Het lijkt mij het meest logisch dat de mol in ronde 2 zou drukken. Zo wordt er al zeker €2000 weggehaald en is de kans groter dat er iemand anders uw voorbeeld volgt in ronde 3. In dit geval is dat dan Wout, die in de eerste afleveringen toch ook al meer op de achtergrond leek te staan en voor zover ik mij herinner ook niet echt veel geld heeft opgebracht. Dus na deze aflevering momenteel ook mijn verdachte.
In tegenstelling tot sommige anderen hier is Isabel voor mij momenteel de minst verdachte persoon. In die opdracht met de boeken brengt ze €1200 in de groepspot, solo. Als je als mol in die positie zit is dan is dat altijd een makkelijke €0, geen andere optie. Je zit daar alleen, zonder medekandidaten die u bezig zien, met de makkelijkste excuses om daarna eventueel te verantwoorden dat je niks hebt binnengebracht.
Ze heeft daar een bieper die 1 minuut aan een stuk afgaat terwijl ze een stapel boeken draagt en 5 mensen moet ontwijken die haar proberen aan te tikken met stokken. Die 1 minuut was dan ook nog eens de limiet waarin ze met de boeken moest terugkeren, zij deed dit met nog welgeteld 6 seconden overschot.
Niet alleen ne berg aan potentiële excuses, maar ook een opdracht waar het beeldmateriaal extreem simpel zou zijn om zodanig te monteren dat een bewuste sabotage (u expres laten aantikken, net buiten de tijd aankomen) niet opvalt. En als laatste ziet zij daar nog een boek van de Hunger Games liggen, ze zegt nog iets in de aard van "ah ja dat is die TV-serie.. nee ik ga het niet riskeren" en loopt dan door met die boeken die ze al heeft. Er is echt geen enkele mol in de geschiedenis van dit programma die daar zomaar efkes €1200 binnenhaalt.
En dat van dat opstoken.. volgens mij is die gewoon zo. Beetje een flapuit en een karen-type. Niet slecht bedoelt, maar zo komt het bij mij over.
Echt, als Isabel de mol is koop ik mij een hoed speciaal zodat ik hem kan opeten.