CaseBlue
Active member
Dus... vandaag was een interessante dag.
Dit weekend werkt de bank-kaart van mijn vriendin niet meer. De ING app deed ook raar. Dus, het gebruikelijke banking-app gedrag, niets aan de hand zou je denken.
Maandag ook, maar was een werkdag. Vreemd.
Vandaag (dinsdag), belt ze ING op.
Automatisch bericht via nummer-herkenning: "beste klant, uw rekening is stopgezet. Dit beslissing is finaal en kan niet worden omgekeerd.", je krijgt geen persoon aan de lijn.
Errr, wat? Na veel vijven en zessen met andere gsm iemand aan de lijn gekregen, die wil nog altijd geen reden geven waarom aan de telefoon omdat ze gelinkt is aan het kantoor van de kouter in Gent, moet ze blijkbaar in persoon gaan(die kantoren zijn open van 9 tot 12, handig voor een werkmens uiteraard). Via een ander nummer een automatisch nummer gevonden menu waarin we een kopie van de brief kunnen aanvragen (druk op 1 voor een kopie aan te vragen) die zou zeggen waarom ze dit doen. Geen idee hoe lang dit zou duren, het menu deed ook raar.
Een mail gestuurd naar een alias ([email protected] ofzo), waarop we onmiddelijk een reactie krijgen: "wegens grote hoeveelheden requests kunnen we pas binnen 1 week reageren"
Dus...
Haar zicht en spaar rekeningen zijn geblokkeerd, haar zakelijke rekening van haar zelfstandige in bijberoep is ook geblokkeerd. Alle betalingen lopen nu spaak, haar loon wordt overmorgen daarop gestort en we hebben geen idee wat er nu gaande is.
In alle haast een rekening bij Argenta gemaakt daarnet net maar we weten dus nog altijd niet wat er exact gaande is.
Ik ben blijkbaar de enige niet, wat een bizar iets om tegen te komen.
En voor de duidelijkheid: neen, wij doen niet aan illegale of witwaspraktijken of eender iets wat ook maar in de illegale sferen hoort.
Ik ga hier updaten als ik meer weet, maar momenteel is de woede en onmacht groot.
Ik zelf zit bij BNP Parisbas, maar als dat niet zo was, zouden we bij wijze van spreken geen brood meer kunnen kopen.
Update 24 Jan:
We zijn deze middag geweest naar ING in de kouter. Los van het feit dat hun online afspraaksysteem iets fout deed, toch na aandringen binnen geraakt. De bediende hangt een kwartier aan de lijn, ik hoor flarden maar niets wat ik kan uitmaken wat het is.
Ze komt terug met enkele leuke zinnetjes en een vers uitgeprintte brief van de printer naast haar:
"stuur een mailtje naar de klachtendienst"
"maar wat is het probleem? Hij kan toch alles betalen?" (ik stond er bij)
"hier op deze brief staat dat het contract van onze kant verbroken wordt" (deze brief hebben wij nog nooit gezien)
"waarom bent u zo aangedaan? Deze brief zegt toch duidelijk dat het opgegeven wordt?" (weerom... die brief kwam bij hun vers uit de printer.
Morgen moeten ze terug, tijdens de kantoor-uren tussen 9 en 12. Het enige wat we pogen is alles los te krijgen om zo snel mogelijk alle geld los te krijgen en zo snel mogelijk uit ING te krijgen die ons geblokkeerd heeft.
Vandaag case gelogged bij de ombudsdienst.
Hun clausule stelt dat ze de relatie mogen verbreken mits redelijke notificatie termijn. Daar zijn ze volgens mij wel in de fout gegaan.
Update 25 Jan: Effectief een blokkeren wegens de witwas-wet omdat er vermoedelijk ergens een aantal jaren geleden een "verdachte" transactie was van meer dan 100 euro. Dit is niet openlijk toegegeven, maar met het beetje info dat we door de regels kregen "die afdeling, daar hebben we al veel miserie mee gehad", doet me sterk vermoed dat het daar over gaat.
Wat exact een "verdachte" transactie is, willen ze ons niet zeggen.
Het enige excuus dat we kregen was: "bpost zal gemist zijn met de aangetekende brief"
At any rate: vandaag onder meer dan lichte druk alles losgekregen, alles wordt in de komende dagen overgemaakt naar Argenta, hopelijk is dat hoofdstuk afgesloten.
Dit weekend werkt de bank-kaart van mijn vriendin niet meer. De ING app deed ook raar. Dus, het gebruikelijke banking-app gedrag, niets aan de hand zou je denken.
Maandag ook, maar was een werkdag. Vreemd.
Vandaag (dinsdag), belt ze ING op.
Automatisch bericht via nummer-herkenning: "beste klant, uw rekening is stopgezet. Dit beslissing is finaal en kan niet worden omgekeerd.", je krijgt geen persoon aan de lijn.
Errr, wat? Na veel vijven en zessen met andere gsm iemand aan de lijn gekregen, die wil nog altijd geen reden geven waarom aan de telefoon omdat ze gelinkt is aan het kantoor van de kouter in Gent, moet ze blijkbaar in persoon gaan(die kantoren zijn open van 9 tot 12, handig voor een werkmens uiteraard). Via een ander nummer een automatisch nummer gevonden menu waarin we een kopie van de brief kunnen aanvragen (druk op 1 voor een kopie aan te vragen) die zou zeggen waarom ze dit doen. Geen idee hoe lang dit zou duren, het menu deed ook raar.
Een mail gestuurd naar een alias ([email protected] ofzo), waarop we onmiddelijk een reactie krijgen: "wegens grote hoeveelheden requests kunnen we pas binnen 1 week reageren"
Dus...
Haar zicht en spaar rekeningen zijn geblokkeerd, haar zakelijke rekening van haar zelfstandige in bijberoep is ook geblokkeerd. Alle betalingen lopen nu spaak, haar loon wordt overmorgen daarop gestort en we hebben geen idee wat er nu gaande is.
In alle haast een rekening bij Argenta gemaakt daarnet net maar we weten dus nog altijd niet wat er exact gaande is.
Bank sloot rekening van Joeri (32) zelf af, en hij is niet de enige: “Plots kon ik niet meer aan mijn geld”
Hilde en Frank keken raar op toen ING hen met een brief informeerde dat ze de klantrelatie met hun zoon Joeri zouden verbreken. Aanvankelijk zonder een duidelijke reden, maar uiteindelijk bleek het te maken te hebben met de antiwitwaswet die banken moeten naleven. “Het leek of onze Joeri...
www.nieuwsblad.be
Ik ben blijkbaar de enige niet, wat een bizar iets om tegen te komen.
En voor de duidelijkheid: neen, wij doen niet aan illegale of witwaspraktijken of eender iets wat ook maar in de illegale sferen hoort.
Ik ga hier updaten als ik meer weet, maar momenteel is de woede en onmacht groot.
Ik zelf zit bij BNP Parisbas, maar als dat niet zo was, zouden we bij wijze van spreken geen brood meer kunnen kopen.
Update 24 Jan:
We zijn deze middag geweest naar ING in de kouter. Los van het feit dat hun online afspraaksysteem iets fout deed, toch na aandringen binnen geraakt. De bediende hangt een kwartier aan de lijn, ik hoor flarden maar niets wat ik kan uitmaken wat het is.
Ze komt terug met enkele leuke zinnetjes en een vers uitgeprintte brief van de printer naast haar:
"stuur een mailtje naar de klachtendienst"
"maar wat is het probleem? Hij kan toch alles betalen?" (ik stond er bij)
"hier op deze brief staat dat het contract van onze kant verbroken wordt" (deze brief hebben wij nog nooit gezien)
"waarom bent u zo aangedaan? Deze brief zegt toch duidelijk dat het opgegeven wordt?" (weerom... die brief kwam bij hun vers uit de printer.
Morgen moeten ze terug, tijdens de kantoor-uren tussen 9 en 12. Het enige wat we pogen is alles los te krijgen om zo snel mogelijk alle geld los te krijgen en zo snel mogelijk uit ING te krijgen die ons geblokkeerd heeft.
Vandaag case gelogged bij de ombudsdienst.
Hun clausule stelt dat ze de relatie mogen verbreken mits redelijke notificatie termijn. Daar zijn ze volgens mij wel in de fout gegaan.
Update 25 Jan: Effectief een blokkeren wegens de witwas-wet omdat er vermoedelijk ergens een aantal jaren geleden een "verdachte" transactie was van meer dan 100 euro. Dit is niet openlijk toegegeven, maar met het beetje info dat we door de regels kregen "die afdeling, daar hebben we al veel miserie mee gehad", doet me sterk vermoed dat het daar over gaat.
Wat exact een "verdachte" transactie is, willen ze ons niet zeggen.
Het enige excuus dat we kregen was: "bpost zal gemist zijn met de aangetekende brief"
At any rate: vandaag onder meer dan lichte druk alles losgekregen, alles wordt in de komende dagen overgemaakt naar Argenta, hopelijk is dat hoofdstuk afgesloten.
Laatst bewerkt: