ING blokkeert alle rekeningen en weigert reden te geven

Vanmorgen terug langs geweest: effectief een blokkeren wegens de witwas-wet omdat er vermoedelijk ergens een aantal jaren geleden een "verdachte" transactie was van meer dan 100 euro. Dit is niet openlijk toegegeven, maar met het beetje info dat we door de regels kregen "die afdeling, daar hebben we al veel miserie mee gehad", doet me sterk vermoed dat het daar over gaat.

Wat exact een "verdachte" transactie is, willen ze ons niet zeggen.

Het enige excuus dat we kregen was: "bpost zal gemist zijn met de aangetekende brief"

At any rate: vandaag onder meer dan lichte druk alles losgekregen, alles wordt in de komende dagen overgemaakt naar Argenta, hopelijk is dat hoofdstuk afgesloten.
 
Vanmorgen terug langs geweest: effectief een blokkeren wegens de witwas-wet omdat er vermoedelijk ergens een aantal jaren geleden een "verdachte" transactie was van meer dan 100 euro. Dit is niet openlijk toegegeven, maar met het beetje info dat we door de regels kregen "die afdeling, daar hebben we al veel miserie mee gehad", doet me sterk vermoed dat het daar over gaat.

Wat exact een "verdachte" transactie is, willen ze ons niet zeggen.

Het enige excuus dat we kregen was: "bpost zal gemist zijn met de aangetekende brief"

At any rate: vandaag onder meer dan lichte druk alles losgekregen, alles wordt in de komende dagen overgemaakt naar Argenta, hopelijk is dat hoofdstuk afgesloten.

Echt een goed beleid. Waarschijnlijk ooit een boete van paar miljoen gekregen in een of ander zwaar en obvious drugs witwas gedoe. En nu doen alsof ze het onder controle hebben door af en toe een kleine garnaal te kloten voor 100 euro...

De wereld is in elk geval een betere plaats door alle accounts met 100 euro zwart geld te blokkeren...
 
Waarschijnlijk ooit een boete van paar miljoen gekregen in een of ander zwaar en obvious drugs witwas gedoe.
Schrap de waarschijnlijk maar:
 
Schrap de waarschijnlijk maar:

ING is een clown bank.

Voor ik naar ING ging voor de hypotheek van de gezinswoning, zei ik tegen mijn madam "ga maar mee of ik ga daar weer mijn kas opfretten omdat daar een debiele Kimberley mij als een retard gaat behandelen en mijn vragen niet zal verstaan".

Ik ga nooit vergeten dat ik daar uiteindelijk een uur zat met een Tracy (andere naam, but still "Y" achteraan). En het enige dat die deed was een papiertje invullen en zo wat rond de shit heen roeren om uiteindelijk tot "looptijd" "prijs" "variabel/vast" "SSV" "quotiteit" "inkomen" te komen. Elke keer met van die opzichtige blabla verhalen "hoeveel verdien je en hoeveel denk je te kunnen gebruiken om je lening af te betalen". "Zijn er spaarcentJES beschikbaar". "Aiaiai, 2e woning, dat wordt moeilijk. "

Conversatie ging als volgt "Die 1e is 60% afbetaald en wordt verhuurd, daar is toch geen risico meer voor jullie". "Ja meneer, een 2e woning is een risico, zeker in verhuur". "OK, de afbetaling zonder huurinkomsten is 7% of zo van ons gemeenschappelijk inkomen". "Ja, maar toch". Wat TOCH ? En dan niet willen snappen dat we huis 2 gingen kopen voor huis 1 verkocht was "dat kan toch niet". Wel, it happened... Hoe dat kind ooit 1 klant tevreden gekregen heeft, het zal met andere skills geweest moeten zijn.

Na een uur mijn kas opfretten vroeg ik "en, wat is het tarief". "Ik moet overleggen met mijn baas en dan kom ik VOLGENDE WEEK met een tarief. Jo, doei ING. Tegen dat die terugbelde was ik al bij 7 andere banken geweest en was het contract al getekend.
 
ING is een clown bank.
Dat waren de voorvangers bij de BBL 30 jaar geleden al: "Oei, een doorsnee hypotheek voor de gezinswoning van twee vrije beroepers met gestaag stijgend inkomen de laatste 10 jaar, dat gaan we toch niet doen zonder extra borgstelling." Andere banken: "Geen enkel probleem, hier is uw geld."
 
  • Haha
Waarderingen: cege
ING is een clown bank.

Voor ik naar ING ging voor de hypotheek van de gezinswoning, zei ik tegen mijn madam "ga maar mee of ik ga daar weer mijn kas opfretten omdat daar een debiele Kimberley mij als een retard gaat behandelen en mijn vragen niet zal verstaan".

Ik ga nooit vergeten dat ik daar uiteindelijk een uur zat met een Tracy (andere naam, but still "Y" achteraan). En het enige dat die deed was een papiertje invullen en zo wat rond de shit heen roeren om uiteindelijk tot "looptijd" "prijs" "variabel/vast" "SSV" "quotiteit" "inkomen" te komen. Elke keer met van die opzichtige blabla verhalen "hoeveel verdien je en hoeveel denk je te kunnen gebruiken om je lening af te betalen". "Zijn er spaarcentJES beschikbaar". "Aiaiai, 2e woning, dat wordt moeilijk. "

Conversatie ging als volgt "Die 1e is 60% afbetaald en wordt verhuurd, daar is toch geen risico meer voor jullie". "Ja meneer, een 2e woning is een risico, zeker in verhuur". "OK, de afbetaling zonder huurinkomsten is 7% of zo van ons gemeenschappelijk inkomen". "Ja, maar toch". Wat TOCH ? En dan niet willen snappen dat we huis 2 gingen kopen voor huis 1 verkocht was "dat kan toch niet". Wel, it happened... Hoe dat kind ooit 1 klant tevreden gekregen heeft, het zal met andere skills geweest moeten zijn.

Na een uur mijn kas opfretten vroeg ik "en, wat is het tarief". "Ik moet overleggen met mijn baas en dan kom ik VOLGENDE WEEK met een tarief. Jo, doei ING. Tegen dat die terugbelde was ik al bij 7 andere banken geweest en was het contract al getekend.

Waarschijnlijk te zien naar welk kantoor of persoon je voor je hebt ?
Bij onze lening waren ze heel snel (de dag zelf of de ochtend erop had ik altijd het nieuwe tarief) en ze hadden op het einde van de rit dan ook het winnende tarief.
 
Het hangt altijd van de persoon af want ook bij andere banken kan je Tracy's tegenkomen.
Ik heb een lening afgesloten bij ING via een zelfstandig agent. Die kerel was een zaligheid om mee te werken. Antwoordde altijd dezelfde dag (meestal binnen enkele uren) op eender welke e-mail en kwam gewoon onmiddellijk met het beste tarief af van alle banken die we hebben aangedaan.

Ik heb persoonlijk met ING nog nooit gezever meegemaakt maar neemt niet weg dat wat de threadstarter mee maakt alle verbeelding tart wel.
Vooral omdat, als een verdachte transactie voor een klein bedrag echt de reden is, een normale procedure zou zijn om u daarover een vraag te stellen om dat te verklaren ipv meteen uw rekening te blokkeren.
 
Hier ook ING voor de lening.
Meer dan 7 jaar geleden afgesloten met een heel competente dame. Een jaar later was het kantoor gesloten en nog een jaar later was de competente dame ook gaan vliegen. Sindsdien vooral contact gehad met die online klantendienst en dat voelt aan alsof je contact hebt met de jostiband die net terug zijn van een cursus arrogantie voor gevorderden bij Gert Verhulst.

Grappigste gesprek bij de bankenronde was met Dexia. Twee die net vers van de schoolbanken kwamen maar jammer genoeg enkel uitblonken in de cursus gladde verkooppraatjes en niet zozeer in hypotheken. Denk dat je die jammer genoeg bij elke bank kunt tegenkomen...
 
Ja, nu het stof een beetje gesettled is, ik snap het grote business-plan er niet achter.

Stap 1: jaag uw klanten weg die spaargeld staan hebben
Stap 2: ???

Het leven is wel eenvoudiger zonder klanten, dat wel.
 
Ja, nu het stof een beetje gesettled is, ik snap het grote business-plan er niet achter.
Je zal het nooit te weten komen, maar misschien zochten ze gewoon een stok om de hond mee te slaan. De "verkeerde" nationaliteit hebben kan voldoende zijn om je liever kwijt dan rijk te zijn.
 
ING is een clown bank.

Voor ik naar ING ging voor de hypotheek van de gezinswoning, zei ik tegen mijn madam "ga maar mee of ik ga daar weer mijn kas opfretten omdat daar een debiele Kimberley mij als een retard gaat behandelen en mijn vragen niet zal verstaan".

Ik ga nooit vergeten dat ik daar uiteindelijk een uur zat met een Tracy (andere naam, but still "Y" achteraan). En het enige dat die deed was een papiertje invullen en zo wat rond de shit heen roeren om uiteindelijk tot "looptijd" "prijs" "variabel/vast" "SSV" "quotiteit" "inkomen" te komen. Elke keer met van die opzichtige blabla verhalen "hoeveel verdien je en hoeveel denk je te kunnen gebruiken om je lening af te betalen". "Zijn er spaarcentJES beschikbaar". "Aiaiai, 2e woning, dat wordt moeilijk. "
Tsja, het niveau is ver te zoeken bij veel banken
Ik heb tijdens het afsluiten van mijn eerste hypotheek de lokale bankdirecteur van de KBC gewoon in zijn gezicht uitgelachen, toen hij mij aan 't adviseren was. Op een bepaald moment heb ik hem verteld dat ik nu niet wist of hij echt niet snapte, of gewoon oneerlijk was en mij probeerde te beliegen.
Mijn vrouw vond toen dat ik er over ben gegaan. Ik niet, heb toen alle geld weggehaald bij de KBC
 
Hier ook ING voor de lening.
Meer dan 7 jaar geleden afgesloten met een heel competente dame. Een jaar later was het kantoor gesloten en nog een jaar later was de competente dame ook gaan vliegen. Sindsdien vooral contact gehad met die online klantendienst en dat voelt aan alsof je contact hebt met de jostiband die net terug zijn van een cursus arrogantie voor gevorderden bij Gert Verhulst.

Grappigste gesprek bij de bankenronde was met Dexia. Twee die net vers van de schoolbanken kwamen maar jammer genoeg enkel uitblonken in de cursus gladde verkooppraatjes en niet zozeer in hypotheken. Denk dat je die jammer genoeg bij elke bank kunt tegenkomen...

Mijn originele bank waar ik al sinds men geboorte klant van was. Die van de bank hadeen grote rekenfout gemaakt (van ergens tussen de 8000 tot 10 000 euro ergens) en ze wilde het niet toegeven... Dus ik kreeg geen ander aanbod meer :p
 
Ja, nu het stof een beetje gesettled is, ik snap het grote business-plan er niet achter.

Stap 1: jaag uw klanten weg die spaargeld staan hebben
Stap 2: ???

Het leven is wel eenvoudiger zonder klanten, dat wel.
Ik vraag mij af wat er gebeurd zou zijn moest jij en je vriendin (of vrouw?) een lening hebben afgesloten met ING.
Alle rekeningen blokkeren en eisen dat je de lening "asap" terugbetaalt? :support:

Maar ik vermoed dat ING dat met klanten die een grote uitstaande lening hebben niet doet omdat ze daar te veel aan verdienen ?? Dan skippen ze dit klant en nemen ze een andere klant. En moest jij 50 miljoen hebben staan bij ING ipv 60k (?) dan gaan ze dit volgens mij ook niet doen.

Volgens mij pikken ze gewoon hier en daar een 'gemakkelijk' slachtoffer er uit zodat ze onder die boetes onderuit kunnen. Dan kunnen ze zeggen dat ze 'voldoende' doen voor die anti-witwas regels.

Allé ik kan mis zijn maar dat is dan toch de indruk die ING opwekt bij mij als ik uw verhaal (en anderen) lees.
 
Ik vraag mij af wat er gebeurd zou zijn moest jij en je vriendin (of vrouw?) een lening hebben afgesloten met ING.
Alle rekeningen blokkeren en eisen dat je de lening "asap" terugbetaalt? :support:

Maar ik vermoed dat ING dat met klanten die een grote uitstaande lening hebben niet doet omdat ze daar te veel aan verdienen ?? Dan skippen ze dit klant en nemen ze een andere klant. En moest jij 50 miljoen hebben staan bij ING ipv 60k (?) dan gaan ze dit volgens mij ook niet doen.

Volgens mij pikken ze gewoon hier en daar een 'gemakkelijk' slachtoffer er uit zodat ze onder die boetes onderuit kunnen. Dan kunnen ze zeggen dat ze 'voldoende' doen voor die anti-witwas regels.

Allé ik kan mis zijn maar dat is dan toch de indruk die ING opwekt bij mij als ik uw verhaal (en anderen) lees.
Goeie vraag, ik heb het ook eens gevraagd aan enkele mensen die wat meer thuis zijn in de bankwereld. Maar ik vermoed dat je er niet te ver van zit.

Ik heb bvb ook geleerd:

De bank kan op eender welk moment, voor eender welke reden gebruik maken van een clausule die stelt dat ze de hele lening in 1 keer moeten terug hebben. Je krijgt meestal iets van 6 maanden. Als je tegen dat niet met dat geld over de boeg komt, is uw huis forfeit voor hun.

Banken zijn entiteiten die onder die stapel papier die je tekent als je een lening of contract aan gaat, heel veel macht over u hebben. Veel meer dan ik mogelijk achtte.
 
De bank kan op eender welk moment, voor eender welke reden gebruik maken van een clausule die stelt dat ze de hele lening in 1 keer moeten terug hebben. Je krijgt meestal iets van 6 maanden. Als je tegen dat niet met dat geld over de boeg komt, is uw huis forfeit voor hun.
Uw huis heeft natuurlijk wel nog een zekere marktwaarde. Dus in praktijk, als uw huis vlotjes verkoopbaar is en de 'openbare' verkoopwaarde is groter dan uw schulden, dan ga je nog wel een beetje geld 'terugkrijgen'. (best case)

Voor de bank is dat dan de gemakkelijkste oplossing. Besef echter wel dat de 'openbare' verkoopswaarde in zo'n scenario véél lager zal uitvallen dan wat je normaal zou krijgen. Dat is dan in verhouding aan een 'dumpingprijs' (wat logisch is). De bank kan het geen reet schelen hoeveel dat is zolang ze hun geld van u terugkrijgen en de woning (mogelijks) opnieuw kunnen uitlenen aan ..

Maar goed, we wijken af. Dit is een beetje off topic.
 
Ik vraag mij af wat er gebeurd zou zijn moest jij en je vriendin (of vrouw?) een lening hebben afgesloten met ING.
Alle rekeningen blokkeren en eisen dat je de lening "asap" terugbetaalt? :support:

Maar ik vermoed dat ING dat met klanten die een grote uitstaande lening hebben niet doet omdat ze daar te veel aan verdienen ?? Dan skippen ze dit klant en nemen ze een andere klant. En moest jij 50 miljoen hebben staan bij ING ipv 60k (?) dan gaan ze dit volgens mij ook niet doen.

Volgens mij pikken ze gewoon hier en daar een 'gemakkelijk' slachtoffer er uit zodat ze onder die boetes onderuit kunnen. Dan kunnen ze zeggen dat ze 'voldoende' doen voor die anti-witwas regels.

Allé ik kan mis zijn maar dat is dan toch de indruk die ING opwekt bij mij als ik uw verhaal (en anderen) lees.

Enkel een bank is dom genoeg om te denken dat de andere kant dat niet zou doorhebben. Dus ja, kan wel zo zijn :laugh:
 
Goeie vraag, ik heb het ook eens gevraagd aan enkele mensen die wat meer thuis zijn in de bankwereld. Maar ik vermoed dat je er niet te ver van zit.

Ik heb bvb ook geleerd:

De bank kan op eender welk moment, voor eender welke reden gebruik maken van een clausule die stelt dat ze de hele lening in 1 keer moeten terug hebben. Je krijgt meestal iets van 6 maanden. Als je tegen dat niet met dat geld over de boeg komt, is uw huis forfeit voor hun.

Banken zijn entiteiten die onder die stapel papier die je tekent als je een lening of contract aan gaat, heel veel macht over u hebben. Veel meer dan ik mogelijk achtte.

Op basis van wat kunnen ze dat eisen ?

Ik heb alle documenten gelezen toen ik mijn hypotheek tekende en kan me zoiets toch nergens herinneren dat er instond.
 
Terug
Bovenaan