De Mol 2026 | Aflevering 6: De gele trammetjes en strijd voeren in de arena. "Eerst uwe mond leeg!"

Wie is jouw mol na deze aflevering?

• Isabel

Stemmen: 17 23,0%
  • Julie

Stemmen: 6 8,1%
  • Maxim

Stemmen: 10 13,5%
  • Yannis

Stemmen: 0 0,0%
  • Wout

Stemmen: 41 55,4%

• Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik zat echt te wachten tot Maxim of Wout het gewoon op een lopen ging zetten met die ketting.
Er was toch niets om u aan vast te houden.
Ik zei het ook in de zetel. Gewoon ene omduwen en beginnen lopen. Maar dan kunt ge nadien wel niet meer samen door een deur en mogelijks ook geblesseerd 😬

Overigens, vonden jullie ook niet dat die 3 met de hartslag wel heel snel op de knop gingen duwen zonder na te denken wat hun medekandidaten in de arena zouden doen?

Ik zei het ook in de zetel. Gewoon ene omduwen en beginnen lopen. Maar dan kunt ge nadien wel niet meer samen door een deur en mogelijks ook geblesseerd 😬

Overigens, vonden jullie ook niet dat die 3 met de hartslag wel heel snel op de knop gingen duwen zonder na te denken wat hun medekandidaten in de arena zouden doen?
Lijkt me dat ze dat daar toch hebben besproken ergens tijdens die opdrachten door. Isabel zei ook op een bepaald moment "ik zou sowieso de vrijstelling pakken" meende ik te horen.

Lijkt me sowieso wel een no-brainer eigenlijk om te drukken. Je kansen om er zelf uit te liggen gaan van 25% naar 33% als iemand de vrijstelling pakt.

Lijkt me logisch dat bij die ketting de afspraak was om het niet fysiek te maken. Daar kunnen serieuze blessures/letsels van komen.

in deze fase van het spel kies je toch altijd voor de vrijstelling? dan zit je zeker in de halve finale. zeker als iedereen al quasi zeker is van de mol, en het op enkele seconden kan komen of je blijft of niet

Lijkt me dat ze dat daar toch hebben besproken ergens tijdens die opdrachten door. Isabel zei ook op een bepaald moment "ik zou sowieso de vrijstelling pakken" meende ik te horen.

Lijkt me sowieso wel een no-brainer eigenlijk om te drukken. Je kansen om er zelf uit te liggen gaan van 25% naar 33% als iemand de vrijstelling pakt.
Isabel zei dat achteraf in de 1 op 1 gesprek met de camera

Zonder die 20 seconden te verliezen voor ze door hadden dat ze de tafel moesten vasthouden, leek het uiteindelijk wel een haalbare proef. Maar ook alleen maar omdat Wout daar ogenschijnlijk zeer goed speelde. Hij had alles gezien, deed acrobatische toeren, ... hadden ze de proef gehaald dan kon je hem volledig afschrijven. Maar ze hebben het niet gehaald, en dat maakt zijn acties net heel erg verdacht voor mij. In de montage lijkt het in die proef eerder Julie die seconden verloor, maar we hebben al vaker gezien dat een Mol het heroïsch goed doet op proeven waarvan hij weet dat ze toch niet gehaald gaan worden.
Mij leek het gewoon alsof Julie denkt dat Wout de mol is en ze heeft dingen gedaan om hem te testen. Bijvoorbeeld alleen de 3 eieren scheiden, dat deed ze imo om te zien hoe Wout ging reageren op het feit dat ze tijd verloor. En hij liet haar gewoon doen.

Ik vond dat ze weinig naar de klok keken.
Als Julie dacht dat Wout de mol was dan was dat snel te verifiëren door de tijd in het oog te houden.
De mol zal wel af en toe wat seconden verloren laten gaan door in het geniep zijn hand te lichten.

Dat met de eieren begrijp ik niet. Julie deed dat toch zeer efficiënt?
Of kon je tijd winnen door het beide te doen?

Als Julie dacht dat Wout de mol was dan was dat snel te verifiëren door de tijd in het oog te houden.
De mol zal wel af en toe wat seconden verloren laten gaan door in het geniep zijn hand te lichten.

Aja. Vanaf 1 iemand los liet, ging de tijd naar beneden. Dus kan je beter met 2 de eieren breken (Julie 2, Wout 1).

Allemaal goed en wel, maar dat deed mij vooral weer eraan herinneren hoe godverdomd lekker die echte Pasteis de Belem zijn.
Maar man toch.

Enfin los daarvan: ik denk dat er soms te veel taktisch wordt geredeneerd en kijkers te veel ervan uitgaan dat iedereen altijd rationeel de juiste taktische beslissing neemt in de heat of the moment. Mensen doen soms onder druk en stress al eens een move waarbij ze achteraf denken "doeme ik had dat moeten doen, niet aan gedacht". Ik had bv. gisteren de indruk dat Maxim in een hoek gedrumd zat met die rode lap (bv gewoon niet goed in bluffen) en zelf wat geblokkeerd raakte waardoor hij besloot niets meer te zeggen.

Wout lijkt me gevoelsmatig nu zelf wel mol kandidaat nr 1 maar bon ik ben daar slecht en lui in om dat allemaal te analyseren en zit er vaak naast, en geniet eigenlijk gewoon van die opdrachten en spellen zonder echt te 'zoeken'.

Denk dat Julie wellicht dacht dat Wout de eieren ging saboteren he. Ze hadden enkel het eigeel nodig. Anders is haar actie moeilijk te begrijpen want met 2 gaat uiteraard sneller.

Wout die eerst ook voorstelt enkel te willen kijken…
🤣

Hij is zo overduidelijk de mol.

Toch logisch dat het rapper gaat als de 2e persoon ook 1 ei doet?

Tijd liep van zodra er 1 hand van de tafel ging. Meer handen van de tafel deed de tijd niet sneller lopen. Dus 2 eieren gelijk doen is half de tijd van 1 per 1 te doen.

Toen ze die tafel aan het testen waren zei Wout bij het loslaten "nu gaat dat rapper".
Ik had daaruit verstaan dat er een verschil was tussen 1 of 2 personen die loslaten.

Zeker toen hij dan ook nog krampachtig die tafel bleef vasthouden terwijl Julie haar handen van de tafel had.

Volgens mij ook geen toeval dat Wout tweemaal gekozen wordt in de arena. Als kandidaat wil je daar de Mol wegspelen.
Ik vraag me wel af hoe Gilles aan Wout dan heeft doorgegeven dat het eerst Julie was en daarna Yannis.
De eerste keer zei Gilles enkel "Vijf minuten, vrienden"
De 2e keer zei Gilles "Wout, opnieuw bij jou. Wij luisteren."
Lijkt me zo random, dat het volgens mij dan toch op een andere manier moet doorgegeven zijn, maar kheb geen flauw idee op welke.
(aha, mss bij het rondwandelen van Gilles dat hij Wout telkens x-aantal keer op zijn schouder tikte om aan te geven welke kandidaat de sjaal had)

Laatst bewerkt:
Iets met het aantal woorden = aantal stoelen verwijderd van Wout?

Al denk ik dat er in deze proef niets werd doorgegeven aan de mol.

de volgorde op de stoelen in de arena was Wouter - Maxim - Julie - Yannis - Maxim
op zich moet je niks doorgeven he. gewoon: iedereen blinddoek opdoen, de mol hem weer afdoen, rode lap leggen, mol zijn blinddoek weer op.
de rest ziet niet dat de mol zijn blinddoek afdoet he, die hebben een blinddoek op.

Terug
Bovenaan