Acties mogelijk na achterhouden deel betaling buitengewone kosten kinderen

speelpleinwerking is imho opvang als het dagelijks in te schrijven is en er geen "globale" activiteit is met een groep, dan is het immers niet wat ik onder kamp versta.

Maar denk dat je het beter afspreekt met elkaar en die afspraak naar volgende zomer meeneemt. Ook een mail onder elkaar kan rechtsgeldig zijn naar de toekomst, mits het geen wijzigingen aan het contract bevat (dan wordt het al wat dubieuzer).
 
Als het de bedoeling is om in de toekomst zulke misverstanden (of koppigheden, of wat het uiteindelijk ook zou zijn) te vermijden, lijkt het mij ook beter om niet te gaan dreigen met een rechtszaak. Of zelfs dreigen met eender wat. Is het niet beter om gewoon uit te klaren of het nu opvang of ontspanning is? En overeen te komen wat er in de toekomst met die kosten gaat gebeuren.
Dat kan natuurlijk enkel als de andere partij mee wil werken. En dat is zelden het geval bij pipo's die zelfs over medische kosten zoals hoorapparaten bij een kind lastig doen he....
 
Dat kan natuurlijk enkel als de andere partij mee wil werken. En dat is zelden het geval bij pipo's die zelfs over medische kosten zoals hoorapparaten bij een kind lastig doen he....
Tja, dat begrijp ik. Ik heb er jammer genoeg (of gelukkig genoeg) geen ervaring mee, en ik zou ook niet weten hoe je dat het beste aanpakt. Maar ik verwacht wel dat iets als een rechtszaak aanspannen de relatie niet meteen beter gaat maken.

In het beste geval is het een misverstand (oprecht gedacht dat het opvang was en dus geen toestemming nodig), gecombineerd met een stroeve communicatie. Door in dat geval met beide voeten vooruit in de discussie te gaan maak je het er niet beter op. In het slechtste geval is het bewust moeilijk doen, maar zelfs dan gaan gerechtelijke stappen alleen maar meer wrevel veroorzaken, en ga je straks zelf voor een kleine prul in de rechtbank staan omdat de andere partij zich nu in zijn gat gebeten voelt.

Zoals @HUSKE zelf zegt is het misschien handig om eens raad te krijgen van iemand die niets van de situatie af kent, maar van de andere kant is hij misschien zelf wel diegene die het best geplaatst is om te weten hoe je dit aanpakt. In elk geval lijkt het mij niet verkeerd om een topic als dit te starten om te horen hoe buitenstaanders erover denken.
 
Als emotionele ontmanteling onmogelijk blijkt zou ik vriendelijk vragen om samen te zitten en de regels te bevestigen wat de volgende jaren wel of niet telt. Waarop speelpleinwerking dan zeker al "wel" is. (Altijd wel rekeninghoudend met het contract). Liefst ergens neutraal en publiek in leuke sfeer.

Daarop een simpele onwetende hint dat het dan gemakkelijk lijkt als jullie dit ook eens willen gebruiken wetende dat jullie 80% vd tijd moeten opvullen. Al doe je dit natuurlijk niet, ligt de machtsverhouding ineens anders. Tegenreactie mogelijks, al lijkt de grens daar al wel bereikt.

Uiteindelijk is dit maar wat munitie verzamelen, je gebruikt ze nog niet. Afschrikking maw.

Het huidig betwiste bedrag komt dan te vervallen. Goedkope munitie :)
 
Een rechtzaak is altijd duur, tijdrovend, emotioneel vernietigend.
Vermijd dat toch als de pest?
Ik sluit me aan bij @Secj, dit lijkt me de enige goeie stap vooruit. Een beetje "je oogst wat je zaait" en tegelijk dus ook "toegevingen". Vallen over de definite van wat opvang is en wat niet lijkt me kleinzielig en vooral niet productief, noch goed voor de mentale toestand van je kind, want die merkt hoedanook dat er extra rommel in de marge gaande is...

- een voorlopig nog kinderloze, nooit met gescheiden ouders opgegroeide random forumposter
 
  • Leuk
Waarderingen: toru
Mijn ex ligt ook wel eens dwars.
Pas bij een bemiddelaar geweest (kwam niet van mij)

Ik betaal de kosten en iedere 3 maanden is er een terugbetaling door haar (50/50)
Ieder zijn eigen kleerkast (ex schoenen, winterjas,..)
Tot vorige winter. Ik kom een koopje tegen, stuur haar de prijs en foto's. Antwoord was ok.
2 weken later had ze ook winterjassen gekocht. Sinds toen koop ik de schoenen enzo voor thuis gebruik (mag van mij wel mee naar daar als ze er zorg voor dragen en ook terug komt (er raakt daar wel eens vaak iets kwijt van kledij)

Normaal stort ze de helft van het kindergeld iedere maand over. Kan ook wel eens iets van ingehouden worden (wat niet het plan is, maar daar maak ik geen worden aan vuil)

Sinds bemiddelaar een rekening geopend (waar ik niet 100% achter sta) om school, hobby's, medische kosten mee te betalen.
Enkel en alleen die kosten. Moet het iets zijn van schoenen of jas, dan is er eerst overleg (of dat is het plan)
Eerste misbruik van die rekening sta ik bij de bank en schrap ik die terug.

Voor de rest wil ik er zo weinig mogelijk woorden aan vuil maken. Is de energie niet waard. Kids hebben het goed
 
Terug
Bovenaan