Vaccinaties: Nieuws, Onderzoeken en Vaccintwijfel

Wie eerst?

  • De ouderen

    Stemmen: 81 57,4%
  • De jongeren

    Stemmen: 4 2,8%
  • De actieve bevolking

    Stemmen: 33 23,4%
  • Een andere groep

    Stemmen: 3 2,1%
  • First come first serve

    Stemmen: 10 7,1%
  • Loting

    Stemmen: 4 2,8%
  • Nog iets anders

    Stemmen: 6 4,3%

  • Totaal aantal stemmers
    141
Ok dacht dat het over Vlaanderen ging.

Maar ik denk dat de lakse handhaving in horeca en fitness daar heel veel mee te maken heeft.
Dan is 10% toch al iets. Dat is al weer 2-3% druk op de ziekenhuizen minder op de piek van de golven :)

Als dat vooral jongeren zijn gaat dat voor de ziekenhuis druk niet veel uitmaken.

Er word wat te weinig de nadruk gelegd op dat risico/oude mensen vaccineren vooral nodig is. 1 niet gevaccineerde 65+'er is erger voor de ziekenhuizen dan 100 niet gevaccineerde 20'ers.

In Tsjechie bijvoorbeeld willen ze de vaccinatie verplicht maken enkel voor 60+'ers.
 
Als dat vooral jongeren zijn gaat dat voor de ziekenhuis druk niet veel uitmaken.

Er word wat te weinig de nadruk gelegd op dat risico/oude mensen vaccineren vooral nodig is. 1 niet gevaccineerde 65+'er is erger voor de ziekenhuizen dan 100 niet gevaccineerde 20'ers.

In Tsjechie bijvoorbeeld willen ze de vaccinatie verplicht maken enkel voor 60+'ers.
Spreek je dan over Tsjechië, het land met het derde meeste coronadoden per 1.000.000 inwoners van de EU, na Bulgarije en Hongarije, bijna 50% meer dan hier in België? Lijkt me een goede referentie.
 
@NemesisBE Dank u!

Ongelofelijk. Eerst laten ze ons een hele zomer met mondmasker rondlopen om dan te zeggen dat ze bezig zijn met een spreidingsplan zodat iedereen besmet geraakt :crazy:. Dan maar beter geen boosterprik halen zeker.
Dat is ook wel een beetje lezen wat ge wilt lezen? Het gaat er om dat mensen gespreid besmet moeten geraken om de zorg te ontlasten (it tot allemaal op hetzelfde moment) maar ook om zelf beschermd te geraken. Dat is geen pleidooi om geen boosterprik te halen. Het is net dankzij de vaccins dat uw maatregelen minder kunnen zijn want vaccins doen dat ook hé: uw immuniteit opbouwen en als ge al besmet geraakt een veel lagere kans dat ge in het ziekenhuis belandt.

Als ge gans het artikel zou kunnen lezen is het meest frappante imo dat sciensano eind augustus reeds een golf in november voorspelde met tot 1000 man op intensieve tenzij de basismaatregelen werden aangehouden. Begrijpen wie begrijpe kan waarom de politiek dan in oktober alles begon af te schaffen.
(En dat ze al meer dan een jaar een barometer vragen maar dat de politiek dat niet wil want dan kunnen ze niet sneller dan gepland dingen afschaffen :v)
Het lijkt mij vré frustrerend om aan de kant van de wetenschappers te staan in dit verhaal.
 
Over vaccinaties...
Ik ben een risicopatiënt (dat was ik toch de vorige keer). Ingeënt met Astra-Zeneca, tweede inenting op 22 juli.
Als risico-patiënt was ik niet alleen één van de laatsten om volledig gevaccinneerd te worden (met een minder goed beschermend vaccin), ik zal mijn booster pas krijgen eind december, en ik ben ondertussen quasi onbeschermd tegen delta en omicron.

Dus neen, ik verdedig de vaccinatiepolitiek niet. Ik heb geen probleem met het feit dat ik in juni/juli AZ kreeg, wel met het feit dat risicopatiënten zo laat een booster krijgen, zeker wanneer ze AZ kregen... Want ik was echt niet alleen toen ik me in juli liet vaccineren, in tegendeel. Dat waren toen allemaal risicopatiënten.
 
Vorige week donderdag heeft EMA beslist dat een booster na 3 maanden geen probleem is. Vandaag zou de Hoge Gezondheidsraad in België daar nog hun zegje over doen en dan kan de politiek stilaan een beslissing nemen of we het interval gaan inkorten van 6 naar 5 maanden.
 
Over vaccinaties...
Ik ben een risicopatiënt (dat was ik toch de vorige keer). Ingeënt met Astra-Zeneca, tweede inenting op 22 juli.
Als risico-patiënt was ik niet alleen één van de laatsten om volledig gevaccinneerd te worden (met een minder goed beschermend vaccin), ik zal mijn booster pas krijgen eind december, en ik ben ondertussen quasi onbeschermd tegen delta en omicron.

Dus neen, ik verdedig de vaccinatiepolitiek niet. Ik heb geen probleem met het feit dat ik in juni/juli AZ kreeg, wel met het feit dat risicopatiënten zo laat een booster krijgen, zeker wanneer ze AZ kregen... Want ik was echt niet alleen toen ik me in juli liet vaccineren, in tegendeel. Dat waren toen allemaal risicopatiënten.
Dit is gewoon raar, ik heb mijn booster al in oktober gekregen en ik heb 2 keer moderna gekregen.
 
Over vaccinaties...
Ik ben een risicopatiënt (dat was ik toch de vorige keer). Ingeënt met Astra-Zeneca, tweede inenting op 22 juli.
Als risico-patiënt was ik niet alleen één van de laatsten om volledig gevaccinneerd te worden (met een minder goed beschermend vaccin), ik zal mijn booster pas krijgen eind december, en ik ben ondertussen quasi onbeschermd tegen delta en omicron.

Dus neen, ik verdedig de vaccinatiepolitiek niet. Ik heb geen probleem met het feit dat ik in juni/juli AZ kreeg, wel met het feit dat risicopatiënten zo laat een booster krijgen, zeker wanneer ze AZ kregen... Want ik was echt niet alleen toen ik me in juli liet vaccineren, in tegendeel. Dat waren toen allemaal risicopatiënten.
Ge hebt met AZ nog steeds voorrang op de mensen met Pfizer. Die zullen quasi allemaal in januari-februari aan bod komen. Ook die van de eerste risicogroep (waarvan de meeste niet meer tot de risicogroep voor de booster behoorden, die zijn trouwens al in september-oktober gezet).

Ik snap uw frustratie ze, maar ik denk dat je toch een beetje een vertekend beeld hebt van wie nu aan bod aan het komen is (dat zijn voor de overgrote meerderheid: zorgverleners, 65+, J&J en AZ met genoeg tijd tussen)

(Hebt ge trouwens als ge inlogt voor uw afspraak geen optie om het een weekske te vervroegen? Ze stellen altijd wel een tijdstip voor maar vaak zijn er nog wel wat vrije slots)
Ik ben als risicopatiënt ook pas begin juli voor de 2de keer gevaccineerd, wel met Pfizer.
Ik ook, mijn 2de was op 3juli. Maar dat heeft te maken met de leeftijd natuurlijk (en dankzij Pfizer en de versnelling in die laatste weken was pakweg 3 weken daarna zo goed als iedereen die wou al ingeënt dus veel profijt als risicopatiënt was er daar niet :p)
Het is wel zo dat er een pak oudere risicopatiënten door AZ nog iets later hun tweede prik kregen (eind juli tot begin augustus, al hebben de meeste het wat kunnen vervroegen) en ja dat was lullig. Maar ze moesten nu eenmaal prikken met wat ze hadden op die moment.
 
Ze spreken nu over alle volwassenen in januari.

Ikzelf half juli mijn 2de (Moderna) vaccin, zou dan tegen half januari toch aan de beurt moeten komen, en met een inkorting naar 5 maanden (nog niet officieel) kan het dus nu al. Mijn mailbox dus maar in de gaten houden.
 
Blijkbaar zal er nog een 4de prik komen.... (voor wie dat dus niet had verwacht)

"De vierde prik zal er komen, maakte Molenberghs zich sterk, omdat de derde prik nog niet specifiek is aangepast aan de omikronvariant. In de toekomst zullen wellicht ook nog andere aanpassingen nodig zijn. “We gaan er niet in slagen om met de boosters de besmettingen volledig stil te leggen,"

En dan verschieten dat er 30% van de bevolking niet geneigd is om die 3de prik te gaan halen.
 
Blijkbaar zal er nog een 4de prik komen.... (voor wie dat dus niet had verwacht)

"De vierde prik zal er komen, maakte Molenberghs zich sterk, omdat de derde prik nog niet specifiek is aangepast aan de omikronvariant. In de toekomst zullen wellicht ook nog andere aanpassingen nodig zijn. “We gaan er niet in slagen om met de boosters de besmettingen volledig stil te leggen,"

En dan verschieten dat er 30% van de bevolking niet geneigd is om die 3de prik te gaan halen.
En waarom is dat precies de reden dat we niet moeten verschieten dat 30% (als die cijfers al kloppen) geen derde prik wilt halen?
 
Over vaccinaties...
Ik ben een risicopatiënt (dat was ik toch de vorige keer). Ingeënt met Astra-Zeneca, tweede inenting op 22 juli.
Als risico-patiënt was ik niet alleen één van de laatsten om volledig gevaccinneerd te worden (met een minder goed beschermend vaccin), ik zal mijn booster pas krijgen eind december, en ik ben ondertussen quasi onbeschermd tegen delta en omicron.

Dus neen, ik verdedig de vaccinatiepolitiek niet. Ik heb geen probleem met het feit dat ik in juni/juli AZ kreeg, wel met het feit dat risicopatiënten zo laat een booster krijgen, zeker wanneer ze AZ kregen... Want ik was echt niet alleen toen ik me in juli liet vaccineren, in tegendeel. Dat waren toen allemaal risicopatiënten.
Ik zit aan bijna 8 maand ondertussen :unsure: Vorige keer vroeg geprikt omdat ik toen postkuurpatiënt was. Eind april mijn 2de vaccin (Moderna).

Nu is het op leeftijd dus kom ik waarschijnlijk ergens in januari-februari aan de beurt 😬
 
Over vaccinaties...
Ik ben een risicopatiënt (dat was ik toch de vorige keer). Ingeënt met Astra-Zeneca, tweede inenting op 22 juli.
Als risico-patiënt was ik niet alleen één van de laatsten om volledig gevaccinneerd te worden (met een minder goed beschermend vaccin), ik zal mijn booster pas krijgen eind december, en ik ben ondertussen quasi onbeschermd tegen delta en omicron.
Ga dan in het buitenland er eentje halen? Dat kan zowel in FR als in DE.
Ik ga binnenkort met een groep skiëen en sommigen gaan niet in orde zijn met hun vaccinatieregels (dus maximum 7 maand geleden een 2e vaccin ofwel de booster gehad hebben). De organisatie daar heeft al geïnformeerd dat er probleemloos in FR een boostershot gezet kan worden voor wie wilt.
 
Ik zit nog maar aan 4 maanden sinds 2de dosis.
Ik ga toch wachten op de 2de booster/4de vaccinatie ergens in de vroege lente.
De 5de ga ik overslaan omdat de 6de vaccinatie in de herfst mij logischer lijkt te nemen dan eentje in de zomer.
 
Terug
Bovenaan