Vaccinaties: Nieuws, Onderzoeken en Vaccintwijfel

Wie eerst?

  • De ouderen

    Stemmen: 81 57,4%
  • De jongeren

    Stemmen: 4 2,8%
  • De actieve bevolking

    Stemmen: 33 23,4%
  • Een andere groep

    Stemmen: 3 2,1%
  • First come first serve

    Stemmen: 10 7,1%
  • Loting

    Stemmen: 4 2,8%
  • Nog iets anders

    Stemmen: 6 4,3%

  • Totaal aantal stemmers
    141
@Tomski misschien link naar het artikel posten?


“Zelfs wie drie prikken van het vaccin heeft gehad, kan (niet zal!) Covid nog altijd doorgeven.” Dat zegt Ugur Sahin, CEO en medeoprichter van farmagigant BioNTech, het Duitse bedrijf dat samen met Pfizer een van de meest effectieve coronavaccins op de markt bracht.

“Voorlopige gegevens uit het Verenigd Koninkrijk tonen een werkzaamheid van ongeveer 70 procent na de derde dosis en van ongeveer 20 tot 40 procent na de tweede dosis”, zegt de CEO van BioNTech aan ‘Le Monde’. Al duikt dat laatste cijfer volgens een nieuwe studie van het Imperial College London zelfs onder de 20 procent.

70 procent werkzaam. Toch niet niks.
 
@Tomski misschien link naar het artikel posten?


“Zelfs wie drie prikken van het vaccin heeft gehad, kan (niet zal!) Covid nog altijd doorgeven.” Dat zegt Ugur Sahin, CEO en medeoprichter van farmagigant BioNTech, het Duitse bedrijf dat samen met Pfizer een van de meest effectieve coronavaccins op de markt bracht.

“Voorlopige gegevens uit het Verenigd Koninkrijk tonen een werkzaamheid van ongeveer 70 procent na de derde dosis en van ongeveer 20 tot 40 procent na de tweede dosis”, zegt de CEO van BioNTech aan ‘Le Monde’. Al duikt dat laatste cijfer volgens een nieuwe studie van het Imperial College London zelfs onder de 20 procent.

70 procent werkzaam. Toch niet niks.
Is dat een volledige derde dosis?
 
Hier ook in het geval dat we binnen een maand zullen moeten kiezen voor ons kind.
We zijn eerder geneigd om hem te laten vaccineren, maar zijn nog niet 100% zeker.

Vanmorgen in de krant een artikel dat benadrukt dat kinderen er zelf niets aan hebben, maar het doorgeven van het virus beperkt wordt tot 85%. Kinderen laten vaccineren is dan eerder aangeraden om de circulatie van het virus af te remmen dan dat kinderen, zonder andere aandoeningen, er zelf iets aan hebben.

In de US bij 5-11 jarigen.

- 8300 hospitalisaties door covid
- 2700 intensive care
- 100 dood
Waarschijnlijk zijn het overgrote deel van die cijfers kinderen met onderliggende aandoeningen?
Zijn er ook cijfers over complicaties bij het toedienen van een vaccin aan kinderen? Kan me moeilijk voorstellen dat dit 0 is.
 
Zijn er ook cijfers over complicaties bij het toedienen van een vaccin aan kinderen? Kan me moeilijk voorstellen dat dit 0 is.
Extreem zeldzaam.
En als het voorvalt zijn het gevallen van myocarditis die na een tijd vanzelf weggaan.
Myocarditis die, nota bene, méér voorvalt bij besmetting met covid bij kinderen dan bij de vaccinatie.

Dus zelfs moest myocarditis het enige negatieve gevolg zijn van covid, dan is het statistisch toch nog altijd beter om te vaccineren.
Tenzij je denkt dat je kind nooit covid zal krijgen.

En dan spreken we nog enkel maar vanuit het individuele kind.
Nog niet gesproken over de 20-30+% transmissie die verminderd wordt na recente 2 vaccins, en 75%+ tegen omicron na booster. En beiden hoger tegen delta.

En ik schat daarnaast het 17-0 advies van de FDA nét iets hoger in dan dat van de "Belgische commissie voor bio-ethiek".
 
Laatst bewerkt:
Ja, wat voor een reactie is dat ook? Hyperbole much?

Zoals verwacht niets zinnigs bij te dragen dus.


Het heeft weinig zin om in een topic rond vaccinatietwijfel tussen de lijnen te insinueren dat mensen die met vragen of twijfels zitten over de vaccinatie van hun kinderen onverantwoordelijke ouders zijn. Je gaat er in ieder geval diezelfde mensen al zeker niet mee overtuigen om verder onderzoek te doen of hun mening bij te stellen. Mensen lezen dat en denken foert.
 
ik heb van close by een directe lange termijn effect van vaccinatie gezien. Vriend had wss een onderliggende aandoening die getriggerd is door het immuunsysteem na eerste vaccinatie. En da's geen dokter google resultaatje, hij mag van zijn behandelend arts geen tweede vaccin krijgen. Hij heeft dus nu diabetes type 1 die zich gemanifesteerd heeft én een halve vaccinatiestatus.
Gaat die bij het oplopen van een covid besmetting niet dezelfde triggering krijgen maar dan nog erger ?
 
Wss wel. De hele pandemie kwam superslecht voor hem.
Maar dan is dit toch geen reden om een vaccin niet te nemen ? Het zou dan juist toch beter zijn om het vaccin te nemen, omdat je bij het nemen van het vaccin 15 minuten moet aanwezig blijven zodanig dat ze kunnen ingrijpen bij een probleem.

Als je de ziekte oploopt heb je die snelle reactiemogelijkheid toch minder ?

Dus uw gevoel zou u dan toch juist moeten aansporen om uw kinderen te vaccineren?
 
Ok, je twijfelt, maar dat is gebaseerd op gevoel.
Volledig normaal maar als je u zou baseren op feiten dan is twijfel niet nodig.
Er zijn geen lange termijn gevolgen van een vaccin, enkel korte termijn gevolgen wanneer u lichaam onmiddelijk reageert. Indien u lichaam niet reageert is alles in orde.
Er is nochtans al genoeg gezegd en geschreven hierover.
Er zijn nochtans genoeg virologen en vaccinologen die zich heel negatief uitlaten over boosters, vaccins bij kinderen & etc. Dus het is toch niet abnormaal dat mensen zich wel eens kritisch opstellen?
 
Er zijn nochtans genoeg virologen en vaccinologen die zich heel negatief uitlaten over boosters, vaccins bij kinderen & etc. Dus het is toch niet abnormaal dat mensen zich wel eens kritisch opstellen?
Waar zijn die experts dan (fatsoenlijke, niet van het type Geert Vanden Bossche die hier vannacht werd gepost en aantoonbaar bullshit verspreidt) die zich in grote hoeveelheden 'heel negatief' uitlaten over boosters? Er zullen er wel zijn, maar de overgrote meerderheid staat toch positief tegenover boosters hoor. Omdat dat gewoon bewezen is dat dat werkt.

Over kinderen gaat men inderdaad wat meer in discussie, omdat daar de hele ethische kwestie ook nog eens dubbel en dik komt piepen, maar over het nut van boosters voor volwassenen wordt er echt wel vrij weinig in discussie gegaan. Dus 'genoeg' en 'heel negatief' vind ik nogal fout verwoord.
 
Er zijn nochtans genoeg virologen en vaccinologen die zich heel negatief uitlaten over boosters, vaccins bij kinderen & etc. Dus het is toch niet abnormaal dat mensen zich wel eens kritisch opstellen?
Nee, er zijn er daar niet 'genoeg' van. Ik ben er bv. nog geen enkele tegen gekomen.

In elke beroepsgroep heb je de obligate 0,5% onnozelaars, en als je die opzettelijk gaat zitten zoeken op Facebook of in de krochten van de hln.be comments, dan zal je die inderdaad vinden.

99,9% van de virologen/vaccinologen zeggen op basis van de empirische data: neem die booster, snel en nu. Want effectief en veilig.
 
Nee, er zijn er daar niet 'genoeg' van. Ik ben er bv. nog geen enkele tegen gekomen.

In elke beroepsgroep heb je de obligate 0,5% onnozelaars, en als je die opzettelijk gaat zitten zoeken op Facebook of in de krochten van de hln.be comments, dan zal je die inderdaad vinden.

99,9% van de virologen/vaccinologen zeggen op basis van de empirische data: neem die booster, snel en nu. Want effectief en veilig.
Als je beetje rond leest zijn er toch genoeg experten wereldwijd die het vaccineren bij gezonde kinderen in twijfel trekken. Daarvoor hoef je echt niet in HLN comments zitten te snuisteren. Je kan ouders niet kwalijk nemen om wat kritisch te zijn tbh.

En voor alle duidelijkheid, ik ben zelf gevaccineerd. Mijn vrouw staat in de zorg en is al een tijd geboosterd. Mijn kinderen zijn nog niet op de 5-jarige leeftijd, dus hoef er mij momenteel zelf nog niet druk in te maken. Geen idee zelfs wat ik zou doen nu. Uiteindelijk gaan we toch weinig keuze hebben want wordt toch verplicht binnen x-aantal tijd. Maar ik volg zowel de mainstream media als alternatieve media, gewoon ter interesse. Beetje een kritische geest kweken kan geen kwaad.
 
Laatst bewerkt:
Maar ik volg zowel de mainstream media als alternatieve media, gewoon ter interesse. Beetje een kritische geest kweken kan geen kwaad.
Als die alternatieve media in de afgelopen 5 jaar voor 99% bleek vol te staan met complete bullshit en leugens, dan zou ik daar geen verdere tijd aan verspillen toch, ook al ben je kritisch?
Ik heb het al moeilijk om de legitieme bronnen bij te houden qua kwantiteit, laat staan dat ik nog 10 wacko sites moet beginnen afspeuren.

Als je geïnteresseerd bent in astrofysica ga je toch ook de nieuwsartikels van de facebookgroep 'flat earth' niet dagelijks gaan doornemen "want je wil kritisch zijn"?
 
Terug
Bovenaan