Vaccinaties: Nieuws, Onderzoeken en Vaccintwijfel

Wie eerst?

  • De ouderen

    Stemmen: 81 57,4%
  • De jongeren

    Stemmen: 4 2,8%
  • De actieve bevolking

    Stemmen: 33 23,4%
  • Een andere groep

    Stemmen: 3 2,1%
  • First come first serve

    Stemmen: 10 7,1%
  • Loting

    Stemmen: 4 2,8%
  • Nog iets anders

    Stemmen: 6 4,3%

  • Totaal aantal stemmers
    141
Kind van een collega, zes jaar oud (geen onderliggende issues) is op de ICU beland hoor, gelukkig was het na één dagje al terug op de goeie weg.

De man in kwestie heeft meteen een afspraak gemaakt voor de 3 andere kinderen te laten vaccineren.

Mocht mijn kind op de ICU belanden en mocht ik de mogelijkheid tot vaccineren overgeslagen hebben, zou ik daar toch een zéér naar gevoel aan overhouden ook al is de kans zeer klein dat het effectief gebeurt.
 
Nee, er zijn er daar niet 'genoeg' van. Ik ben er bv. nog geen enkele tegen gekomen.

In elke beroepsgroep heb je de obligate 0,5% onnozelaars, en als je die opzettelijk gaat zitten zoeken op Facebook of in de krochten van de hln.be comments, dan zal je die inderdaad vinden.

99,9% van de virologen/vaccinologen zeggen op basis van de empirische data: neem die booster, snel en nu. Want effectief en veilig.
Lol, geen enkele tegen gekomen? Zelfs Van Gucht is kritisch over het vaccineren met kinderen. Zelfde geldt voor Johan neyts, Dirk Raymaekers en Herman Goossens. Allemaal namen die continu aan woord komen in België. Dus geen onnozelaars zoals jij hier vol zelfvertrouwen verkondigd. In andere landen hebben veel experts ook al kritiek geuit op vaccineren met kinderen, dus doe aub niet alsof het 99 procent tegenover 1 procent is, in dit geval...
 
Als men echt ver wilt gaan, heb ik veel liever dat ze vaccineren verplichten met volwassenen dan kinderen te pushen. Gelukkig is het nu een vrije keuze om je kind te laten vaccineren. Maar als het op kinderen jonger dan 12 jaar aankomt, ligt het toch zeer gevoelig bij mij...
 
Lol, geen enkele tegen gekomen? Zelfs Van Gucht is kritisch over het vaccineren met kinderen. Zelfde geldt voor Johan neyts, Dirk Raymaekers en Herman Goossens. Allemaal namen die continu aan woord komen in België. Dus geen onnozelaars zoals jij hier vol zelfvertrouwen verkondigd. In andere landen hebben veel experts ook al kritiek geuit op vaccineren met kinderen, dus doe aub niet alsof het 99 procent tegenover 1 procent is, in dit geval...
Er staat ook een stuk over de boosters waar @JanusDR op reageert en daar heeft hij gelijk over.
 
Er staat ook een stuk over de boosters waar @JanusDR op reageert en daar heeft hij gelijk over.
Ik reageer hier enkel op het vaccineren met kinderen. Op dit moment zijn er genoeg experts die dit afraden. Dat wil daarom niet zeggen dat dit ook zo geldt binnen een aantal maanden. Maar ik zeg dan ook, op dit moment.
 
Ik reageer hier enkel op het vaccineren met kinderen. Op dit moment zijn er genoeg experts die dit afraden. Dat wil daarom niet zeggen dat dit ook zo geldt binnen een aantal maanden. Maar ik zeg dan ook, op dit moment.
Ik bedoel dat Janus mogelijks zijn "ik heb nog geen expert dat weten te zeggen" gaat over die boosters, niet over het vaccineren van kinderen.
 

vraagje: wij hebben de papieren versie's, door omstandigheden niet de APP.

moeten wij na onze booster nu ook een nieuw papier aanvragen?
 
Als je beetje rond leest zijn er toch genoeg experten wereldwijd die het vaccineren bij gezonde kinderen in twijfel trekken. Daarvoor hoef je echt niet in HLN comments zitten te snuisteren. Je kan ouders niet kwalijk nemen om wat kritisch te zijn tbh.

En voor alle duidelijkheid, ik ben zelf gevaccineerd. Mijn vrouw staat in de zorg en is al een tijd geboosterd. Mijn kinderen zijn nog niet op de 5-jarige leeftijd, dus hoef er mij momenteel zelf nog niet druk in te maken. Geen idee zelfs wat ik zou doen nu. Uiteindelijk gaan we toch weinig keuze hebben want wordt toch verplicht binnen x-aantal tijd. Maar ik volg zowel de mainstream media als alternatieve media, gewoon ter interesse. Beetje een kritische geest kweken kan geen kwaad.
De meeste experten die het vaccineren van gezonde kinderen in twijfel trekken doen dat om ethische redenen, niet omdat ze denken dat het vaccin niet veilig is.

Ik denk dat dat ook de reden is dat ze het vaccin wel aanbieden en niet aanbevelen voor gezonden kinderen. Nu hopen dat ze er geen CST aan gaan verbinden en het zo impliciet verplichten.
 
Er zijn nochtans genoeg virologen en vaccinologen die zich heel negatief uitlaten over boosters, vaccins bij kinderen & etc. Dus het is toch niet abnormaal dat mensen zich wel eens kritisch opstellen?
Ik heb niets tegen kritisch zijn. Dat is op zich zelfs goed maar zich baseren op gevoel heeft niets te maken met kritisch zijn. Daar reageerde ik vooral op. Gevoel is zoals smaken en kleuren, persoonlijk en voor iedereen anders.
 

vraagje: wij hebben de papieren versie's, door omstandigheden niet de APP.

moeten wij na onze booster nu ook een nieuw papier aanvragen?
Je kan inloggen op bv. MyHealthViewer met uw eID of token en zo het laatste certificaat als PDF downloaden en printen. Ik doe het ook zo want de app doet ook moeilijk bij mij.
Ik dacht dat het er quasi meteen de dag na uw vaccinatie beschikbaar is.
 
Ter info vooraleer iemand hier het omgekeerde komt posten.

 
Ik denk dat dit het juiste topic is:
Corona-Medikament Paxlovid - Deutschland kauft eine Million Packungen

En wij twijfelen nog over 10.000 pillen zeker?
 
Ik denk dat dit het juiste topic is:
Corona-Medikament Paxlovid - Deutschland kauft eine Million Packungen

En wij twijfelen nog over 10.000 pillen zeker?
Twijfelen denk ik niet. Het gaat gewoon nogal traag... vakantieperiode hé :unsure:

De desbetreffende Taskforce heeft ondertussen wel een advies overgedragen aan de Federale regering om tot de aankoop van 10.000 stuks over te gaan. Om meer dosissen aan te kopen, zouden ze willen opteren voor een gezamenlijke Europese aankoop...

En wanneer de Federale regering uiteindelijk het advies zal volgen... geen idee. Dat zal dan voor begin volgend jaar zijn zeker :unsure:
 
Ik ben twee keer griepachtig geweest de voorbije zeven weken. Laatste keer was een drietal weken geleden.
Ik heb nu nog meer slijm dan gewoon, moet af en toe neus snuiten, bijna elke ochtend wat keelpijn.
Vraag mij af of er met die dingen rekening moet gehouden worden met mrna vaccins.

Toen ik in de zomer verkouden was zei de dokter dat ik twee weken moest wachten na volledig herstel vooraleer tweede dosis te krijgen, zodat het immuunsysteem klaar is om effectief iets met het mrna vaccin aan te vangen.

Nu geraak ik niet echt volledig hersteld. En mss gebeurd dat zelfs niet meer tijdens de winterperiode.
 
Ik ben twee keer griepachtig geweest de voorbije zeven weken. Laatste keer was een drietal weken geleden.
Ik heb nu nog meer slijm dan gewoon, moet af en toe neus snuiten, bijna elke ochtend wat keelpijn.
Vraag mij af of er met die dingen rekening moet gehouden worden met mrna vaccins.

Toen ik in de zomer verkouden was zei de dokter dat ik twee weken moest wachten na volledig herstel vooraleer tweede dosis te krijgen, zodat het immuunsysteem klaar is om effectief iets met het mrna vaccin aan te vangen.

Nu geraak ik niet echt volledig hersteld. En mss gebeurd dat zelfs niet meer tijdens de winterperiode.


Neen.
 
Terug
Bovenaan