WK Wielrennen 2022 (Wollongong, Australië)

Zo moeilijk is dat toch niet om gewoon een belleke te geven met wat extra uitleg. Nu heeft Teuns zelf moeten bellen naar VTH
Dit, dat een bondscoach geen 20 renners persoonlijk gaat opbellen is één ding maar als je eerst iemand quasi zegt "je bent er zeker bij" en die renner moet dan nadien in de media horen "lol, toch niet" waar zijn je people management skills dan?
Er zijn zeer veel andere coaching taken die voor een bondscoach wegvallen omdat die zaken al afgedekt worden binnen de ploegwerkingen, dan is het extra pijnlijk dat het dan nog te moeilijk blijkt om een telefoontje te doen...

Trouwens sowieso: ik ben persoonlijk ook van mening dat je alle renners die realistisch gezien op de "short list" staan voor zo'n selectie ook gewoon even op belt van "je bent er niet bij, ik heb gekozen voor renner a & b voor reden x & y" VOOR het in de media komt. Je selectie is 8 renners breed, zo'n shortlist is hooguit 10-12 renners groot, zoveel werk is dat niet. Ok, dat zijn geen leuke telefoontjes maar bij een job met verantwoordelijkheid horen dat soort zaken er nu eenmaal ook bij. Dit is nu zo'n beetje zoals nen baas die een HR medewerker een SMS bericht laat sturen "Ge moet morgen niet meer komen, je bent ontslagen" :unsure:
 
De Belgen moeten vooral de koers niet zelf in handen nemen zoals in Leuven pakt, want dat rendeert niet. Laat de Fransen nu maar alles onder controle houden 😏
Afgaande op de selectie gaan ze dat zeker opnieuw doen. Het lijkt er niet op dat ze in iedere ontsnapping een mannetje willen hebben, maar graag zullen controleren in het peloton.

En idd, iedereen gaat naar de Belgen kijken. Ik heb Leuven hier ook aangehaald, maar anderzijds was dat niet zo'n slechte situatie. Je kopman moet natuurlijk de benen wel hebben, wat in Leuven niet het geval was. Waarmee ik niet wil zeggen dat het per sé slim is om zo vroeg en zo stevig de koers in handen te nemen.
 
In Leuven heeft Remco de koers te hard gemaakt ;)
Alsook doortrekken door de Belgen zelf in het binnenkomen van Leuven.
Wat nefast was voor Wout zijn benen.

Voor ik vanalles naar men kop krijg.
Niet de fout van Remco , foute tacktiek van de coach.
 
Met de 2 topfavorieten aan de start komen en niks doen. Als je graag eens een Griek of Letse WK wil zien zeker doen.
Er is een verschil tussen de koers hard maken en controleren hè. In Leuven hadden we de koers gewoon moeten controleren. Dat doorrijden van Remco op dat tussenstuk richting Leuven was nergens voor nodig. 't Is niet dat Wout niet kan winnen in een groepsprint. We hebben onszelf daar gewoon naar de klote gereden. En vooral Alaphilippe in de kaart gespeeld.
 
In Leuven heeft Remco de koers te hard gemaakt ;)
Alsook doortrekken door de Belgen zelf in het binnenkomen van Leuven.
Wat nefast was voor Wout zijn benen.

Voor ik vanalles naar men kop krijg.
Niet de fout van Remco , foute tacktiek van de coach.
Misschien laten we dat WK in Leuven het best rusten.
Maar om toch de waarheid geen oneer te doen, Remco had zeker schuld.
Het is niet voor niks dat Wout en de helft van de ploeg kwaad op hem was, en sommigen misschien nog zijn.
Wat Remco daar deed was niet de tactiek, dat was Remco die zijn goesting deed en achteraf nog wat natrapte.

Ik blijf het ook een slecht idee vinden om met twee duidelijke kopmannen naar daar te gaan. Als Remco gaat op 20km van de streep dan is dat niet om Wout in een goeie positie te brengen, nee dan is dat puur voor zelf te winnen en moet Wout dus alles eraan doen om af te stoppen en volop werken om Remco niet meer te laten inlopen. En omgekeerd ook.
Ik hoop dat we winnen. Maar ik denk eerder dat we weer met een droog been naar huis worden gestuurd. En dan sta je daar met twee absolute toprenners in uw team.
 
Toch nog eerst afwachten hoe Remco daar aan de start komt hoor. Gaat nu 3 weken vol voor die eindzege en daarna ook nog eerst vol op het WK TT.

Dat is toch helemaal anders dan Wout die nu rustig aan het opbouwen is om te pieken op dat WK
 
Misschien laten we dat WK in Leuven het best rusten.
Maar om toch de waarheid geen oneer te doen, Remco had zeker schuld.
Het is niet voor niks dat Wout en de helft van de ploeg kwaad op hem was, en sommigen misschien nog zijn.
Wat Remco daar deed was niet de tactiek, dat was Remco die zijn goesting deed en achteraf nog wat natrapte.

Ik blijf het ook een slecht idee vinden om met twee duidelijke kopmannen naar daar te gaan. Als Remco gaat op 20km van de streep dan is dat niet om Wout in een goeie positie te brengen, nee dan is dat puur voor zelf te winnen en moet Wout dus alles eraan doen om af te stoppen en volop werken om Remco niet meer te laten inlopen. En omgekeerd ook.
Ik hoop dat we winnen. Maar ik denk eerder dat we weer met een droog been naar huis worden gestuurd. En dan sta je daar met twee absolute toprenners in uw team.
Dat is toch net wat je wil? Als topfavoriet (Wout) je gedeisd houden en zelf geen trap teveel moet geven
 
Misschien laten we dat WK in Leuven het best rusten.
Maar om toch de waarheid geen oneer te doen, Remco had zeker schuld.
Het is niet voor niks dat Wout en de helft van de ploeg kwaad op hem was, en sommigen misschien nog zijn.
Wat Remco daar deed was niet de tactiek, dat was Remco die zijn goesting deed en achteraf nog wat natrapte.

Ik blijf het ook een slecht idee vinden om met twee duidelijke kopmannen naar daar te gaan. Als Remco gaat op 20km van de streep dan is dat niet om Wout in een goeie positie te brengen, nee dan is dat puur voor zelf te winnen en moet Wout dus alles eraan doen om af te stoppen en volop werken om Remco niet meer te laten inlopen. En omgekeerd ook.
Ik hoop dat we winnen. Maar ik denk eerder dat we weer met een droog been naar huis worden gestuurd. En dan sta je daar met twee absolute toprenners in uw team.
Je wint vaker niet dan wel dusja... ik hoop vooral dat er niks van dat WK van vorig jaar blijven hangen. Maar ik heb een flauw vermoeden dat die plooien (nog) niet volledig glad gestreken zijn.
 
Je wint vaker niet dan wel dusja... ik hoop vooral dat er niks van dat WK van vorig jaar blijven hangen. Maar ik heb een flauw vermoeden dat die plooien (nog) niet volledig glad gestreken zijn.
Ben ik ook niet van overtuigd.

Hoe mooi zou het zijn... Remco wint de Vuelta en met zijn laatste krachten perst hij er alles uit op het WK TT en klopt Ganna.

In de wegrit beseft hij dat hij te weinig kans maakt en rijdt zich in de finale leeg voor Wout. Hij dicht in de laatste kilometers het gat op Pogacar en Van Baarle, die in de afzink van de laatste klim zijn weggereden, waarna Wout de sprint wint van een groep van 20 man!

Iedereen blij! 2 wereldkampioenen en de plooien zijn definitief gladgestreken!
 
Alle gekheid op een stokje, stel dat Remco de Vuelta wint, dan ga je met zo'n status toch echt niet voor iemand van een andere ploeg liggen rijden, dan ga je 100% voor eigen succes tenzij je echt voelt dat je geen kans maakt.
 
Alle gekheid op een stokje, stel dat Remco de Vuelta wint, dan ga je met zo'n status toch echt niet voor iemand van een andere ploeg liggen rijden, dan ga je 100% voor eigen succes tenzij je echt voelt dat je geen kans maakt.
Hoe fris hij nog aan de start komt, blijft natuurlijk een belangrijke factor.

Hoe vaak maakt een vuelta winnaar nog brokken op een WK? Roglic in Imola zeker? Al was hij toen vooral blij dat hij nog kon volgen, want was toen wel de zwakste van de groep Van Aert.

Yates kreeg na zijn zege ook het perfecte parcours in Innsbruck, maar verdween daar halfweg al uit koers.

Voor de rest moeten we al vrij ver terug denk ik? Ok, het parcours moet ook nog een beetje passen natuurlijk
 
Ik denk dat het meestal vooral een mentale kwestie is. Iedereen in de top 10 heeft even diep moeten gaan, soms zelf nog dieper dan de winnaar. Toch is het vooral de winnaar die het de weken erna moeilijker heeft om nog te presteren.
 
Anderzijds wint Carapaz wel OS week na Parijs waar hij 2e was

Carapaz werd 3e. Vignegaard was 2e in die Tour.

De ganse top 8 kwam daaruit de Tour. Pogacar werd daar ook 3e op de OS.

Wel rekening meehouden natuurlijk dat de beste renners meedoen aan de Tour dan is het ook ergens logisch dat die op een OS ook bovenaan staan.
 
Terug
Bovenaan