De Mol 2026 | Aflevering 4: "Waar blijft Julie?" & "Walk of shame? Ik noem dees een game"

Wie is jouw mol na deze aflevering?

• Totaal aantal stemmers
    63
  • Opiniepeiling gesloten .
Wout kopt de voorzet van Isabelle inderdaad binnen.
Voor mij extra reden dat Isabelle de Mol is.
Ja, ze brengt geld in het laatje met die boeken, maar als Mol weet ze goed genoeg dat er met die eliminatie maar een klein duwtje gaat nodig zijn om 5000€ uit de pot te halen.

Even onverdacht maken, om dan hard toe te slaan.

Isabelle valt mij te veel op, Wout lijkt mij dan op de betere positie te zitten. Eerst bij het dictee waar je veel meer geld kan tegenhouden dan in de positie van Isabel en door pas in de tweede ronde te drukken gewoon de doos van pandora openen voor 3, zeer slimme zet om een groepsdruk te breken. Zeker als je ziet hoe ze aan elkaar hangen bij de kijkproef

Voor mij extra reden dat Isabelle de Mol is.
Ja, ze brengt geld in het laatje met die boeken, maar als Mol weet ze goed genoeg dat er met die eliminatie maar een klein duwtje gaat nodig zijn om 5000€ uit de pot te halen.

Even onverdacht maken, om dan hard toe te slaan.
Het is natuurlijk hoe je het bekijkt.
+1.200 euro om erna -5.000 euro te gaan valt goed te praten.
Je kan ook zeggen dat 1.200 euro van de magere 6.000 euro groepspot persoonlijk van Isabel komt.

Voor mij is het Yana of Wout. Yana werd aangetikt tijdens de boekenjacht en dus geen 1500 Euro, heeft de WC vrij veel doorgespoeld en dus geld kwijtgespeeld en had ook in het algemeen vrij weinig meerwaarde in het WC spel. Bij de drukknoppen deed ze niks omdat Isabelle de boel toch aan het opstoken was. Wout verdenk ik vooral omdat hij drukte bij de 2000 Euro en daardoor zeker wist dat er ook bij de 3000 ging gedrukt worden.

Voor mij is het zeker niet Wout -> zo eerder typisch die ene kandidaat die opzichtig veel geld uit de pot haalt in de hoop dat anderen hem verdenken.

Maxim zat weer strategisch goed aan de tafel met de wc-opdracht en had zogezegd die koffer die open en dicht ging niet gezien, was nota bene Yannis die omgekeerd zat die dit moest opmerken. Het verkeerde boek meenemen die 1e opdracht is ook iets wat bij de mol past.

Waar zat Wout in het eerste spel weeral? De 3 beste posities als mol leken met toch de schutters en Maxim die zijn eigen boekje redde. Alle 3 zitten ze er ook nog in.

bij dat dictee kan je toch niet veel tegen houden? bij alledrie de eerste "lezers" is dat alarm constant afgegaan omdat ze op dat dictee constant fouten schreven. en toch zijn Julie en Maxim redelijk gemakkelijk met hun boek aan de aankomst geraakt.
dan kan je op dat dictee eerder "slecht communiceren", zodat het verkeerde boek wordt mee genomen.
Het is natuurlijk hoe je het bekijkt.
+1.200 euro om erna -5.000 euro te gaan valt goed te praten.
Je kan ook zeggen dat 1.200 euro van de magere 6.000 euro groepspot persoonlijk van Isabel komt.
als je het zo bekijkt, voor iedereen individueel, kom je aan die 10.000 euro ongeveer. dus da's niet de juiste manier om te kijken, imo.

Isabel is van de eerste moment aan die drukknoppen aan het stoken: "geloven jullie dat er niemand gaat drukken"
zo kruipt er twijfel in de groep he. het kan goed zijn dat Wout óók dacht dat zij ging drukken, net zoals Julie.

Eigenlijk best opvallend ook dat Isabel dezelfde tactiek toepast bij de eliminatieproef als bij de proef met de blinddoeken. Ze moet zelf geen blinddoek dragen maar gooit in de groep dat het onwaarschijnlijk is dat iedereen zijn blinddoek gaat ophouden.
Zoals die Timon zei in Café De Mol, als kandidaat is het toch niet slim om te verkondigen dat je gaat afdrukken (bij de eliminatieproef dan), omdat je dat als kandidaat geheim wil houden omdat je de eerste wil zijn zodat je je vragenlijst kunt afwerken. Dus ik zie haar ook wel als mol. Ik verdenk haar misschien zelf in ronde 3 niet eens gedrukt te hebben, maar zo te stoken dat Julie zeker ging drukken. Gilles kan makkelijk zeggen dat er meerdere kandidaten hebben afgedrukt als hij toch niet zegt wie.

bij dat dictee kan je toch niet veel tegen houden? bij alledrie de eerste "lezers" is dat alarm constant afgegaan omdat ze op dat dictee constant fouten schreven. en toch zijn Julie en Maxim redelijk gemakkelijk met hun boek aan de aankomst geraakt.
dan kan je op dat dictee eerder "slecht communiceren", zodat het verkeerde boek wordt mee genomen.

als je het zo bekijkt, voor iedereen individueel, kom je aan die 10.000 euro ongeveer. dus da's niet de juiste manier om te kijken, imo.

Isabel is van de eerste moment aan die drukknoppen aan het stoken: "geloven jullie dat er niemand gaat drukken"
zo kruipt er twijfel in de groep he. het kan goed zijn dat Wout óók dacht dat zij ging drukken, net zoals Julie.
Maar de mol gaat nooit maar dan ook nooit persoonlijk 1.200 euro voor de groepspot binnenhalen in een opdracht waar er zoveel geloofwaardige excuses mogelijk zijn. Om dan nog maar te zwijgen dat het een opdracht is waar niemand op haar vingers zit te kijken.

Het is ook nie alsof die 5000 euro persoonlijk door haar of door haar bijdrage verloren gaat.
Elke goeie speler gaat daar altijd op de knop drukken. Maakt niet uit wat iemand zegt. Het is geen ponykamp of Vlaanderen vakantieland.

Diegene die dat nog steeds niet snappen gaan nooit de Mol winnen. Toevallig ook Dries die afvalt.

Laatst bewerkt:
Het lijkt mij het meest logisch dat de mol in ronde 2 zou drukken. Zo wordt er al zeker €2000 weggehaald en is de kans groter dat er iemand anders uw voorbeeld volgt in ronde 3. In dit geval is dat dan Wout, die in de eerste afleveringen toch ook al meer op de achtergrond leek te staan en voor zover ik mij herinner ook niet echt veel geld heeft opgebracht. Dus na deze aflevering momenteel ook mijn verdachte.

In tegenstelling tot sommige anderen hier is Isabel voor mij momenteel de minst verdachte persoon. In die opdracht met de boeken brengt ze €1200 in de groepspot, solo. Als je als mol in die positie zit is dan is dat altijd een makkelijke €0, geen andere optie. Je zit daar alleen, zonder medekandidaten die u bezig zien, met de makkelijkste excuses om daarna eventueel te verantwoorden dat je niks hebt binnengebracht.

Ze heeft daar een bieper die 1 minuut aan een stuk afgaat terwijl ze een stapel boeken draagt en 5 mensen moet ontwijken die haar proberen aan te tikken met stokken. Die 1 minuut was dan ook nog eens de limiet waarin ze met de boeken moest terugkeren, zij deed dit met nog welgeteld 6 seconden overschot.

Niet alleen ne berg aan potentiële excuses, maar ook een opdracht waar het beeldmateriaal extreem simpel zou zijn om zodanig te monteren dat een bewuste sabotage (u expres laten aantikken, net buiten de tijd aankomen) niet opvalt. En als laatste ziet zij daar nog een boek van de Hunger Games liggen, ze zegt nog iets in de aard van "ah ja dat is die TV-serie.. nee ik ga het niet riskeren" en loopt dan door met die boeken die ze al heeft. Er is echt geen enkele mol in de geschiedenis van dit programma die daar zomaar efkes €1200 binnenhaalt.

En dat van dat opstoken.. volgens mij is die gewoon zo. Beetje een flapuit en een karen-type. Niet slecht bedoelt, maar zo komt het bij mij over.

Echt, als Isabel de mol is koop ik mij een hoed speciaal zodat ik hem kan opeten.
Ik denk dat Isabel dit jaar een in your face mol zal zijn, sommigen doen het sneaky, anderen doen het en plein public. We zullen zien.

Het laatste aftelmoment was vreemd in die opdracht.
Het eerste gezicht kwam in beeld op 7 seconden en er waren nog 6 kandidaten. Een seconde per kandidaat en eentje voor een hand (vrouwelijk, dacht ik). Je kan evengoed inzoomen op de gezichten vanaf 6 seconden.
Anderzijds is het te opzichtig om een vrouwelijke hand te tonen en voor een vrouwelijke mol te gaan als gok.

Ik ga voor Isabel, want zij zou de oudste mol van de nieuwe reeks zijn by far. Al de rest waren twintigers of dertigers.
En in de eerste reeks had je iemand van in de zestig als mol... in Spanje. Wie is het buurland? Oud houden als buren :unsure:?

Yana was toch de eerste die naar de wc ging na Isabelle en had daar toch zo het meeste kans om ongezien te mollen en de boel te vertragen. Ook zij stuurt de richting van de groep maar al te vaak. Kan natuurlijk ook gespeeld zijn om de groep haar te laten verdenken maar ik zit ook in een tunnel visie.

Laatst bewerkt:
Eigenlijk ook bizar dat niemand tegen Wout of Yannis roept dat ze buiten moeten blijven. Ze konden die zien komen door de deur. Als ze niet binnen komen, kunnen ze gewoon alles buiten gaan uitleggen.

Eigenlijk ook bizar dat niemand tegen Wout of Yannis roept dat ze buiten moeten blijven. Ze konden die zien komen door de deur. Als ze niet binnen komen, kunnen ze gewoon alles buiten gaan uitleggen.
Ja, dat vond ik ook bizar. Allicht dat de productie het hen oplegde om effectief binnen te gaan.

Yana was toch de eerste die naar de wc ging na Isabelle en had daar toch zo het meeste kans om ongezien te mollen en de boel te vertragen. Ook zij stuurt de richting van de groep maar al te vaak. Kan natuurlijk ook gespeeld zijn om de groep haar te laten verdenken maar ik zit ook in een tunnel visie.
Julie was de eerste op wc. Isabel is niet naar de wc geweest.

Wout zag er wel echt heel aangedaan/onzeker uit nadat hij 2k uit de pot had gehaald. Ofwel heel goed geacteerd, ofwel echt blij dat hij er nog inzit en spijt heeft dat ie er 2k (die dan 5k werd) uit de pot heeft laten verdwijnen...

Wout zag er wel echt heel aangedaan/onzeker uit nadat hij 2k uit de pot had gehaald. Ofwel heel goed geacteerd, ofwel echt blij dat hij er nog inzit en spijt heeft dat ie er 2k (die dan 5k werd) uit de pot heeft laten verdwijnen...
Ik vond Julie er vooral zeer geslagen uit bij haar beslissing. Ze zat er redelijk aangedaan bij.

Terug
Bovenaan