WK Wielrennen 2022 (Wollongong, Australië)

Ook dat is maar een beetje flauw hé dadash.

Als we zo selectief gaan selecteren:
MVDP: 0 x WK
Pogacar: 0x WK
Roglic: 0x WK

Niemand is een zekerheid op winst hé. Ook Van Aert dus niet.

Als je Wout meeneemt, weet je gewoon dat je een grote kans maakt. Net zoals dat bij Alaphilippe, MVDP, Pogacar, Remco, ... het geval is.
Let me fix that for you

MVDP: 6 x WK
Pogacar: 0x WK
Roglic: 1x WK

@Archaos tis om te lachen he bij mij, ik begrijp wat je bedoeld :)
 
:sarcastic: jullie maken er meer van dat er is. Ik zei niet VA thuislaten ik zei achteraf gezien was Evenepoel beter dan VA in Leuven. Als reactie opdat sommige hier Evenepoel wilden thuis laten. Daarop zei ik ook dat VA geen zekerheid is op winst (tuurlijk is niemand dat) maar dus ook VA niet.

Je mag die Tour ook niet door een Belgische bril bekijken hé. Denk je nu echt dat ze in het buitenland zo naar VA zaten te kijken? Die zaten te kijken naar het duel Pogacar en Vignegaard hoor.
 
Zelfs als je monumenten meetelt:

Wout: 1x
MVDP: 2x
Pogacar: 2x
Remco: 1x
Roglic: 1x
Alaphilippe: 1x

Hell, zelfs Sagan in al die jaren: 2x

Dus zo eenvoudig is het niet en er is veel meer op een palmares dan dat alleen. Maar goed, we wijken misschien wat teveel af :tongue:
 
:sarcastic: jullie maken er meer van dat er is. Ik zei niet VA thuislaten ik zei achteraf gezien was Evenepoel beter dan VA in Leuven. Als reactie opdat sommige hier Evenepoel wilden thuis laten. Daarop zei ik ook dat VA geen zekerheid is op winst (tuurlijk is niemand dat) maar dus ook VA niet.

Je mag die Tour ook niet door een Belgische bril bekijken hé. Denk je nu echt dat ze in het buitenland zo naar VA zaten te kijken? Die zaten te kijken naar het duel Pogacar en Vignegaard hoor.

uhm ja ‘Definitely the strongest rider in this race’: What can’t Wout van Aert do?
  1. Groene trui
  2. 3 ritoverwinningen
  3. 4x 2de plaats
  4. Laporte ook zijn kans geven
  5. Beste knecht van vingegaard
  6. Niet meedoen op de Champs om de rest ook nog iets te gunnen oi22
  7. ...
----------------
Remco was beter dan wout op het einde inderdaad ,omdat de koers te hard is gemaakt. (Mede door Remco en tacktiek van de ploeg)
Jakobsen is ook beter dan alle renners , zolang ze de koers niet te hard maken...
 
We weten dat de bril Quick-Step gekleurd is maar... jeez.

Je kan nooit op voorhand de vorm van de dag weten. Er was na de ronde van GB 0 reden om aan te nemen dat Wout in Leuven niet op niveau zou zijn, dus op dat Wout thuislaten in Leuven riedeltje verhaal is maar één correcte reactie: :rofl:

Patje koos een paar jaar terug nog zonder verpinken voor Mathieu als hij tussen beide moest kiezen want Wout was "niet genoeg killer". Ik twijfel er zeer sterk aan dat dat antwoord vandaag nog hetzelfde is. (Waarmee ik niet wil zeggen dat Wout beter is dan Mathieu voor alle duidelijkheid maar vooral dat hij commercieël gezien voor de sponsors van PatLef gewoon véél interessanter is.) Ik ga niet ontkennen dat Wout er vaak net naast grijpt: Bremen als meest recente voorbeeld maar ook die RvV tegen Mathieu, Brabantse Pijl tegen Pidcock, (Amstel tegen Pidcock eigenlijk als de camera goed gestaan had)... maar daar tegenover staat wel dat hij er bijna altijd wel héél dicht bij is en heel vaak genoeg ook wel gewoon wint. Zijn palmares is zelfs zonder Roubaix & RvV al indrukwekkend.

Dat jij momumenten er wil bijsleuren als absolute maatstaaf moet je zelf weten maar de realiteit is en blijft dat de Tour gewoon veruit de belangrijkste koers is en dat is niet alleen voor GC zo. Wat denk je dat commercieël gezien het meest interesant is? Een renner die van dag 1 tot dag 21 bijna elke dag mee in het centrum van de belangstelling staat in de Tour of een renner die Lombardije wint op een moment in het seizoen dat 90% van de wielerwereld zijn winterslaap reeds heeft ingezet?

En om af te sluiten: als we dan toch spreken over een garantie op winst zullen we maar zwijgen over de Olympische Spelen zeker? Die acclimatisatie periode van 2 weken was duidelijk time well spent. :sarcastic:
Ik ben het helemaal eens met je post maar waarom dat geval van Amstel gold er bij trekken? De camera stond daar helemaal niet verkeerd. Beetje flauw om die sprint dan te gebruiken om te bewijzen dat hij er vaak naast grijpt terwijl hij daar gewoon wint.

https://cyclingtips.com/2021/04/making-sense-of-the-controversial-photo-finish-at-amstel-gold/
 
:sarcastic: jullie maken er meer van dat er is. Ik zei niet VA thuislaten ik zei achteraf gezien was Evenepoel beter dan VA in Leuven. Als reactie opdat sommige hier Evenepoel wilden thuis laten. Daarop zei ik ook dat VA geen zekerheid is op winst (tuurlijk is niemand dat) maar dus ook VA niet.

Je mag die Tour ook niet door een Belgische bril bekijken hé. Denk je nu echt dat ze in het buitenland zo naar VA zaten te kijken? Die zaten te kijken naar het duel Pogacar en Vignegaard hoor.
Ik heb een aanzienlijk stuk van de Tour op GCN+ gezien met Engels commentaar en ook daar ging Van Aert toch zeer vlot over de tongen. De eerste week was Van Aert trouwens wel duidelijk dé figuur van de Tour, niet alleen in Belgische.
Ik ben het helemaal eens met je post maar waarom dat geval van Amstel gold er bij trekken? De camera stond daar helemaal niet verkeerd. Beetje flauw om die sprint dan te gebruiken om te bewijzen dat hij er vaak naast grijpt terwijl hij daar gewoon wint.

https://cyclingtips.com/2021/04/making-sense-of-the-controversial-photo-finish-at-amstel-gold/
Ik vind dat de regels omtrent de positionering van de photo finish camera vekeerd zijn :tongue:

Nee ok, volgens de regels was dat 100% in orde dus maar mijn OCD-tendancy's kunnen moeilijk weg met zulke dingen :unsure:. Je hebt een zwarte lijn tussen 2 dikke witte banners, volledig symetrisch enzo. Elke mens die van orde en logica houdt denkt logischerwijs denk je dus de zwarte lijn is de finish.
Maar nee, de finish is wherever ze de photo finish camera neerpoten, die volgens de regels dus in de witte balk vóór de zwarte streep moet staan. Waarom trekken ze dan niet gewoon 1 witte lijn??? De UCI houdt overduidelijk van chaos, anarchie en wanorde :crazy:

Ik weet het, :offtopic:. Maar dan hebben we toch een soort intermezzo alvorens we Mathieu mee het bad in sleuren in deze Van Aert discussie :tongue:
 
Zelfs als je monumenten meetelt:

Wout: 1x
MVDP: 2x
Pogacar: 2x
Remco: 1x
Roglic: 1x
Alaphilippe: 1x

Hell, zelfs Sagan in al die jaren: 2x

Dus zo eenvoudig is het niet en er is veel meer op een palmares dan dat alleen. Maar goed, we wijken misschien wat teveel af :tongue:
Je kan inderdaad ook een palmares vullen met B-koersen en wedstrijden waar de tegenstand onbestaande is.
Maar we weten allemaal dat er in een wielerjaar enkele wedstrijden zijn waar uw status al grootste renner aan wordt afgemeten. En dat enkel maar die wedstrijden ertoe doen.

Ik denk dat je trouwens nog zou schrikken hoe hard MVDP op handen wordt gedragen in Vlaanderen.
 

Je kan inderdaad ook een palmares vullen met B-koersen en wedstrijden waar de tegenstand onbestaande is.
Maar we weten allemaal dat er in een wielerjaar enkele wedstrijden zijn waar uw status al grootste renner aan wordt afgemeten. En dat enkel maar die wedstrijden ertoe doen.

Ik denk dat je trouwens nog zou schrikken hoe hard MVDP op handen wordt gedragen in Vlaanderen.
Ja goed, kan allemaal wel zijn dat je, NA iemands carrière, je ze afmeet aan het aantal monumenten/WK/GT hij heeft gewonnen, maar het is hier toch de WK thread of niet? En dan kan toch moeilijk anders zeggen dan dat zowel Remco als Wout dit jaar al fantastisch gereden hebben, en beide dus de status van kopman verdienen. Wat tactisch ook perfect mogelijk is, gezien hun verschillende profielen.
 
Ja goed, kan allemaal wel zijn dat je, NA iemands carrière, je ze afmeet aan het aantal monumenten/WK/GT hij heeft gewonnen, maar het is hier toch de WK thread of niet? En dan kan toch moeilijk anders zeggen dan dat zowel Remco als Wout dit jaar al fantastisch gereden hebben, en beide dus de status van kopman verdienen. Wat tactisch ook perfect mogelijk is, gezien hun verschillende profielen.
Uiteraard mag je dat zeggen, en dat klopt ook volledig.
Maar ik blijf erbij dat een tactiek met 2 kopmannen en een schaduwkopman als Stuyven gewoon niet de beste keuze is.
Het enige wat ik daarin zie is onduidelijkheid en geen trui om het torso van een belg.
 
2 kopmannen wel, maar Stuyven is alleen knecht natuurlijk
Op papier klopt dat ja. Maar hij is de allerlaatste man in de finale en zal ook niet de taak krijgen om vollenbak te rijden en dus proberen zo lang mogelijk mee te blijven vooraan. Stuyven moet met minimale inspanning vooraan knechten en proberen zo fris al mogelijk te zijn.
Je weet al dat hij stiekem hoopt op een scenario Leuven en een Evenepoel die toch niet mee is in de finale. En dat dit ook gewoon het plan B is uiteindelijk.
 
Terug
Bovenaan