WK Wielrennen 2022 (Wollongong, Australië)

dadash

Well-known member
Parcours

Wegrit (267km, 3945hm) 25/09/22
schermafbeelding-2022-08-04-171919-1659626418.png



mount-keira-profile.jpg


2021-12-10_11-34-05.jpg


Tijdrit (34km, 312hm) 18/09/22
2022-uci-world-championships-wollongong-aus-women-elite-full-1659628818.jpg
 
Australische en Amerikaanse deelnemers al bekend morgen zou de Belgische bekend gemaakt worden. Tijd voor een thread denk ik dan.
 
Benieuwd naar de selectie dan. Wout en Remco zijn natuurlijk een zekerheid.

Remco zal ook de TT wel rijden, samen met Lampaert?

Voor de overige 6 namen zijn er wel wat mogelijkheden, maar weinigen die er echt bovenuit schieten, vind ik. Benoot valt dan al weg.

De Lie en Philipsen moeten we dan al niet verwachten.


Nathan Van Hooydonck
Stuyven
Campenaerts
Teuns
Declerq
Q Hermans


Misschien nog iemand van QS (Lampaert, Vansevant of Van Wilder)

Wellens kan ook altijd, maar voor de rest zie ik nog weinig andere kandidaten bij Lotto.

Of toch nog gouden Greg :cool:
 
Benieuwd naar de selectie dan. Wout en Remco zijn natuurlijk een zekerheid.

Remco zal ook de TT wel rijden, samen met Lampaert?

Voor de overige 6 namen zijn er wel wat mogelijkheden, maar weinigen die er echt bovenuit schieten, vind ik. Benoot valt dan al weg.

De Lie en Philipsen moeten we dan al niet verwachten.


Nathan Van Hooydonck
Stuyven
Campenaerts
Teuns
Declerq
Q Hermans


Misschien nog iemand van QS (Lampaert, Vansevant of Van Wilder)

Wellens kan ook altijd, maar voor de rest zie ik nog weinig andere kandidaten bij Lotto.

Of toch nog gouden Greg :cool:
Campenaerts en de rest van Lotto gaan niet het WK he.
 
Tijdrijders komen uit de wegselectie (kosten besparen). Dus Evenepoel en Lampaert normaal voor de TT dus beiden ook erbij voor de wegrit. Dan ook nog VA erbij. Is al 3 zeker.

Mijn team die ik ene paar weken terug eens poste was de 3 bovenstaande samen met NV Hooydonck en Declerq als knechten. Teuns, Stuyven en Benoot als superknechten. Benoot valt uit dan lijkt me Hermans misschien wel een goeie vervanger. Campenaerts zal het niet worden die moet voor Lotto punten pakken en lijkt me nu ook niet het meest geschikt voor een zwaar parkoers. Alhoewel hij vorig jaar een goed EK reed op ook geen vlak parkoers.
 
Ah, dat had ik nog niet vernomen. En ik dacht dat De Lie naar het WK voor beloften ging. Niet dus.

Dan zal er wel een mannetje van QS in de plaats komen. (EDIT: met de TT dan in het achterhoofd, zal Lampaert dan idd de logische keuze zijn)
 
Tijdrijders komen uit de wegselectie (kosten besparen). Dus Evenepoel en Lampaert normaal voor de TT dus beiden ook erbij voor de wegrit. Dan ook nog VA erbij. Is al 3 zeker.

Mijn team die ik ene paar weken terug eens poste was de 3 bovenstaande samen met NV Hooydonck en Declerq als knechten. Teuns, Stuyven en Benoot als superknechten. Benoot valt uit dan lijkt me Hermans misschien wel een goeie vervanger. Campenaerts zal het niet worden die moet voor Lotto punten pakken en lijkt me nu ook niet het meest geschikt voor een zwaar parkoers. Alhoewel hij vorig jaar een goed EK reed op ook geen vlak parkoers.
Van Aert skipt WK tijdrijden.

 
Van Aert skipt WK tijdrijden.


Weet ik. Ik had het daar al over de wegrit. Evenepoel en Lampaert rijden de TT en de TTers komen uit de wegritselectie. Dus dat zijn 2 zekerheden. VA is ook een zekerheid dus heb je er al 3 zeker.
 
Vreemd dat ze bij australië toch niet voor Jay Vine ipv Hindley gaan nadat die zo vliegt

Selectie te vroeg gemaakt misschien? Nu of Jay Vine iemand is voor een eendags wedstrijd zonder bergen is ook maar de vraag. Kun je ook over Hindley zeggen, ik kan me niet meteen een uitslag herinneren van hem in bv een LBL of zo.
 
@dadash en @Archaos ,
misschien maar met die krachtinspanning van zijn eerste overwinning ging ik het toch geprobeerd hebben (als is het maar om te proberen Remco te shadowen). Veel ervaring heeft Jay nog natuurlijk niet in eendagskoersen (ik denk dat hij er nog maar een stuk of 5 heeft gereden in zijn carrière).

Ik hoop voor de australiërs dat ze niet allemaal gaan moeten knechten voor Matthews
Dat Plapp, Shultz en o'connor mogen meeschuiven.
 
@dadash en @Archaos ,
misschien maar met die krachtinspanning van zijn eerste overwinning ging ik het toch geprobeerd hebben (als is het maar om te proberen Remco te shadowen). Veel ervaring heeft Jay nog natuurlijk niet in eendagskoersen (ik denk dat hij er nog maar een stuk of 5 heeft gereden in zijn carrière).

Ik hoop voor de australiërs dat ze niet allemaal gaan moeten knechten voor Matthews
Dat Plapp, Shultz en o'connor mogen meeschuiven.
Alle ballen op Matthews lijkt mij toch de enige tactiek die iets kan opleveren... het feit dat ze Ewan thuislaten zegt ook al genoeg. Matthews moet uiteindelijk ook niet wachten tot de sprint, dat hebben we in de tour gezien, als die echt een superdag heeft...
 
Vraag me af of Remco nog gaat meedoen voor de knikkers op het wk, vuelta loopt tot 11ste.

Sommige toppers gaan wrs ook sneller afzakken voor het tijdsverschil. Hopelijk kan ie zich nog dubbel plooien voor wout voor goud, volgens mij gaat die dat met plezier doen als ie de vuelta in het rood kan afsluiten :cool:
 
3 weken strijden voor het klassement gaat er wel op inhakken. En als de Vuelta goed afloopt dan krijg je ook nog eens al die media-aandacht + verplichtingen. Ook decompressie is niet ongewoon dan.

We zullen zien. Een ideale voorbereiding op een WK is het alvast niet...
 
Terug
Bovenaan