WK wielrennen 2025 - Rwanda

Wie wordt Wereldkampioen weg bij de vrouwen

• Pauline Ferrand-Prévot

Stemmen: 12 33,3%
  • Demi Vollering

Stemmen: 7 19,4%
  • Elisa Longo Borghini

Stemmen: 0 0,0%
  • Kimberley Le Court

Stemmen: 5 13,9%
  • Katarzyna Niewiadoma

Stemmen: 1 2,8%
  • Anna van der Breggen

• Marlen Reusser

• Liane Lippert

Stemmen: 0 0,0%
  • Een Belg !

Stemmen: 3 8,3%
  • Nog iemand anders

Stemmen: 6 16,7%

• Totaal aantal stemmers
    36
Mollema als enige Nederlander uitgereden. Wat een krijger toch.

Seixas 13e, dat is best fenomenaal.

Hindley nog op 10 min. Serieuze oplawaai.

Ayuso uiteraard ook (als je ziet hoe goed die was op de Mount Kigali) en Del Torro (als je ziet hoe goed die was op de Mur)

Sivakov toch nog afgestapt.

Mooie opsteker voor Cian dat hij hier toch nog uitgereden heeft. En nu een goeie winter doormaken en dan hopelijk in 2026 eens een volledig seizoen probleemloos kunnen koersen.

Dus Pogacar en Remco waren samen de beste renners in koers. Allez dat is toch gewoon hetzelfde zeggen

Ok, semantische discussie precies. We bedoelen dus hetzelde maar ik interpreteer het duidelijk anders :)

Over de koers zelf nog, ik snap niet dat België niet gewoon een mannetje meestuurt in de vroege vlucht en Slovenië het vuile werk laat opknappen. Vandaag hebben ze Pogacar gewoon in een zetel naar de Mount Kigali gebracht.
Het kan maar helpen terwijl Evenepoel gewoon verder op het wiel van Pogacar laat rijden.

Dat uitstapje naar de Mount Kigali en de Mur was wel fantastisch trouwens!

Ok, semantische discussie precies. We bedoelen dus hetzelde maar ik interpreteer het duidelijk anders :)

Over de koers zelf nog, ik snap niet dat België niet gewoon een mannetje meestuurt in de vroege vlucht en Slovenië het vuile werk laat opknappen. Vandaag hebben ze Pogacar gewoon in een zetel naar de Mount Kigali gebracht.
Het kan maar helpen terwijl Evenepoel gewoon verder op het wiel van Pogacar laat rijden.

Pogacar gaat sowieso in een zetel naar Mt Kigali hoor. Er rijden 2 Belgen uit. Er rijden 30 renners uit. Pidcock kreeg de laatste 3 rondes 3 minuten per ronde aan zijn broek. Tenzij je Evenepoel zelf vooruit stuurt en die Healy en Skjelmose meekrijgt en die beginnen met een paar minuten voorsprong aan Mt Kigali anders wint Pogacar nog gewoon hoor. Hier was geen tactiek tegen opgewassen.

Mooie beleving naast da weg ook dit hele WK, en dit zonder enig pro-palestijns propaganda.
Al die Afrikanen hebben Europese supporters het nakijken gegeven.
Zij hadden ook allemaal een gsm, maar debiel doen alsof ze het Main Character-syndroom hebben, neen, dat was niet aan de orde.
De overheid had gezegd dat ze zich moesten gedragen en zonder aarzelen deden ze het.
Ik durf er bijna geld op zetten dat brussel een grotere miserie wordt :S
Nog 5j. Tegen dan is het gedaan, zeker?
Ook nog eens hopen dat Brussel niet verder afglijdt naar een zone van hel.

Ten eerste 👍.

En ten tweede: Vermeersch reed op kop, het is niet dat hij plots anders boven geraakt op Mount Kigali dus dat heeft 0,0 impact op het verdere koersverloop.

Al die Afrikanen hebben Europese supporters het nakijken gegeven.
Zij hadden ook allemaal een gsm, maar debiel doen alsof ze het Main Character-syndroom hebben, neen, dat was niet aan de orde.
De overheid had gezegd dat ze zich moesten gedragen en zonder aarzelen deden ze het.

Nog 5j. Tegen dan is het gedaan, zeker?
Ook nog eens hopen dat Brussel niet verder afglijdt naar een zone van hel.
En je weet ook waarom ze zo goed luisteren naar de overheid…? Or just trolling…?

Ik heb Remco in zijn interview totaal niet horen zeggen dat hij Pogi zeker zou kunnen hebben volgen zonder zijn verschillende wissels, waarom moet HLN dit weer zo verdraaien :S

De sterkste wint vandaag.. zelfs zonder die zadelpech had Remco niet gewonnen. Het had mss iets spannender geweest maar Pogacar zou ook alleen aangekomen zijn lijkt me. Goud en zilver op het WK een mooie prestatie en niemand doet het Remco na dit jaar. 8e WK medaille in totaal tot nu toe ook. Proficiat!

Even gekeken op PCS en als hij - zoals verwacht - Lombardije wint, overtreft hij vorig seizoen in PCS-punten.
Met het EK erbij komt hij op 200pt van de 5000.
Dat in een jaar met 1 GT...
Komt op 1 zege (de negen grote wedstrijden) van de zeventien van Coppi.
Dan zou hij gedeeld tweede staan met de Italiaan, met Eddy' 33 nog te behalen :crazy:.
Zonder pech is dat zeker ergens in de twintig na afsluit loopbaan.

Dat valt eigenlijk wel mee hé. Tout court heeft hij eigenlijk nog maar weinig echte duels uitgevochten tegen Pogacar.

Dit WK is eigenlijk de eerste koers dit jaar dat je kan zeggen: als Pogacar niet mee gedaan had, dan had Remco gewonnen.

En eigenlijk zijn er de voorbije jaren maar héél weinig van die koersen geweest hoor.

Dat valt eigenlijk wel mee hé. Tout court heeft hij eigenlijk nog maar weinig echte duels uitgevochten tegen Pogacar.

Dit WK is eigenlijk de eerste koers dit jaar dat je kan zeggen: als Pogacar niet mee gedaan had, dan had Remco gewonnen.

En eigenlijk zijn er de voorbije jaren maar héél weinig van die koersen geweest hoor.
Lombardije vorig jaar ook niet vergeten ;-) maar idd dacht dat er een stuk meer waren

Amstel mss nog dit jaar?
Maar idd heel vaak heeft 1 van de 2 dan iets voor 😞
Hopelijk Lombardije beide paraat (en EK doen ook beide mee?)

Terug
Bovenaan