Overal is volledige tergbetaling mogelijk, in geen enkel land za dat verboden zijn. Maar in Nederland moet je daar eigen middelen voor gebruiken om zo een lager netto te hebben, logisch dat ik dus die kost van de werkgever ook meereken.
Ik gaf je Nederland als voorbeeld omdat je daar bijvoorbeeld (als rijksambtenaar) een stuk van je brutosalaris voor kan gebruiken, dat is netto al een pak voordeliger natuurlijk.
nee, je hebt beide samen.
het was eerst 10 euro
Zo oud ben ik helaas nog niet. Wel reeds de anekdotes gehoord van mensen die deze zorgbudgetten toekennen/"scoren", dat ze er lekker kwistig mee zijn, dan nog een aparte Vlaamse administratie erbij om dit te regelen, het is een absurde ***-belasting.
en opnieuw: mensen met een verhoogde tegemoetkoming is een beperkte groep in verhouding tot alle niet-werkenden.
De cijfers die ik terugvind zeggen dat dit om ruim 1 miljoen mensen gaat. Zelfs als je dat afzet tegenover 1,6 miljoen inactieven op werkbare leeftijd, vind ik dat géén beperkte groep meer. Mijn opmerking dat verschillende belastingen een verdoken "belasting op arbeid" component bevatten, blijft wat mij betreft dan ook overeind.
Ik zie géén goede reden waarom iemand met een leefloon bijvoorbeeld korting moet krijgen op een basisdienstenbelasting van de gemeente, een provinciebelasting of de Vlaamse "zorgverzekering", behalve dan natuurlijk dat het één: vestzak-broekzakoperatie is voor de overheid en twee: dat de draagkracht van die mensen natuurlijk beperkter is, maar de conclusie dat dat kortingsbedrag voor werkenden een verdoken belasting op werken is, klopt gewoon.
Voor andere dure zaken zoals de energiefactuur (gewoon versus sociaal tarief) geldt dat evenzeer.
Net niet. Mijn fiscale situatie is écht niet zo uitzonderlijk, omdat mijn vrouw (behalve die 240 euro) niks krijgt. Ik heb ook geen bedrijfswagen, geen warrants, geen bonussen, geen CAO90, ... wat voor mijn eigen loon al eerder minder voorkomt.
Haha, tja, dan zal ik gewoon in een enorme fiscale sh*tsituatie zitten.