Vaccinaties: Nieuws, Onderzoeken en Vaccintwijfel

Wie eerst?

  • De ouderen

    Stemmen: 81 57,4%
  • De jongeren

    Stemmen: 4 2,8%
  • De actieve bevolking

    Stemmen: 33 23,4%
  • Een andere groep

    Stemmen: 3 2,1%
  • First come first serve

    Stemmen: 10 7,1%
  • Loting

    Stemmen: 4 2,8%
  • Nog iets anders

    Stemmen: 6 4,3%

  • Totaal aantal stemmers
    141
Verdomme! Ik lees net het volgende op een artikel op HLN (achter een paywall...)

"We weten nu dat twee doses AstraZeneca geen bescherming tegen ziekte meer bieden na besmetting met omikron." Ik ben ook ingeënt met diene Astra Zeneca rommel
 
Ik zit nog maar aan 4 maanden sinds 2de dosis.
Ik ga toch wachten op de 2de booster/4de vaccinatie ergens in de vroege lente.
De 5de ga ik overslaan omdat de 6de vaccinatie in de herfst mij logischer lijkt te nemen dan eentje in de zomer.
Gij hebt ook al de geheime kalender gekregen van de geheime orde die corona organiseert? Ik dacht dat ik 1 van de weinige was in Belgie...
 
Verdomme! Ik lees net het volgende op een artikel op HLN (achter een paywall...)

"We weten nu dat twee doses AstraZeneca geen bescherming tegen ziekte meer bieden na besmetting met omikron." Ik ben ook ingeënt met diene Astra Zeneca rommel
Kom op zeg, ik weet wel dat we in het tijdperk van desinformatie lezen maar ga toch niet enkel op de kop af en zoek zelf eens naar de orginele bron/een originelere bron. Als je zelf al aangeeft dat je het artikel niet kan lezen, laat je dan toch ook niet bang maken door enkel de kop :unsure:

Van Dissel maakte daarbij wel de kanttekening dat hij uitgaat van een donker scenario waarbij Omikron op zijn minst even schadelijk is als voorganger Delta.
Van Dissel zei ook dat uit het onderzoek bleek dat twee doses van het AstraZeneca-vaccin na verloop van tijd vrijwel geen bescherming meer bieden tegen besmetting met de omikronvariant. Aangetekend moet wel worden dat het is gebaseerd op Engels onderzoek. Daar zijn mensen langer geleden gevaccineerd dus zou het ook te maken kunnen hebben met de afname van de werkzame stof.
In alle artikels gaat dit gepaard met een oproep voor een snelle boostercampagne.
 
Taskforce vaccinatie pleit voor boosterprik na vier maanden. Met dat interval komt quasi iedereen van >25 jaar nu in aanmerking voor een booster vermoed ik. Met 4.6 miljoen dosissen in voorraad is het nu kwestie van een manier te vinden om die zo snel mogelijk gezet te krijgen.

 
Taskforce vaccinatie pleit voor boosterprik na vier maanden.
Men zou bijna beginnen denken dat er plots sense of urgency mee gemoeid is!?

Ach, waar is de tijd dat hier in oktober een paar mensen zich afvroegen waarom er precies geen sense of urgency is voor de boosters, ondanks de duidelijke cijfers uit Israel.

'Totaal gebrek aan realiteitszin Janus!'

'Er is een expo van paarden op de locatie van het vaccinatiecentrum en dat kan je niet zomaar annuleren, want contract hé!'
'En mag pas na 6 maand, Hoge Gezondheidsraad hé!'
'En er zijn geen vrijwilligers genoeg, want congé en ook onoplosbare fiscale problemen daarmee!'

Maar zie, plots kan het allemaal!
Ach, de volgende golf komt De Croo vast eerst hier advies halen :biglaugh:
 
Men zou bijna beginnen denken dat er plots sense of urgency mee gemoeid is!?

Ach, waar is de tijd dat hier in oktober een paar mensen zich afvroegen waarom er precies geen sense of urgency is voor de boosters, ondanks de duidelijke cijfers uit Israel.

'Totaal gebrek aan realiteitszin Janus!'

'Er is een expo van paarden op de locatie van het vaccinatiecentrum en dat kan je niet zomaar annuleren, want contract hé!'
'En mag pas na 6 maand, Hoge Gezondheidsraad hé!'
'En er zijn geen vrijwilligers genoeg, want congé en ook onoplosbare fiscale problemen daarmee!'

Maar zie, plots kan het allemaal!
Ach, de volgende golf komt De Croo vast eerst hier advies halen :biglaugh:
Gisteren op het VTM-nieuws heeft Beke een volledig ontwijkend antwoord gegeven op de vraag of het leger niet moet worden ingeschakeld bij de boostercampagne, zoals dat blijkbaar in andere landen gebeurt. Ik heb die Stef Wouters al verschillende malen die vraag horen stellen aan politici en daar wordt dus nooit op geantwoord. Defensie zelf zegt dat ze de vraag nog niet hebben gekregen...

Beke antwoordde gisteren dat wie zich geroepen voelt om vrijwilliger te worden zich nog altijd kan aanmelden. En ik die dacht dat defensie vooral op bevelen reageert...

Of het leger een nuttig instrument is om de boostervaccinatie op te schalen weet ik niet maar het valt me wel op dat die vraag niet wordt beantwoord.
 
Gisteren op het VTM-nieuws heeft Beke een volledig ontwijkend antwoord gegeven op de vraag of het leger niet moet worden ingeschakeld bij de boostercampagne, zoals dat blijkbaar in andere landen gebeurt. Ik heb die Stef Wouters al verschillende malen die vraag horen stellen aan politici en daar wordt dus nooit op geantwoord. Defensie zelf zegt dat ze de vraag nog niet hebben gekregen...

Beke antwoordde gisteren dat wie zich geroepen voelt om vrijwilliger te worden zich nog altijd kan aanmelden. En ik die dacht dat defensie vooral op bevelen reageert...

Of het leger een nuttig instrument is om de boostervaccinatie op te schalen weet ik niet maar het valt me wel op dat die vraag niet wordt beantwoord.

Misschien omdat het leger een federale bevoegdheid is en Beke daar vanuit de Vlaamse regering niks over te zeggen heeft?
 
Gisteren op het VTM-nieuws heeft Beke een volledig ontwijkend antwoord gegeven op de vraag of het leger niet moet worden ingeschakeld bij de boostercampagne, zoals dat blijkbaar in andere landen gebeurt. Ik heb die Stef Wouters al verschillende malen die vraag horen stellen aan politici en daar wordt dus nooit op geantwoord. Defensie zelf zegt dat ze de vraag nog niet hebben gekregen...

Beke antwoordde gisteren dat wie zich geroepen voelt om vrijwilliger te worden zich nog altijd kan aanmelden. En ik die dacht dat defensie vooral op bevelen reageert...

Of het leger een nuttig instrument is om de boostervaccinatie op te schalen weet ik niet maar het valt me wel op dat die vraag niet wordt beantwoord.
Defensie heeft hier geen capaciteit meer voor zei men gisteren of eergisteren op de radio.
Ik twijfel wel of ik na 4 maand alweer gespoten wil worden. Het voelt aan alsof ze rushen als een kip zonder kop. En ik begin te walgen van de media pushing en arrogante gedrag tegenover vaccintwijfelaars.
Waarom?
 
Ik twijfel wel of ik na 4 maand alweer gespoten wil worden. Het voelt aan alsof ze rushen als een kip zonder kop. En ik begin te walgen van de media pushing en arrogante gedrag tegenover vaccintwijfelaars.

we merken dat de gewone vaccinaties geen bescherming bied tegen omicron (een mutatie) maar met de 3de shot kunnen we wel weer naar gemiddeld 75% gaan.

Ah neen, die neem ik niet whi want .......


Op zich toch niet logisch.
 
Defensie heeft hier geen capaciteit meer voor zei men gisteren of eergisteren op de radio.

Waarom?
Ik dacht dat het statement vermeldde dat ze op korte tijd geen grote capaciteit aan militairen met de juiste medische vaardigheden konden vrijmaken. Over de logistieke ondersteuning hadden ze nog geen vraag gehad. Ging specifiek over het sluiten van vaccinatiecentra tijdens de eindejaarsperiode omdat vrijwilligers op hun tandvlees zitten en rust kunnen gebruiken, wat uiteraard begrijpelijk is. De journalist vroeg toen of er geen militairen konden worden ingezet om die logistieke taken tijdelijk over te nemen.

Niet dat ze helemaal niks doen he. Er is het vaccinatiecentrum in Neder-over-heembeek en links en rechts worden nog wel een handvol militairen ingezet. Hieronder hun eigen berichtgeving:

https://beldefnews.mil.be/defensie-zet-zich-in-op-alle-fronten/

De vraag of er meer kan worden verwacht van het leger blijft toch relevant vind ik.
 
we merken dat de gewone vaccinaties geen bescherming bied tegen omicron (een mutatie) maar met de 3de shot kunnen we wel weer naar gemiddeld 75% gaan.
Ik vind het vreemd dat die cijfers rondgaan terwijl de ceo van moderna zelf gezegd heeft dat het er qua bescherming tegen omicron niet goed uitziet, en ze nog wachten op verder onderzoek.
 
Ik vind het vreemd dat die cijfers rondgaan terwijl de ceo van moderna zelf gezegd heeft dat het er qua bescherming tegen omicron niet goed uitziet, en ze nog wachten op verder onderzoek.



  • Preliminary laboratory studies demonstrate that three doses of the Pfizer-BioNTech COVID-19 Vaccine neutralize the Omicron variant (B.1.1.529 lineage) while two doses show significantly reduced neutralization titers
  • Data indicate that a third dose of BNT162b2 increases the neutralizing antibody titers by 25-fold compared to two doses against the Omicron variant; titers after the booster dose are comparable to titers observed after two doses against the wild-type virus which are associated with high levels of protection
  • As 80% of epitopes in the spike protein recognized by CD8+ T cells are not affected by the mutations in the Omicron variant, two doses may still induce protection against severe disease




 
Ik dacht dat het statement vermeldde dat ze op korte tijd geen grote capaciteit aan militairen met de juiste medische vaardigheden konden vrijmaken. Over de logistieke ondersteuning hadden ze nog geen vraag gehad. Ging specifiek over het sluiten van vaccinatiecentra tijdens de eindejaarsperiode omdat vrijwilligers op hun tandvlees zitten en rust kunnen gebruiken, wat uiteraard begrijpelijk is. De journalist vroeg toen of er geen militairen konden worden ingezet om die logistieke taken tijdelijk over te nemen.

Niet dat ze helemaal niks doen he. Er is het vaccinatiecentrum in Neder-over-heembeek en links en rechts worden nog wel een handvol militairen ingezet. Hieronder hun eigen berichtgeving:

https://beldefnews.mil.be/defensie-zet-zich-in-op-alle-fronten/

De vraag of er meer kan worden verwacht van het leger blijft toch relevant vind ik.

Het ding is dat die militairen ook gewoon werken, families hebben en waarschijnlijk ook gewoon willen thuis zijn met de feestdagen.
 
Ik vind het vreemd dat die cijfers rondgaan terwijl de ceo van moderna zelf gezegd heeft dat het er qua bescherming tegen omicron niet goed uitziet, en ze nog wachten op verder onderzoek.

Ik herhaal de woorden van Van Ranst gisteren: bescherming tegen wat?
Zonder te specifiëren heeft het weinig zin zo'n dingen op een hoop te gooien. Die CEO van Moderna deed dat voor enige test, puur op basis van de mutaties van dat virus en waarop hun vaccin ontwikkeld was. Conclusie was dus: ja een besmetting kan je krijgen.
Dus bescherming tegen besmetting: neen.
Maar eens dat beestje in je lichaam zit, kan het vaccin je immuniteit zo getriggerd hebben dat het wel weet hoe het dat moet bekampen. Waardoor je geen of weinig symptomen zal krijgen en waardoor je niet in het ziekenhuis zal belanden of ziek zal worden.

En dat laatste, dat is het belangrijkste (tenzij je zero-covid nastreeft). En daar krijgt men pas nu echt zicht op.

Laatste bevinden zijn ook: de variant verspreidt zich snel in je lichaam maar niet zo makkelijk in je longweefsel (10x minder dan delta), waardoor mensen dus minder zwaar ziek worden ervan.
 
Ik heb een vraag: ben 2 x ingeënt met Astra Zeneca, booster gehad met Pfizer, tegen de delta variant zal de weerstand/immuniteit hoog zijn en andere voordelen.
Waar ik nergens een duidelijk antwoord op vind is dezelfde combo maar tegen Omicron?
Hebben volledig gevaccineerden met Astra (2 shots) in combo met booster Pfizer (3de prik) dezelfde weerstand als iemand die ondertussen 3 Pfizer shots heeft gehad?
 
Gisteren op het VTM-nieuws heeft Beke een volledig ontwijkend antwoord gegeven op de vraag of het leger niet moet worden ingeschakeld bij de boostercampagne, zoals dat blijkbaar in andere landen gebeurt. Ik heb die Stef Wouters al verschillende malen die vraag horen stellen aan politici en daar wordt dus nooit op geantwoord. Defensie zelf zegt dat ze de vraag nog niet hebben gekregen...

Beke antwoordde gisteren dat wie zich geroepen voelt om vrijwilliger te worden zich nog altijd kan aanmelden. En ik die dacht dat defensie vooral op bevelen reageert...

Of het leger een nuttig instrument is om de boostervaccinatie op te schalen weet ik niet maar het valt me wel op dat die vraag niet wordt beantwoord.
Ik weet niet of ik zomaar door een militair wil gevaccineerd worden. Is dat dan met een achterwaartse wurggreep en prik in de nek?
 
Terug
Bovenaan