Vaccinaties: Nieuws, Onderzoeken en Vaccintwijfel

Wie eerst?

  • De ouderen

    Stemmen: 81 57,4%
  • De jongeren

    Stemmen: 4 2,8%
  • De actieve bevolking

    Stemmen: 33 23,4%
  • Een andere groep

    Stemmen: 3 2,1%
  • First come first serve

    Stemmen: 10 7,1%
  • Loting

    Stemmen: 4 2,8%
  • Nog iets anders

    Stemmen: 6 4,3%

  • Totaal aantal stemmers
    141
Heb je ook mijn edit gelezen?

Wanneer de vaccins performanter worden kunnen de cijfers veranderen uiteraard. Ik zou vandaag gewoon verwachten dat er veel meer niet gevaccineerden op IC zouden liggen. Dan was de impact nog vele malen duidelijkere en zouden meer mensen zich allicht spontaan laten vaccineren.

Vandaag kan je stellen dat de vaccins zeker werken en zeker aanbevolen zijn, maar om te zeggen dat dat het gigantische verschil gaat maken ...

Hoe lager de leeftijd, hoe minder de impact van een vaccin op de druk van IC
Maar het is niet enkel bescherming tegen de opname in de IC, het is ook een bescherming via de reductie in de tijd dat je opgenomen moet worden. Dat op zijn eigen zorgt dan al voor een impressionante reductie in de druk van de IC. Want daar ligt momenteel onze bottleneck. Als er mensen ziek worden en die liggen er 14 dagen, en nu liggen die er door de vaccinatie nog maar 7 dagen of hell 3 dagen. Dan heeft dat een significante invloed.

buurvrouw ook covid opgelopen, na 3 pfizer vaccinaties. (waaronder dus 1 recente)
idem haar man, covid, 2 pfizer vaccinaties
pffff, ben er meer en meer van overtuigd dat die vaccins ons echt niet gaan helpen, groepsimmuniteit op te bouwen;
hoogstens ons beschermen tegen erge ziektenhuis opname.
dus ja, ik snap ergens wel waarom zoveel gevaccineerden nu twijfelen over hun boostershot,
en waarom de anti vaxxers steeds zekerder zijn van hun zaak dat het geen fluit uithaalt.
Voor mij is elke bescherming die ik kan krijgen tegen enerzijds al gewoon het verlies van de smaak en de geur of erge complicaties het mij al waard.
Als ik daarnaast ook nog eens door die vaccinaties extra beschermd wordt doordat mensen gemiddeld minder lang opgenomen moeten zitten in het ziekenhuis of heaven forbid in de ICU dan is dat daarnaast al icing on the cake.

Ik heb zelf 3 weken in het ziekenhuis gelegen... en ik vond die paar darmpjes en infuusjes die men mij gaf al irritant desondanks dat ik uit mijn bed kon waar en wanneer ik wilde. Zwijg stil als men mij geïntubeerd heeft (ik acht dat gelijkaardig aan het effect van een gastroscopisch onderzoek, en dat is geen leuke ervaring - al is dat een inschatting, aangezien ik het gelukkig nog niet heb meegemaakt). Voor 1 dag of een paar dagen is zo'n ziekenhuisopname dan nog te pruimen. Maar voor lange tijd steekt dat toch dik tegen hoor.

Om nog maar te zwijgen over het feit dat je smacht naar eens een goede pizza, friet, kebab of... als je 3 weken aan een stuk gestoomde gerechten voor uw neus gezet krijgt. Een worst, gehaktbal, een kortelet, een goed stuk spek, heck zelfs een goede biefstuk... nope vergeet dat maar. Na 3 weken kwam de kipfilet mijn oren uit... Niet dat er af en toe eens niet iets goed op het menu staat. Maar kheb het op die 3 weken dat ik er zat meegemaakt dat ik 3 * uitkeek de volgende dag naar hetgeen er op de menu stond en dat ik op 2 ervan ik moest nuchter zijn voor de operatie die er volgde (en je die dag dus dan ook niets mocht eten). Dan vloek je wel eens...
 
Verdoeme hé... die nieuwssites met hun pay walls...Wat met mensen die andere vaccins gehad hebben dan Pfizer....

 
Ik had gehoord dat Pfizer, maar tot begin December was en dan Moderna.
Oké duidelijk niet waar, hopelijk snel aan mij ook dan .
Merci voor reply
Ik ben waarschijnlijk één van de laatste met Pfizer. De rest krijgt Moderna. Maakt mij trouwens niet uit welk mRNA vaccin ik krijg.
 
Verdoeme hé... die nieuwssites met hun pay walls...Wat met mensen die andere vaccins gehad hebben dan Pfizer....

Dat is gewoon een onderzoeksresultaat van Pfizer. Ik vermoed dat Moderna vergelijkbaar gaat zijn.
 
Logisch toch, dat werkt averechts.
De meeste die geen vaccin nemen zijn niet tegen vaccins in het algemeen, maar zijn wantrouwig tegenover de globale elite (door de vele complot verhalen die rond gaan). Die invoering van CST en vaccinverplichting werkt dan logischer wijs averechts, want dat waren net een van de voorspellingen in het begin van de pandemie.

En in België valt dat zeer goed mee. Vlaamse media genieten het meeste vertrouwen van het volk, in Europa, volgens onderzoek.
 
Laatst bewerkt:
Sinds invoering CST in cafés, restaurants en bv fitness centra, zijn er ruwweg 90k mensen die hun eerste vaccin zijn komen halen.
En die 90k kunnen wss niet allemaal toegeschreven worden aan het CST.

Great success :unsure:
Dat is +- 15% van de ongevaccineerde volwassenen, niet zo slecht toch?

+ een latent effect: meer mensen die zich laten boosteren want ze weten dat ze binnenkort anders hun cst verliezen, wat meer waarde krijgt naargelang het cst op meer plaatsen nodig is.
 
Dat is +- 15% van de ongevaccineerde volwassenen, niet zo slecht toch?

+ een latent effect: meer mensen die zich laten boosteren want ze weten dat ze binnenkort anders hun cst verliezen, wat meer waarde krijgt naargelang het cst op meer plaatsen nodig is.
Er zijn nog steeds 1,1 miljoen niet-gevaccineerde 18+'ers, dus dan heeft nog geen 10% zich laten inenten, toch?
 
Er zijn nog steeds 1,1 miljoen niet-gevaccineerde 18+'ers, dus dan heeft nog geen 10% zich laten inenten, toch?
Ok dacht dat het over Vlaanderen ging.

Maar ik denk dat de lakse handhaving in horeca en fitness daar heel veel mee te maken heeft.
Dan is 10% toch al iets. Dat is al weer 2-3% druk op de ziekenhuizen minder op de piek van de golven :)
 
Ik denk dat deze passages het meest interessant zijn:
*knip*

Edit by crew: betalende stukken weggehaald, dit is niet de bedoeling.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@NemesisBE Dank u!

Ongelofelijk. Eerst laten ze ons een hele zomer met mondmasker rondlopen om dan te zeggen dat ze bezig zijn met een spreidingsplan zodat iedereen besmet geraakt :crazy:. Dan maar beter geen boosterprik halen zeker.
 
Terug
Bovenaan