Vaccinaties: Nieuws, Onderzoeken en Vaccintwijfel

Wie eerst?

  • De ouderen

    Stemmen: 81 57,4%
  • De jongeren

    Stemmen: 4 2,8%
  • De actieve bevolking

    Stemmen: 33 23,4%
  • Een andere groep

    Stemmen: 3 2,1%
  • First come first serve

    Stemmen: 10 7,1%
  • Loting

    Stemmen: 4 2,8%
  • Nog iets anders

    Stemmen: 6 4,3%

  • Totaal aantal stemmers
    141
LOL

ik ben meermaals gevaccinneerd/geboosterd, genezen verklaard etc... en ik mag nog een pcr test gaan afleggen voor op reis te gaan.

edit: ik heb niks tegen die verplichte kindervaccins. Miljoenen kinderen krijgen die al jaaaarenlang, die dingen zijn getest en veilig. Ik heb gewoon een issue met een recent vaccin waar nog niet alles van geweten is, alle dagen komen ze met nieuwe onderzoeken en bevindingen.. en dat zou je geven aan een jong leventje in volle ontwikkeling, een kind dat van covid amper last heeft... sorry dat ik het op dat gebied even in twijfel trek

Ok, je twijfelt, maar dat is gebaseerd op gevoel.
Volledig normaal maar als je u zou baseren op feiten dan is twijfel niet nodig.
Er zijn geen lange termijn gevolgen van een vaccin, enkel korte termijn gevolgen wanneer u lichaam onmiddelijk reageert. Indien u lichaam niet reageert is alles in orde.
Er is nochtans al genoeg gezegd en geschreven hierover.
 
LOL

ik ben meermaals gevaccinneerd/geboosterd, genezen verklaard etc... en ik mag nog een pcr test gaan afleggen voor op reis te gaan.

edit: ik heb niks tegen die verplichte kindervaccins. Miljoenen kinderen krijgen die al jaaaarenlang, die dingen zijn getest en veilig. Ik heb gewoon een issue met een recent vaccin waar nog niet alles van geweten is, alle dagen komen ze met nieuwe onderzoeken en bevindingen.. en dat zou je geven aan een jong leventje in volle ontwikkeling, een kind dat van covid amper last heeft... sorry dat ik het op dat gebied even in twijfel trek.
Ge moet u daar niet voor excuseren, ik zit een beetje met hetzelfde dilemma (onze kinderen zijn volgens mij even oud), ene die volgende week 3 wordt, de andere wordt in april 6, die is dus nu 5 en komt binnenkort in aanmerking voor vaccinatie.
Bij de vaccinatie voor onszelf was het hier heel simpel; ja. Bij de vaccinatie van onze oudste zoon nu ligt dat toch anders, we weten het echt nog niet. Langs den ene kant zeg ik ja, want het is wetenschappelijk goedgekeurd en ze hebben al zoveel vaccinaties gehad. Langs de andere kant volg ik uw bedenkingen.
 
Ok, je twijfelt, maar dat is gebaseerd op gevoel.
Volledig normaal maar als je u zou baseren op feiten dan is twijfel niet nodig.
Er zijn geen lange termijn gevolgen van een vaccin, enkel korte termijn gevolgen wanneer u lichaam onmiddelijk reageert. Indien u lichaam niet reageert is alles in orde.
Er is nochtans al genoeg gezegd en geschreven hierover.

ik heb van close by een directe lange termijn effect van vaccinatie gezien. Vriend had wss een onderliggende aandoening die getriggerd is door het immuunsysteem na eerste vaccinatie. En da's geen dokter google resultaatje, hij mag van zijn behandelend arts geen tweede vaccin krijgen. Hij heeft dus nu diabetes type 1 die zich gemanifesteerd heeft én een halve vaccinatiestatus.
 
Ok, je twijfelt, maar dat is gebaseerd op gevoel.
Volledig normaal maar als je u zou baseren op feiten dan is twijfel niet nodig.
Er zijn geen lange termijn gevolgen van een vaccin, enkel korte termijn gevolgen wanneer u lichaam onmiddelijk reageert. Indien u lichaam niet reageert is alles in orde.
Er is nochtans al genoeg gezegd en geschreven hierover.
Het Belgisch Raadgevend Comité voor Bio-ethiek raadt een vaccin voor kinderen enkel aan voor kinderen met comorbiditeiten of zij die risiscopatiënten als naasten hebben. Voor andere kinderen wordt het niet aangeraden, enkel aangeboden voor zij die willen, omdat de afweging tussen kosten en baten voor het kind nog niet voldoende duidelijk is. Dus, nee, er is nog niet genoeg over gezegd en geschreven en vaccinatie van kinderen is niet de duidelijke beslissing die sommigen er weer van willen maken. Met de eenzijdige communicatie en te doen alsof iedereen die twijfelt wetenschap ontkent, voed je enkel weer de polarisatie. Er is géén wetenschappelijke consensus over de COVID-vaccinatie van kinderen.
 
ik heb van close by een directe lange termijn effect van vaccinatie gezien. Vriend had wss een onderliggende aandoening die getriggerd is door het immuunsysteem na eerste vaccinatie. En da's geen dokter google resultaatje, hij mag van zijn behandelend arts geen tweede vaccin krijgen. Hij heeft dus nu diabetes type 1 die zich gemanifesteerd heeft én een halve vaccinatiestatus.
Akkoord, dat zijn dus de uitzonderingen op regel.
Ga je nu ook niet meer met de wagen rijden en het vliegtuig niet meer nemen?
Dit soort discussies is al eigenlijk al veel te veel gevoerd.
Ik begrijp je twijfel die gebaseerd is op gevoel.
Maar in deze vertrouw ik nog steeds op de feiten, wetenschap en statistiek.
Afgaand op mijn gevoel zou ik nooit een blauwe schimmelkaas naar binnen werken bv 😉
En ik begrijp ook 100% dat vele mensen nog extra beschermend zijn naar hun kinderen toe en ga ook niemand iets verwijten als ze hun kinderen niet laten vaccineren.
 
Het Belgisch Raadgevend Comité voor Bio-ethiek raadt een vaccin voor kinderen enkel aan voor kinderen met comorbiditeiten of zij die risiscopatiënten als naasten hebben. Voor andere kinderen wordt het niet aangeraden, enkel aangeboden voor zij die willen, omdat de afweging tussen kosten en baten voor het kind nog niet voldoende duidelijk is. Dus, nee, er is nog niet genoeg over gezegd en geschreven en vaccinatie van kinderen is niet de duidelijke beslissing die sommigen er weer van willen maken. Met de eenzijdige communicatie en te doen alsof iedereen die twijfelt wetenschap ontkent, voed je enkel weer de polarisatie. Er is géén wetenschappelijke consensus over de COVID-vaccinatie van kinderen.
Afweging kosten-baten. Heeft niets met wetenschap omtrent het vaccin te maken.
En daar ga ik trouwens mee akkoord dat het vanuit dat standpunt misschien niet de beste beslissing is.
 
Akkoord, dat zijn dus de uitzonderingen op regel.
Ga je nu ook niet meer met de wagen rijden en het vliegtuig niet meer nemen?
Dit soort discussies is al eigenlijk al veel te veel gevoerd.
Ik begrijp je twijfel die gebaseerd is op gevoel.
Maar in deze vertrouw ik nog steeds op de feiten, wetenschap en statistiek.
Afgaand op mijn gevoel zou ik nooit een blauwe schimmelkaas naar binnen werken bv 😉
En ik begrijp ook 100% dat vele mensen nog extra beschermend zijn naar hun kinderen toe en ga ook niemand iets verwijten als ze hun kinderen niet laten vaccineren.

ik vlieg sowieso niet :D

Mijn twijfel is idd gebaseerd op gevoel. En ik geloof oprecht in de wetenschap, en ik zal mijn kinderen laten vaccineren als ze er effectief baat bij hebben en dat gebaseerd op wetenschappelijk bewijs, niet op wetenschappelijke verwachtingen. Bewijs kan er onmogelijk zijn want het vaccin is amper een jaar geleden gemaakt.

Binnen 2 jaar of zo zal het ook nog wel ok zijn. Nu gaan we passen. Ze hebben net covid gehad en amper een loopneus als symptoom.
 
Er was ooit es een betoging voor meer werk. Duizenden werkloze jongeren door brussel aan het marcheren: "geef ons werk, wij willen werk"

ze passeren op een bepaald moment aan een groot bedrijf waar het management de massa bekijkt en zegt: "ze hebben wel ene punt, hebben we zo geen extra volk nodig?" "ja, nieuwe magazijniers, en dringend"

1 van die kaderleden naar buiten, pakt er daar een stuk of 4 vast in de hoop en zegt "gij, gij, gij en gij, meekomen, we hebben een job voor jullie"

waarop die 4: "maar meneer, waarom wij? kijk, zoveel anderen"
 
Ik ben volledig voor vaccinatie, maar begrijp perfect dat ouders twijfelen bij hun jongere kinderen. Wat ik zelf zou doen, weet ik niet, maar denk dat mijn vriendin ze wel sowieso zou laten vaccineren. En als elke man heb ik thuis ook niks te vertellen :unsure: . Maar begrijp perfect de twijfel (tot een bepaalde leeftijd).
 
In de US bij 5-11 jarigen.

- 8300 hospitalisaties door covid
- 2700 intensive care
- 100 dood

Vaccinatie bij 5-11 jarigen:

- goedgekeurd en aangeraden door FDA en CDC
- 5 miljoen inentingen
- geen gekend mechanisme waarbij langetermijneffecten zouden zijn die zich niet al manifesteren na 3 maand. (Itt polio vaccin waar kinderen soms polio kregen omdat het vaccin niet genoeg gedeactiveerd was...)

Als verantwoordelijke ouder laat je je kind dus vaccineren zou ik denken.

Persoonlijk vind ik die laatste zin wat belachelijk. Ik voed geen antivax, ben zelf grote pro-vax, maar ik sta gewoon aan de kant van Herman Goossens hierin. Is dat onverantwoordelijk?
Mijn dochter is net 6 geworden, een paar weken. Als die een maand jonger was, dan viel ze in de groep voor wie volgens Pfizer zelf het vaccin niet effectief is.

En nu is ze dat ineens wel? Als ze dichter bij de 11 zat was er wellicht minder twijfel hier.

En plus, Omikron heeft dat ook wel veranderd hier. Er is nog te veel onzekerheid dat:
* een dubbel vaccin Omikron al voldoende bestrijdt, en aan welke variant met welke eigenschappen zitten we over 7 maanden?
* de echte ziekte-impact van Omikron, laat staan op kleine kinderen
* hoe lang de rest hier nog zal ronddwarrelen. Voor 't zelfde geld is dat virus aan een last dance bezig en is 't in het najaar gewoon nog "een griepje". Ik weet dat niet, ik neem voor mezelf geen risico's en laat mij desnoods elke maand inspuiten, maar voor kleine kinderen vind ik dat een ander verhaal.
 
Gebrekkige argumentatie: het is al tig keer weerlegd dat vaccins wel degelijk helpen tegen verspreiding. Dat ze het niet 100% stoppen is ook correct.
Moesten de vaccins tegen verspreiding (van Omikron) werken, dan lijkt het me al logischer om kinderen in te enten.
Maar dat doet het niet (meer), dus dan is de keuze snel gemaakt.
 
Zolang covid niet gevaarlijk is voor kinderen van die jonge leeftijd, moeten ze er ook niet tegen beschermd worden.
Het is dan ook niet om de kinderen te beschermen maar om de verspreiding van het virus af te remmen en zo onrechtstreeks de kwetsbare groep van de bevolking te beschermen.
 
En zolang ze in de rest van de wereld maar varianten blijven produceren mogen wij hier nog 100% van ons bevolking vaccineren, het blijft vechten tegen de bierkaai.
Als wij 100% gevaccineerd waren, dan was delta hier gepasseerd zonder maatregelen en na boosteren van de 65+ ook omicron nu.
Niet echt een bierkaai...
 
LOL

ik ben meermaals gevaccinneerd/geboosterd, genezen verklaard etc... en ik mag nog een pcr test gaan afleggen voor op reis te gaan.

edit: ik heb niks tegen die verplichte kindervaccins. Miljoenen kinderen krijgen die al jaaaarenlang, die dingen zijn getest en veilig. Ik heb gewoon een issue met een recent vaccin waar nog niet alles van geweten is, alle dagen komen ze met nieuwe onderzoeken en bevindingen.. en dat zou je geven aan een jong leventje in volle ontwikkeling, een kind dat van covid amper last heeft... sorry dat ik het op dat gebied even in twijfel trek.

Akkoord dat er gedurende een jaar nog zeer vaak nieuwe bevindingen zijn over de vaccins, maar die bevindingen gaan dan altijd over de efficiëntie en duur van werking van de vaccins en niet over (zware) neveneffecten van de vaccins. Met ander woorden gaan die bevindingen over voordelen die soms minder groot blijken te zijn dan aanvankelijk gehoopt werd, maar niét over nadelen die plots opduiken.

Puur wetenschappelijk gezien zijn er dus amper/geen nadelen aan vaccinatie, terwijl de voordelen er altijd zijn.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan