Vaccinaties: Nieuws, Onderzoeken en Vaccintwijfel

Wie eerst?

  • De ouderen

    Stemmen: 81 57,4%
  • De jongeren

    Stemmen: 4 2,8%
  • De actieve bevolking

    Stemmen: 33 23,4%
  • Een andere groep

    Stemmen: 3 2,1%
  • First come first serve

    Stemmen: 10 7,1%
  • Loting

    Stemmen: 4 2,8%
  • Nog iets anders

    Stemmen: 6 4,3%

  • Totaal aantal stemmers
    141
Men zou bijna beginnen denken dat er plots sense of urgency mee gemoeid is!?

Ach, waar is de tijd dat hier in oktober een paar mensen zich afvroegen waarom er precies geen sense of urgency is voor de boosters, ondanks de duidelijke cijfers uit Israel.

'Totaal gebrek aan realiteitszin Janus!'

'Er is een expo van paarden op de locatie van het vaccinatiecentrum en dat kan je niet zomaar annuleren, want contract hé!'
'En mag pas na 6 maand, Hoge Gezondheidsraad hé!'
'En er zijn geen vrijwilligers genoeg, want congé en ook onoplosbare fiscale problemen daarmee!'

Maar zie, plots kan het allemaal!
Ach, de volgende golf komt De Croo vast eerst hier advies halen :biglaugh:
Geniet van uw moment van glorie :biglaugh: :biglaugh:
 
Toch ruim drie weken na roen licht EMA gaat de hoge gezondheidsraad akkoord voor vaccinatie kinderen. Wie had dat zien aankomen... En zo snel al!

En leerkrachten konden niet prioritair ingespoten worden want de 6 maand was wetenschappelijk bepaald en moest gerespecteerd worden volgens Frank. Nu kan het plots al na 5, nee 4 maanden zelfs!
 
Al u artikels gaan over Pfizer terwijl ik het over Moderna heb. Ik heb toch van een kameraad gehoord (die helpt in Mechelen) dat men in Vlaanderen quasi alleen nog met Moderna gaat prikken.

De insteek is precies: baadt het niet dan schaadt het niet. Als ik kan kiezen zou ik liever Pfizer krijgen.
 
Al u artikels gaan over Pfizer terwijl ik het over Moderna heb. Ik heb toch van een kameraad gehoord (die helpt in Mechelen) dat men in Vlaanderen quasi alleen nog met Moderna gaat prikken.

De insteek is precies: baadt het niet dan schaadt het niet. Als ik kan kiezen zou ik liever Pfizer krijgen.
Bij de neutralisatiedata van Omicron doet Moderna het bijna altijd even goed of net iets beter dan Pfizer, dus ik zou niet twijfelen...
 
En leerkrachten konden niet prioritair ingespoten worden want de 6 maand was wetenschappelijk bepaald en moest gerespecteerd worden volgens Frank. Nu kan het plots al na 5, nee 4 maanden zelfs!
Liever een minister die op goed geluk zijn beleid bepaalt, in plaats van met wetenschappelijke onderbouwing? Je kan klagen dat onze gezondheidsraad te traag (ik noem het eerder voorzichtig) werkt, maar om daar dan een diss naar VDB van te maken ...
 
Liever een minister die op goed geluk zijn beleid bepaalt, in plaats van met wetenschappelijke onderbouwing? Je kan klagen dat onze gezondheidsraad te traag (ik noem het eerder voorzichtig) werkt, maar om daar dan een diss naar VDB van te maken ...

Als je goed zou lezen zijn het twee totaal aparte zaken.
 
Ik ben compleet pro vaccinatie in héél deze pandemie. Ik heb zelf mijn booster ook al gekregen en mijn steentje bijgedragen. Maar ik sta écht niet te springen om mijn kind van 5 die binnen een week 6 wordt te laten prikken met iets "experimenteel", niemand heeft zicht op de lange termijn effecten op zo een jong leven. Ik kijk toch liever de kat wat uit de boom. Maakt mij dat een slechte mens? Blijkt later dat het vaccin voor volwassenen ook kwalijke bijwerkingen zou hebben (wat ik niet verwacht) dan heb ik zelf die keuze gemaakt voor mezelf. Maar moest er iets gebeuren met 1 van mijn jongens door iets wat ik eigenlijk aan hen heb opgedrongen, daar zou ik niet mee kunnen leven.
 
Ik ben compleet pro vaccinatie in héél deze pandemie. Ik heb zelf mijn booster ook al gekregen en mijn steentje bijgedragen. Maar ik sta écht niet te springen om mijn kind van 5 die binnen een week 6 wordt te laten prikken met iets "experimenteel", niemand heeft zicht op de lange termijn effecten op zo een jong leven. Ik kijk toch liever de kat wat uit de boom. Maakt mij dat een slechte mens? Blijkt later dat het vaccin voor volwassenen ook kwalijke bijwerkingen zou hebben (wat ik niet verwacht) dan heb ik zelf die keuze gemaakt voor mezelf. Maar moest er iets gebeuren met 1 van mijn jongens door iets wat ik eigenlijk aan hen heb opgedrongen, daar zou ik niet mee kunnen leven.
Ik vertrouw die veiligheid wel maar zie het nut ook niet:
- kinderen haten prikjes, ik doe dat enkel als het echt nut heeft
- als je de vaccinatiegraad wilt verhogen begin je eerst met een verplichting voor ouderen
- de echte bescherming tegen Omikron is pas over 7 maanden (booster), wat is het nut nu?
- er wordt vanuit experten (Van Damme) en overheid (Zorg & Gezondheid) gewoon gelogen dat het geen naam heeft, gewauweld over niet-bestaande studies, foute conclusies gebruikt, etc. Is ondertussen al een politieke rel aan het worden.
- zowel HGR als Comité voor Bio-ethiek heeft de vaccinatie van kleine kinderen niet aanbevolen, enkel toegelaten
- geen idee wat bescherming is op lange termijn, tegen transmissie nu (!), etc

Enige argument is dat ze minder gekloot zouden zijn door regels (hetzij CDT, hetzij quarantaines) die door Frank en co gretig ingevoerd zullen worden. Hintte er gisteren al op. Ben daar echt lastig van.
 
In de US bij 5-11 jarigen.

- 8300 hospitalisaties door covid
- 2700 intensive care
- 100 dood

Vaccinatie bij 5-11 jarigen:

- goedgekeurd en aangeraden door FDA en CDC
- 5 miljoen inentingen
- geen gekend mechanisme waarbij langetermijneffecten zouden zijn die zich niet al manifesteren na 3 maand. (Itt polio vaccin waar kinderen soms polio kregen omdat het vaccin niet genoeg gedeactiveerd was...)

Als verantwoordelijke ouder laat je je kind dus vaccineren zou ik denken.
 
Hier vrouw al sinds paar weken de 3e booster prik, de mijne is via het werk reeds ingepland eind januari (wordt op het werk gespoten, is in de chemische industrie) en onze kinderen waren blij om te horen gisteren dat ze ook een prik konden krijgen...
Baat het niet, schaadt het niet. Zeker voor de komende vakanties volgend jaar geeft het zoveel meer gemoedsrust om niet meer overal een test te laten doen...
Of het schadelijk is? Wetenschappelijk gezien is de kans uiterst klein op bijwerkingen op korte of lange termijn. Nu krijgt iedereen toch ook tetanus vaccins, malaria shot voor je op reis vertrekt ed. Zelfs pasgeboren kinderen krijgen een hoop (verplichte!) prikken.
 
Hier vrouw al sinds paar weken de 3e booster prik, de mijne is via het werk reeds ingepland eind januari (wordt op het werk gespoten, is in de chemische industrie) en onze kinderen waren blij om te horen gisteren dat ze ook een prik konden krijgen...
Baat het niet, schaadt het niet. Zeker voor de komende vakanties volgend jaar geeft het zoveel meer gemoedsrust om niet meer overal een test te laten doen...
Of het schadelijk is? Wetenschappelijk gezien is de kans uiterst klein op bijwerkingen op korte of lange termijn. Nu krijgt iedereen toch ook tetanus vaccins, malaria shot voor je op reis vertrekt ed. Zelfs pasgeboren kinderen krijgen een hoop (verplichte!) prikken.

LOL

ik ben meermaals gevaccinneerd/geboosterd, genezen verklaard etc... en ik mag nog een pcr test gaan afleggen voor op reis te gaan.

edit: ik heb niks tegen die verplichte kindervaccins. Miljoenen kinderen krijgen die al jaaaarenlang, die dingen zijn getest en veilig. Ik heb gewoon een issue met een recent vaccin waar nog niet alles van geweten is, alle dagen komen ze met nieuwe onderzoeken en bevindingen.. en dat zou je geven aan een jong leventje in volle ontwikkeling, een kind dat van covid amper last heeft... sorry dat ik het op dat gebied even in twijfel trek.
 
Hier vrouw al sinds paar weken de 3e booster prik, de mijne is via het werk reeds ingepland eind januari (wordt op het werk gespoten, is in de chemische industrie) en onze kinderen waren blij om te horen gisteren dat ze ook een prik konden krijgen...
Baat het niet, schaadt het niet. Zeker voor de komende vakanties volgend jaar geeft het zoveel meer gemoedsrust om niet meer overal een test te laten doen...
Of het schadelijk is? Wetenschappelijk gezien is de kans uiterst klein op bijwerkingen op korte of lange termijn. Nu krijgt iedereen toch ook tetanus vaccins, malaria shot voor je op reis vertrekt ed. Zelfs pasgeboren kinderen krijgen een hoop (verplichte!) prikken.
Ja maar ik denk dat het gewoon moet zijn zoals het advies vandaag is: aanbevelen voor kwetsbaren, aanbieden voor iederen (indien veilig). Wie het wilt nemen moet dat zeker niet laten.
 
Terug
Bovenaan