WK Wielrennen 2022 (Wollongong, Australië)

Ik denk dat het meestal vooral een mentale kwestie is. Iedereen in de top 10 heeft even diep moeten gaan, soms zelf nog dieper dan de winnaar. Toch is het vooral de winnaar die het de weken erna moeilijker heeft om nog te presteren.
Decompressie speelt zeker ook mee. Een leider/winnaar heeft natuurlijk wel ook meer verplichtingen, zowel tijdens als nà de ronde.
 
Decompressie speelt zeker ook mee. Een leider/winnaar heeft natuurlijk wel ook meer verplichtingen, zowel tijdens als nà de ronde.

Vuelta eindigd op zondag hij vertrekt vanuit spanje op maandag. Veel feesten zal er dus bij komen kijken dus dat scheelt wel.
 
Carapaz werd 3e. Vignegaard was 2e in die Tour.

De ganse top 8 kwam daaruit de Tour. Pogacar werd daar ook 3e op de OS.

Wel rekening meehouden natuurlijk dat de beste renners meedoen aan de Tour dan is het ook ergens logisch dat die op een OS ook bovenaan staan.
Jama Carapaz was 2e in het klassement "wie eet meeste Tour de Tietema pizza's" :unsure:
 
Vuelta eindigd op zondag hij vertrekt vanuit spanje op maandag. Veel feesten zal er dus bij komen kijken dus dat scheelt wel.
Feesten misschien niet, maar de media-aandacht gaat zeer groot zijn. Alles afblokken, kan je ook niet maken naar sponsors toe. Dat zal toch wel een uitdaging worden om nog een goede balans en rust te vinden volgens mij.
 
Alle gekheid op een stokje, stel dat Remco de Vuelta wint, dan ga je met zo'n status toch echt niet voor iemand van een andere ploeg liggen rijden, dan ga je 100% voor eigen succes tenzij je echt voelt dat je geen kans maakt.
Dit slaat toch wel de nagel op de kop.
En tevens ook de reden waarom een WK met landenteams zo een absurd gegeven is. Je rijdt u werkelijk leeg voor een kopman die de dag later uw grootste concurrent is.
Bij een chauvinistisch land waar het gros van de geselecteerde renners uit dezelfde ploegen komen oké.
Maar een Patlef heeft liever dat Remco het gat op Alaphillipe niet dichtrijdt als hij zelf de benen niet heeft. En Plugge dat Van Aert niet rijdt als Van Baarle wegspringt en hij zelf niet goed genoeg is.

En het is wel die broodheer die je 364 dagen per jaar moet plezieren en een kampioen in uw ploeg is altijd een leuke bonus.
 
Anderzijds wint Carapaz wel OS week na Parijs waar hij 2e was
Maar daar zat maar een week tussen... dan is het na zo´n Tour kwestie van gewoon een taper week te doen. Het hangt ook wel van de wedstrijd af denk ik. Zo´n OS is 1 kans op 4 jaar... en Olympisch Goud is toch iets magisch. Zeker voor Tokio had ik toch de indruk dat de motivatie bij veel renners nog zeer groot was, ondanks de verre verplaatsing.

Tussen Vuelta en WK wegrit zitten meestal minstens 2 weken (denk ik?) wat er voor zorgt dat je op één of andere manier toch wat meer volume/intensiteit nog moet trainen en ik vermoed dat dat er voor de meesten dan weer net teveel aan is.
 
Feesten misschien niet, maar de media-aandacht gaat zeer groot zijn. Alles afblokken, kan je ook niet maken naar sponsors toe. Dat zal toch wel een uitdaging worden om nog een goede balans en rust te vinden volgens mij.

Sponsors gaan moeten wachten hé. Als hij op maandag al vertrekt gaat er geen tijd zijn hé. Sponsors en media gaan niet naar Australië gaan natuurlijk (media in beperkte mate). Wegrit is 2 weken na Vuelta maar de TT is een week erna dus hij zal wel weten wat gedaan eens aangekomen.
 
Na de Vuelta kan Remco, ongeacht het resultaat, ofwel op wolkjes leven en met een supermoraal naar het WK vertrekken (wat met de benen?) of hij zal last hebben van decompressie na 3 weken spanning.

Naar mijn mening kan je perfect 2 kopmannen hebben waar diegene die het onstuimigste is (Remco) eerst ten aanval trekken en als Wout goed is (wat in Leuven minder was) kan hij het alsnog afmaken als 2e plan.
 
Je kan niet verder weg van Vlaanderen zijn dan in Australië natuurlijk. Stel dat hij de Vuelta wint en het WK was hier in de buurt dan zou het onmogelijk geweest zijn om de focus nog twee weken te behouden volgens mij. Aan de andere kant van de wereld gaat dat toch iets makkelijker zijn.
 
Zonder oortjes dus die mag roepen wat hem wilt in de auto ;)

Bovendien heeft WVA persoonlijk het gat toegereden op Remco zijn groep
23da19ac-248c-11ec-b07d-02b7b76bf47f.jpg
 
Het was achteraf toch duidelijk dat Remco de team afspraken niet gevolgd had? Is meermaals duidelijk gezegd door svt en wva. En dat bordje was effectief voor hem, want hij reed een heel eind op kop zonder dat het de afspraak was.
 
Alle gekheid op een stokje, stel dat Remco de Vuelta wint, dan ga je met zo'n status toch echt niet voor iemand van een andere ploeg liggen rijden, dan ga je 100% voor eigen succes tenzij je echt voelt dat je geen kans maakt.
Dit slaat toch wel de nagel op de kop.
En tevens ook de reden waarom een WK met landenteams zo een absurd gegeven is. Je rijdt u werkelijk leeg voor een kopman die de dag later uw grootste concurrent is.
Hypothetisch gesteld:
1) Evenepoel haalt losgeslagen renners terug van andere landen en brengt VA en Stuyven naar de laatste kilometers. Stuyven trekt de sprint aan en VA wint of verliest.
2) Evenepoel rijdt mee met losgeslagen renners, waaronder een deftige sprinter en verliest hoogstwaarschijnlijk de sprint.

Bij situatie 1 heeft Evenepoel toch genoeg munitie gewonnen om op een zwaarder WK-parcours in de toekomst, een VA voor hem te laten knechten? Dus, rijden voor een Belgische tegenstander, zou hem heel wat kunnen opleveren + een plaatsje in de geschiedenisboeken als helper voor VA (mocht die WK worden). Elke wielerkenner kent toch nog Van Petegem en Nuyens in 2005 of Leukemans in 2012? Als je zelf geen WK wordt, heb je dat toch :tongue:.
Bij situatie 2 mag die nog enkele jaren wachten op de steun van sommige Belgische coureurs en razende commentaren van her en der.
Het WK kan idd zo een vergiftigd geschenk zijn.

Trouwens, in de koers is het gemakkelijk om niet meteen achter iemand aan te rijden of een lichte kopbeurt doen.
Wordt VA WK of hebben alle Belgen hun werk goed gedaan op het WK, dan ben ik er vrij zeker van dat VA sneller even opzij zal kijken, mocht een Lampaert of Stuyven in de E3 alleen vooruit zijn en het werk overlaat aan anderen. In de RVV of P-R ligt dat natuurlijk anders...
 
Het was achteraf toch duidelijk dat Remco de team afspraken niet gevolgd had? Is meermaals duidelijk gezegd door svt en wva. En dat bordje was effectief voor hem, want hij reed een heel eind op kop zonder dat het de afspraak was.
Dat bordje was dan 30km te laat

WVA heeft zelf een gat toegereden op Remco ipv dat door anderen te laten doen. En hij had ook gewoon de benen niet die dag
 
Dat we zelfs die discussie nog moeten hebben…
Remco is vorig WK gewoon tegen alles en iedereen ingegaan en heeft daarbij nog eens tegen iedereen zijn schenen geschopt. Maar het verleden is het verleden en we moeten dat niet blijven ophalen.

Trouwens, in de koers is het gemakkelijk om niet meteen achter iemand aan te rijden of een lichte kopbeurt doen.
Wordt VA WK of hebben alle Belgen hun werk goed gedaan op het WK, dan ben ik er vrij zeker van dat VA sneller even opzij zal kijken, mocht een Lampaert of Stuyven in de E3 alleen vooruit zijn en het werk overlaat aan anderen. In de RVV of P-R ligt dat natuurlijk anders...

Ik vrees ervoor dat een Plugge daar niet in zal meegaan :p
Het ploegbelang gaat altijd voorop, een ploeg als jumbo wil elke wedstrijd winnen waar ze aan de start staan, zelfs de E3 :p
In de koers geef je geen cadeau’s aan renners van andere ploegen, enkel als die andere renner u goed vergoed.
 
Terug
Bovenaan