya Mylord, Kumbaya.
 
Laatst bewerkt:
De EU heeft zich gewoon laten rollen. Ze staan erop te kijken gelijk een konijn naar een lichtbak. Iedereen schermt zijn producties af en/of heeft troefkaarten in handen, en in Europa is het van Kumbaya Mylord, Kumbaya.
Pfizer sloot in november een vijfjarig contract met Croda International, dat als een van de enige in de wereld die cruciale onderdelen van het vaccin produceert.

De enige in de wereld blijkbaar. Hebben ze(overheid/EU/VN...)niet alle middelen ingezit om dit op de één of andere manier op te schalen?
 

“We laten betijen.”
Ach, Brussel. Elke gemeente heeft zijn eigen kleine baron. Het is volks en spontaan, et alors, een signaal geven zegt u?
 

De enige in de wereld blijkbaar. Hebben ze(overheid/EU/VN...)niet alle middelen ingezit om dit op de één of andere manier op te schalen?
Niet het enige bedrijf, maar het is een hoog technologisch product waar tot voor kort heel weinig vraag naar was. Twee Duitse bedrijven zijn productiecapaciteit aan het bouwen maar dat is natuurlijk weer een verhaal van maanden wachten, dus op dit moment niet relevant.


Maar het moge wel duidelijk zijn dat geschreeuw om een exportverbod steeds op een sisser uitdraait omdat heel die supply chain wereldwijd samenhangt. Pfizer doet de eindproductie van hun vaccin dan wel in Puurs maar zonder import valt de productie daar stil.
 
maar zonder import valt de productie daar stil.
En dan heeft niemand iets. Je moet die stok achter de deur durven te gebruiken, of er op z’n minst goed mee zwaaien. India heeft afgewerkte vaccins tegengehouden voor export naar de UK, de VS remt de export van cruciale grondstoffen af. Óveral wordt er afgeroomd en afgeremd uit puur eigenbelang. Behalve Europa, die willen heiliger zijn dan Moeder Theresa (okee, slecht voorbeeld, dat was een absolute hork van een vrouw). Als niemand volgens de regels/afspraken speelt...
 
Ach, Brussel. Elke gemeente heeft zijn eigen kleine baron. Het is volks en spontaan, et alors, een signaal geven zegt u?
Nu ja ze zijn wel consistent. Ze hebben geen boetes gegeven aan de BLM parade noch dit verboden. Dan kunnen ze moeilijk aan de andere verkleedpartij wel boetes gaan geven hé. Dat zou niet echt democratisch zijn.

Gewoon de grove borstel erdoor en allemaal een boete van 750€ of hoeveel het dan nu ook is ja... je weet dat het niet mag. Dan moet je ook maar op de blaren zitten van uw keuze om de plezante uit te hangen.
 
Dus dat aan 't raam zitten is pas vanaf 3 april zeggen ze net op 't nieuws. Precies gemist dan...

toch wel een nieuw dieptepunt in heel het Corona-verhaal.
Blijkbaar ook beslist als kippen zonder kop:
“We hebben nog twee weken om dit uit te werken en erover na te denken”
“Het is de verantwoordelijkheid van de NMBS”

en op bus en tram geldt het dan weer niet.
En alleen tijdens vakantie en weekends..


Wanneer grijpt de UN in? Bestaat er niet zo een regeling om ons land eens onder voogdij te plaatsen ? Want dit is echt hilarisch.
 
Laatst bewerkt:
Waarom zou men beboeten? Wat is de legitimiteit nog van een falende overheid in heel dit verhaal?
Omdat het iemand niet aanstaat wat de regering doet moeten ze ook maar niet beboet worden? De legitimiteit is vrij duidelijk: u overtreed een regel? U krijgt een boete. Zo werkt het ook voor de verkeersregels.
 
Wij mogen nog altijd niet de grens over maar die wielervrouwen (van VA en VDP) wonen hier toch ook en beide zijn in Italië. Schande want bij mijn weten is dat ook niet voor 'hun werk'!
 
Die zullen dan hoogstwaarschijnlijk wel ingeschreven zijn als zijnde in dienst van de wielerploeg.
 
Waarom zou men beboeten? Wat is de legitimiteit nog van een falende overheid in heel dit verhaal?
Sinds wanneer is de legitimiteit van een overheid van belang voor het moeten ondergaan van de boete? Dat is toch ook geen vrijgeleide om mij niet te houden aan de uitgevaardigde regels ? Als ik iemand vermoord, maar ik ben het niet eens met de regel van de overheid die moorden niet toestaat dan moet ik mij daar nog altijd aan houden of dit nu mijn regering is of niet en erger indien ik mij daar niet aan houd dan vlieg ik de gevangenis in.

Daarnaast is de overheid helemaal geen falende overheid. Onderperformant dat wil ik nog toestaan (zeker met die praatbarak stijl van europa en binnen belgië zelf...). Maar falend, dat zou toch wel een pak erger zijn dan waar we nu onderhevig aan zijn.
 
Jij zei:
""De opvang voor mijn 2 prutsen kost me 50 euro per dag. Nogal kostelijk. Ik werk 5d per week van thuis, madamme ook enkele dagen per week thuis. Nog 2 klein mannen erbij gaat niet, dan kun je af en toe eens een half uur werken."

Ik ging ervanuit dat die 50 voor de 2 kinderen samen was. Als je 50 euro per kind betaalt, raad ik u aan om een kinderopvang met inkomenstarief te kiezen. Maximum is daar geen 50 euro.

En wie werkt moet bijdragen ja. Maar er zijn al aftrekposten voor kinderopvang, tijdskredieten voor combinatie werk en gezin. En je gaf ook aan dat uw madam niet voltijds werkt, dus waarom de kinderen voltijds naar de opvang sturen?

De combo van niet voltijds werken én inkomenstarief op basis van uw inkomen + aftrekposten kinderopvang zou voor u voldoende moeten zijn. Meer willen is gewoon onnodig gretig zijn en verspilling van publieksgeld.

Mss moet je een "au pair" in huis halen?
Het is 58 of zo voor 2. Aan 5d per week is dat dus 1200.

De madam werkt wel voltijds. Thuiswerk is niet hetzelfde als huisvrouw... ik begrijp dat het moeilijk is voor je.

Mijn punt was enkel dat er opvang mogelijkheden wegvallen door de maatregelen en dat die kostelijk zijn. En vooral niet leuk als je eigen ouders daardoor hun kleinkinderen bijna niet zien.

En Corona verlof is er niet meer en ze waren nog niet geboren als het er wel was. Dus wat is je kunt eigenlijk?
 
Het is 58 of zo voor 2. Aan 5d per week is dat dus 1200.

De madam werkt wel voltijds. Thuiswerk is niet hetzelfde als huisvrouw... ik begrijp dat het moeilijk is voor je.

Mijn punt was enkel dat er opvang mogelijkheden wegvallen door de maatregelen en dat die kostelijk zijn. En vooral niet leuk als je eigen ouders daardoor hun kleinkinderen bijna niet zien.

En Corona verlof is er niet meer en ze waren nog niet geboren als het er wel was. Dus wat is je kunt eigenlijk?
Dat is duidelijker. Begrijp wel dat het een extra kost is en dat is niet fijn en zo, maar als het volgens een inkomenstarief is, zou het ook betaalbaar moeten zijn.
Ik heb destijds ook gevloekt met de maandelijkse factuur van de kinderopvang. Het was duur, maar wel betaalbaar omdat het inkomensgerelateerd is.

Coronaverlof is er niet meer, maar wel de gebruikelijke zaken zoals ouderschapsverlof of tijdskrediet.

Mijn punt is dat mensen alles veel te snel verhalen op de overheid. Tis niet voor niks dat we met torenhoge schulden zitten. Na corona zal het belastingen regenen.

Ik wens u alvast veel succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan